Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Obikey

Pytanie o budowę wewnętrzną JCB 530 SX

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Obikey    0
Napisano (edytowany)

Witam,

w związku z tym ,że nie mam wglądu w schamat budowy Jcb 530 sx roczniki 2004 z silnikiem Perkinsa, więc proszę Was o pomoc.

Czy możliwe jest, aby olej hydrauliczny dostawał się do oleju skrzyni biegów? Po zakupie nie sprawdziłem poziomu oleju w skrzyni, natomiast teraz widzę, że poziom w skrzyni jest sporo ponad maksimum, zaś w zbiorniku hydrauliki oleju ubywa (jest parę przecieków z hydrauliki, więc może stąd ubytek).

Drugie pytanie na temat przedniego mostu. Chodzi o to, że po dłuższej pracy z częstym używaniem hamulców, zaczyna mi przedni most strzelać przy skręcaniu. Prawdopodobnie jest to związane z pracą dyferencjału z ograniczonym poślizgiem, ale wyrzuca mi wtedy olej przez odpowietrznik i obudowa się grzeje. Jaka może być przyczyna?

Czy ktoś z Was mógłby się podzielić schematami budowy itd. do tej ładowarki ( Ewentualnie do innego modelu ładowarki teleskopowej jcb, bo mogą być podobne)

Dzięki z góry za udział w dyskusji i pomoc.

 

Podbijam, bo temat szybko ucieka, a mnie bardzo zależy na tych informacjach.

Edytowano przez Obikey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej w skrzyni mierzy się na pracującym silniku (na biegu jałowym) jak jest go za dużo na pracującym to by należało go trochę spuścić a jak się zapali silnik i olej jest a normie to jest ok!.Morze być jeszcze coś takiego jak ja miałem u siebie że był nieszczelny przewód ze skrzyni do chłodnicy olejowej i oleju przybywało w skrzyni a powietrze dostawało się do chłodnicy wyżej położonej ,do tego stopnia że olej zaczynał wylewać się wlewem oleju w skrzyni a po zapaleniu było za mało oleju w skrzyni a po dłuższym postoju znów sytuacja z wylewaniem się powtarzała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obikey    0

Ciekawa sprawa z pomiarem w trakcie pracy silnika, szczerze pierwszy raz się spotykam... Dzięki za podpowiedź, jutro sprawdzę, jak należy. Czy wiesz może coś jeszcze na temat przedniego mostu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JUMIKO    61

Nie wiem dokładnie jak jest w ładowarce ale koparko-ładowarki mają chłodnicę oleju skrzyni biegów i jak się rozszczelni to płyn idzie do skrzyni. Chłodnica w nich jest pod chłodnicą silnika zazwyczaj to taka rura http://www.hydroczes...-30-925441.html

Czy nie masz mazi lub jakiegoś osadu na bagnecie od skrzyni? Fakt mierzy się poziom na pracującym silniku. Co do przedniego mostu to może jeździsz cały czas na załączonym i na wskutek stabilnego podłoża cosik tam furga, ja w kop-ład załączam tylko w wyjątkowych sytuacjach. Kiedyś miałem jakąś DTR- kę do ładowarki jak znajdę to się odezwę

 

Jeszcze nie znalazłem ale skocz na forum kopaczki tam jest dział i chłopaki mają sporo maszyn :

http://www.kopaczka....wforum.php?f=24

 

Tu masz linka do DTR-ki : http://www.kopaczka.pl/viewtopic.php?f=42&t=18501&p=93775&hilit=dtr+jcb+530#p93775

Ciągle szukam swojej

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez greg92
      Witam 
      posiada może ktoś instrukcje obsługi do manitou mlt 626t r.1993 albo jakiś link do strony ...? 
    • Przez Manita
      Witam
      A wiec do sedna. Ostatnio kupiłem używana ładowarkę teleskopowa marki Manitou model 634 turbo LSU. Wyprodukowana ona została w 2007 roku i nie wiadomo ile ma motogodzin bo kilka razy były wymieniane liczniki ale właściciel zapewnia, że nie więcej niż 4000 mth. Ogólny stan maszyny jest bardzo dobry : ma pierwsze, nie zdarte opony, nie widać żadnych luzów na sworzniach, pompa dobrze reaguje i nie ma zbytnio wycieków. Jest niestety jedna wada która mnie niepokoi - dźwięk dzwonienia na niskich obrotach ( po podniesieniu do 1200 obr./min dźwięk zanika). Poprzedni właściciel zapewniał mnie, że jest to pewna specyfika maszyn firmy Manitou i, że każda maszyna po przekroczeniu 700 mth zaczyna tak głośniej pracować. Czy to jest prawda? Czy wasze maszyny też się tak zachowują? Ze skrzynią wichrowata jest jeszcze jeden problem aczkolwiek zauważyłem, że olej w niej jest ciągle spieniony. Co to może oznaczać? Czy wiecie może jaki jest koszt naprawy tej przekładni aby tak nie "grzechotała"?
       
      Jeżeli już piszę o usterkach to chciałem zapytać czy u was też wydarty jest wspornik wentylatora? Ile może on kosztować i czy opłaca się go wymieniać czy lepiej zawieść do tokarza aby wstawił tulejki?
       
      Z góry dziękuję za odpowiedzi i zapraszam do dyskusji
    • Przez fendziorr
      Witam mam zamiar zakupić ładowarkę teleskopową. Zależy mi głównie na bezawaryjności maszyny. ładowarka będzie wykorzystywana w gospodarstwie bez hodowli do ładowania zboża, pomiotu kurzego, odśnieżania gospodarstwa, układania big bagów itp. Powinna mieć ok 3t udźwigu i od 6 do 7m wysięgu.
    • Przez Matibamber
      Szukam opinie o mini-ładowarce AFA ROCK 7K , nowa kosztuje 47000 zł netto czy warto ją kupić czy jakąś inną ?
    • Przez zaba1989
      Witam,
      proszę Was o pomoc w lokalizacji filtra hydraulicznego w ładowarce JCB 526s silnik perkinsa z roku 2002.
      Bezproblemowo znalazłem filtr oleju, paliwa i skrzyni. Niestety filtra hydraulicznego nie mogę zlokalizować. Proszę o pomoc.
      Poszukuję również instrukcji obsługi do tego typu ładowarki.
       
      Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
×