Aran

Remont maszyn uprawowych

Polecane posty

Aran    22

Witam co do remontu to pierwsze pytanie czy w ogóle opłaca się remont przy dzisiejszych tak na moje małych cenach podstawowych nowych maszyn (tj. agregat uprawowy , pług , brony itp. ) ??

 

A jeśli remont to tylko jakieś oczyszczenie z rdzy , szlif i malowanie czy może np.: jeszcze do pługa nowe odkładnie , a do agregatu nowe zęby ???

 

Jakie farby polecacie do tych maszyn (rodzaj , firmę) ??

 

No i jakie proponujecie kolory bo ja myślę o pług w kolorze Rabe , agregat uprawowy w kolorze Bomet a brony czerwona rama i szare zęby myślałem jeszcze nad innymi rzeczami , ale na razie to

 

Maszyny to Unia Grudziądz 3 Unia Grudziądz 3+1 Unia Grudziądz 7 Unia Grudziądz 2,1m i brony 5 polowe lekka rama i ciężka rama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    225

mi się wydaje sam tak zrobiłem wszystkie części robocze które były zużyte poszły nowe i gruntowne czyszczenie podkład i malowanie ja miałem dostęp do siwej i czarnej farby więc wszystko na takie kolory umalowałem.Maszyny które są za grosze to nie myśl że np. rama jest zbudowana z takiego samego materiału wyszykuj stare a ci taniej i lepiej wyjdzie niż kupić nowe lipne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1218
Napisano (edytowany)

"A jeśli remont to tylko jakieś oczyszczenie z rdzy , szlif i malowanie" kolego jak dla mnie oczyszczenie z rdzy szczotką drucianą lub szlifierką z papierem ściernym i pomalowanie to zabieg kosmetyczny żeby bardziej oko cieszyć :P

"opłaca się remont przy dzisiejszych tak na moje małych cenach podstawowych nowych maszyn" no tutaj się z Tobą nie zgodzę, owszem można kupić taniej nowe maszyny ale co z trwałością? Np. mam katalog z Unii gdzie agregat uprawowy kombi 3,7m to ok 15 tyś netto i to mało? Jak dla mnie nie.. Ja w 2005 roku kupiłem Złometa 3,6m za 3,6tyś brutto i to było tanio tylko że średnio z jakością.(kilka razy urwany uchwyt od cięgien i w końcu wspawaliśmy belkę zaczepową od zetora i się trzyma, rama pęknięta na środku to porządny płaskownik wspawaliśmy i się trzyma, no i wałki pękały kilka razy i dalej trzeba je spawać :/)

A czy się opłaca remontować to chyba prosty rachunek np. koszt jednej łapy x ilość łap i masz koszt (łapy w końcu się ścierają jak wszystko co w ziemi pracuje) i porównujesz z ceną nowego agregatu. Druga ważna sprawa to czy rama jest w porządku, bo jak popękana i spawana wiele razy to chyba szkoda kasy a jak jest ok to po wymianie podzespołów to masz jak nowy sprzęt i to dotyczy wszystkich maszyn nie tylko agregatu.

Odnośnie koloru to co kto lubi :P moja siostra pomalowała 3p ciemną zielenią, mi się to nie podoba no ale jej już tak, kwestia gustu :) Z moich remontów to kupiliśmy rozrzutnik czarnej białostockiej jednoosiowy 3,5t z wyżartą blachą i z jednej strony górna część ceownika z ramy była wyżarta za 1200zł czy coś koło tego, kupiliśmy nowy ceownik, nowe blachy na podłogę, profile na borty i pozmienialiśmy łożyska całkowity koszt coś koło 2-2,5tyś i rozrzutnik prawie jak nowy, dla mnie wystarczy a cena nowego Tytana 6 ład 4,5t to już 28tyś netto...

Edytowano przez melon10641
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    97
Napisano (edytowany)

Najlepiej piaskarką jak masz dostęp. Ja ogólnie mam takie zdanie z polskimi maszynami to jest tak ze lepiej odpatrzyć i zrobić samemu z grubszych materiałów. Niby wyjdzie trochę drożej ale masz sprzęt na lata.

Ostatnio kupiłem fajny opryskiwacz zagraniczny 600l za 300zł pompa wydajna chyba 110

odmalowałem wyczyściłem i jest jak nowy.

Edytowano przez lemysz1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    97

Z tymi farbami na rdzę to ja taki pewny bym nie był. Najlepiej dać sobie czas i wszystko porządnie wyczyścić. Polecam farby podkładowe dwuskładnikowe trzyma na amen.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1218
Napisano (edytowany)

http://www.fotosik.p...1/album/1390199 zdjęcia słabej jakości bo z tel no i jeszcze nie była zamontowana siatka z przodu i kółko podporowe. Czy ja wiem czy byle jak, pospawany solidnie przetestowany też bo przez 2 lata wywiózł obornik spod 800 tuczników na lot na głębokiej ściółce, blacha na podłodze to chyba 2,5mm lub 3 nie pamiętam szczerze mówiąc, blachę na borty wzięliśmy swoją tego zapomniałem dodać no i opon nie wymieniliśmy. A porównując go do tytana to nie ulega wątpliwości tytan szerzej rozrzuca no ale coś za coś :)

 

Rzuciłem okiem na allegro i jednak porównanie z tytanem to trochę mi się nie udało :P bardziej trafne będzie to :

http://otomoto.pl/cynkomet-rozrzutnik-obornika-n-233-5-4-5-t-A226041.html

http://otomoto.pl/cynkomet-rozrzutnik-obornika-n-233-4-3-5-t-A202407.html

http://otomoto.pl/igamet-rozrzutnik-obornika-A217447.html

Edytowano przez melon10641

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
melon10641    1218

hmm pierwszy widzę coś takiego tutaj

jest efekt, widać żeraz pole jest równiejsze. Czy dobre to jest to zależy jakie masz ziemie, bo jak lekkie to pewnie będzie ok tylko, że ten wał też musi coś ważyć i czy podnośnik da sobie radę bo jednak on jest mocno z tyłu. Na cięższych glebach może być już gorzej. Ojciec u mnie zrobił bronę trójrzędową do pługa (gleby to u nas rędziny) efekt był ok tylko pług nie wytrzymał i uchwyt od cięgna sie urwał i daliśmy sobie spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    517

Myślę że rama może nie wytrzymać ,ten wał na oko to sporo waży ja jak coś buduję to wychodzę z założenia że sprytna konstrukcja wytrzyma więcej niż gruba ,toporna

oczywiście zgodnie ze zdrowym rozsądkiem

@Aran kolory proponuję jak na DEUTZ-ach fajnie się komponują


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rekin19k
      Witam,
       
       
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez konradkaczorowski
      Witam chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy w życiu remont . Wydatki na materiały wyszły mnie +/-500 zł. Na kolejny ogień idzie Ursus C-360, z którego też będzie fotorelacja. Zdjęcia może nie są profesjonalnie zrobione, ale liczy się efekt końcowy.
















    • Przez Przemo188
      Witam jestem w trakcie remontu się siewnika Poznaniak 6 z 1993 w oryginalnej wersji był czerwono niebieski lecz w mojej wersji chcę go zrobić czerwono szara coś w stylu kolorystycznyn jak są te nowe
      Zdobyłem wstępne info że
      czerwony to RAL 3020 a szary RAL 7011 
      Proszę o potwierdzenie i jakieś propozycje i sugestie
       
      Wiem że są podobne tematy ale ma tam odpowiedzi na moje pytanie
    • Przez MarcinSp10
      Zimą zamierzam w swoim władku zrobić nowe hamulce, przy okazji jak będę miał wyjętą podłogę to będe chciał odświeżyć wnętrze tzn. obić nowym materiałem środek kabiny, a przede wszystkim wyciszyć go czymś. Ktoś coś poleca z dobrych materiałów godnych polecenia?? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj