Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Matiboos    28

Mam skrzynię Electro Comand. Parę tygodni temu za uwarzyłem problem z mocą na nieparzystych przełożeniach np. na 9 nie daje rady ruszyć ale na 10 nie ma z tym problemów. Nie wiem co mogę z tym zrobić. Ciągnik ma zaledwie 1400 godzin. Proszę was o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matiboos    28

Oleju w skrzyni jeszcze nie wymieniałem. Ciągnik jak był bez sprzętu to olej był zawsze w okolicach maxa na wskaźniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrian01    0

no ale wiesz tam trzeba olej wymienić na czas ja w sowim wymieniałem jak miałem 600mtg. A na desce zadna kontrolka ci się nie zaświeca jak jeżdzisz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matiboos    28

W skrzyni nie trzeba wymieniać tak często olejów. Wystarczy filtry wymienić co jakiś czas. Jak mi w TM120 serwisanci wymieniali olej przy 3000 godzin to byli zdziwieni że tak wcześnie to robię. W silniku co 600 godzin to się zgodzę że trzeba wymieniać. Na desce nie pojawiła mi się żadna niepożądana kontrolka ani kod błędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek199321    11

no ale pierwsza wymiana oleju w skrzyni następuje po 1000mtg, ponieważ to się wszystko dociera i powstaje dużo opiłków metalu i dlatego producenci tak zalecają żeby wypłukać wszystkie nieczystości


Jeśli pomogłem kliknij w strzałkę na zielonym tle w moim poście. Wszystkim dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Mi powiedzieli ze silnik co 300, i tak piszę w instrukcji, a skrzynia co 1200 godzin.

I tego masz się trzymać, instrukcji nie czytałeś?

Dlaczego co 600 wymieniasz?

Dobrych masz serwisantów, Podaj skąd żeby ich omijać.

Mi w Case zapchał się filtr w skrzyni po 300 godzinach, na nowym oleju zrobił 300 i kontrolka zaświeciła się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baarth    20
Napisano (edytowany)

Tomek73 , generalnie silniki w NH przystosowane są do 600 godzinnych okresów wymiany oleju. W Polsce mamy paliwo gorszej jakości dlatego zaleca się wymianę oleju silnikowego co 300 godzin .

 

Co do skrzyni to tak jak piszesz

 

W EC olej i filtr co 1200 godzin

W RC po 600 filtr hydrauliki , po 1200 olej i filtr.

 

w PC niestety nie wiem jak wygląda harmonogram przeglądów

 

Oczywiście nie wolno zapomnieć o wymianie filtra hydrauliki po 50 mtg , na pierwszy montaż zakładają filtr dokładniejszy z mniejsza przepustowością

 

 

Co do problemów z mocą proponowałbym również sprawdzić filtry paliwowe. NH są strasznie czułe na paliwo letnie, troszkę parafiny i już mamy problemy z mocą . Dodatkowo wentylator chłodnicy dmucha zimnym powietrzem na filtry paliwowe. Ja w tym roku pozakładałem na filtry otuliny od rur CU i nawet w największe mrozy nie ma problemu z ciągnikami .

 

 

Pozdrawiam

Barth

Edytowano przez Baarth

New Holland T7.185; New Holland T6050 Plus; New Holland T6050 RC; New Holland T5060; New Holland TC5050; Kverneland 150S x 2 ; Kverneland Exacta HL; Unia Kombi ; Apollo 16 ; Pottinger 3003 S i pare innych "zabawek"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23
Napisano (edytowany)

No ale jeszcze pytanie czy to jest także na zakresie polowym? Drugie pytanie to czy w czasie jazdy powiedzmy na 10 biegu zmieniasz na bieg 11 i czy wtedy ciągnik zaczyna stawać czy jednak porusza się dalej?

Edytowano przez daizor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matiboos    28

@daizor tak to też występuje na zakresie polowym ale jest już mniej odczuwalne. W czasie jazdy na pusto jak zmienię z 10 na 11 to prędkość utrzyma ale o przyspieszaniu to nie ma mowy. Z przyczepionym paszo wozem jak jechałem i zmieniłem z 10 na 11 to zaczął mi zwalniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23
Napisano (edytowany)

Na początek taka informacja. W tej skrzyni mamy 4 sprzęgła, które to załączane są parami dla każdego biegu. I tak dla:

bieg 1 - sprzęgła C2 + C4

bieg 2 - sprzęgła C2 + C3

bieg 3 - sprzęgła C1 + C4

bieg 4 - sprzęgła C1 + C3

 

I ten schemat powtarza się dla każdego zakresu (a więc dla zakresu A 1-4, B 5-8, C 9-12, D 13-16)

 

Jak można zauważyć dla biegów nieparzystych wykorzystywane są sprzęgła C1, C2 i C4. Jednak ewentualne problemy mogą być jedynie ze sprzęgłem C4 ponieważ dotyczy biegów niepażystych wg autora, a więc ta gdzie jest załączane to sprzęgło.

 

Z tą wymianą oleju/filtrów bym się nie śpieszył ponieważ w przypadku problemów z tymi rzeczami to należałoby oczekiwać problemów dla wszystkich biegów, a tak nie jest.

Fajnie jakbyś mógł przeprowadzić kalibrację sprzęgieł wtedy byś mógł podać czasy potrzebne na ich załanczanie (a przede wszystkim o czasy dla sprzęgła C4).

Edytowano przez daizor
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek199321    11

tak jak kolega wyżej napisał może to być wina złej kalibracji sprzęgła a najczęściej jest tak że serwisanci ci go nie skalibrują jak im sam o tym nie przypomnisz i nie przypilnujesz więc u ciebie może chodzić tak te sprzęgło od nowości


Jeśli pomogłem kliknij w strzałkę na zielonym tle w moim poście. Wszystkim dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23
Napisano (edytowany)

Tutaj nie końca może to być przyczyna braku kalibracji. Ponieważ jak mniemam te problemy nie występowały od początku tylko zaczęły tak jak napisałeś parę tygodni temu tak? Sądząc po liczbie motogodzin ewentualne zużycie sprzęgieł nie powinno być przyczyną jednak wartości kalibracji mogły by coś podpowiedzieć (lub wyeliminować parę rzeczy).

Edytowano przez daizor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek199321    11

niech skalibruje sprzęgła tylko żeby nie zapomniał o rozgrzaniu oleju i zobaczy co się wtedy stanie bo u mnie w case jx1100u zaczęły szarpać półbiegi po przebiegu ok 1000mtg i po kalibracji nie ma z nimi do tej pory żadnych problemów nawet w duże mrozy nic nie szarpnie


Jeśli pomogłem kliknij w strzałkę na zielonym tle w moim poście. Wszystkim dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

moim zdaniem to jak koledzy piszą zacząć trzeba od kalibracji skrzyni powinna być po 500 godzinach. o tym nikt oficialnie nie mówi bo serwisy by miały mniej roboty jakby każdy miał skrzynię skalibrowaną na czas.co do oleju to przy naszym paliwie to 200-300 godzin w silniku a skrzynia 1000 lub co dwa lata bo olej i tak sie starzeje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daizor    23

Pytanie po za konkursem jakie są aktualne stawki w serwisie za kalibrację skrzyni?

Edytowano przez daizor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek199321    11

stawek nie znam bo sam sobie kalibruje jak zaczyna coś być nie tak ale nie częściej niż 500mtg jedynie jak już nie da się jeździć, a do tego cena zależy w dużej mierze w jakiej odległości jest serwis bo oni sobie słono biorą za dojazd


Jeśli pomogłem kliknij w strzałkę na zielonym tle w moim poście. Wszystkim dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matiboos    28

a może ktoś mógł by napisać jak skalibrować skrzynie electro comand bo sam nie bardzo wiem jak. Czy lepiej do serwisu się z tym udać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baarth    20

Matiboos a masz instrukcję obsługi ??? Masz to w niej opisane :)


New Holland T7.185; New Holland T6050 Plus; New Holland T6050 RC; New Holland T5060; New Holland TC5050; Kverneland 150S x 2 ; Kverneland Exacta HL; Unia Kombi ; Apollo 16 ; Pottinger 3003 S i pare innych "zabawek"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matiboos    28

w mojej instrukcji obsługi jest napisane tak: Kalibracja przekładni napędowej. Jeżeli przełączanie biegów w przekładni napędowej stanie się powolne lub szarpane, może to oznaczać konieczność wykonania ponownej kalibracji przekładni napędowej. Należy skonsultować się z autoryzowanym dealerem.

 

Czyli żadnych konkretów tu nie ma.

Edytowano przez Matiboos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek199321    11

no u mnie w instrukcji też niema ale trafił się spoko mechanik i od niego wziąłem jak je kalibrować


Jeśli pomogłem kliknij w strzałkę na zielonym tle w moim poście. Wszystkim dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomrolnik    113

koledzy potrzebuje waszej pomocy  orientuje sie ktoś ile oleju wchodzi do skrzyni  i silnika do new hollanda ts110A ??  z góry dzięki za odpowiedź . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez maciekkowalski91
      Witam czy któryś z użytkowników wie jakie powinny być luzy na zaworach ssących i wydechowych w silniku Forda 2723e bez turbiny w kombajnie New holland. Niestety nie znalazłem żadnych informacji na temat tego silnik w internecie. Z góry dzięki za pomoc
    • Przez 343
      Witam zastanawiam się nad zakupem new hollanda T6 miałby on pryskać i siać nawóz.Tylko nie wiem czy on mieści się między rządkami w kukurydzy.Ktos może widział czy mieści się ten traktor między rządkami ?
    • Przez kisiol
      Witam. Mam problem z kombajnem new holland cx5080 elevation. Kompbajn nie rusza ani do przodu ani do tyłu. Przy próbie ruszenia pokazuje kierunek do jazdy i podnosi obroty, dalszej reakcji brak. Kombajn nie ma świateł pozycyjnych z tyłu. Błędów brak ,bezpiecznik sprawdzone. Może ktoś dysponuję jakaś dokumentacja, chętnie odkupię..
    • Przez mastid
      Witam 

      Jestem posiadaczem ładowarki New Holland LM 430, dzisiaj pojawił się problem, a mianowicie ładowarka po odpaleniu słabo podnosiła teleskop do góry, nawet zwiększając obroty silnika robiła to w takim samym powolnym tempie i na dodatek na wyższych obrotach taki wydawał głos jakby pompa na pusto pracowała (bez obciążenia/bez oleju), ale prędkość wysuwu teleskopu była normalna co mnie zaskoczyło. Po czym zauważyłem że koła słabo reagują na obroty kierownicy, tzn. o bardzo mały kąt się obracają. 

      W pierwszej kolejności sprawdziłem:
      -poziom oleju hydraulicznego - okazało się że było jego brak, więc dolałem 20l i już zapełniło się okienko w "korku inspekcyjnym".
      -po dolaniu oleju zauważyłem czerwoną kontrolę z trybem na desce rozdzielczej (domyślam się że jest to kontrolka od ciśnienia oleju lub poziomu oleju) i po odpaleniu podniosła trochę szybciej teleskop ale wraz nie było to samo co powinno być normalnie (kontrola na chwilę zgasła i znowu się zapaliła)
      -następnie zauważyłem że nie działa rewers, tzn. ładowarka do przodu ani do tyłu nie zaczyna się poruszać.

      I teraz po tym moim skrócie opowieść... Proszę Was o pomoc i udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
      -Gdzie mogę znaleźć filtr od oleju hydrauliki?
      -Od czego zacząć sprawdzanie... ? Dodam że dzień wcześniej ładowarka normalnie pracowała. Od kiedy ją mam delikatnie tylni most się pocił/delikatnie kapie ale myślę że to gdzieś z siłownika... i mam nadzieję że to nie doprowadziło do uszkodzenia pompy...

      Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc, bo obecnie ładowarka stoi w jednym miejscu i nic z nią nie mogę zrobić !
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj