Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Remont
farmer_89    7

Witam wszystkich. Mam pytanie ile kosztuje remont MTZta 82? Szukalem na forum informacji ale nic konkretnego nie znalazlem z gory dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Kosztorys części zrobisz choć by z tego co jest na allegro lub innych stronach. Co do robocizny trudno powiedzieć.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    652

30% z tego to pewnie robocizna. Dalej dużo? Powiedziałem ci przeleć allegro i zrób sobie wycenę. Dołóż do tego robociznę i koszty tego co będzie regenerowane a nie wymieniane. Mówimy o kompletnym remoncie całego silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Chyba napisał kompletny. Za 7 tyś za robote to ja ci zrobie wszystko jeszcze pomaluje i plakiem wypsikam kabine


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Zregenerujesz głowicę,pompę wtryskową, wymienisz pompę olejową, wałek rozrządu, szlif wału, osiowanie, dasz gwarancję?

Czy tylko szlif wału i wymiana tuleji. Bez rachunku i gwarancji?

Ale fakt 7 tyś chyba trochę dużo.

Z drugiej strony teściu z 4 lata temu w 1634 zmieniał tuleję i wałek i polerował wał korbowy i wyszło ponad 5 tyś a sam robił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Trzeba się rozeznać dobrze co trzeba wyrzucić z silnika i zrobić kosztorys dokładny przy kosztach pow 7 tyś ja bym się zastanowił czy nie lepiej kupić nowy silnik 13,6 tyś jest wystawiony może by coś utargował http://allegro.pl/silnik-kpl-mtz-belarus-pronar-oryginal-d243-i2978249806.html

Jakieś 2 lata temu taki silnik wystawiony był za 11 tyś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Zregenerujesz głowicę,pompę wtryskową, wymienisz pompę olejową, wałek rozrządu, szlif wału, osiowanie, dasz gwarancję?

Czy tylko szlif wału i wymiana tuleji. Bez rachunku i gwarancji?

Ale fakt 7 tyś chyba trochę dużo.

Z drugiej strony teściu z 4 lata temu w 1634 zmieniał tuleję i wałek i polerował wał korbowy i wyszło ponad 5 tyś a sam robił.

 

Ale jakie części są tanie to MTZ to sobie weź pod uwage. Kpl głowica kosztuje niecały 1000 zł zestaw naprawczy oryginał 160 zł nowy wał jak by miał kupic to ok 700 zł


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poss    0

Witam dołączę się do tematu o silniku :) jestem tu nowy :( , a więc mam pytanie czy wie może ktoś do czego to służy i do czego powinno być to podłączone bo nie mam zielonego pojęcia co to :( z góry dziękuje bo szukałem i nie znalazłem nic na ten temat :(

post-64267-0-41842800-1361572997_thumb.jpg

Edytowano przez Poss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    30

Awaryjne gaszenie- powinno być połączone linką do kabiny- podobnie wyciągane jak blokada mechanizmu różnicowego. Chyba o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poss    0

Aha Dzięki ;) ale u mnie chyba to nie działa bo przekręcałem to i nic nie dawało :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    60

U mnie też to na początku nie działało, tzn nieznacznie zmieniały się obroty silnika ale nie można go było zgasić całkowicie. Miałem to rozebrać i sprawdzić czy tak klapka wewnątrz nie jest pokrzywiona ale pewnego razu zauważyłem że na tej rurze gdzieś bliżej kabiny jest mały otwór. Wkręciłem tam śrubkę M8 albo M10 i teraz działa elegancko. Nikomu bym nie uwierzył że przez taki mały otwór może silnik zassać wystarczającą ilość powietrza żeby prawie normalnie pracować na biegu jałowym a jednak.

 

Sprawdź sobie najpierw czy i u Ciebie nie ma jakiejś nieszczelności od tej przepustnicy aż do samego silnika patrząc w kierunku przepływającego powietrza.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poss    0

aha, no u mnie też jest taka mała dziurka, ok zobaczę to i przetestuje jak przyjedzie od elektryka bo zawiozłem go żeby instalacje przejrzał ;) dzięki za odpowiedź ;) mam jeszcze jedno pytanie podobne ale nie na ten temat o skrzyni muszę poszukać innego tematu :(

Edytowano przez Poss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Awaryjne gaszenie- powinno być połączone linką do kabiny- podobnie wyciągane jak blokada mechanizmu różnicowego. Chyba o to chodzi.

 

A co tojest silnik rakietowy aby potrzebował awaryjnego gaszenia :D Faktycznie zgasić można ale jest to tzw. ODPRĘŻNIK. Przy odpalaniu w mrozy po podgrzaniu świecy zamykasz dopływ powietrza w tym czasie zasysa paliwo na świece, silnik nabiera szybkich obrotów, odmykasz i chodzi. To powinno być podłączone linką z kabiny (koło kierownicy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Głupoty opowiadasz. To nie jest odprężnik tylko jak wyżej napisali awaryjne gaszenie silnika. Odprężnik otwiera zawory po to by silnik nie miał suwu sprężania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    60

Jest to poniekąd odprężnik bo zamyka dopływ powietrza do cylindrów przez co nie ma sprężania i częściej się go stosuje dla ułatwienia rozruchu niż awaryjnego zatrzymania silnika.

Wojtek987, co śmiesznego jest w stwierdzeniu awaryjne gaszenie silnika? Słyszałeś o rozbieganiu się silnika diesla? Oby nigdy Ci się to nie przytrafiło w ciągniku bez odprężnika w jakiejkolwiek postaci.

W nowszych silnikach diesla w czasie gaszenia zamykany jest jednocześnie dolot powierza dzięki czemu silnik zatrzymuje się łagodniej.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

kłucił się nie będe, może to i być dla was gaszenie!!! Jednak tą zastawke wstawili właśnie w celu ułatwienia odpalenia tego ustrojstwa oraz by dać większą dawke paliwa na świece poprzez podciśnienie.

Kolego Mani a niby jak ma ci śię RRRROOOZZZZBBBIIIIEEEEGGGGAAAAĆĆĆĆ to ustrojstwo skoro nie ma turbiny :D. No chyba że jest dołożona. W tylu pojazdach widziałem silniki (małe i duże -ciężarówki i autobusy nie lokomotywy i statki :wacko: ) i żaden nie miał dławików w celu awarylnego gaszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zjawisko "rozbiegania się" silnika istnieje w zwykłych klekotach.

W tym przypadku należny inżynierów pochwalić. Dwie pieczenie przy jednym ogniu.

Słyszałem także nazwę hamulca górskiego ale to tak nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Fakt - za silnik to można ich chwalić :) " Chamulec górski" montowany jest na wydechu.

 

Wracając do pytania kolegi o remont, to nikt ci dokładnie nie powie ile wyniesie, ponieważ powinieneś powiedzieć co chcesz robić...wał głowice tłoki a może same pierścienie???? Cenę części jakie chcesz wymienić sam w max godzinę sprawdzisz. Cene remontu w przypadku mtz podniesie robocizna, jeśli sam pojedziesz z wałem, pompą po części, sam rozbierzesz to w 7 tyś myślę że nawet opijesz pożądnie ten remont :) Jeśli natomiast zawieziesz do mechanika i zapytasz kiedy po niego pryjechać to do tej sumy dolicz ze 2-3 tyś więcej :wacko: ---- zostanie tylko wątpliwość co on tam zmienił :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    60

U znajomego padł regulator obrotów w pompie i silnik się rozleciał bo ten zamiast wyciągnąć odprężnik (T25) to odkręcił śrubę przy odstojnik paliwa i czekał aż wypali paliwo :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Co do remontu ciężka sprawa a wracając do tej klapki to jest to awaryjne gaszenie a efektem ubocznym jest to ze pomaga zassać paliwo z zbiornika świecy. Ale tylko w starszych mtz-tach. W nowszym musisz jedną ręką przekręcać kluczyk, drugą trzymać guzik grzania świecy a czym pociągniesz za cięgno od klapki?

Trudno powiedzieć po co to w ogóle zrobili na pewno nie ze względu na rozbieganie bo to przypadłość tylko silników nie wyposażonych w regulator obrotów. Ogólnie to z tego zrezygnowano.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    60

Który diesel nie ma regulatora obrotów? bez niego nie możliwa jest praca silnika. W dieslu dodając lub ujmując "gazu" nie regulujesz dawki paliwa tylko wybierasz obroty jakie chcesz żeby miał silnik a dopiero regulator obrotów dobiera odpowiednią dawkę żeby je utrzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r niesprawności w nim to nie działający przekaźnik wom oraz problem z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgla od razu opadają. Czy ktoś mógł by mi poradzić jakie mogą być przyczyny tych usterek? 
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
×