Zaloguj się, aby obserwować  
Mariusz650

co lepsze pompo wtryski czy system common rail?

Polecane posty

Mariusz650    1

jakie są wasze opinie,zdania na ten temat, w którym przypadku jest mniejsze spalanie i jaka jest żywotność silnika? w jakich modelach już jest common rail a w których będzie i czy we wszystkich wersjach danego modelu? pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Pompowtryski są głośniejsze i droższe. Dobry przykład silniki VW. Mam Passata na pompowtryskach -większy klekot niż Jelonek na Common Railu. Ale VW chyba przejdzie na CR. Bodajże Deutz Fahra silniki w Agrotronie były na pompo-wtryskach? :D

P-W miały większe ciśnienie wtrysku niż CR I gen, potem to już się chyba wyrównało a nawet CR przewyższył.

Jedyne minusy -mała tolerancja na słabe paliwo :angry:

 

Co do żywotności to już nie zależy od tego czy na pompkach czy CR -tu sie liczą materiały użyte do jego produkcji. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oli007    0

Najlepsza zwykła pompa z wtryskami niestety na nasze Polskie realia paliwowe... Do pompowtrysków musi być nawet jakiś specjalny olej kuzyn właśnie w pasacie lał jakiś z beczki za 12zł jakiegos mobila i jeden mu padł przez to bo niby zwykły olej minimalnie przewodzi prad czy coś takiego i przez to szlag go trafił...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubi    0
Pompowtryski są głośniejsze i droższe. Dobry przykład silniki VW. Mam Passata na pompowtryskach -większy klekot niż Jelonek na Common Railu. Ale VW chyba przejdzie na CR. Bodajże Deutz Fahra silniki w Agrotronie były na pompo-wtryskach? :D

P-W miały większe ciśnienie wtrysku niż CR I gen, potem to już się chyba wyrównało a nawet CR przewyższył.

Jedyne minusy -mała tolerancja na słabe paliwo :angry:

 

Co do żywotności to już nie zależy od tego czy na pompkach czy CR -tu sie liczą materiały użyte do jego produkcji. :)

sory za OT ale vw właśnie niedawno wprowadził CR, i to chyba wszystkie marki z grupy vw są już na common railu. Długo się trzymali pompowtrysków,które pracowały coraz lepiej i ciszej, ale w końcu jako jedni ostatni z potentatów wprowadzili cr


można biec.
można stać.
samo przyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
Pompowtryski są głośniejsze i droższe. Dobry przykład silniki VW. Mam Passata na pompowtryskach -większy klekot niż Jelonek na Common Railu. Ale VW chyba przejdzie na CR. Bodajże Deutz Fahra silniki w Agrotronie były na pompo-wtryskach? :)

P-W miały większe ciśnienie wtrysku niż CR I gen, potem to już się chyba wyrównało a nawet CR przewyższył.

Jedyne minusy -mała tolerancja na słabe paliwo :angry:

 

Co do żywotności to już nie zależy od tego czy na pompkach czy CR -tu sie liczą materiały użyte do jego produkcji. :)

dlugo zwlekalem, ale nie wytrzymam. jak mozna porownac uklad wtryskowy w ciagniku i w samochodzie osobowym :D no nie rozumiem.

mysle, ze nie ma takiej osoby na AF ktora mialaby odpowiednie kompetencje, aby powiedziec cos rzeczowego popartego badaniami i wiedza inzyniera o takiej specjalnosci.

ogolnie wiadomo, ze przy rozwoju zasilania silnikow ZS nastapil przelom, ktory dodatkowo podzielil sie na 2 filozofie, wlasnie CR i pompowtryski. obydwie metody sa tak samo nowoczesne, moim zdaniem na takim podsumowaniu mozna zakonczyc temat, bo dalsze rozwazania musialyby byc bardzo precyzyjnie prowadzone, a do pracy i wiedzy rolnika to nie jest potrzebne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Zakończyć temat -a od kiedy Ty decydujesz kiedy zakańczamy temat :)

 

@brzozak2 ja porównałem tylko hałas może denerujące że ciągnika i samochodu ale porównałem bo dla mnie to dość interesujący fakt: samochód glośniejszy od ciągnika: rocznik prawie ten sam.

Przecież możne każdy napisać swoje spostrzeżenia z użytkowania, wpływu na złe paliwo itd. Ja nie mówię że mamy tu się rozczulać jak inżynierowie czy coś. Lużny temat do dyskusji, a nie ocenianie że tak to się nie powinno robić, chodzi o porównanie samochodu z ciągnikiem.

 

Ale dobrze skoro żle porównuje to niech Pan @brzozak2 podyskutuje z kimś o wyższym wykształceniu :D

 

Tym akcentem kończę swoją wypowiedź w tym temacie :angry: Nie to żebym się obraził :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktos    0

Może temat byłby bardziej przydatny dla rolników gdyby brzmiał: który z ww. systemów zasilania zapewnia lepsze parametry pracy? Wtedy analizując choćby tylko wykresy parametrów silników w danym przedziale mocy z pompowtryskami i CR można by wyciągać jakieś wnioski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz650    1

koledzy nie poto zakładałem temat żebyście się tutaj aż tak mocno wspierali temat jest lużny i każdy może się wypowiedzieć jak chce chciałem usłyszeć wasze opinie bo jest to dla mnie dosyć interesujący temat, od stycznia wchodzi nowa norma spalania TIER III i poprostu jestem ciekaw który system zasilania paliwem jest lepszy a który bardziej ekonomiczny bo wiem że we wszystkich ciągnikacg nie wprowadzą common rail tylko będzie to rozwiązane inaczej,pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no mozna prowadzic luzne gadki, tylko chce zauwazyc ze temat istnieje juz pare dni, a nikt nie powiedzial nic konkretnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Rozmawiałem niedawno z gościem, który w tym roku kupił dwa nowe fendty 714 na pompowtryskach i powiedział, że te nowe na CR nie dość, że droższe to słabsze i więcej palą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sidrobert    0

należy pamiętać że przy tych rozwiązaniach momentem wtrysku i dawką streuje już komputer, i nie wiem czy wszystkim nam jest spieszno aż tak do tych komputerów w waszych ciągnikach. - samochody to co innego.

 

CR jest rozwiazaniem, gdzie pompa podaje ciśnienie na listwię do której podłączone są wszystkie wtryskiwacze i w całym układzie panuje jedne ciśnienie, wtryski są sterowane elektronicznie, o momencie wtrysku i dawce decyduje komputer otwierając zawór na wtrysku i następuje wtrysk do komory spalania.

 

pompowtryskiwacze zapewniają większe ciśnienie wtrysku do komory, w tym układzie do pompowtryskiwaczy jest doprowadzone paliwo pod ciśnieniem podobnie jak w cr tylko nie aż pod tak dużym ciśnieniem, pompowtryskiwacze są napędzane specjalnym dodatkowym wałkiem rozrządu który w odpowiednich i właściwych momentach uruchamia pompowtryskiwacz i wytwarza ciśnienie wtrysku większe niż w przypadku CR, a samym momentem i dawką reguluje komputer tak samo jak wCR.

 

popmpowtryskiwacze są sprawniejszym rozwiązaniem i najczęściej stosowany jest ten system w ciężkiej kategorii pojazdów, pozatym dodatkowy wałek rozrządu komplikuje trochę budowę silnika, a co za tym idzie jest to bardziej skomplikowany układ niż w przypadku CR.

 

na pewno jeden i drugi układ jest na miarę naszych czasów bo era pomp wtryskowych rzędowych i rotacyjnych dobiega końca, i na pewno producenci silników bedą stawiać na te rozwiązania o których to nie można już powiedzieć że są nowością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz650    1

TUTAJ MACIE ARTYKUŁ O COMMAN RAIL.

W systemie Common Rail ciśnienie wtrysku nie zależy od obrotów silnika ani obciążenia, ponieważ pompa wtryskowa wytwarza ciśnienie "poprzez magazynowanie". Dzięki elektronicznej kontroli samej pompy oraz wtryskiwaczy paliwa jest ponadto optymalizacja ciśnienia wtrysku oraz dawki wtryskiwanego paliwa. Wynika stąd możliwość z jednej strony uzyskania bardzo wysokiego ciśnienia wtrysku, a z drugiej, podawania minimalnych ilości paliwa, stosowania wstępnego wtrysku, zwanego wtryskiem pilotażowym. Podczas gdy wysokie ciśnienie pozwala na istotne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin, wtrysk pilotażowy umożliwia stworzenie w komorze spalania idealnych warunków temperaturowych i ciśnieniowych dla realizacji głównego procesu spalania. W wyniku wstępnego ogrzania komory spalania, drastycznie zredukowany zostaje "skok ciśnienia", będący przyczyną "szorstkości" spalania, a tym samym typowego metalicznego odgłosu pracy silnika z innym rodzajem bezpośredniego wtrysku paliwa. W silnikach z układem Common Rail pompa kieruje olej napędowy ze zbiornika do pompy głównej, natomiast ta ostatnia jest pompą wysokociśnieniową, która przesyła olej napędowy nieprzerwanie do zbiornika akumulacyjnego. Tam, w tzw. Rail znajduje się stale paliwo pod ciśnieniem niezależnie od zakresu obrotów silnika i jego i jego obciążenia (wymaganej mocy przekazywanej za pośrednictwem pedału gazu). W celu kontrolowania ciśnienia oleju napędowego znajdującego się w zbiorniku akumulacyjnym i dostosowania go do wymagań urządzenia sterującego, na "Rail" zainstalowany jest czujnik, a na pompie regulator ciśnienia. Czujnik "odczytuje" ciśnienie w zbiorniku akumulacyjnym i jeśli jest ono za wysokie, przekazuje informację do regulatora, który nadmierną ilość paliwa skieruje ponownie do obiegu i tym samum ciśnienie w "akumulatorze" sprowadza do poziomu zadanego przez urządzenie sterujące. tym sposobem możliwe jest ciągłe dokonywanie zmian ciśnienia paliwa, przy czym dla każdej sytuacji eksploatacyjnej jednostki napędowej wybierana jest najwłaściwsza wartość, tzn. taka, która pozwala na optymalne spalanie. Kontrolowanie ciśnienia we wszystkich obszarach funkcjonowania silnika oznacza uzyskiwanie bardziej ekonomicznego spalania i, co za tym idzie, zmniejszenie zużycia paliwa. Czyli im wyższe ciśnienie, z którym olej napędowy dociera do wtryskiwacza, tym lepsze rozpylenie kropli paliwa, lepsze wymieszanie z powietrzem (a to znaczy mniejszą ilość oleju napędowego w postaci ciekłej na ściankach cylindra i w postaci dymu na układzie wydechowym). Wysokie ciśnienie wiąże się jednak z powstaniem hałasu. W idealnej sytuacji dla każdego zakresu działania jednostki napędowej wybrany zostaje optymalny kompromis pomiędzy wydajnością procesu spalania i poziomem hałasu. Powstanie hałasu w silnikach Diesela przeciwdziała przedwtrysk paliwa. Proces, zajmujący ok. 200 milisekund, przebiega dzięki elektrohydraulicznemu urządzeniu wtryskiwaczy, kontrolowanemu przez elektroniczny sterownik. W tej fazie podane zostaje 1,5 do 2 mm3 paliwa. Rozwiązanie to umożliwia zwiększenie temperatury i ciśnienia w komorze spalania, gdy tłok osiąga górny martwy punkt, a tym samym przygotowanie rzeczywistej przestrzeni spalania. Silniki diesela z Common Rail umożliwiają wydajniejsze spalanie, a tym samym lepsze osiągi o 12%, 15%-procentową redukcję zużycia oleju napędowego. Aby spalanie w cylindrach następowało możliwie jak najdokładniej, stosuje się wtryskiwacze "wielootworowe" pozwalające na rozpylenie oleju napędowego. Ponadto powietrzu nadany zostaje ruch obrotowy w rezultacie zastosowania spiralnego kształtu kanału dolotowego. Silnie rozpylone paliwo i powietrze w ruchu wirowym prowadzą do powstania jednorodnej mieszanki , która spalana jest z większą wydajnością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

warto dodac ze nie tylko w rail - szynie, a raczej poprostu rurce znajduje sie caly czas paliwo, ale jest ono rowniez we wtyskiwaczach.

ponadto sterowanie we wtryskach 3 generacji odbywa sie za pomoca setek plytek piezoelektrycznych, ekstremalnie precyzyjnych, wiec nie wiem skad te zasciankowe przekonania, ze CR bedzie palil wiecej od teoretycznie porownywalnego silnika na pompowtryskach (bo ciezko takie warunki znalezc), a juz napewno nie wierze w urojone przekonania rolnikow, bo nie wiem w jaki sposob mogliby to sprawdzic.

silnik CR jest podobnie zaawansowany technicznie jak ten na pompowtryskach, wiec ewentualna naprawa, wrazliwosc na paliwo (chyba szczegolnie na zawrtosc siarki) bedzie podobna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
memphis54    1

Temat wprawdzie nie jest już tak aktywny ale mam nadzieje, że dowiem czy wiadomość, że w forterrach będą wkładane pompo wtryskiwacze a nie zwykłe pompy paliwowe jak dotychczas jest dobra wiadomością czy raczej nie?? Jeśli tak to dlaczego?? proszę o odp :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

gdyby byla ta sama norma spalin to oczywiscie ze to dobra wiadomosc, w skrocie lepsze parametry przy zmniejszonym zuzyciu paliwa, czy mozna chciec wiecej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
memphis54    1

jednak słyszałem, że na pompo wtryskiwaczach ciągnik pali tyle samo pod obciążeniem co bez. Jest to dla mnie dość oczywiste, że to nie prawda jednak chciałbym mieć to czarno na białym proszę o odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Temat wprawdzie nie jest już tak aktywny ale mam nadzieje, że dowiem czy wiadomość, że w forterrach będą wkładane pompo wtryskiwacze a nie zwykłe pompy paliwowe jak dotychczas jest dobra wiadomością czy raczej nie?? Jeśli tak to dlaczego?? proszę o odp :rolleyes:

Masz dwie wiadomości, pierwsza dobra:

Na pompowtryskiwaczach osiągane są lepsze parametry wtrysku, zatem i normy emisji,

Kosztują duuuuuuuuuuużo drożej i bardziej wrażliwe na paliwo,

Niespodzianka, trzecia wiadomość: Producenci diesli w sam. osobowych definitywnie porzucili tą technologię na rzecz common rail

 

 

---połączone---

 

 

 

jednak słyszałem, że na pompo wtryskiwaczach ciągnik pali tyle samo pod obciążeniem co bez. Jest to dla mnie dość oczywiste, że to nie prawda jednak chciałbym mieć to czarno na białym proszę o odp

Bzdura, jest tak jak i przy innych systemach wtrysku

Edytowano przez marcin974
łączenie postów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    3

Ajj...post pod postem. Jak ja tego nie lubię :rolleyes:

 

Bodajże Deutz Fahra silniki w Agrotronie były na pompo-wtryskach?

Tak. W Agrotronach jeszcze są produkowane silniki na pompo-wtryskach :)


DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gacomen5    4

tylko pompo-wtrysk wiecie co to jest common rail elektroniczne dawka paliwa, jak jest pod obcząrzeniem komputer daje coraz większą dawkę a on to spala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

W samochodzie volvo ten sam model silnik 115KM na CR spala 0.5 l/100km mniej niż z silnikiem 95KM na pompie rotacyjnej bosch. Spraktykowane przezemnie 2 i 3 lata jazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    633

Czy można jeszcze kupić nowy traktor ze zwykłą pompą wtryskową i wtryskiwaczami???


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Jak to mówią wszystko można kupić, np ursusy 5312/14 są w ofercie. Gorzej z rejestracją pewnie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    633

Są jeszcze Belarusy te bez Euro ale je można chyba tylko jako używane rejestrować - na allegro znikły - pozostały tylko wersje .4


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez AgroJacek
      Witam wszystkich miłośników ciężkiego sprzętu rolniczego!
      Zwracam się do Was z dość specyficznym zapytaniem – od dłuższego czasu rozglądam się za ciągnikiem Kirowiec K-700 i chciałbym dowiedzieć się, gdzie najlepiej poszukiwać ofert sprzedaży tego typu maszyny. Może ktoś z Was niedawno przechodził przez proces zakupu i może podzielić się doświadczeniem? Interesują mnie zarówno oferty z drugiej ręki, jak i możliwe źródła, gdzie można znaleźć sprawdzone egzemplarze w dobrym stanie technicznym.
      Szczególnie jestem ciekaw:
      Czy są jakieś strony internetowe, aukcje online lub fora, które specjalizują się w sprzedaży ciągników rolniczych i mogą mieć w swojej ofercie K-700?
      Jakie sklepy lub komisy rolnicze w Polsce mogą posiadać takie ciągniki?
      Czy istnieją grupy na portalach społecznościowych lub aplikacje dedykowane sprzedaży używanego sprzętu rolniczego, które mogłyby być pomocne w moich poszukiwaniach?
      Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady, które przybliżą mnie do zakupu tego legendarnego ciągnika.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj