Polecane posty

Kowalex2    0

witam. Dziś przeglądając ogłoszenia natrafiłem na ursuska tablica.pl/oferta/3-cylindrowy-ursus-c-330-ID26Lpn.html#4c08cf9092;r:;s:

Wie ktoś może czy to orginał? Mieszka ktoś nie daleko? Troche wątpie ze to jest orginał ale wole posłuchać znawców

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

W oryginalnym C-330 3P montowany był silnik Perkinsa (Perkins AD3.152) o mocy 38 KM. Ten ma S313 i choć jest to silnik Ursusa, to nie jest to oryginał do C-330. S313 to prototypowy silnik który nie wszedł do masowej produkcji. Miał chodzić w Ursusie C-342 ale po paru latach prac nad nim odrzucono go z kilkoma innymi prototypami. Silnik jest więc starszy od samej 30tki bo kiedy wchodził do badań to Ursus dopiero co tworzył C-325 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

moim zdaniem raczej nie , były 330 3P ale nie z tym silnikiem

Edytowano przez Klepk995

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
:D Prototypowy 3 cylindrowy silnik Ursusa :rolleyes: Ursus w latach swojej świetności różnie eksperymentował. Edytowano przez pawel81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dołożony do dwóch pozostałych. Fajnie to wygląda, ciekawe jak pracuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Nie, to po prostu całkiem inny silnik którego nie wrzucili na taśmy produkcyjne. Był tworzony jednocześnie z 25 konnym S312 którego teraz mamy (po modyfikacjach) w 30tkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28742

a ja sądzę że to silnik od Escorta, który ktoś we własnym zakresie przeszczepił do c-330

Przecież Escort, Farmtrac Escort jest zmodyfikowaną w dużym stopniu c-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

Nie, to po prostu całkiem inny silnik którego nie wrzucili na taśmy produkcyjne. Był tworzony jednocześnie z 25 konnym S312 którego teraz mamy (po modyfikacjach) w 30tkach.

Czyli jest to prototypowy silnik ?? ciekawe jaka przyczyna było że go seryjnie nie montowano w 330 , w tedy zawsze 330 była by silniejsza i lepiej by sobie radziła w polu i miała by lżej z większymi maszynami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

To silnik prototypowy ale nie miał chodzić w 30tce tylko Ursusie C-342 (także prototyp nie wprowadzony do produkcji). Pracowano wtedy jednocześnie nad trzema silnikami S312 do C-325, właśnie S313 i jeszcze jednym o mocy powyżej 50 koni. Najwidoczniej przyjął sie tylko S312 (to jakoś sie zbiegło z powstaniem Ursusa C-325, czytałem o tym już wcześniej) a ten trzeci z modyfikacjami pewno wylądował w dzisiejszej 60tce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

czytałem o tym silniku kiedyś on jest taki sam jak c330 tylko że ma dołożony 3 tłok tak samo jak zetory 3 cylindrowe i 4 nic się nie różni oprócz tego jednego tłoka też jest odprężnik mi się wydaje że kiedyś kiedyś ktoś taki silnik może załatwił z ursusa albo coś z tym i złożył sobie ciągnik jak to kiedyś robili

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Możliwe że tak było. Mnie bardzo ciekawi czy fabryczny C-330 3P miał jakoś wzmacniane/zmieniane pod większa siłę mechanizmy przeniesienia napędu czy po prostu tylko silnik był inny. Orientuje się ktoś może bardziej w tym temacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

mi wiadomo tyle że tarcze były wielkości okładziny jak c360 a same piasty od c330 ale i tak sprzęgło miało bardzo ciężko często się paliło ponieważ za mało sprężyn i głównym czynnikiem nie wprowadzenia go do produkcji to było nie było dłuższych piast jak w c360 3p ponieważ silnik tyle był od skrzyni co silnik c330 kompinowali bardzo dużo ze sprzęgłem ale nie wypaliło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

a ten ursus c-342 to prototyp ?? bo jeszcze się z takim nie spotkałem

 

Tak, jak wcześniej pisałem to prototyp.

 

Ciekawa sprawa z tym 3p. Szkoda że tak niewiele o tym wiadomo choć może jakby poszukać to się znajdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

generalnie to interesuje mnie wykonanie połączenia silnik - skrzynia i czy nie rozwali mocniejszy silnik skrzyni czy tylnego mostu. Wiadomo że wszystko można ze sobą "skleić" ale jak to zrobić żeby dobrze wyglądało i działało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

tam było tak że jak by od przystawki od c330 odciąć tą płytę od strony silnika i nagwintowało otwory na płytę od 3p i to wszystko podobnież w miarę to chodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

to można jeszcze dostać ktoś tam dorabia ja na wiosnę może będę coś o tym myślał bo by taki się przydał do drobnych rzeczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

No z tym że u mnie chodzi raczej o rzeczy typu orka czy agregat, bo M-ka to u mnie główny ciągnik na prawie 20 ha a zwykla 30tka jest jako pomocniczy. Dlatego właśnie boje sie że szlag mi trafi skrzynie i napęd jak dostanie taki silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    144

8 km mocniejszy silnik wątpię żeby zrobił krzywdę reszcie, więc ja bym się o to za bardzo nie martwił

Edytowano przez Maniek101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

38 to ta słaba wersja na pompie przydlawiona raczej każdy ma już 48 km więc już trochę jest ale szybciej ci się sprzęgło spali niż skrzynia ci je...nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

No tak tylko nie dostane już raczej silnika od 30tki 3p, raczej trzeba będzie od MF235/360 3p albo tarpana, a to już więcej mocy i większa różnica.

 

edit: nad wszystkim można pomyśleć, w sumie to sam nie wiem czy inwestować w ulepszanie tego co jest czy zainwestować w coś większego "oryginalnego". Szczyt moich marzeń to 914.

Edytowano przez lukasz222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    222

ja tam zakładam i się o skrzynie nie przejmuje i ty też się nie przejmuj tylko załóż tarczę od ciapka żeby szybciej sprzęgło padło niż reszta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Pumba2152
      Witam, przymierzam się do przekładki silnika i potrzebuje zakupić flansze/kryzę/obudowę sprzęgła aby spiąć wszystko razem 
      Czytałem na forum to kiedyś podobno jakieś Pan z okolic Częstochowy robił taki gotowy zestaw do montażu. Szukałem i wszystkie ogłoszenia nieaktualne. Ktoś coś wie gdzie można to zakupić?
      Jakiś namiar na człowieka co się tym zajmuje, bądź z czego można zastosować obudowę? Słyszałem że od raka pasuje ale nie wiem....
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj