Skocz do zawartości
wojtii

Problem z odpalaniem.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rasoir    0

Ale jak to sprawdzić? Coś trzeba odkręcić czy w jaki sposób? Stan filtrów był tragiczny na denku był wybity numer z datą 1994 roku.

Edytowano przez Rasoir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

cash8791    3

Odpowiedz na swoje pytanie masz już podaną w swoim pytaniu otóż remont , ale do rzeczy wymień wtryskiwacze zobacz czy samoczynnie nie zamyka ci się kranik od paliwa i co najważniejsze daj pompę do regeneracji oraz wymień przewody do wtryskiwaczy i NOWE FILTRY .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I co jeszcze, może ma od raz wymienić cały układ zasilania? tylko na jakiej podstawie tak można doradzić.

Kolega Rasior niech sam sprawdzi czy paliwo dochodzi do pompki zasilającej i czy przechodzi przez układ niskiego ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Witam, wczoraj traktor odpalił. Rzeczywiście niektóre rady zwalają z nóg, jak traktor nie pali to od razu pompa do regeneracji i koszt rzędu 500zł ;) Po wymianie filtrów i zalaniu świeżym paliwem traktor zagadał, okazało się że pompka zasilająca przeciekała, i nie było wystarczającej ilości paliwa w baku, wszystko ściekało na podłogę mimo że byłem pewien że w baku jest co najmniej 7-8 litrów :) Jednak filtry pewnie też swoje zrobiły.

 

Jak wcześniej pisałem, traktor ma zawsze problem z odpaleniem pierwszy raz po postoju rzędu 8-12 godzin, ale jak już zagada, to potem pali na dotknięcie, wymieniłem dziś zawór zwrotny w pompie wtryskowej, bo wyczytałem gdzieś że on jest odpowiedzialny za takie zjawisko, stary nie stawiał praktycznie żadnego oporu, bo sprężynka uginała się już delikatnie pod ciężarem małego śrubokręta, zaś w nowym trzeba włożyć trochę siły żeby ją wcisnąć. Czy mogę się spodziewać jakichś rezultatów po tej wymianie?

 

I ostatnie pytanie, traktor nie pali na wszystkie cylindry, jak pisałem pracuje jak C330 i ma problem żeby wkręcić się na obroty, wtryski były regulowane, ale gość powiedział że tylko jeden dało się ustawić na 160 atm, reszta była strasznie zardzewiała i zasyfiona. Teraz pytanie, bo mam trochę lewego grosza, czy opłaca się kupić końcówki i wymienić je? Mogę się spodziewać jakiegoś dobrego rezultatu? Wiem że nie zaszkodzi, ale jak ma niewiele pomóc to mam to gdzieś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Końcówki wtrysków to podstawa i ciśnienie na wtryskach .Jak będą lały wtryski to tęż ma ciężko zapalić i wkręcać się na obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jano333    0

poprostu czsem elektromagnez nie reaguje i nie popycha bendiksa,Miałem tak samo wziołem młotek i drewnianym trzonkiem obstłukałem elektromagnez.zrobiłem tak 3-krotnie i odpalił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Dziś założyłem nowe końcówki wtrysków i silnik działa jakby lepiej, nie kopci juz tak bardzo i czuc ze ma wiecej mocy. Probowalem ustalić czy ustawienie zaplonu jest prawidlowe, znalazlem na kole 3 kreski a pare centymetrow pod nimi 2 w odstepie ok 1cm. Tata krecil walem a ja obserwowalem paliwo w pierwszej sekcji i okazalo sie ze zaczyna drgac dopiero jak na kole jest odstep ok. 2 dlugosci tolerancji w strone tych 3 kresek ktore oznaczaja GMP. Jak to przestawic? Na czym polega to krecenie pompą i co powinienem zrobic zeby zmniejszyc to opóźnienie? Czytam juz od 2 dni o tym ustawianiu ale nie wiem na czym polega ta regulacja poprzez obracanie pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SebsoN    20

Dziś założyłem nowe końcówki wtrysków i silnik działa jakby lepiej, nie kopci juz tak bardzo i czuc ze ma wiecej mocy. Probowalem ustalić czy ustawienie zaplonu jest prawidlowe, znalazlem na kole 3 kreski a pare centymetrow pod nimi 2 w odstepie ok 1cm. Tata krecil walem a ja obserwowalem paliwo w pierwszej sekcji i okazalo sie ze zaczyna drgac dopiero jak na kole jest odstep ok. 2 dlugosci tolerancji w strone tych 3 kresek ktore oznaczaja GMP. Jak to przestawic? Na czym polega to krecenie pompą i co powinienem zrobic zeby zmniejszyc to opóźnienie? Czytam juz od 2 dni o tym ustawianiu ale nie wiem na czym polega ta regulacja poprzez obracanie pompy.

A więc napisze jak ja to robiłem z tatą ,trzeba cierpliwości bo nam ustawienie pompy zajęło pare godzin.

1.Odkręcasz wszystkie rurki przy pompie prowadzące do wtrysków

2.Ustawiasz gaz ręczny na max .

3.Początek tłoczenia ustawia sie tylko dla 1 cylindra (patrz od chłodnicy)

4.Kręcisz korbowodem aż paliwo sie podniesie na końcu pompy wtryskowej tam gdzie jest gwint na rurkę do wtryskiwacza potem palcem tak jakby wycierasz żeby było puste następnie wykonujesz część obrotu w przeciwnym kierunku i ponownie we właściwym kierunku tylko bardzo wolno.Gdy poziom paliwa zacznie sie podnosić to oznacza początek tłocznia.

5.Patrzysz wtedy czy rysa na obudowie skrzyni pokrywa sie z środkowa rysą na kole zamachowym która wskazuje kąt początkowy dla 1 cylindra 20o. Górna rysa na kole zamachowym wskazuje kąt początku tłoczenia przed GMP równy 18o a dolna 22 o

6. Jeśli rysa na obudowie jest przesunięta w strone rysy górnej na kole zamachowym to należy:

Odkręcic pompe całkowicie Pompa paliwowa mocowana jest na 3 śruby pierwsza jest obok pompki ręcznej druga na dole a 3 schowana za pompą przy bloku silnika .

odkręcasz wszystko tzn rurke od filtrów i od baku .

9.Obracasz całą pompe wokół własnej osi w prawo (patrząc od przodu ciągnika) dokręcasz śruby mocujące pompe (ja dokręcałem na 2 bo było szybciej na samym końcu zakręciłem tą trzecią z uwagi na trudny dostęp )przykręcasz wszystkie rurki min.to od baku .

10.Robisz to co w punkcie 5.

11.Jeśli rysa na obudowie jest przesunięta w strone rysy dolnej na kole zamachowym to obracasz w Pompe w lewo (uwaga jeśli przestawiłeś najpierw w prawo i było żle to jeśli chcesz w lewo to musisz obrucic ją 2 razy ) .

12.jeśli będziesz miał tak że np.przekręcisz w prawo i bedzie za daleko potem przekręcisz w lewo i też bedzie źle to powracasz do ustawienia tam gdzie brakowało najmniej do tej kreski i na tych śrubach pompa ma troche luzu musisz trzymać pompę np. max przekręconą w prawo i druga osoba dokręce śruby .Ja miałem tak ,że musiałem rurką zaprzeć sie o blok silnika i Tata dokręcał śruby wtedy dopiero było dobrze .Przestawiania było dobre parenascie razy . Musisz jakoś załapać sam .pamiętaj że gaz zawsze musi byc ustawiony na max wtedy najlepiej widac jak paliwo sie podnosi

Miałem ten sam proble co ty tzn.Ciągnik zimny bardzo ciężo zapalał nawet kiedy było 25stopni to za 2 razem załapał ale gdy był ciepły to normalnie zapalał i chodzi też w miare lecz bardzo dużo palił a nie kopcił mocy tez miał troche mniej .Od czasu ustawienia pompy wszystko jest perfekcyjnie ,spalanie spadło ,moc wzrosła i odpala za 1 razem nawet przy -7 . Bardziej sie chyba nie da wytłumaczyć . :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Wytlumaczone idealnie tylko zastanawiaja mnie te rysy, bo z tego co widzialem na obrazku krazacym w necie to wynika ze 3 kreski o ktorych mowisz to oznaczenie GMP a dopiero pod nimi w odstepie jakichs 8cm sa 2 kreski oznaczajace poczatek tloczenia. Zgadza sie czy jestem w bledzie?

 

Co do obracania pompa to trzeba jej jakos zablokowac walek jak sie nia obraca? Bo nie potrafie sobie tego wyobrazic ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Masz się zmieścić między tymi dwoma kreskami a najlepiej żeby trafiło w pierwszą kreskę a co pompy to popuszczasz 3 śruby i przesuwasz całą pompę.Jak za późno to górą do silnika a jak za wcześnie to od silnika.Do ustawienia najlepiej by było żebyś zrobił sobie kapilarę z wężyków przezroczystych.Gruby żeby wszedł na gwint następnie cieńszy w środek i jeszcze cieńszy a na koniec rurkę od wkładu z długopisu obrócisz rozrusznikiem parę obrotów żeby rurka się napełniła i wtedy ustawiasz.Pamiętaj w rurce ma drgnąć paliwo i po to jak pisałem zastosować tą kapilarę żeby było dokładnie ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Można prościej i szybciej: czujnik piezo na przewód pierwszego cylindra, lampa stroboskopowa i odpalamy ciągnik. Sprawdzamy KWW, gasimy silnik, korygujemy w miarę potrzeby i ponownie sprawdzamy. I gotowe. Kasujemy od klienta 100 zł i jedziemy do następnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

No niektorzy lubią sie tak madrowac na roznych forach. Polecajac przykladowo remont calego ukladu paliwowego albo jeszcze lepiej silnika, jezeli na przyklad ciagnik ciezko odpala za pierwszym razem itp. Dzieki temu maja po kilka tysiecy postow i "renomę". Jednak ja jestem czlowiekiem prostym i wyznaje zasade: nie masz nic do powiedzenia to sie nie odzywaj, chcesz sie madrowac to sie nie madruj... szkoda ze nie kazdy tak ma... dzieki za info. Moze mi sie uda poprawic ten zaplon bez czujnikow, stroboskopow i innych wodotryskow...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@mds212: to nie jest ciekawostka, tak się właśnie to robi. Minuta mojego czasu kosztuje złotówkę, więc kto by odkręcał przewody, obracał sinikiem aż pojawi się paliwo itp. Stroboskopem jest po prosu szybciej i bardziej profesjonalnie. Sprzęt zwrócił się już dawno i teraz tylko zarabia na siebie (no i oczywiście na mnie :D).

@Rasoir: Przecież nikt nie każe remontować silnika, jeżeli ma on katalogowe dopuszczalne parametry. Tak samo z układem wtrysku. A jeżeli któreś elementy nie spełniają wymagań to znaczy, że wymagają remontu. Mnie to zbytnio nie interesuje co Ty z nim zrobisz, tylko najpierw odpowiedz sobie na pytanie czy ten ciągnik ma jakoś tam działać, czy ma normalnie pracować. I wtedy podejmij odpowiednie kroki. I nie pisz mi o jakimś mądrowaniu, bo po prostu napisałem jak to można zrobić, post jest jak najbardziej na temat (jeżeli by nie był, to byłby usunięty). A czytając twoje posty na temat tego ciągnika tutaj i na innych forach odnoszę wrażenie, że nie masz pojęcia co zrobić z tym silnikiem, ani tym bardziej co to jest lampa stroboskopowa i inne urządzenia. Ale Ty oczywiście wiesz lepiej, a ja tylko nabijam posty, wiec nie zwracaj uwagi na to co piszę. Może po kilku miesiącach pisania na forum ciągnik sam Ci się naprawi. Życzę powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mardens    0

Chodż mineło troche czasu od tematu to tak jak koledzy wcześniej podkreślili te silniki palą lekko w mrozy ;) ten silnik nie potrzebuje nawet dobrego uderzenia aby zapalił nawet przy -20 podstawa to zdrowy silnik przynajmniej nasz tak pali bez zamontowanej grzałki (calowe śruby), te nowsze 3P mają zamontowaną świece fabrycznie na jakich tłokach wychodziły to nie wiem ale możliwe że z płaskim wgłębieniem w komorze i dlatego świeca. Może użytkownicy ze świecami oryginalnie montowanymi wypowiedzieli by się na temat zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

I licze jeszcze na to ze forumowicze zaplaca za remont... rozmawiamy o ustawieniu zaplonu domowym sposobem a ty wyjezdzasz ze stroboskopem, czujnikiem piezo i innymi wodotryskami... rzeczywiscie post calkowicie na temat. Bije sie 3 razy w piers i blagam cie o wybaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Spokojnie, ustawienie nie zapłonu a wtrysku, poza tym to sami nie wiemy kto czym dysponuje. Sporo domowych mechaników nie posiada najprostszego klucza dynamometrycznego i zabiera się za remont kapitalny, a kolega Elektronik w zasadzie z tego żyje więc podaje tak jak sam robi. Krzywdy nikt z tego powodu mieć nie powinien.

Jak nie posiadasz takich zabawek to zrób tak, jak pisali @SebsoN i @Balcerek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rasoir    0

Ale ja bardzo szanuje ludzi ktorych wiedza zaczyna sie tam gdzie moja sie konczy, tylko trzeba miec jeszcze umiejetnosc pokazania tego w sposob nie razacy innych. Koniec tego offtopu.

 

Dzis odpalilem po drugim kreceniu rozrusznikiem wiec poprawa jest ogromna. A na razie wymienilem tylko uszczelke pod glowica i koncowki wtryskow i regulacja zaworow. Sprobuje jeszcze z tym wtryskiem i zobaczymy.

 

Ponawiam jeszcze pytanie o ten obrot pompa czy to ma byc wokol osi blokujac walek pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Pompy nie obracasz tylko masz podłużne otwory w obudowie i nie blokujesz żadnego wałka tylko popuszczasz 3 nakrętki i przesuwasz ją tak jak wcześniej pisałem wcześniej.Ale z tego co pisałeś to jest za wczesny wtrysk czyli popuszczasz tylko nakrętki 10 od pompy ( jedna jest z tyłu ) opierasz breszke o kolektor wydechowy i górę pompy i ją odepchnij górą od silnikahttps://www.google.pl/search?q=pompa+c+360&rlz=1C2EUBF_plPL370&biw=1366&bih=643&tbm=isch&imgil=okgcfnZ9b8CmiM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcSvKdf5UEADs0UHVm88Rw7oE0Zed6VaooQWlpagojzBhnaSWogB-g%253B1024%253B768%253B72YY2hehu_ta5M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.agrofoto.pl%25252Fforum%25252Fgallery%25252Fimage%25252F332878-pompa-wspomagania-w-c-360-zamontowana-poprzecznie%25252F&source=iu&usg=__ZOYmp2cU6cNZ6zzMx44L80TBHi0%3D&sa=X&ei=KrdWU_LTMLGw7AaZ1YGwCA&ved=0CEwQ9QEwBA#facrc=_&imgdii=_&imgrc=nIouKZPmR2FnJM%253A%3B_m_G3R_dE3Q1GM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.okazje.info.pl%252Fp%252Fbiuro-i-firma%252F1218%252Fpompa-paliwa-wtryskowa-pasuje-do-c-360-p24-49-.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.okazje.info.pl%252Fbf%252Fbiuro-i-firma%252Fpompa-paliwa-wtryskowa-pasuje-do-c-360-p24-49-.html%3B500%3B500..Na liku nasz przód pompy i wokoło wałka 3 otwory podłużne.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PIOTREK86
      Witam ;D. Może ktoś mi napisać jaki sprzęt najlepiej nadawałby się do ursusa 914? Dokładnie chodzi mi o plugi, szerokość agregatu uprawowego oraz liczbe łap i szerokość agregatu ścierniskowego. dodam że mam ziemie 1-3 klasy. Z góry dziękuje ;D
    • Przez xsardas18
      czy jest możliwe wspomaganie w C-330
    • Przez Wojtek
      ile wam palą te ursusy na mtg i na ile godzin pracy ciezkiej lub lekkiej starcza pełen gorny zbiornik
      jak bym nie kombinował czy jezdząc na obrotach 1500-1700 w orce czyw innych pracach czy obrotach 2100-2400 zawsze mi gasnie ciagnik z braku paliwa po około 7 godzinach,( mam 1224, pzrez kilka dni chodziła w turbo ale sie zatarła i znowu jest bez turbo, pompa jest spowrotem zmieniona od bez turbo)
    • Przez szybki00
      Jak już wspomniałem w temacie potrzebuje informacji jak i czym wyciszyć kabine w Ursusie 1002. Piszcie co wiecie w tej sprawie, a może ktoś juz robił coś takiego
      Pozdrawiam
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam mamy w zamiarze kupić prase do naszej sześćdziesiątki i tu moje pytanie jaką prase wybrać żeby się nie zamęczyć ciągnika, na co zwracać uwagę przy kupnie prasy?
      Zastanawialiśmy się nad Krone KR 125 lub 130 czy to dobry wybór?(Jeśli by mógł ktoś napisać coś o tej prasie jak z awariami i częściami).
      Fundusze na to przeznaczone są niewielkie max. 15 tyś.
      Prosze o podpowiedzi pozdrawiam Czazal ^^
×