Skocz do zawartości
Hari123

Władimirec Przeróbka Pomocy !!!

Polecane posty

Hari123    6

Witam mam 16lat i jestem nowy i potrzebuje waszej pomocy, Mój Tato zmarł nie dawno i zostawił nam ok 3,5 ha pola gospodarkę i Traktor Władimirec, jako że jest nas dzieci 6 i mama, muszę sie nauszyć jeździć tym ciąnikiem, w małym stopniu znam się w naprawach bo się tym interesuje,

Włademirec za czasów kiedy mój tato żył został przerobiony tzn zmieniony silnik orginalnego na żukowski 72km + lpg, wszystko łądnie jeździło w rękach mojego taty, lecz ten ciągnik przerzył tyle w swoim życiu żę szok, dodam że skrzynia jest z dwoma dziwgniami przód i tył + zwykłe biegi, skrzynia została przerobiona z zwykłej na dwie wajchy

 

 

Mianowicie mam kilka pytać:

1.dlaczego tam gdzie jest podnośnik jest tylko jedna wajcha( pąpa tył), a o ile pamiętam były dwie, do czgo była druga ?

2. wiem żę pompa słabo trzyma, tato mówił że to już jakieś kulki w weżu nie blokują dobrze, ile takie nowe wężę kosztują ?

3. czy to jest poprawny schemat do tej skrzyni :

szosowe------------polowe

polowe:

 

3-----------żółw

 

5-----------1

 

szosowe:

 

4-----------żółw

 

6-----------2

 

 

4. jak naprawić chamulce wiem że działały ale zawsze po jakimś czasie przestawały i tato coś znowu musiał robić ?

5. na jakim biegu się bronuje, ora, prasuje itp ? dodam że ten silnik ma 2x większe obroty niż zwykły, i moc ma na pewno wystarczającą bo z tym silnikiem nie spotkałem się jeszcze żeby brakowało mocy,

6. Skrzynia: po prostu trageria, wbić bieg to skalanie Boskie, wejście na luz (bieg jałowy) tak samo udręka, co moze tym być spowodowane ?

 

Z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi,

Przepraszam za rozpisanie się i prosił bym aby nie uwarzano mnie za gówniarza który nic nie umie, poniewarz głópi nie jestem znam się na silnikach i elektryce...

KIlka zdjęć:

post-62432-0-22764800-1359477169_thumb.jpg

post-62432-0-62132800-1359477172_thumb.jpg

post-62432-0-62071300-1359477175_thumb.jpg

post-62432-0-26036900-1359477180_thumb.jpg

post-62432-0-59460800-1359477183_thumb.jpg

post-62432-0-55827500-1359477193_thumb.jpg

post-62432-0-87184000-1359477198_thumb.jpg

post-62432-0-19536600-1359552311_thumb.jpg

post-62432-0-48983900-1359552315_thumb.jpg

post-62432-0-50151200-1359552319_thumb.jpg

post-62432-0-11674500-1359552323_thumb.jpg

post-62432-0-48637300-1359552326_thumb.jpg

Edytowano przez Hari123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Wyrazy Współczucia.

Prawa wajcha jest dodatkowa do wywrotu do tura.Jak nie trzyma pompa czyli podnośnik to trza by zmienić uszczelniacze w siłowniku.Jak to nie pomoże to suwaki z dodatkowej wajchy jak ty to napisałeś w rozdzielaczu zmienić.Schemat biegów dobry dla ciągnika z 2 wajchami i zależy od rocznika ale to tylko była różnica

polowe

2-------żółw

5-------1

szosowe

4--------żółw

6---------3

ale to było w starszych modelach chyba do 82 roku.

Co do prac polowych to z zasady 3 bieg.

Co do hamulców to trzeba by je ustawić.Opis dokładny jest w instrukcji obsługi

ale jak nie robiłeś przy tym to lepiej poproś jakiegoś mechanik który się na tym zna to ci ustawi jak ma być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    6

Dzięki,

Niestety mechanik nie wchodzi w gre, za duzy koszt,

w poniedziałek postaram się wstawić zdjęcia to uwierzcie że większego żęcha nie widzieliście i nie zobaczycie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzysiekp55    4

kolego, skąd dokładniej? też jestem z lubaczowskiego może coś pomogę a i z chęcią zobaczyłbym władka z silnikiem z żuczka ;) pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    154

Witam kolego jeśli chcesz mogę ci naprawić skrzynię za darmo oczywiście, jak byś miał wszystkie części to pisz a mógłbym przyjechać i to zrobić , p.s też jestem z Podkarpacia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1059

Co do pt 5.To Władkiem z oryginalnym silnikiem to bronuje przeważnie na 3 i 4,orze na 2 i 3 a kultywator to 2 i 3, prasować nie prasuję nim to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Potajtany    0

Co do pt 5.To Władkiem z oryginalnym silnikiem to bronuje przeważnie na 3 i 4,orze na 2 i 3 a kultywator to 2 i 3, prasować nie prasuję nim to nie wiem.

 

To zależy,bo ja na zimę orze 1,bronowanie zależy od rodzaju gleby oraz jakimi bronami działasz. Zresztą do pracy pod ciężarem biegi mniej więcej sam dobierzesz, do pryskania,siania ja działam na 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Do zmiany biegów trzeba się przyzwyczaić i pomagać sobie kolanami. Widać tak to Ruscy wymyślili, bo inaczej to trzeba mieć trochę pary w rękach ;). Jeśli twój silnik jest silniejszy to pewnie da rady bronować na 4 i 5 skoro mój też to robi na tych biegach. 4 na świeżooranym i 5 na nieco twardszym polu. Orzę najczęściej na 3 i jak ciężko idzie to na 2. Ważną sprawą jest ustawienie pługa. Źle ustawiony pług potrzebuje dużo więcej mocy. Jeśli siłownik nie trzyma, a traktor ma już swoje lata to pewnie rozdzielacz do wymiany, ale zacznij od siłownika i zaworu bezpieczeństwa w rozdzielaczu. W siłowniku mogą już być zużyte uszczelnienia na tłoku, a w zaworze uszkodzona kulka. Jak to nie pomoże to stawiam na zużyty rozdzielacz. Hamulce to w sumie prosta sprawa jeśli się ma instrukcję. Nad pochwą masz taką blaszaną miskę po odkręceniu której zobaczysz śrubę regulacji naciągu taśm. Należy nieco podciągnąć tą śrubę. Potem należy ustawić taśmy za pomocą trzech śrub wkręconych w pochwę. Jedna jest na samym dole, a dwie pozostałe z przodu i tyłu pochwy. Ale to najlepiej zrobić z instrukcją w ręku.

Czekam na zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Opisz dokładnie problem z wkładaniem biegów bo trudno ocenić co jest nie tak, może po prostu sprzęgło trzeba wyregulować, albo blokadę wodzików.

Ciężko wchodzą? Zgrzytają? Sprzęgło w którym miejscu zaczyna ciągnąć albo rozprzęglać.

 

Poczytaj trochę tematów związanych z Władkiem no i oczywiście zaopatrz się w instrukcje i katalog (jeśli nie masz) do niego dostępne w internecie.

Jak coś podaj adres e-mail to się prześle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1059

 

To zależy,bo ja na zimę orze 1,bronowanie zależy od rodzaju gleby oraz jakimi bronami działasz. Zresztą do pracy pod ciężarem biegi mniej więcej sam dobierzesz, do pryskania,siania ja działam na 3

 

Wszystko zależy jaki masz teren,jaką masz ziemię i jaki masz pług.Bo pewnie ja mam inny teren,pług i ziemię. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Kolego. Teraz wypowie się znawca :)

Kurde silnik masz niezły Muszę to zobaczyć

Biegi masz na 99,9% takie jak Ty podałeś. Tak można sądzić po tym co napisałeś, że przerobiona dźwignia.

Jeśli chodzi o biegi, to Ci może sprzęgło ciągnąć, albo ta dźwigienka z prawej strony jest rozregulowana. Mogą też być zniszczone korozją sprężynki zatrzasków i też będzie ciężko. Oczywiście biegi zmienia się po PEŁNYM wciśnięciu sprzęgła inaczej będzie ciężko, bo zatrzaski są zamknięte. O pracy i na jakich biegach koledzy już wyczerpująco odpowiedzieli. (3 do orki? ja na 2 prawie zatarłem silnik w podorywce z przegrzania). Hamulców wystarcza na wiele podkręceń. Hydraulika? Wymień rozdzielacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Witam, zapewne zła jest regulacja sprzęgła ,lub zwichrowała i nadpaliła się tarcz sprzęgłowa ze względu na moc silnika nie wytrzymuje tarcza ;) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    6

Bardzo wam dziękuje za pomoc,

Ciągnika czepię się dopiero na wiosnę bo nie mam garżu a na polu zimno,

co do skrzyni mogę powiedzieć żę sprżęgło jest tam żukowskie, tarcza była zmieniana na nową w tym roku, sprzęgło nie ciąnie i bezproblemowo łapie,

a opisując bardziej problem z biegami to o ile pamiętam strasznie ciężko wbijało się bieg, niekiedy ciężko wbić było bieg jałowy,

Mówiąc już o podnośniku to wiem że taki z tyłu siłownik był w tym roku kupowany nowy, pąpa bez problemu podnosi, lecz pamalutku stopniowo opada,

 

Zdjęcia postaram się zrobić jutro, dzisiaj nie miałem czasu, bo miałem dużo lekcji.

 

Teraz muszę znaleść na internecie schemat instalacji od silnika, aby sprawdzić gdzie u mnie jest zapłon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Co do podnośnika to w takim wypadku rozdzielacz nie trzyma i z nim wiele się nie da zrobić bo nie ma uszczelnień na sekcjach tylko wymiana na nowy. Jeśli ma siłę podnosić maszyny to go na razie zostaw.

 

Co do skrzyni to trzeba spróbować regulacji blokady wodzików. Znajduje się ona po prawej stronie skrzyni zaraz pod podłogą. Takie 2 dźwigienki połączone ze sobą. Jedna to dźwignia sprzęgła a druga blokada wodzików.

 

Zapłon? A co z nim nie tak? Układ zapłonowy to cewka, aparat zapłonowy, świece kable. Nie wchodząc w drobniejsze elementy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Jeden przewód + z akumulatora zasila cewkę, a drugi idzie do aparatu zapłonowego na platynki, no i kable WN. Zapłon ten nie jest skomplikowany. JKeśli kojarzysz troche elektrykę, to rozgryziesz to w kilka minut, a w jeden dzień uzdrowisz całą instalację.

No i jeszcze jak wygląda sprawa z elektrozaworem gazu i pewnie tam jest jakiś prosty sterownik, czy gaz też sie włącza na ostro?

 

Zegary od Żuka też są widzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

W pierwszym poście było napisane że z LPG.

Tylko jak go tankować? Za każdym razem na stacje jechać?

Lepszym rozwiązaniem jest typowa butla na propan-butan do kuchenek, założona jak w wózku widłowym.

Skończyło się paliwo odkręcasz i jedziesz wymienić. Można mieć jedną w zapasie i podmieniać.

 

Widzę, że czeka Cię trochę pracy.

 

Zapłon jest prosty. Najlepiej zastosować jakaś stacyjkę samochodową albo np. od MF 255. Oryginalna się nie nada.

Musisz znaleźć przewód zasilający cewkę zapłonową i zasilanie sterownika-przełącznika PB-LPG(jesli jest) bądź elektrozaworów gazu, które będziesz zasilał przez stacyjkę, którą będziesz mógł gasić silnik, także zapalać jesli zrezygnujesz z oryginalnej stacyjki. Rozpatrz się trochę w instalacji to będą dalsze wskazówki.

Nie wiem ile zostało z oryginalnej instalacji, ale jak chcesz schemat to podaj adres e-mail.

 

Edit:

A do Żuka też mam schemat jak coś.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    6

Piotruniu25 jak mi się uda to zrobię,

 

zbyszekbrzuze zegary z żuka są ale nie są podłączone,

 

mtracz nie ma tam już nic z orginalnej elektryki władimirca, a co do schematu z żuka jak masz chociaż jedno zdj z zapłonem żuka to bardzo bym prosił adamkulczycki@interia.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawnic4    0

witam cie kolego wyrazy współczucia we władku ta mała wajcha to rewers ja też mam taka wladek 1995r a co do biegów prosta sprawa 1,2,3,4,5,6 redukcja polowa szosowa

zapłon włącza się w ten sposób po pierwsze załączasz masę po 2 dodajesz gazu po 3 przekręcasz kluczyk czy tak guzik jak masz i odpala a co do pompy to masz rozdzielacz padnięty ja ostatnio uszcelnialem kupujesz nowe gumki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×