Skocz do zawartości
grzechu1977

Belarus 820 z 2007 roku kontrolka ładowania ciągl się świeci

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grzechu1977    0

Mam Belarusa 820 z 2007 roku. Kupiłem go około roku temu. Po miesiącu użytkowania siadły akumulatory. Wtedy zapaliła się ta kontrolka od ładowania na zegarze gdzie jest ciśnienie powietrza, poziom paliwa i wskaźnik ładowania. Myślałem, że baterie kiepskie to się świeci. Kolega sprawdzał ładowanie przy 1000 obr/min i miał około 14 volt. Wskazówka przy tych obrotach też jest na zielonym. Jak włączę wszystkie światła to spada do poziomu na pograniczu z żółtym polem. Kupiłem dwa nowe akumulatory 100 amperogodzin, wcześniej miał 90. kontrolka nadal się świeci. Nie wiem w czym jest problem. Proszę o jakieś rady bo nie chce zniszczyć dwóch nowych akumulatorów. Z góry dziękuje za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podaj wyniki pomiarów, bo inaczej wywalę temat w kosmos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzechu1977    0

Diody do wymiany w alternatorze.

Gdzie można kupić te diody i jakie mają oznaczenia. Przyznam że się nie znam na maszynach rolniczych. Alternator jest oryginalny z belarusa i nie ma potrzeby przestawiania go na okres zimowy.

 

Podaj wyniki pomiarów, bo inaczej wywalę temat w kosmos.

Szukam od co najmniej pół roku i nikt nic konkretnie nie napisał. Inne maszyny owszem ale ne Belarusy. I o co chodzi z tym wynikiem pomiarów, tego nie rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wyniki pomiarów napięcia ładowania, na alternatorze i akumulatorach z i bez obciążenia. Ale skoro tego nie rozumiesz to i tak sobie nie poradzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    0

Wyniki pomiarów napięcia ładowania, na alternatorze i akumulatorach z i bez obciążenia. Ale skoro tego nie rozumiesz to i tak sobie nie poradzisz.

Szwagier trochę się na tym zna i ma miernik. Jak tylko będę miał możliwosć to podam pomiary. Z obciążeniem, to rozumiem, że wszystko co możliwe w ciągniku włączone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie tak jak piszesz. Pomiary zrób między masą alternatora i masą ciągnika. To też wiele wyjaśni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lespki007    1

nie wiem czy w 820 jest tak samo jak w 1221 ale jesli tak to sprawdz bezpiecznik ktory znajduje sie na takiej plytce z przodu ciagnika pod lampami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adaras    0

kolego sprawdz z przodu maski za atrapka zwykły bezpiecznik (jest wpiety w jakis przekaznik czy cos takiego kolo klaksonu). u mnie tam byl spalony przez co palila sie lampka i byly problemy z ladowaniem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    0

kolego sprawdz z przodu maski za atrapka zwykły bezpiecznik (jest wpiety w jakis przekaznik czy cos takiego kolo klaksonu). u mnie tam byl spalony przez co palila sie lampka i byly problemy z ladowaniem..

Sprawdzalem i jest sprawny. ostatnio wymieniłem akumulatory na nowe i nadal kontrolka sie świeci. Aku mają kontrolke naładownia. Zauważyłem, iż lewy akumulator nie jest ładowany prawidłowo bo kontrolka wskazywała rozładowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zrobiłeś te pomiary, o które prosiłem pół roku temu? Ciągnik jest z przełącznikiem rozruchu, czy z układem prostowniczym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

A ja tak mam w 1221.3 że kontrolka też się świeci cały czas, ładowanie dobre pokazuje bo dochodzi do końca zielonego pola :P . Zbytnio się tym nie przejmuje bo wszystko pięknie działa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    0

Zrobiłeś te pomiary, o które prosiłem pół roku temu? Ciągnik jest z przełącznikiem rozruchu, czy z układem prostowniczym?

Jest z przełacznikiem rozruchu na 24 V pomiar ładowania około 14 V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Około 14V? Czyli może być 10V albo 18V tak? Te 14V jest na biegu jałowym, na obrotach, pod obciążeniem czy jeszcze inaczej? Mierzone na zacisku alternatora, czy na akumulatorach? Na obu akumulatorach napięcia są jednakowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    0

Na obrotach około 700 na minute bez obciążenia i na alternatorze. Zmierzę jeszcze na akumulatorach. Tylko nie wiem czy mam zmierzyć na klemach odłączonych od akumulatora czy na podłączonych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tylko i wyłącznie na podłączonych. Jak odłączysz przy pracującym silniku to możesz pożegnać się z alternatorem. I nie cytuj poprzedniego posta bo będzie ostrzeżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biebrzak    1

Ta czerwona kontrolka pod wskażnikiem ładowania informuje o tym, że jest w tej chwili ładowany drugi akumulator, który jest wykorzystywany tylko podczas rozruchu. Wtedy dwa aku masz wykorzystywane i odpalasz na 24 v. Po uruchomieniu masz wszystko na 12v i korzystasz tylko z jednego aku i alternatora. Jak pali się kontrolka to ładuje się drugi aku, jak sie naładuje powinna się wyłączyć. U mnie ona miga podczas włączania każdego urządzenia elektrycznego w ciągniku.

Jeśli pali Ci się ta kontrolka cały czas to może masz rozwalony ten przekaźnik czy inne ustrojstwo co przęłącza ładowanie z jednego aku na drugi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, ten temat dotyczy ciągnika z przełącznikiem rozruchu, a nie z układem prostowniczym (przynajmniej tak twierdzi autor). Przełącznik działa tak, że w momencie rozruchu akumulatory łączone są szeregowo, a w pozostałym czasie równolegle, i nie ma opcji żeby jeden był ładowany a drugi nie. Nie ma tam żadnego układu przełączającego ładowanie pomiędzy akumulatorami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    0

Problem ze świecącą kontrolką od ładowania został rozwiązany. Problem okazał sie banalny i wynikał z mojego złego sprawdzenia. Z pomocą przyszedł szwagier z miernikiem. Sprawdził ładowanie na alternatorze i dawało 14,6 przy obrotach 1000/min. po Włazceniu wszystkiego dawało 14,4. na jednym akumulatorze, bliżej wyłacznika, dawało 14.4 nawet po włączeniu wszystkiego. Drugi akumulator pokazywał 12,2 i nie zwiekszała sie wartosć nawet po zwiekszeniu obrotów. Twierdził, że ten nie ładuje. Z przodu przed chłodnica jest taka puszka plastikowa w której jest beszpiecznik, który sprawdzałem i myślałem, że jest dobry. Po podłoczeniu bezpiecznika do miernika okazało sie, że jest spalony. Przepalił się tak. że nie było widać gołym okiem. Wymieniłem bezpiecznik i kontrolka zgasła. Drugi akumulator po wymianie bezpiecznika wskazywał wartosc ładowania 13,8. Oba akumulatoru pokazywały ładowanie 28 v. Poprostu trzeba było zacząc od najprostszej czynności wymiany bezpiecznika. Zajęło mi to prawie rok, ale jestem bogatszy o dodatkowa wiedzę. Dzięki za porady. Myślę, że bez pomocy forumowiczał nie rozwiązałbym problemu. Jeszcze raz wielkie dzieki dla wszystkich.

 

A ja tak mam w 1221.3 że kontrolka też się świeci cały czas, ładowanie dobre pokazuje bo dochodzi do końca zielonego pola :P . Zbytnio się tym nie przejmuje bo wszystko pięknie działa :D

Proponuje sparwdzic ten bezpiecznik, bo może być tak jak u mnie, że lewego aku nieładuje, a on służy tylko do rozruchu. Przy każdym uruchomieniu pobiera prąd i nie ładuje akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I tu się kolego mylisz. Ten drugi akumulator nie służy tylko do rozruchu (dotyczy układu z przełącznikiem, chociaż po Twoich postach ciężko stwierdzić co tam w końcu masz). Podczas normalnej pracy akumulatory połączone są równolegle i prąd pobierany jest z obu.

 

Co do Twojej naprawy, która trwała rok, to kłaniają się pomiary, o czym przypominają do znudzenia wszyscy serwisanci na AF. Jakbyś od razu podał wyniki to miałbyś usterkę usuniętą w 10 minut. Mi taki przypadek jak Twój zajmuje maksymalnie 2 minuty pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    0

Tak jak mówiśz jest chyba z tym przełącznikiem, bo z przodu przed chłodnica oleju jest puszka do której wchodzą dwa grubsze przewody. Koło jednego napisane jest 14 v a drugi 28 V. Odnosnie mojego sprawdzania, to taka moja pozorna oszczedność. Nie chciałem wzywac fachowca bo kosztuje, a w rzeczywistości aku do dostaja po du... i w rezultacie wychodzi drożej. Ale dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest z przełacznikiem rozruchu na 24 V pomiar ładowania około 14 V.

Czyli kolego wprowadziłeś wszystkich w błąd. Nie masz przełącznika rozruchu tylko układ prostowniczy. A ten bezpiecznik faktycznie odpowiada za ładowanie jednego akumulatora, który w tym układzie wykorzystywany jest tylko do rozruchu. I teraz wychodzi na to, że połowa postów w tym temacie też wprowadza w błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Witam, jaka moze być przyczyna niskiego ładowania oscylującego w granicach 12V a na niskich obrotach jeszcze niżej? Alternator sprawdzony i jest ok, czy to ten przekaźnik rozrusznika z przodu przed chłodnicą może być przyczyną takiego ładowania? Z akumulatorów wody ubywa ponadto śmierdzi zepsutymi jajami. Ciągnik pali normalnie nawet w zimie lecz problem pojawia się w zasilaniu komputera od prasy gdzie podczas owijania pracuje siłownik elektryczny i sterownik uruchamia się ponownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×