Zaloguj się, aby obserwować  
grzechu1977

Belarus 820 z 2007 roku problem z cisnieniem wspomagania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grzechu1977    1

Mam Belarusa 820 z 2007 roku przebieg 1200 mtg mosty stożkowe. Ciągnik jest w dobrym stanie, ale od tego lata, podczas orki pługiem czteroskibowym, zapaliła się kontrolka od ciśnienia w układzie wspomagania. Wcześniej mrugała na wolnych obrotach, ale myślałem że taki urok Ruskich maszyn. Obecnie w zimę jak go odpalam to kontrolka gaśnie do chwili aż rozgrzeje się olej. Ciągnik użytkuje rzadko i od roku nie mam go jeszcze dokładnie wyczutego. Wydaje mi się, że kierownicą kręci się tak samo lekko jak przed usterka. Nie wiem czy przyczyną jest czujnik na orbitrolu czy poprostu siada pompa wspomagania. Mam jeszcze jedno pytanie. Jaki rodzaj pompy jest w tych ciągnikach. Patrzyłem na różnych sklepach internetowych i jest ich wiele. Sprzedawcy nie bardzo mogą doradzić. Pompa jest po prawej stronie silnika, patrząc z kabiny. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Czujniki są podłej jakości , wymienić lub zrezygnować z niego zaślepiając otwór . Jak pompa siądzie to poczujesz w rękach . Na pompie powinno być jakieś oznaczenie lub zainwestuj w katalog . Obawiam się że masz tendencje do wymieniania dobrych części na nowe :) .Pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek30    11

Mi czujnik padł po pół roku,czasem się zaświeci ale wszystko działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

u mnie czujnik już 2 lata jest zepsuty jak cie denerwóje kontrolka to wyjmij żaróweczkę z konsoli :rolleyes:


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    73

mi się rozszczelnił po roku, olej walił jak z karchera, ogólnie kontrolka to mruga od nowości, pojechałem po nowy koles dał mi ruski wytrzymał miesiac i zacząl ciec, wkoncu wkreciłem jakis stary polski nie wim czy przypadkiem nie jest to czujnik ciśnienia od c-360 z silnika i wreszcie spokój i sucho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    3

Jak ci siądzie pompa to na korpusie masz oznaczenia. Na 99% masz nsz10. Ja mam taką w farerze wytrzymała 7000mth wic z twoim użytkowaniem moze nigdy nie bedziesz musiał jej wymieniać. Jak zacznie się ciężko kręcic wtedy prawdopodobnie pompa siada.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ta kontrolka jest wpięta w powrót oleju z orbitrola. Tam jest utrzymywane niewielkie ciśnienie pewnie po to żeby czujnik w ogóle działał lub ze względu na blokadę tylnych kół. Nie będę się rozdrabniał. W każdym razie ma ona sygnalizować sytuacje gdy pompa zaczyna już zaciągać powietrze które przepływając przez orbitrol zakłóca, obniża to niewielkie ciśnienie jakie jest za nim włączając kontrolkę. Sprawność tego patentu jest znikoma. Kontrolkę spokojnie zastąpisz codzienną kontrolą poziomu oleju w zbiorniku. Tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Tylko co ten filmik ma wspólnego z tematem?

Reklama. Dla mnie to trochę nie na miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

Dawno nie poruszałem tego tematu gdyż czekałem na wiosnę i intensywniejsze prace ciągnikiem. Kontrolka jak swieciła tak świeci nie robiłem w tej kwestii nic. Wspomaganie działa i kręci lekko przy obrotach około 1000 na min. Gdy są obroty około 500-600 kreci się ciężej. Nie wiem czy, to dobrze czy źle. Martwi mnie raczej inny problem gdyz w silniku przybywa mi oleju. W zeszłym roku w lipcu wymieniłem olej na nowy i był stan na połowie miedzy kreskami. Mierzyłem kilka razy i dokładnie. Aktualnie jak trochę popracowała w orce i z maszynami, to poziom oleju zwiekszył sie do górnej krski. Też mierzyłem staranniei zawsze tak samo. Olej wąchałemna na gorąco i na zimono i nie czułem ropy. Zresztą w zeszłym roku wymieniłem pompkę zasilającą. Obawiam się, że do silnika przedostaje się olej hydrauliczny z pompy wspomagania. Na podstawie poziomu oleju hydraulicznego nie jestem w stanie stwierdzic czy go ubywa, bo po odłączeniu i przyłaczeniu maszyny z hydrauliką zawsze coś kapnie. Zastanawiam się nad wymianą uszczelniaczy i nie wiem czy, to ma sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W sumie odpowiedziałeś sobie na pytanie. Normalnie wspomaganie na wolnych chodzi trochę wolniej. To często sprawia wrażenie że idzie ciężko. W twoim przypadku domyślam się że pompa zajechana do tego nieszczelna. Nie baw się w uszczelniacze tylko wymień na nową. Majątku nie kosztuje. Co do kontrolki.... napisałem ci wcześniej. Patent do bani.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez gipek69
      Witam wszystkich forumowiczów. Czy Belarus 952.2 będzie wstanie współpracować z agregatem talerzowym Tolmet Tytan 250 zagregowanym z Poznaniakiem 2.5 . Czy jednak szkoda zrywać ciągnik?
    • Przez Delbeta
      Witam
      Ile wziąść za transportu obornika 40 km w obie strony zestawem belarus 952.4 + przyczepa 10 ton ?  W gre wchodzą dwa kursy.
    • Przez grzegorz1988
      Witam.mam problem a wlasciwie pytanieczy  ktos z Was orientuje sie czy w belarusie 952.2 na wale korbowym powinny byc przeciwwagi czy nie?kilku specow pytalem i nikt mi nie potrafil konkretnie odpowiedziec.ciagnik 2012 rok pompa motorpal.
    • Przez gregory81
      Witam wszystkich.
      Mam pytanie odnośnie EGR-u w Belarusach (tak zwana wersja 4) . Jak go się zaślepi to trzeba coś zmieniać w ustawieniach komputera? Może ktoś to już przerabiał.
    • Przez Historyk
      Witam, w moim Zetorze 10540 siłownik od wspomagania "przepuszcza" olej. Chcę go oddać do naprawy, ale nie wiem jak się zabrać do wyjęcia go z traktora.
      Czy trzeba spuszczać olej od wspomagania, czy wystarczy zatkać przewód?
      Łatwa to ogólnie robota? Może macie jakieś doświadczenia z takimi pracami?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj