Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
grzechu1977

Belarus 820 z 2007 roku problem z cisnieniem wspomagania

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grzechu1977    0

Mam Belarusa 820 z 2007 roku przebieg 1200 mtg mosty stożkowe. Ciągnik jest w dobrym stanie, ale od tego lata, podczas orki pługiem czteroskibowym, zapaliła się kontrolka od ciśnienia w układzie wspomagania. Wcześniej mrugała na wolnych obrotach, ale myślałem że taki urok Ruskich maszyn. Obecnie w zimę jak go odpalam to kontrolka gaśnie do chwili aż rozgrzeje się olej. Ciągnik użytkuje rzadko i od roku nie mam go jeszcze dokładnie wyczutego. Wydaje mi się, że kierownicą kręci się tak samo lekko jak przed usterka. Nie wiem czy przyczyną jest czujnik na orbitrolu czy poprostu siada pompa wspomagania. Mam jeszcze jedno pytanie. Jaki rodzaj pompy jest w tych ciągnikach. Patrzyłem na różnych sklepach internetowych i jest ich wiele. Sprzedawcy nie bardzo mogą doradzić. Pompa jest po prawej stronie silnika, patrząc z kabiny. Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Czujniki są podłej jakości , wymienić lub zrezygnować z niego zaślepiając otwór . Jak pompa siądzie to poczujesz w rękach . Na pompie powinno być jakieś oznaczenie lub zainwestuj w katalog . Obawiam się że masz tendencje do wymieniania dobrych części na nowe :) .Pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek30    11

Mi czujnik padł po pół roku,czasem się zaświeci ale wszystko działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

u mnie czujnik już 2 lata jest zepsuty jak cie denerwóje kontrolka to wyjmij żaróweczkę z konsoli :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    58

mi się rozszczelnił po roku, olej walił jak z karchera, ogólnie kontrolka to mruga od nowości, pojechałem po nowy koles dał mi ruski wytrzymał miesiac i zacząl ciec, wkoncu wkreciłem jakis stary polski nie wim czy przypadkiem nie jest to czujnik ciśnienia od c-360 z silnika i wreszcie spokój i sucho

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2

Jak ci siądzie pompa to na korpusie masz oznaczenia. Na 99% masz nsz10. Ja mam taką w farerze wytrzymała 7000mth wic z twoim użytkowaniem moze nigdy nie bedziesz musiał jej wymieniać. Jak zacznie się ciężko kręcic wtedy prawdopodobnie pompa siada.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Ta kontrolka jest wpięta w powrót oleju z orbitrola. Tam jest utrzymywane niewielkie ciśnienie pewnie po to żeby czujnik w ogóle działał lub ze względu na blokadę tylnych kół. Nie będę się rozdrabniał. W każdym razie ma ona sygnalizować sytuacje gdy pompa zaczyna już zaciągać powietrze które przepływając przez orbitrol zakłóca, obniża to niewielkie ciśnienie jakie jest za nim włączając kontrolkę. Sprawność tego patentu jest znikoma. Kontrolkę spokojnie zastąpisz codzienną kontrolą poziomu oleju w zbiorniku. Tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Tylko co ten filmik ma wspólnego z tematem?

Reklama. Dla mnie to trochę nie na miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    0

Dawno nie poruszałem tego tematu gdyż czekałem na wiosnę i intensywniejsze prace ciągnikiem. Kontrolka jak swieciła tak świeci nie robiłem w tej kwestii nic. Wspomaganie działa i kręci lekko przy obrotach około 1000 na min. Gdy są obroty około 500-600 kreci się ciężej. Nie wiem czy, to dobrze czy źle. Martwi mnie raczej inny problem gdyz w silniku przybywa mi oleju. W zeszłym roku w lipcu wymieniłem olej na nowy i był stan na połowie miedzy kreskami. Mierzyłem kilka razy i dokładnie. Aktualnie jak trochę popracowała w orce i z maszynami, to poziom oleju zwiekszył sie do górnej krski. Też mierzyłem staranniei zawsze tak samo. Olej wąchałemna na gorąco i na zimono i nie czułem ropy. Zresztą w zeszłym roku wymieniłem pompkę zasilającą. Obawiam się, że do silnika przedostaje się olej hydrauliczny z pompy wspomagania. Na podstawie poziomu oleju hydraulicznego nie jestem w stanie stwierdzic czy go ubywa, bo po odłączeniu i przyłaczeniu maszyny z hydrauliką zawsze coś kapnie. Zastanawiam się nad wymianą uszczelniaczy i nie wiem czy, to ma sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

W sumie odpowiedziałeś sobie na pytanie. Normalnie wspomaganie na wolnych chodzi trochę wolniej. To często sprawia wrażenie że idzie ciężko. W twoim przypadku domyślam się że pompa zajechana do tego nieszczelna. Nie baw się w uszczelniacze tylko wymień na nową. Majątku nie kosztuje. Co do kontrolki.... napisałem ci wcześniej. Patent do bani.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez PronarRafal
      Witam dzisiaj przyszły mi Led`y wesem`a CRV1 12/24V i zastanawiam się jak je zamontować w Pronarze 82SA . Dodam że montuje je na tyle ciągnika . Robić je na przekaźnikach ? bo w Pronarze mam spore spadki napięć . Jakie przekaźniki będą najodpowiedniejsze ? typ 541 będą dobre ? Jak to wszystko podłączyć ? Proszę o wyrozumiałość i przydatne odpowiedzi .
    • Przez dzony9203
      Witam, ostatnio rozładował mi się akumulator.
      Nie wyłączyłem akumulatorów wyłącznikiem i zostawiłem wajchę od biegów w pozycji odpalania.

      Czy pozostawienie wajchy w tej pozycji i zostawienie na ponad tydzień może rozładować akumulatory?
      Pozdrawiam.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam Panowie jestem nowy na AF , więc proszę o wyrozumiałość . Do rzeczy , macie jakiś sprawdzony sposób na owijającą się trawę / lucernę na wale napędowym przedniego napędu w pronarku 82 SA ? ,ponieważ podczas prasowania dosyć często przy większych pokosach owija się materiał na wale napędowym i w ubiegłym sezonie owinęło mi się tak na wale kardana że aż powykrzywiało te osłony oryginalne a mianowicie wg. katalogu przednią i pośrednią i teraz mam takie pytanie .Czy są jakieś osłony na cały wał ? bo te oryginalne osłaniały tylko łączenia (krzyżaki) szukałem sporo ale nigdzie nie mogę tego znaleźć . Czy może od czegoś innego można podpasować ?
    • Przez zbigniew1968
      Witam,
      mam taki problem. Na moim 952 miałem zamontowany podnośnik Stoll na joystiku podłączony bezpośrednio pod pompę hydrauliczną. obecnie zdemontowałem go. Problem polega na tym, że nie wiem co zrobić z otworami gdzie podłączony był podnośnik? Zaślepić czy powinno się coś tam podłączyć, połączyć itd... Nadmienię że dwa węże były podłączone do pompy a trzeci do zbiornika oleju.
      Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć coś w temacie, za co góry dziękuję.
    • Przez Delbeta
      Witam
       
      Mam problem z ładowaniem prądu w belarus 820 2016 rok i okazało się po wyciągnięciu wsuwki od bezpiecznika świec żarowych że ładownaie wzrosło a wskazówka jest na zielonym polu (wcześniej na żółtym 12.5 max )  Mam pytanie gdzie kabel od świec jest przymocowany do stacyjki bo wychodzi na to że nawet na właczonym silniku świece grzeją co powoduje spadek napięcia i rozładowywanie akumulatorów .
×