Zaloguj się, aby obserwować  
endrju

Mtz 82 problem z przednim mostem napędowym

Polecane posty

endrju    24

Witam , mam problem z moim Mtz'tem 82 (rok 89) problem polega na tym że obydwa koła przednie przy szybszej prędkości się blokują (hamują) jedyna opcja to jazda na 1szym biegu , na wyższych przełożeniach koła natychmiast się blokują , jak cofnę trochę i poruszę do przodu to się odblokują ale problem się powtarza . Odkręciłem wałek od napędu i to samo . Żadna obudowa nie jest pęknięta , stało się to nagle jechałem z dość dużą prędkością i przednie koła nagle się zablokowały . Nie wiecie z czym może być problem ,za co się zabrać ? czyżby to mechanizm różnicowy ? Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

witam posiadasz pewnie most stożkowy ,na twoim miejscu podniósł bym przód i sprawdził luzy na łozyskach jeśli hamuje to tryby są dobre tylko sie nie zazębiają ,tak mi sie wydaje ale nie chciałbym Ciebie wprowadzać w błąd .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

Ja miałem bardzo podobnie i było to spowodowane pękniętym ( wyszczerbionym kołem ) w półośce i przy szybszej jeździe wpadał ten kawałek wraz z olejem pomiędzy zęby i blokował przedni most. Może również być to samo co pisał kolega powyzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszan    0

Nie szukaj problemu w mechanizmie różnicowym tylko w pionowych wałkach przy kołach. Albo ząb się wyszczerbił wpada między tryby i blokuje, albo łożysko się wysypało i wałek stanął pod kątem i nie zazębiają tryby. Robiłem to wiele razy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju    24

u nas w szkole też jest belarus 82 , i również z któryś wałek się posypał to hamowało tylko te koło w którym poszedł wałek a u mnie obydwa , narazie jest trochę za zimno by bez ogrzewanego garażu coś robić , odrkęciłem te dekielki od góry to za dużo nie zobaczyłem gdyż najpierw musiałbym olej spuścić , i dopiero robić co kolwiek dalej , już trochę więcej wiem na ten temat więc może prędzej dojdziemy do przyczyny :) dzięki za porady

Edytowano przez endrju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leslaw00    0

Mam pytanie -jak rozebrać przedni napęd żeby dostać się do tych półosi i łożysk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

u mnie było dokładnie to samo, wcześniej wydawało mi się że stuka apotem nagle zablokowało mi mechanizm (wyszczerbił się atak) i mogłem z pola zjechać na wstecznym (szczęscie że nie było więcej jak 1km) wymienilem tylko atak bo na reszte nie bylo czasu, Chodzi do dzis :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez BaRtEk7710
      Witam stoję przed wyborem tura do ciągnika mtz 82 i chciałbym się dowiedzieć jaka polska firma na obecną chwilę przoduje w produkcji ładowaczy czołowych, która robi je najsolidniej.Ładowacz jest potrzebny głównie do bigbagów z nawozem i nasionami
    • Przez kamlar
      Witam,chce usunąć w moim pronarze przelacznik napiecia 12/24 ze względu na to,ze w moim przypadku jest to dość czesto padający układ.
      Chce przerobić na samo 12V. Wiem,ze musze kupić rozrusznik na 12v z reduktorem.
      Może ktoś pomóc w przerobieniu instalacji ? Wiem,że aku (zakladam niedlugo nowe) mają być połaczone równolegle, potem plus na rozrusznik i prad ze stacyjki ma być przełożone z zasilania tego regulatora (który aktualnie budzi rozrusznik) na sam rozrusznik ?
       
      w zał schemat instalcji
      Schemat ideowy instalacji elektrycznej PRONAR 82 II.pdf
    • Przez Piotr2211
      Witam mam problem w ciągu mtz 82 chodzi o siłownik podnośnika w którym Niedziala powrót(wychodzi a nie wraca) jaka moze byc przyczyna ?
    • Przez dziki97
      Witam potrzebuję zrobić w miarę dokładny prędkościomierz do swojego ruska, potrzebny będzie do oprysków i siania nawozów.  Zastanawiam się na prędkościomierzem GPS, mógł bym używać go także  w Fortschricie 323. Posiada ktoś z was takie urządzenie i jak to się sprawuje???? do tej pory używałem telefonu z jakąś tam apka ale to denerwujące.
    • Przez Scappy
      Cześć . Zbliża mi się wymiana głowicy ,bo przepuszcza ona olej do komory spalania . Obecna była już na szlifie i Pan powiedział że następna regeneracja musi być już konkretna,bo zawory głęboko siedzą i może się to nie zamknąć w 900 zł . Myślę że lepszą opcją będzie kupno nowej głowicy i jest kilka ofert na rynku . Co polecacie żeby nie wpaść w niepotrzebne koszty ? Czeka mnie też wymiana pierścieni,może i też tłoków ale to zobaczymy .
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj