Skocz do zawartości
malkolm

Sworznie zwrotnicy TD95D

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Sworznie
malkolm    23

Panowie czy ktoś wie jakim momentem trzeba dokręcać śruby na zwrotnicach w tdd?? zbyt mocne dokręcenie unieruchamia zwrotnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    175

Nie jest to możliwe kolego, nie ma czegoś takiego jak dokrecenie momentem żeby zwrotnicy nie zablokowało, nie włozyłeś podkładek dystansowych i tyle, dokręca się do oporu z głową podkładkami ustawiasz luz masz 0,1 0,15 0,20 i 0,30 masz włożyć tyle zeby nie było nadmiernego luzu i żeby się nie zaciskneła.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

bzdury opowiadasz, właśnie ciągnik stoi bez kół, dziś włożyłem półosie ze zwrotnicami,

przed odkręceniem był wyczuwalny delikatny luz , teraz jak mocniej dokręcę z tymi samymi podkładkami to nie mogę nią ruszyć,

jak rozkręcałem to były tak lekko dokręcone że niemal że w palcach można było je odkręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rolniku360    69

nie chce się kłócić albo coś ale moim zdaniem może masz wydarte te podkładki bo jeśli byś miał lekko dokręcone te nakrętki to by po jakimś czasie się po odkręcały tam były pewnie zwrotnice wyrobione i dlatego był luz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    119

Przyszło inne łożysko i teraz luz się zmienił. Dobierz nowe podkładki dystansowe.


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

w zwrotnicy nic nie zmieniałem, podkładki nie mogą się wyrobić bo są pod śruby, producent wszystkie śruby w ciągniku zaleca dokręcać z jakąś tam siłą , tylko trzeba wiedzieć jaką :)

zastanawiam się nad dorobieniem dodatkowych podkładek z kwasówki i dokręceniem na chama, aby tylko można było obrócić zwrotnicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    175

zajrzyj do katalogu i nie pisz że ja pisze bzdury kolego jak tak sądzisz to radz sobie sam


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

Panie Mariuszu, nie twierdzę że nie ma tutaj podkładek dystansowych, bo są , ale skoro złożyłem most i zwrotnice nie zmieniając w tym nic to i te podkładki powinny być ok, skoro nie są to znaczy ze jeszcze inne czynniki mają wpływ

i teraz o to chodzi z jaką siłą te śrubeczki dokręcić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

na pewno nie z taką że lekko idą a jakiej są twardości ale stawiam na jakieś 100 nm albo coś koło tego.a propo każdy producent zaleca dokręcać z jakimś NM żeby nie wyciągnąć albo ukręcić śruby a nie po to aby lekko się kręcił chyba że masz tam podkładkę jakąś zabespieczającą albo coś w tym stylu wtedy dokręcasz tak aby lekko się obracał jeśli nie ma czegoś takiego dokrecasz na siłę jeżeli masz trochę wprawy wyczujesz przy dokręcaniu jak ona zaczyna się ukrecać i kiedy jej starczy a jak nie szukaj katalogu klucz dynamometryczny i dokręcasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    175

z żądną do oporu co myślisz ze jak dokręcisz z siłą 20Nm to będzie ok a jak z 30 to się zaciskne? pomyśl trochę czop ma ci dojść do końce gniazda i nie moze zostać zaden luz bo zaraz gniazda po rozrabiają się


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorro    7

panowie o jakim luzie mówicie? chodzi wam o luz na tylnym kole na zwolnicy? jeśli tak to tam ma być taki luz ja tak mam od nowości 1500 mtg i wszystko ok. a i mam jeszcze pytanie wymienił ktoś z was linke od sprzegła w td bo musze to zrobić i nie wiem czy sam dam rade-jeśli tak to czy mogli byście opisać mi co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

mi chodziło w sensie że ma być dokręcone tak żeby się nie odkręciła a nie tak jak autor myśli że lekko dokręcić i zostawić i pisałem już w poście że luz był na tamtym pewnie dlatego że był wyrobiony a nie tak powinno być dokręca się z określonym momentem narzuconym przez konstruktorów a jeżeli nie znasz z jaką powinno się dokręcić to dokręć aż będzie czuć że dalej nie dojdzie o to mi chodzi o początku postów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

dokręciłem w jednym kole na 60Nm a w drugim na 100Nm, ledwie mogę ruszyć zwrotnicą w ręku i chyba tak zostawię, przynajmniej na razie, lekko dokręcę tylko drążek kierowniczy , pojeżdżę trochę, ściągnę drążek i zobaczę czy zrobił się luz, tylko śruby zaznaczę farbą aby było widać czy się nie popuszczają

dla potomnych mała podpowiedz http://www.luktom.co..._dokrecania.pdf

optymalne dokręcenie tych śrub to 70-86 niutonometrów

Edytowano przez malkolm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez rafix255
      Witajcie koledzy. Pisze do was bo mam problem w swoim NH TD5 105. Mianowicie jakis czas (zimą) zauważyłem kałuze oleju na lewym tylnym kole ze zwolnicy. Nadmienie że ciagnik ma na dzisiaj równiuskie 500 godzin, nie ma tura a był na zime umyty i postawiony w garazu i nagle wywaliło olej ze zwolnicy. Dolałem tego multi g na stan i wycieka ten olej w nieduzym stopniu ale wtedy dolałem pona 1l czyli tyle wyleciało. Druga zwolnice jak poluzowałem korek od wlewu to poszło cisnienie. czy to mozliwe ze ściagło mi oring (uszczelniacz) ze zwolnicy zeby uszło ciścienie??? czy ktos z was miał ta usteke?? czy myslicie ze musze sciagac koło i to robć czy to ustanie??
    • Przez pawlo694
      Witam. Chciałbym wam zaprezentować nowego New Hollanda TD5.115.










      Myślę ze jest ładniejszy od TD5000 troche dziwi mnie dlaczego zegarów nie zmienili no ale może to poprawią
    • Przez Lukas85
      Mam problem z podnosnikiem w moim TD90. Z podnoszeniem nie na zadnego problemu ale podczas opuszczania ramiona opuszczaja sie bardzo wolno. Nawet pod duzym, obciazeniem podnosnik opada bardzo powoli. Co dziwne nie zawsze tak sie dzieje ale ostatnio coraz czesciej. Przy podnoszeniu/opuszczaniu podnosnika za pomocą przycisku na prawym błotniku wszystko działa jak należy.
      Moze ktos ma pomysł dlaczego tak sie dzieje?
    • Przez reazer
      witam
      miał ktoś taki przypadek że pekła mu sprężyna od pedału sprzęgła w td5050?
      jak sie zabrac za rozebranie tych plastików "deski rozdzielczej"?
      odkręcilem 2 sruby 17 z boku. i jedna 10tke z przodu i dalej wszytstko siedzi
       
    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
×