Skocz do zawartości
Maniek1Excalibur

Awaria instalacji! Bardzo PILNE. Pomóżcie!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam.

 

Ten temat już jest w podkategorii "Instalacja elektryczna", ale z tego co widzę mało kto tam zagląda więc daję tu. Proszę o nieusuwanie tematu.

 

 

Więc:

 

Mam problem. Potrzebuję na szybko założyć instalację do mojego Zetora (instalacja i wszystkie elementy elektryczne takie jak w C-330). Mam kupioną nową, ale będą jeszcze przy nim małe poprawki także nie opłaca mi się jej zakładać. Składam więc instalację z pojedynczych przewodów (kable "linki" o takich samych przekrojach jak oryginalne).

 

Na razie mam drogowe tylne, hamulce i roboczy.

Tylne i roboczy działają.

Hamulce za nic w świecie.

Jest tak.

Zasilanie do stacyjki (15), wyjście (54 ze stacyjki) na bezpiecznik, włącznik świateł stop, kostka połączeniowa na błotniku, rozejście do dwóch żaróweczek światła stop. Bezpiecznik 8A.

Za każdym razem, gdy włożę kluczyk i wcisnę pedały hamulców bezpiecznik robi cyk i wkładam nowy. No i po trzecim bezpieczniku nie dałoby się mnie słuchać.

 

Co może być tego przyczyną. Połączenie wg schematu, przebić ani zwarć też nie ma.

 

Aha jeszcze jedno. Kiedy przyłożę miernik (ustawiony na opór) jednym zaciskiem do styku żarówki hamulca a drugim do styku żarówki świateł drogowych to pokazuje ciągłość (pewną wartość oporu). Ma tak być czy nie?

Sam nie wiem co się dzieje bo mam wszystko wg oryginalnego schematu i non stop błędy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Cudów nie ma musi być przebicie . może na wyłączniku lub kostce? A co do zamknięcia obwodu między żarówkami to które styki ? na Jaki zakres nastawiony miernik?

Najlepiej jak byś to narysował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No przy żarówkach są wsuwki konektorowe męskie. To gdy przyłożę miernik do tej z stopu i zacisku świateł drogowych na tylnej kostce to jest ok 50-65om zależy czy lewe czy prawe światło. Co do stopu to muszę albo kupić nowy kabelek i spróbować. Włącznik raczej nie może być bo jest nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariuszd93    489

Żarówki w czasie pomiaru są założone? jeśli tak to obwód przez nie się zamyka . A co do palenia bezpieczników to sprawdzaj po kawałku obwód tzn na początek rozepnij w tej kostce z tyłu , wciśnij stop i sprawdz czy jest prąd , ewentualnie czy bezpiecznik cały , jak spali to rozepnij przy wyłączniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Ja bym obstawiał, że z czujnikiem stopu coś nie tak bo jak bezpiecznik od razu wali to zwarcie musi być konkretne, odłącz czujnik zewrzyj przewody które do niego wchodzą i sprawdź czy stopy swiecą ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u Ciebie w Zetorze i nie chciałbym wprowadzać w błąd, ale z tym zasilaniem wszystko dobrze? Piszesz że zasilanie dałeś na 15 zacisk. Z tego co pamiętam, w 330 zasilanie stacyjki to raczej zacisk 30 stacyjki. Wyjscie 15 to lampka ładowania. Zaznaczam że w c330, bo w Zetorze może jest inne oznaczenie. Sprawdż jeszcze raz schemat dokładnie. Kiedys kupiłem nowe światło i na próbę podłączyłem przewodem. Z przewodu poszedł tylko dym. Nowa lampa miała zwarcie. Może takie coś u Ciebie być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Problem rozwiązany. Powiedzcie jak w C-330 jest połączona sprężynka włącznika świateł stop? Z jednej strony jest zapięta do wyłącznika a z drugiej? Do metalu czy czegoś z tworzywa? Bo moja instalacja jest z C-330 także to, że mam Zetora nie gra roli. Elektryka jest cała z trzydziestki. A miałem sprężynkę podpiętą do pedału hamulca (przedłużoną kawałkiem drucika bo była za krótka) i to ona robiła zwarcie. Teraz włożyłem między sprężynkę i pedał o-ring i działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

nie powinno robić zwarcia . Wyłącznik ma przebicie chyba . Normalnie pod pedał sprężynka powinna być do zawleczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale żeby fabrikfeler? Nie wiem. Na razie działa. Instalacja na razie tylko na pojedynczych kabelkach bo potrzebuję to na szybko a i tak będą poprawki. Potem się pomyśli na gotowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×