Skocz do zawartości
Lee001

Problem z ładowaczem.

Polecane posty

Lee001    0

Panowie mam taki problem, otóż dziś ojciec przyprowadził ciągnik od mechanika który montował na nim ładowacz, mnie niestety przy tym nie było bo byłem w pracy i okazało się, że funkcje ładowacza są odwrotnie, tzn. na osi pionowej ruchu joystika poruszam drugą sekcją ładowacza tzn, np wysypywanie piachu z łyżki a na osi poziomej odbywa się ruch całego ładowacza góra dół a nawet po rysunkach na ładowaczu widzę że powinno być na odwrót jest to nawet instynktowne i tutaj moje pytanie czy poprawienie tego to jest kwestia przełożenia linek czy jednak będę musiał jechać z powrotem te 65km powiem szczerze że strasznie mi się nie chce prowadzić go tam z powrotem. Dodam tylko że ładowacz jest marki MX ze sterowaniem propilot i przewodami hydraulicznymi schowanymi w ramie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fartrac675dt    89

A masz Monoblok czy przewody hydrauliczne bo moze wystarczy przewody pozamieniać z wysypywania na unoszenie itp ja w swoim polskim ładowaczu 3sekcyjnym też tak mogę zrobić jak zamienię przewody po podczepieniu ładowacza

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Dokładnie j jest taka opcja parami pozamieniać węże i będzie ok :D na spokojnie najpierw na to popatrz jeśli jest tak jak myślne to na jedną linkę przy rozdzielaczu przypadają dwa węże które wychodzą już na ładowacz po zamieniaj tak aby węże A które są teraz na lince A były na lince B a węże B były na lince A. nie umiem jakoś jaśniej tego wytłumaczyć. Jeśli są szybko złącza to pójdzie raz dwa a jeśli tak się nie da to klucz odkręcanie i zamiana :D

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Fartrac675dt    89

Mamy węże a ,b ,c , d na miejsce a-c na b-d na c-a na d-b i będzie tak c, d, a, b

Edytowano przez Fartrac675dt
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

dzwoniłem do niego i on twierdzi że jest dobrze w ogóle to już brak mi słów do gościa mam go dość bo tak kombinował jeszcze dopłaty chciał do umówionej kwoty. A jeśli chodzi o złącze to nie wiem jakie ono jest nie wiem jak je nazwać chyba jest to multi podłączenie jest jak na ciągniku z tej aukcji http://moto.allegro.pl/deutz-fahr-agrotron100-z-tur-em-i2946569790.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

skoro on to montował to bez łaski musi przyjechać i to zmienić a jeśli nie masz czasu na niego czekać to zrób tak jak koledzy radzą. Do szybko sprzęgu też są przewody przykręcane i można je zamienić. Jeżeli masz przewody schowane w ramie to obserwuj operując joystickiem które przewody zaczynają się "prostować" lub niech ktoś podnosi a ty dotykając ich łatwo sprawdzisz który jest najsztywniejszy i jak juz będziesz wiedział który od czego to pozamieniaj.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danieloz22    20

Jeżeli masz tak jak na tej aukcji, to przy miejscu podpięcia przedów tur'a do ciągnika, możesz je poodkręcać i poprzekładać wedle uznania.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
simson2812    356

Albo pomylił a teraz jak już wzioł kase to już ma cie w nosie pozamieniaj przewody albo te linki zależy jak tam masz i powinno być ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

A co do zamieniania węży to ja bym jeszcze sprawdził na której sekcji rozdzielacza jest pozycja pływająca- żeby nie było że łyżka ma pozycję pływającą a wysięgnik już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

Zamieniłem przewody i jest dobrze. Ale mam jeszcze jeden problem zauważyłem teraz że ja skręcam kierownicą to słychać takie dziwne wycie czy może być to wina brakującego oleju? Muszę sprawdzić bo może nie dolał a jak poszło w siłowniki to może nie być stanu. Jak myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

A po rozgrzaniu przestaje wyć? Teraz są ujemne temperatury, olej jest gęsty, takie rzeczy mogą się dziać. Gdyby brakowało oleju to by się ciężko kręciło, skręt nie odbywałby się płynnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Zależy jaki masz ciągnik bo raczej układ kierowniczy ma osobny zbiornik oleju. Ale faktem jest, że wszystkie stany nie zaszkodzi sprawdzić bo w siłowniki sporo oleju idzie a kto wie czy mechanik posprawdzał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

No właśnie nawet na rozgrzanym oleju słychać takie wycie no i wydaje mi się że ciężej się kręci, ciągnik to fendt farmer 308.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

Weź wzgląd na to że masz dużo większy ciężar naciskający na przednie koła i to jest normalne że się gorzej kieruje. A co do wycia to mogą to być zawory przelewowe. Spróbuj najpierw dobrze napompować opony żeby było tak ok 2,5 at i zobaczysz jak będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

Chyba znalazłem inną przyczynę, mianowicie zajrzałem dziś do zbiornika oleju a tam zamiast niego siwo stalowa śmierdząca piana. Po prostu pewnie nie wyczyścił układu hydraulicznego od ładowacza i się zmieszał. W dodatku jeszcze jak mam podczepionego krokodyla to otwieranie działa dobrze i płynnie a jak chcę zamknąć to czuć po ciągniku że ma ciężko i bardzo wolno się zamyka co może być nie tak?

Edytowano przez Lee001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ladowaczeMX    0

1. Jeżeli chodzi o odwrotność działania na joysticku to wystarczyło zamienić linki. Ważne rzecz że na funkcji opuszczania jest pozycja pływająca i jak pozamieniałeś węże to możesz ją mieć na innej fucnkcji.

2. piana w oleju. należy sprawdzić podłączenie ładowacza.

3. ciężko zamykający się krokodyl - uszkodzone szybkozłącze 3ciej sekcji na ładowaczu lub przy osprzęcie. Przed popięciem krokodyla zalecam dokładne wytarcie szubkozłączy (chodzi o zabrudzenia i piasek który niszczy szybkozłącza)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

Obawiam się, że ta sytuacja jest bardziej skomplikowana otóż ten gość co mi to podłączał usunął część instalacji fabrycznej ciągnika i obawiam się, że dlatego ładowacz nie działa poprawnie, co do sterowania to jest tak jak być powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

witam. mam problem z ładowaczem. mam zetora z pompą zamontowana na kole pasowym,pompa jest nowa a ładowacz wolno pracuje co może być przyczyną.za poradę dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

pompa jest przykręcona do koła pasowego wału,pasek naciągnięty na max.czy rozdzielacz ma z tym cos wspólnego.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasio1    2

@matingus to pewnie masz pompe zamontowaną tak jak u mnie w Farmerze http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/407171-farmer-8244-pompa-nsz40/

Też miałem takie problemy z turem a przyczyn może być wiele

- sprawdź zawór rozdzielacza ciągnika i przeczyść go (u mnie opiłek spowodował to że tur bardzo wolno podnosił a na wolnych obrotach silnika i włączonym podnoszeniu tur nawet opadał)

-może to być także wina tulejki która napędza pompę. Mogło dość w niej do zurzycia frezów.

-Jeśli masz zegar do sprawdzania ciśnienia w układzie chydraulicznym podłącz go do wyjścia hydraulicznego ciągnika i sprawdz wartość prawidłowa dla zetora nie wiem jaka jest książkowa ale pewnie ok 180bar. Jeśli na wolnych obrotach silnika masz przykładowo 120 a na wysokich 180 to zurzyta jest pompa lub wadliwie działa zawór rozdzielacza. Pomiarów oczywiście dokonuj na rozgrzanym oleju.

 

Napisz jeszcze czy od początku tur wolno ci pracuje czy to stało się z czasem czy może raptownie zwolnił swoją prace.

Bo jeśli od poczatku tak pracuje, przy turze masz grube siłowniki a pompe małej wydajności to nic nie zmienisz chyba że pompe na większą wymienisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×