Pronio82SA

Brak prądu (ładowania) W Pronarze

Polecane posty

Pronio82SA    1

Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jakby

prądu nie było i nie mogę go zapalić :rolleyes: .Przekręcam Kulczyka nawet żadna

kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić! ;)

Jak sie go zapali na zaciąg to pali, a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^

Pomóżcie B) Pozdro ^^


Nie ma przyjemniejszej myśli że żniwa 2009 już niedługo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jaby

prądu nie było i nie moge go zapalić :rolleyes: .Przekręcam kluczyk,a nawet żadna

kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić! ;)

Jak sie go zapali na zaciąg to pali,a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^

Pomóżcie ^^ Pozdro B)

Facet napnij pasek alternatora :)

a no i gdy by nie ladowal to obrotomierz byłby na wysokości ,,0" i nie liczyłby Ci motogodzin :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4
Facet napnij pasek alternatora :rolleyes:

to nie to bo jak chodzi to jest prad czyli ładuje

sprawdz bezpieczniki na poczatek poźniej kable przy stacyjce do aku tez mozesz zajrzec moze klema


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

wiec podejrzewam spalenie sie bezpiecznika na przełączniku 12/42v ^^

chyba ma to cos do rzeczy ^^

 

P.S ladowanie zrobic to chyba nie będzie większych problemów -ja tam w swoim 82SA jutro sprzeglo robie B)

 

ej, ej tam przy wejściu jest hebel -może ktos Ci włączył masę :rolleyes: :);)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4
wiec podejrzewam spalenie sie bezpiecznika na przełączniku 12/42v :rolleyes:

chyba ma to cos do rzeczy ^^

 

P.S ladowanie zrobic to chyba nie będzie większych problemów -ja tam w swoim 82SA jutro sprzeglo robie ;)

alernator 250zł cały nowy lsniący i pachnący ^^


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

fabryczny o mocy 1KW :rolleyes:

Tarcza i docisk równe 150zł + mechanik ;)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    4
fabryczny o mocy 1KW ^^

Tarcza i docisk równe 150zł + mechanik :rolleyes:

 

model 1000 2007 rok ;)


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronio82SA    1

Acha dzięki :rolleyes:

Sprawdzić musze! ;)

Pozdro ^^


Nie ma przyjemniejszej myśli że żniwa 2009 już niedługo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A akumulatory masz dobre?? Jeśli to się stało z dnia na dzień to nie powinna być wina akumulatora, chyba że całkiem sie rozładował. I nie wydaje mi sie żeby był winien alternator bo on działa dopiero po odpaleniu i nie jest odpowiedzialny za zapalanie. I tak jak pisał @marcin974 to może być cos z przełącznikiem 12/24. Może się zawesił i nie styka w żaden sposób i obwód jest rozłączony i brak jakiegokolwiek prądu. A po zapalniu prąd idzie jedynie z alternatora. Jeśli obrotomierz chodzi to znaczy że alternator jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
I tak jak pisał @marcin974 to może być cos z przełącznikiem 12/24. Może się zawesił i nie styka w żaden sposób i obwód jest rozłączony i brak jakiegokolwiek prądu. A po zapalniu prąd idzie jedynie z alternatora. Jeśli obrotomierz chodzi to znaczy że alternator jest ok.

tak, tak tez to miałem -tam trzeba kawałek dętki podkleić na klej i spoko, oj czlowiek uczy sie do śmierci i głupi umiera :rolleyes:

a puknij (delikatnie ręką) w ten przelącznik lub rusz tymi grubymi kablami moze to pomoze

Wam powiem ze pronar nie jest skomplikowany ;)

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=37442


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

generalnie brak zasilania od strony aku..-nieznam przełacznika w tym traktorze ale i to też moze byc bezpośrednia przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0
wiec podejrzewam spalenie sie bezpiecznika na przełączniku 12/42v :)

chyba ma to cos do rzeczy :)

 

P.S ladowanie zrobic to chyba nie będzie większych problemów -ja tam w swoim 82SA jutro sprzeglo robie :)

 

ej, ej tam przy wejściu jest hebel -może ktos Ci włączył masę :):):D

 

to co ty marcin już 2gi raz sprzegło robisz w sowiecie?! niema co dobry ciagnik :):)


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1
Mi to wygląda, na wewnętrzne zwarcie akumulatora, albo awarie przełącznika 12/24V.

mam te samo zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
to co ty marcin już 2gi raz sprzegło robisz w sowiecie?! niema co dobry ciagnik :D:)

no super traktor!!! -nie narzekam, gdybyś dokładniej przyjrzał moim postom to byś wiedział czemu :) zapraszam:

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=37442 :)

a korzystając z tego ze temat odnośnie ladowania istnieje chciałem zapytac czemu na wolnych obrotach (500-550) światła robią sie żółte? -Pawle może jest jakis trik by to poprawić?

czy moglo to by być spowodowane tym ze aku są do kitu?


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
no super traktor!!! -nie narzekam, gdybyś dokładniej przyjrzał moim postom to byś wiedział czemu :) zapraszam:

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=37442 :D

a korzystając z tego ze temat odnośnie ladowania istnieje chciałem zapytac czemu na wolnych obrotach (500-550) światła robią sie żółte? -Pawle może jest jakis trik by to poprawić?

czy moglo to by być spowodowane tym ze aku są do kitu?

Jeśli masz rosyjski, białoruski alternator, to powinna tam być taka śrubka, wkręcając ją zwiększysz ładowanie, w/g producenta na zimę. Przy niskich obrotach silnika alternator przestaje ładować i to jest norma. Nie wiem jakie min. obroty są dla tego silnika ale wydaje mi się, że powinno być nieco więcej niż 500-550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30
Jeśli masz rosyjski, białoruski alternator, to powinna tam być taka śrubka, wkręcając ją zwiększysz ładowanie, w/g producenta na zimę. Przy niskich obrotach silnika alternator przestaje ładować i to jest norma. Nie wiem jakie min. obroty są dla tego silnika ale wydaje mi się, że powinno być nieco więcej niż 500-550.

zgadza sie -według zaleceń producenta to powinno byc 800-1000obr

co do alternatora to oryginalny mial tylko wycięcie w obudowie lecz śrubki nie bylo, rok temu jak kupilem tez oryginalny to nawet wycięcia w obudowie nie bylo

ja mam alternator o mocy 1kw natomiast w mtz'ach były 650w i mialy przełącznik lato-zima :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To że przy niskich obrotach światła robią sie żółte to normalne. Alternator nie ładuje i prąd płynie jedynie z akumulatora i stan napiecia jest 12V, a gdy alternator ładuje to napiecie jest 14V wiec żarówki przy wzroście napiecia rozjaśniaja się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

Panowie jak to czytam -przełacznik lato zima -ładowanie.... to mi się we łbie kręci... alternator tak naprawde niema nic do tego -ważne są obroty minimalne aby alternator się wzbudził....niestety niemam styczności z nowymi ciągnikami wiec proszę o jakieś fotki tego przełacznika-regulacji...ale zapewne to niema nic z altkiem wspólnego -jesli tak to tylko obroty -regulacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Panowie jak to czytam -przełacznik lato zima -ładowanie.... to mi się we łbie kręci... alternator tak naprawde niema nic do tego -ważne są obroty minimalne aby alternator się wzbudził....niestety niemam styczności z nowymi ciągnikami wiec proszę o jakieś fotki tego przełacznika-regulacji...ale zapewne to niema nic z altkiem wspólnego -jesli tak to tylko obroty -regulacja

To nie jest przełącznik tylko śrubka robiąca za zworkę w regulatorze napięcia i pewnie ładuje wtedy prądem o wyższym napięciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

W nowszych alternatorach w t-25 też jest jakaś śrubka którą niby trzeba kręcić w sezonie lato -zima. Jest ona odpowiedzialna za wzrost napiecia ładowania. Ale jeśli obroty są za niskie to i tak ona nic nie da bo jak pisał @elektrotech alternator przy niskich obrotach nie może sie wzbudzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

żadne kombinacje w alternatorze-regulatorze nie dadzą- alternator ładuje pradem -regulator ustala napięcie ładowania -NIC POZATYM !!!!!!!!!

 

O jakich wy przełacznikch-śróbkach piszecie...??????

 

 

bo czym się rózni ładowanie w ciagniku lato-zima a samochód lato-zima??? ano niczym!!!!!!!!!! poprostu trzeba mieć dobry akumulator nic pozatym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

No ale są takowe śrubki na regulatorach napiecia i maja za zadenie jakąś regulację napiecia wzbudzenia i przez to wzrost napiecia ładowania. Ale sam nie wiem po co one miały by byc bo wystarczy że ma nastawione na 14V i tyle tak jak jest teraz. Ponoc i w starszych maluchach też były regulacje na regulatorze napiecia i trzeba było nastawiać po napinaniu paska klinowego.

Wydaje mi sie że ta regulacja lato zima miała za zadanie wzrost napiecia ze wzgedu na to że zimą trzeba było jeżdzic na światłach co powodowało spadki napiecia w instalacji wiec chcieli je podnieść. Ale to takie moje wywody. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

ale to niema nic do rzeczy- zgadzam sie zima.... ale akumulatory były np w domu-zadbane -doładowywane -rozładowywane - tak jak się należy .....!!!!!!!!

 

INGERENCJA w regulator -który ma ustawione parametry takie jak powinne -ładowanie-kontrola spowodują rozpiepszenie akumulatora...jak nie odrazu ......to w najblizszym czasie

 

alternator-regulator-akumulator nie działa w trybie zima-lato

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj