Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Pronio82SA

Brak prądu (ładowania) W Pronarze

Polecane posty

Pronio82SA    1

Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jakby

prądu nie było i nie mogę go zapalić :rolleyes: .Przekręcam Kulczyka nawet żadna

kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić! ;)

Jak sie go zapali na zaciąg to pali, a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^

Pomóżcie B) Pozdro ^^


Nie ma przyjemniejszej myśli że żniwa 2009 już niedługo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jaby

prądu nie było i nie moge go zapalić :rolleyes: .Przekręcam kluczyk,a nawet żadna

kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić! ;)

Jak sie go zapali na zaciąg to pali,a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^

Pomóżcie ^^ Pozdro B)

Facet napnij pasek alternatora :)

a no i gdy by nie ladowal to obrotomierz byłby na wysokości ,,0" i nie liczyłby Ci motogodzin :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    3
Facet napnij pasek alternatora :rolleyes:

to nie to bo jak chodzi to jest prad czyli ładuje

sprawdz bezpieczniki na poczatek poźniej kable przy stacyjce do aku tez mozesz zajrzec moze klema


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

wiec podejrzewam spalenie sie bezpiecznika na przełączniku 12/42v ^^

chyba ma to cos do rzeczy ^^

 

P.S ladowanie zrobic to chyba nie będzie większych problemów -ja tam w swoim 82SA jutro sprzeglo robie B)

 

ej, ej tam przy wejściu jest hebel -może ktos Ci włączył masę :rolleyes: :);)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    3
wiec podejrzewam spalenie sie bezpiecznika na przełączniku 12/42v :rolleyes:

chyba ma to cos do rzeczy ^^

 

P.S ladowanie zrobic to chyba nie będzie większych problemów -ja tam w swoim 82SA jutro sprzeglo robie ;)

alernator 250zł cały nowy lsniący i pachnący ^^


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

fabryczny o mocy 1KW :rolleyes:

Tarcza i docisk równe 150zł + mechanik ;)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    3
fabryczny o mocy 1KW ^^

Tarcza i docisk równe 150zł + mechanik :rolleyes:

 

model 1000 2007 rok ;)


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronio82SA    1

Acha dzięki :rolleyes:

Sprawdzić musze! ;)

Pozdro ^^


Nie ma przyjemniejszej myśli że żniwa 2009 już niedługo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A akumulatory masz dobre?? Jeśli to się stało z dnia na dzień to nie powinna być wina akumulatora, chyba że całkiem sie rozładował. I nie wydaje mi sie żeby był winien alternator bo on działa dopiero po odpaleniu i nie jest odpowiedzialny za zapalanie. I tak jak pisał @marcin974 to może być cos z przełącznikiem 12/24. Może się zawesił i nie styka w żaden sposób i obwód jest rozłączony i brak jakiegokolwiek prądu. A po zapalniu prąd idzie jedynie z alternatora. Jeśli obrotomierz chodzi to znaczy że alternator jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
I tak jak pisał @marcin974 to może być cos z przełącznikiem 12/24. Może się zawesił i nie styka w żaden sposób i obwód jest rozłączony i brak jakiegokolwiek prądu. A po zapalniu prąd idzie jedynie z alternatora. Jeśli obrotomierz chodzi to znaczy że alternator jest ok.

tak, tak tez to miałem -tam trzeba kawałek dętki podkleić na klej i spoko, oj czlowiek uczy sie do śmierci i głupi umiera :rolleyes:

a puknij (delikatnie ręką) w ten przelącznik lub rusz tymi grubymi kablami moze to pomoze

Wam powiem ze pronar nie jest skomplikowany ;)

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=37442


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

generalnie brak zasilania od strony aku..-nieznam przełacznika w tym traktorze ale i to też moze byc bezpośrednia przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0
wiec podejrzewam spalenie sie bezpiecznika na przełączniku 12/42v :)

chyba ma to cos do rzeczy :)

 

P.S ladowanie zrobic to chyba nie będzie większych problemów -ja tam w swoim 82SA jutro sprzeglo robie :)

 

ej, ej tam przy wejściu jest hebel -może ktos Ci włączył masę :):):D

 

to co ty marcin już 2gi raz sprzegło robisz w sowiecie?! niema co dobry ciagnik :):)


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1
Mi to wygląda, na wewnętrzne zwarcie akumulatora, albo awarie przełącznika 12/24V.

mam te samo zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
to co ty marcin już 2gi raz sprzegło robisz w sowiecie?! niema co dobry ciagnik :D:)

no super traktor!!! -nie narzekam, gdybyś dokładniej przyjrzał moim postom to byś wiedział czemu :) zapraszam:

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=37442 :)

a korzystając z tego ze temat odnośnie ladowania istnieje chciałem zapytac czemu na wolnych obrotach (500-550) światła robią sie żółte? -Pawle może jest jakis trik by to poprawić?

czy moglo to by być spowodowane tym ze aku są do kitu?


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
no super traktor!!! -nie narzekam, gdybyś dokładniej przyjrzał moim postom to byś wiedział czemu :) zapraszam:

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=37442 :D

a korzystając z tego ze temat odnośnie ladowania istnieje chciałem zapytac czemu na wolnych obrotach (500-550) światła robią sie żółte? -Pawle może jest jakis trik by to poprawić?

czy moglo to by być spowodowane tym ze aku są do kitu?

Jeśli masz rosyjski, białoruski alternator, to powinna tam być taka śrubka, wkręcając ją zwiększysz ładowanie, w/g producenta na zimę. Przy niskich obrotach silnika alternator przestaje ładować i to jest norma. Nie wiem jakie min. obroty są dla tego silnika ale wydaje mi się, że powinno być nieco więcej niż 500-550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Jeśli masz rosyjski, białoruski alternator, to powinna tam być taka śrubka, wkręcając ją zwiększysz ładowanie, w/g producenta na zimę. Przy niskich obrotach silnika alternator przestaje ładować i to jest norma. Nie wiem jakie min. obroty są dla tego silnika ale wydaje mi się, że powinno być nieco więcej niż 500-550.

zgadza sie -według zaleceń producenta to powinno byc 800-1000obr

co do alternatora to oryginalny mial tylko wycięcie w obudowie lecz śrubki nie bylo, rok temu jak kupilem tez oryginalny to nawet wycięcia w obudowie nie bylo

ja mam alternator o mocy 1kw natomiast w mtz'ach były 650w i mialy przełącznik lato-zima :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

To że przy niskich obrotach światła robią sie żółte to normalne. Alternator nie ładuje i prąd płynie jedynie z akumulatora i stan napiecia jest 12V, a gdy alternator ładuje to napiecie jest 14V wiec żarówki przy wzroście napiecia rozjaśniaja się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

Panowie jak to czytam -przełacznik lato zima -ładowanie.... to mi się we łbie kręci... alternator tak naprawde niema nic do tego -ważne są obroty minimalne aby alternator się wzbudził....niestety niemam styczności z nowymi ciągnikami wiec proszę o jakieś fotki tego przełacznika-regulacji...ale zapewne to niema nic z altkiem wspólnego -jesli tak to tylko obroty -regulacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
Panowie jak to czytam -przełacznik lato zima -ładowanie.... to mi się we łbie kręci... alternator tak naprawde niema nic do tego -ważne są obroty minimalne aby alternator się wzbudził....niestety niemam styczności z nowymi ciągnikami wiec proszę o jakieś fotki tego przełacznika-regulacji...ale zapewne to niema nic z altkiem wspólnego -jesli tak to tylko obroty -regulacja

To nie jest przełącznik tylko śrubka robiąca za zworkę w regulatorze napięcia i pewnie ładuje wtedy prądem o wyższym napięciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

W nowszych alternatorach w t-25 też jest jakaś śrubka którą niby trzeba kręcić w sezonie lato -zima. Jest ona odpowiedzialna za wzrost napiecia ładowania. Ale jeśli obroty są za niskie to i tak ona nic nie da bo jak pisał @elektrotech alternator przy niskich obrotach nie może sie wzbudzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

żadne kombinacje w alternatorze-regulatorze nie dadzą- alternator ładuje pradem -regulator ustala napięcie ładowania -NIC POZATYM !!!!!!!!!

 

O jakich wy przełacznikch-śróbkach piszecie...??????

 

 

bo czym się rózni ładowanie w ciagniku lato-zima a samochód lato-zima??? ano niczym!!!!!!!!!! poprostu trzeba mieć dobry akumulator nic pozatym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

No ale są takowe śrubki na regulatorach napiecia i maja za zadenie jakąś regulację napiecia wzbudzenia i przez to wzrost napiecia ładowania. Ale sam nie wiem po co one miały by byc bo wystarczy że ma nastawione na 14V i tyle tak jak jest teraz. Ponoc i w starszych maluchach też były regulacje na regulatorze napiecia i trzeba było nastawiać po napinaniu paska klinowego.

Wydaje mi sie że ta regulacja lato zima miała za zadanie wzrost napiecia ze wzgedu na to że zimą trzeba było jeżdzic na światłach co powodowało spadki napiecia w instalacji wiec chcieli je podnieść. Ale to takie moje wywody. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

ale to niema nic do rzeczy- zgadzam sie zima.... ale akumulatory były np w domu-zadbane -doładowywane -rozładowywane - tak jak się należy .....!!!!!!!!

 

INGERENCJA w regulator -który ma ustawione parametry takie jak powinne -ładowanie-kontrola spowodują rozpiepszenie akumulatora...jak nie odrazu ......to w najblizszym czasie

 

alternator-regulator-akumulator nie działa w trybie zima-lato

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×