Zaloguj się, aby obserwować  
Pronio82SA

Brak prądu (ładowania) W Pronarze

Polecane posty

Pronio82SA    1

Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jakby

prądu nie było i nie mogę go zapalić :rolleyes: .Przekręcam Kulczyka nawet żadna

kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić! ;)

Jak sie go zapali na zaciąg to pali, a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^

Pomóżcie B) Pozdro ^^


Nie ma przyjemniejszej myśli że żniwa 2009 już niedługo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Nie wiem co sie dzieje z moim Pronarem Jakoś przed ostatni czas nie ma w nim jaby

prądu nie było i nie moge go zapalić :rolleyes: .Przekręcam kluczyk,a nawet żadna

kontrolka sie nie zapali :angry: i nie wiem co mam robić! ;)

Jak sie go zapali na zaciąg to pali,a jak go zgaszisz to znowu nie ma prądu! ^^

Pomóżcie ^^ Pozdro B)

Facet napnij pasek alternatora :)

a no i gdy by nie ladowal to obrotomierz byłby na wysokości ,,0" i nie liczyłby Ci motogodzin :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    3
Facet napnij pasek alternatora :rolleyes:

to nie to bo jak chodzi to jest prad czyli ładuje

sprawdz bezpieczniki na poczatek poźniej kable przy stacyjce do aku tez mozesz zajrzec moze klema


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

wiec podejrzewam spalenie sie bezpiecznika na przełączniku 12/42v ^^

chyba ma to cos do rzeczy ^^

 

P.S ladowanie zrobic to chyba nie będzie większych problemów -ja tam w swoim 82SA jutro sprzeglo robie B)

 

ej, ej tam przy wejściu jest hebel -może ktos Ci włączył masę :rolleyes: :);)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    3
wiec podejrzewam spalenie sie bezpiecznika na przełączniku 12/42v :rolleyes:

chyba ma to cos do rzeczy ^^

 

P.S ladowanie zrobic to chyba nie będzie większych problemów -ja tam w swoim 82SA jutro sprzeglo robie ;)

alernator 250zł cały nowy lsniący i pachnący ^^


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

fabryczny o mocy 1KW :rolleyes:

Tarcza i docisk równe 150zł + mechanik ;)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    3
fabryczny o mocy 1KW ^^

Tarcza i docisk równe 150zł + mechanik :rolleyes:

 

model 1000 2007 rok ;)


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

A akumulatory masz dobre?? Jeśli to się stało z dnia na dzień to nie powinna być wina akumulatora, chyba że całkiem sie rozładował. I nie wydaje mi sie żeby był winien alternator bo on działa dopiero po odpaleniu i nie jest odpowiedzialny za zapalanie. I tak jak pisał @marcin974 to może być cos z przełącznikiem 12/24. Może się zawesił i nie styka w żaden sposób i obwód jest rozłączony i brak jakiegokolwiek prądu. A po zapalniu prąd idzie jedynie z alternatora. Jeśli obrotomierz chodzi to znaczy że alternator jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
I tak jak pisał @marcin974 to może być cos z przełącznikiem 12/24. Może się zawesił i nie styka w żaden sposób i obwód jest rozłączony i brak jakiegokolwiek prądu. A po zapalniu prąd idzie jedynie z alternatora. Jeśli obrotomierz chodzi to znaczy że alternator jest ok.

tak, tak tez to miałem -tam trzeba kawałek dętki podkleić na klej i spoko, oj czlowiek uczy sie do śmierci i głupi umiera :rolleyes:

a puknij (delikatnie ręką) w ten przelącznik lub rusz tymi grubymi kablami moze to pomoze

Wam powiem ze pronar nie jest skomplikowany ;)

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=37442


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    4

generalnie brak zasilania od strony aku..-nieznam przełacznika w tym traktorze ale i to też moze byc bezpośrednia przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0
wiec podejrzewam spalenie sie bezpiecznika na przełączniku 12/42v :)

chyba ma to cos do rzeczy :)

 

P.S ladowanie zrobic to chyba nie będzie większych problemów -ja tam w swoim 82SA jutro sprzeglo robie :)

 

ej, ej tam przy wejściu jest hebel -może ktos Ci włączył masę :):):D

 

to co ty marcin już 2gi raz sprzegło robisz w sowiecie?! niema co dobry ciagnik :):)


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1
Mi to wygląda, na wewnętrzne zwarcie akumulatora, albo awarie przełącznika 12/24V.

mam te samo zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
to co ty marcin już 2gi raz sprzegło robisz w sowiecie?! niema co dobry ciagnik :D:)

no super traktor!!! -nie narzekam, gdybyś dokładniej przyjrzał moim postom to byś wiedział czemu :) zapraszam:

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=37442 :)

a korzystając z tego ze temat odnośnie ladowania istnieje chciałem zapytac czemu na wolnych obrotach (500-550) światła robią sie żółte? -Pawle może jest jakis trik by to poprawić?

czy moglo to by być spowodowane tym ze aku są do kitu?


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
no super traktor!!! -nie narzekam, gdybyś dokładniej przyjrzał moim postom to byś wiedział czemu :) zapraszam:

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?aut...i&img=37442 :D

a korzystając z tego ze temat odnośnie ladowania istnieje chciałem zapytac czemu na wolnych obrotach (500-550) światła robią sie żółte? -Pawle może jest jakis trik by to poprawić?

czy moglo to by być spowodowane tym ze aku są do kitu?

Jeśli masz rosyjski, białoruski alternator, to powinna tam być taka śrubka, wkręcając ją zwiększysz ładowanie, w/g producenta na zimę. Przy niskich obrotach silnika alternator przestaje ładować i to jest norma. Nie wiem jakie min. obroty są dla tego silnika ale wydaje mi się, że powinno być nieco więcej niż 500-550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Jeśli masz rosyjski, białoruski alternator, to powinna tam być taka śrubka, wkręcając ją zwiększysz ładowanie, w/g producenta na zimę. Przy niskich obrotach silnika alternator przestaje ładować i to jest norma. Nie wiem jakie min. obroty są dla tego silnika ale wydaje mi się, że powinno być nieco więcej niż 500-550.

zgadza sie -według zaleceń producenta to powinno byc 800-1000obr

co do alternatora to oryginalny mial tylko wycięcie w obudowie lecz śrubki nie bylo, rok temu jak kupilem tez oryginalny to nawet wycięcia w obudowie nie bylo

ja mam alternator o mocy 1kw natomiast w mtz'ach były 650w i mialy przełącznik lato-zima :D


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

To że przy niskich obrotach światła robią sie żółte to normalne. Alternator nie ładuje i prąd płynie jedynie z akumulatora i stan napiecia jest 12V, a gdy alternator ładuje to napiecie jest 14V wiec żarówki przy wzroście napiecia rozjaśniaja się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    4

Panowie jak to czytam -przełacznik lato zima -ładowanie.... to mi się we łbie kręci... alternator tak naprawde niema nic do tego -ważne są obroty minimalne aby alternator się wzbudził....niestety niemam styczności z nowymi ciągnikami wiec proszę o jakieś fotki tego przełacznika-regulacji...ale zapewne to niema nic z altkiem wspólnego -jesli tak to tylko obroty -regulacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51
Panowie jak to czytam -przełacznik lato zima -ładowanie.... to mi się we łbie kręci... alternator tak naprawde niema nic do tego -ważne są obroty minimalne aby alternator się wzbudził....niestety niemam styczności z nowymi ciągnikami wiec proszę o jakieś fotki tego przełacznika-regulacji...ale zapewne to niema nic z altkiem wspólnego -jesli tak to tylko obroty -regulacja

To nie jest przełącznik tylko śrubka robiąca za zworkę w regulatorze napięcia i pewnie ładuje wtedy prądem o wyższym napięciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

W nowszych alternatorach w t-25 też jest jakaś śrubka którą niby trzeba kręcić w sezonie lato -zima. Jest ona odpowiedzialna za wzrost napiecia ładowania. Ale jeśli obroty są za niskie to i tak ona nic nie da bo jak pisał @elektrotech alternator przy niskich obrotach nie może sie wzbudzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    4

żadne kombinacje w alternatorze-regulatorze nie dadzą- alternator ładuje pradem -regulator ustala napięcie ładowania -NIC POZATYM !!!!!!!!!

 

O jakich wy przełacznikch-śróbkach piszecie...??????

 

 

bo czym się rózni ładowanie w ciagniku lato-zima a samochód lato-zima??? ano niczym!!!!!!!!!! poprostu trzeba mieć dobry akumulator nic pozatym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

No ale są takowe śrubki na regulatorach napiecia i maja za zadenie jakąś regulację napiecia wzbudzenia i przez to wzrost napiecia ładowania. Ale sam nie wiem po co one miały by byc bo wystarczy że ma nastawione na 14V i tyle tak jak jest teraz. Ponoc i w starszych maluchach też były regulacje na regulatorze napiecia i trzeba było nastawiać po napinaniu paska klinowego.

Wydaje mi sie że ta regulacja lato zima miała za zadanie wzrost napiecia ze wzgedu na to że zimą trzeba było jeżdzic na światłach co powodowało spadki napiecia w instalacji wiec chcieli je podnieść. Ale to takie moje wywody. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    4

ale to niema nic do rzeczy- zgadzam sie zima.... ale akumulatory były np w domu-zadbane -doładowywane -rozładowywane - tak jak się należy .....!!!!!!!!

 

INGERENCJA w regulator -który ma ustawione parametry takie jak powinne -ładowanie-kontrola spowodują rozpiepszenie akumulatora...jak nie odrazu ......to w najblizszym czasie

 

alternator-regulator-akumulator nie działa w trybie zima-lato

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Kupiłem niedawno c360 i mam problem z napięciem,m gdyż jak podładuję akumulator to ma ok 13.5v a gdy zapalę ciągnik to ładuje ok. 12,7v mierząc na alternatorze. Ostatnio podładowałem  akumulator i podłączyłem woltomierz pod alternator, przepaliłem go ze 2 razy i wczoraj chciałem zapalić i nagle nawet ani razu nie zakręcił, a na woltomierzu było ok 12,2v. Alternator mam polski który ma regulator osobny. Czy jest taka możliwość ze woltomierz może mi rozładowywać akumulator, bo + podłączyłem pod alternator a nie pod stacyjkę i działa przez cały czas. Jeszcze nadmienię, że jak podpale ciągnik to wskazówka ani nie drgnie w górę, tak jak np. po włączeniu świateł wskazówka lekko opada.
    • Przez mate0
      Witam 
      Chciałbym się podzielić informacją i awari w kombajnie new Holland TC 5040 z 2008 roku. Problem polegał na tym, że przestał działać joystick czyli:
      - podnoszenie i opuszczanie hederu
      - wszystko związane z motowidłami 
      Prąd w panelu bezpiecznikach był, bezpieczniki sprawne.
      Awaria wynikła po tygodniowej przerwie w żniwach ( skończenie omłotu rzepaku czas przygotować kombajn na zboża i kicha )
      Telefony do serwisów z całego województwa każdy zajęty mogą być dopiero za 2-3 dni. Przez telefon podejrzewają awarię komputera.
      Po wielo godzinnych męczarniach okazało się, że wszystkiemu winny jest alternator który przestał pełnić swoją rolę. Co ciekawe panel informacyjny z początku nie wyświetla kontrolki od słabego napięcia trzeba około 2-3 godzin pracy w polu lub parenaście rozruchów silnika. W serwisie cena nowego alternatora 2600 netto. Udało się znaleźć kolesia z drugiego końca Polski, który z niemiec załatwił nówkę oryginał za 860 netto ,  który był na drugi dzień. 
      Co ciekawe przy słabym napięciu elektrycznym w kombajnie nie można go zgasić - jedyną opcją jest wyciągniecie bezpiecznika.

      Mam nadzieję, że komuś przyda się ten wpis i oszczędzi sobie kupę nerwów. 
    • Przez Wojtas501
      Tak jak w temacie dzisiaj powstała mi awaria z ładowaniem akumulatora. po opłukaniu ciągnika (alternatora oczywiście nie myłem, choć mogła woda z chłodnicy się dostać) i przejechaniu 2h ciągnik padł, pracował na wolnych obrotach i włączone światła więc mogło się tak zdarzyć, ale problem po krótkim podładowaniu się powtórzył. Po bezpiecznikach patrzyłem z lewej strony ciągnika, ale nie mogę znaleźć odpowiedzialnego za ładowanie. Czy woda mogła uszkodzić alternator oraz czy są jeszcze gdzieś  bezpieczniki oprócz tego miejsca?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Kizo
      Witam Może ktoś zakładał alternator do C330. Alternator owszem z wbudowanym regulatorem napięcia. Jeżeli ktoś wie co w trzeba jak popodłańczac proszę o krótki opis. Chodzi mi w szczegulności o podłączenie kabli na alternatorze D+ B+ jaki kabel do lampki ładowania a który do bieguna + instalacji czy jakoś tak. W skrócie mówiąc żeby działało jak trzeba.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.