mechanik1000

Wartości momentów dokręcania śrub

Polecane posty

woj2127    0

Mam problem ze znalezieniem wartości momentów dokręcania śrub w ursusie c 360 panewek głównych na wale korbowym i na stopkach korbowodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cinek8541    76
balcerek1    92

Korbowe koło 100Nm

Główne 160-200Nm

Jest to gdzieś w instrukcji napraw i wartości są mniejsze bo korby chyba 80Nm a główne chyba 120 Nm :mellow:

Ale ja z reguły tak dokręcam. :) Na głównych jak będziesz czuł że idą dalej to nie ciągnij tak mocno. :unsure: No i radził

bym nowe śruby pozakładać. :P Zrobiłem parę tych silników i na razie żadna kopyta nie pokazała. :P

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek406    1

witam panewki główne 140nm a korby 90nm głowica trzy etapy ostatni 180 -200nm nie radzę głównych mocniej dokręcać no stopy panewek się zaciskają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego skąd wziąłeś takie wartości???

 

W zwykłej instrukcji podane są takie dla silnika S 4003

łożyska główne 88-93 Nm

łożyska korbowodowe 78-83 Nm

głowica 137 - 147Nm ( na gorąco)

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theprzemo205    24

Witam! Posiada może ktoś momenty dokręcania śrub w c 360? Szczególnie głowic i wtryskiwacz, ale przydały by się też inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Głowicę w S-4003 ( C360 ) wg. ZM Chełmno dokręca się momentem 137-147 Nm ( podziel na 3 etapy ).

Wtryskiwacze: Podstawa to dobra podkładka, jeżeli jest twarda należy ją rozhartować. Dokręca się momentem ok 20-25 Nm ale jak nie masz profesjonalnego klucza to dokręć na wyczucie zwykłym ponieważ te tanie mocno przekłamują przy małych momentach. Pamiętaj - podstawa to podkładka.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theprzemo205    24

Głowicę w S-4003 ( C360 ) wg. ZM Chełmno dokręca się momentem 137-147 Nm ( podziel na 3 etapy ).

Wtryskiwacze: Podstawa to dobra podkładka, jeżeli jest twarda należy ją rozhartować. Dokręca się momentem ok 20-25 Nm ale jak nie masz profesjonalnego klucza to dokręć na wyczucie zwykłym ponieważ te tanie mocno przekłamują przy małych momentach. Pamiętaj - podstawa to podkładka.

klucz mam profesionalny firmy stanley ,tylko w zakresie od 40 Nm do 340 Nm. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

W c360 nie powinno się dawać podkładek pod wtryski. Wtryskiwacz powinien uszczelnić na stożku. 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

W c360 nie powinno się dawać podkładek pod wtryski. Wtryskiwacz powinien uszczelnić na stożku. 

 

Są specjalne podkładki pod wtryski do C360. Karbowane i bardzo cienkie, po tylu latach rzadko które gniazdo trzyma parametry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

Są specjalne podkładki pod wtryski do C360. Karbowane i bardzo cienkie, po tylu latach rzadko które gniazdo trzyma parametry.

 

To już bardziej współczesny pomysł. Jednak masz rację że po tyle latach i gniazda i wtryski są już zniszczone więc różnie z tym jest.  Najpierw bym próbował bez podkładek, jeśli się uda to super jak nie to podkładki. 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtraczek    2

Witam dokrecalem dzisiaj glowice bo sączylo olejem spod glowic . Dałem glowice do wyrównania nowe uszczelki i dokrecilem na 162 na zimno oczywiście. Pjeździć trochę i odkręcić ? Jak tak to na ile?

Edytowano przez farmtraczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

witam, a ma ktoś dane książkowe z jaka siłą przykręcić korpus podnośnika? śruby 12, to standardowo kręce do 100Nm, tylko czy aby z taka siła nie przekręci sie gwint w obudowie mostu? w książce jest demontaż i montaż w odwrotnej kolejności, ale o momencie nie znalazłem śladu... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Dokręć z wyczuciem tam jest sporo śrub za mocno nie ma co dokręcać bo  po zrywasz gwinty w moście 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

A co w niej jest takiego że trzeba przykręcać momentem? Dowala się ile da żeby nie wyskoczyła i zabezpiecza podkładkami 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj