oskaro1014

brak mocy w Fendt 309C

Polecane posty

oskaro1014    0

Witam

w ubiegłym roku ,w listopadie zakupiłem Fendta 309C z 99 r z silnikiem deutza . Na wiosnę okazało sie ,że Fendt pali olej i poprostu jest słaby . Więc wymieniłem w nim pierścienie bo były pękniete . Po tej naprawie przestał palić olej,lecz zaczął kopcić . Znowu dałem go do naprawy . okazało się ,że wszystkie wtryski są do wymiany , do ustawienia zawory i do zrobienia turbina .Wszystko zostało wymienione ,przestał tak kopcić i dostał trochę lepszej siły ,ale to jest jeszcze nie to . Znajomy mi powiedział ,ze jego kolega kupił sobie Fenda 714 ,też z silnikiem deutza ,tez nie mial sily . Zrobił cały silnik a on dalej nie miał siły,ale w koncu ktoś mu podpowiedział zeby wymienić jakąś membrane i ciągnik w koncu dostał mocy . Moze ktoś wie o jaką membrane chodzi ? lub może ktoś wie co może dolegać mojemu Fendtowi? ,bo ja już nie mam pomysłów .. (wał korbowy jest zdrowy , na panewkach nie ma żadnych rys ). Proszę o pilną odpowiedź .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Wał oczywiście powinien być jak najlepszy, ale jego stan nijak się ma do mocy. Tu się liczy kompresja, układ wtryskowy-paliwowy, w twoim przypadku także turbina.

Oczywiście filtry paliwa i powietrza zmienione na 100% sprawne.

Kopci przy obciążeniu?

Nie ma paliwa nie ma mocy. W silnikach z turbo jest "komunikacja" turbosprężarki z pompa wtryskową. Dzięki temu przy obciążeniu i zwiększeniu się ciśnienia doładowania(czyli więcej powietrza) pompa zwiększa dawkę paliwa i mamy upragniona moc.

Steruje nią korektor dawki paliwa w pompie. A w nim znajduje się wspomniana przez Ciebie membrana.

Więc szukaj tam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6400

A 714 nie mają przypadkiem tak jak 716 silnika ma pompach a nie na pompie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurak    9

Mi się wydaje, że 700 będzie miała sterowanie silnika elektroniczne a 300 z 99 roku będzie mieć jeszcze mechaniczn - czyli linka. Tak jak kolego pisał, poszukaj tej membrany, jak to nie pomoże to zainteresowałbym się pompą paliwową, może nie podawać odpowiedniego ciśnienia i mogą być takie cuda.


Pozdrawiam,
Robert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oskaro1014    0

mtracz

 

Filtry oczywiście wymieniłem . Pod obciążeniem kopci tak samo jak na pusto Tylko przy ruszaniu z obciążeniem puści dymka .

Dzięki kolego za pomoc .

 

 

kurak

Tylko podobno w moim Fendtcie nie ma pompy paliwowej tylko jakaś listwa . (Stwiedził to były pracownik korbanka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurak    9

Czyli pewnie Common Rail, nie wypowiem się bo nie znam się aż tak na tym a i nie wiem od kiedy były montowane CR w Fendt'ach, co nie zmienia faktu, że i tak masz pompę paliwa albo pompowtryski jeśli to nie jest CR. Podpytaj kosti68, on się na tym zna więc powinien Ci pomóc.


Pozdrawiam,
Robert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jeżeli dobrze piszesz że masz common rail, i że jeszcze chodzi i jedynie dymi, to jedyna membrana to membrana zaworu recyrkulacji spalin egr, czyli pewnie przycięty egr, ja bym go zaślepił w odpowiednim miejscu ale musiał bym mieć zdjęcia tego zaworu by opisać gdzie , a ty jak chcesz to go naprawiaj :D


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oskaro1014    0

bobytempelton

 

 

Ja się sam nie biorę za naprawe ,bo nie znam sie na zachodnich ciągnikach . Może poleciłbyś jakiegoś dobrego mechanika ,który by zrobił mi w końcu tego Fendta ? Bo u mnie w okolicy takiego nie ma .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Odkręć rurkę od zaworu egr do kolektora ssącego, jak wali z niego spalinami zaraz po odpaleniu zawór jest uszkodzony, z tąd dym i strata mocy, nie wiesz co i gdzie porób zdjęcia silnika powiem ci co i gdzie.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oskaro1014    0

bobytempelton

 

Dziś z kolegą mechanikiem samochodowym rozebraliśmy Fendta . Okazało się ,że on nie ma common rail . To wygląda na to ,że sa 2 pary wtrysków . Wtrysk daje na wtrysk .Czy to w ogóle tak jest czy źle patrzymy ?

Edytowano przez oskaro1014

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    7

kolego masz w nim silnik deutz-a z pojedynczymi pompami wtryskowymi serii 2012 (czasem omylkowo nazywane pompowtryskami:P)

na af jest dział o silnikach deutz i tam zadaj pytanie moze ktos ci pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ciekawych rzeczy człowiek tu się dowiaduje. Wszak od "fachowców" aż się roi. EGR, Cr w 309 c, wtrysk daje na wtrysk. Ludzie jak nie macie pojęcia po co wogóle głos zabieracie. Te "wtryski" na dole to sa pompki zasilajace każdy wtrysk z osobna. Tak jak kolega wyżej pisze. Napędza je wałek rozrządu umieszczony w bloku. Nie wiem jakim fachowcom ciagnik do naprawy oddajesz skoro ci go na raty robią. Kto wie co zrobili a co nie. Skoro pierścienie były popekane to prawdopodobnie byl przegżany lub jest poprostu zjechany. Sprawdzaliście luz tłok , cylinder/tuleja? daj to do jakiegos dobrego mechanika. Zaoszczędzisz mase czasu, nerwów i pieniędzy. Tak na marginesie trzeba było sporo młodszego zetora kupić. Miał bys mniej wyeksploatowany traktor, i mniej problemów z naprawami. Fendt jest dobry o ile nie trafi się wyjechany egzemplarz i kupujacy ma olej w głowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oskaro1014    0

huberuss

 

Wałek rozrządu jest w porządku . Ale te pompki wtrysku jak mówiłeś to jak je trzeba wymienić czy jest opcja dania ich do regeneracji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Widziałem kiedys na allegro nowe koło 1 tys za sztukę. Podejżewam, ze może sie da zregenerowac tylko trzeba odpowiedni warsztat znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    7

kolego co do wyciagania tych pomp to niejesy to prosta sprawa jak sie wydaje

każda pompka ma swoją podkładke na wymiar no i sa tam inne niuanse

jak ci ktos wcześniej powiedział, oddaj do fachowca ciagnik co sie zna na tych silnikach bo to nie jest jakiś MTZ czy c360 że na kolanie robisz i chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do kolegi piotrka jakie niuanse jak możesz troszkę jasniej bo też mam problem z tym ustrojstwem a o mechanika do tego modelu oj ciężko i potrzebuję części do regulatora obrotów może jakieś namiary gdzie mogę kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

co Ci się dzieje z regulatorem obrotów? Z tego co się kiedyś orientowałem części do regulatora nie są dostępne, musisz kupić całość. Z doświadczenia wiem tylko, że regulator bardzo rzadko ulega awarią, zazwyczaj jest coś innego.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w mojm przypadku to napewno regulator pękła mi sprężyna w części wirującej kolego zbozowy czy orjętujesz się w tym regulatorze która sruba od czego ja kupiłem uszkodzony i wszystko było naprawiane nikt nie znalazł że to regulator a dokładniej sprężyna najbardziej w środku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

pokaż zdjęcie tego regulatora jak możesz.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

regulator jest porozebrany ale jest to taki jak w deutz 1012 2012 z deutza normalny na linkę nie elektryczny być może że w 1013 jest taki sam ale nie jestem pewny do swojego dobiorę sprężyne i go poskładam a pytam tak na wszelki wypadek bo malo jest mechaników co znaja temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

w katalogu części niestety nie ma sprężyn do regulatora. Możessz spróbować w serwisie silników deutz: http://www.bthfast.pl/kariera/ 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Regulator wysyłasz do BTH Fast bo tam maja maszyne do regulacji tego regulatora. Regulator jest taki sam w całej serii silników 1012/13 rózni sie nastawami. Bez tego nie jesteś w stanie tego prawidłowo wyrególować.A jak już spręzynę dobierzesz z nieznaną charakterystyka to...........

Dlatego w katalogu częsci nie ma dostępnych spręzyn bo po takiej operacji wymiany trzeba go nastawiać po ten konkretny silnik który jest identyfikowany po numerze seryjnym.

A mechaników jest sporo tylko trzeba zadzwonić do serwisu Deutza a nie Fenda. Lub brać kogoś z łapanki bo jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak kolego tylko że w serwisie to za naprawę wołają 4000zł a na forum są tacy co to napewno przerabiali tylko nikt się nie wychyli tylko piszeże są niuanse itd, sprężynę dostałem z używki ale jeszcze nie zrobione miło by było gdyby ktoś coś podpowiedzial czym się co nastawia ,acha w serwisie doutza nie sprzedają sprężyny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
    • Przez misieka
      mam 9 błędów w ciągniku, co one oznaczają? proszę o odpowiedź
      -0.0.20
      -0.1.59
      -0.1.60
      -0.1.62
      -0.1.63
      -0.1.65
      -5.1.01
      -5.1.72
      -4.1.08
    • Przez pkmasta
      Witam
      posiadam fendta 926 pierwszej generacji od dosyć niedawna, jest to mój pierwszy fendt stad tez pytanie
      czy jest ktoś w stanie podzielić się instrukcja do 926 pierwszej generacji?
      prosze również o pomoc w rozszyfrowaniu kodu błędu:
      8.3.15
      pozdrawiam
    • Przez wojtekw
      Czy przy wymianie poduszek pod kabiną, a konkretnie lewej poduszki muszę wyciągać zbiornik paliwa w Vario 818? Ktoś może to robił w innym modelu z tej serii. Proszę o podpowiedz jak prawidłowo zamontować poduszki i jak się dostać do lewej strony(z prawej jest dobry dostęp). Wiem, że był podobny temat, ale nikt nie odpowiada... 
    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj