Skocz do zawartości

brak mocy w Fendt 309C


oskaro1014

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Witam

w ubiegłym roku ,w listopadie zakupiłem Fendta 309C z 99 r z silnikiem deutza . Na wiosnę okazało sie ,że Fendt pali olej i poprostu jest słaby . Więc wymieniłem w nim pierścienie bo były pękniete . Po tej naprawie przestał palić olej,lecz zaczął kopcić . Znowu dałem go do naprawy . okazało się ,że wszystkie wtryski są do wymiany , do ustawienia zawory i do zrobienia turbina .Wszystko zostało wymienione ,przestał tak kopcić i dostał trochę lepszej siły ,ale to jest jeszcze nie to . Znajomy mi powiedział ,ze jego kolega kupił sobie Fenda 714 ,też z silnikiem deutza ,tez nie mial sily . Zrobił cały silnik a on dalej nie miał siły,ale w koncu ktoś mu podpowiedział zeby wymienić jakąś membrane i ciągnik w koncu dostał mocy . Moze ktoś wie o jaką membrane chodzi ? lub może ktoś wie co może dolegać mojemu Fendtowi? ,bo ja już nie mam pomysłów .. (wał korbowy jest zdrowy , na panewkach nie ma żadnych rys ). Proszę o pilną odpowiedź .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał oczywiście powinien być jak najlepszy, ale jego stan nijak się ma do mocy. Tu się liczy kompresja, układ wtryskowy-paliwowy, w twoim przypadku także turbina.

Oczywiście filtry paliwa i powietrza zmienione na 100% sprawne.

Kopci przy obciążeniu?

Nie ma paliwa nie ma mocy. W silnikach z turbo jest "komunikacja" turbosprężarki z pompa wtryskową. Dzięki temu przy obciążeniu i zwiększeniu się ciśnienia doładowania(czyli więcej powietrza) pompa zwiększa dawkę paliwa i mamy upragniona moc.

Steruje nią korektor dawki paliwa w pompie. A w nim znajduje się wspomniana przez Ciebie membrana.

Więc szukaj tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że 700 będzie miała sterowanie silnika elektroniczne a 300 z 99 roku będzie mieć jeszcze mechaniczn - czyli linka. Tak jak kolego pisał, poszukaj tej membrany, jak to nie pomoże to zainteresowałbym się pompą paliwową, może nie podawać odpowiedniego ciśnienia i mogą być takie cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pewnie Common Rail, nie wypowiem się bo nie znam się aż tak na tym a i nie wiem od kiedy były montowane CR w Fendt'ach, co nie zmienia faktu, że i tak masz pompę paliwa albo pompowtryski jeśli to nie jest CR. Podpytaj kosti68, on się na tym zna więc powinien Ci pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze piszesz że masz common rail, i że jeszcze chodzi i jedynie dymi, to jedyna membrana to membrana zaworu recyrkulacji spalin egr, czyli pewnie przycięty egr, ja bym go zaślepił w odpowiednim miejscu ale musiał bym mieć zdjęcia tego zaworu by opisać gdzie , a ty jak chcesz to go naprawiaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawych rzeczy człowiek tu się dowiaduje. Wszak od "fachowców" aż się roi. EGR, Cr w 309 c, wtrysk daje na wtrysk. Ludzie jak nie macie pojęcia po co wogóle głos zabieracie. Te "wtryski" na dole to sa pompki zasilajace każdy wtrysk z osobna. Tak jak kolega wyżej pisze. Napędza je wałek rozrządu umieszczony w bloku. Nie wiem jakim fachowcom ciagnik do naprawy oddajesz skoro ci go na raty robią. Kto wie co zrobili a co nie. Skoro pierścienie były popekane to prawdopodobnie byl przegżany lub jest poprostu zjechany. Sprawdzaliście luz tłok , cylinder/tuleja? daj to do jakiegos dobrego mechanika. Zaoszczędzisz mase czasu, nerwów i pieniędzy. Tak na marginesie trzeba było sporo młodszego zetora kupić. Miał bys mniej wyeksploatowany traktor, i mniej problemów z naprawami. Fendt jest dobry o ile nie trafi się wyjechany egzemplarz i kupujacy ma olej w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator wysyłasz do BTH Fast bo tam maja maszyne do regulacji tego regulatora. Regulator jest taki sam w całej serii silników 1012/13 rózni sie nastawami. Bez tego nie jesteś w stanie tego prawidłowo wyrególować.A jak już spręzynę dobierzesz z nieznaną charakterystyka to...........

Dlatego w katalogu częsci nie ma dostępnych spręzyn bo po takiej operacji wymiany trzeba go nastawiać po ten konkretny silnik który jest identyfikowany po numerze seryjnym.

A mechaników jest sporo tylko trzeba zadzwonić do serwisu Deutza a nie Fenda. Lub brać kogoś z łapanki bo jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak kolego tylko że w serwisie to za naprawę wołają 4000zł a na forum są tacy co to napewno przerabiali tylko nikt się nie wychyli tylko piszeże są niuanse itd, sprężynę dostałem z używki ale jeszcze nie zrobione miło by było gdyby ktoś coś podpowiedzial czym się co nastawia ,acha w serwisie doutza nie sprzedają sprężyny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
    • Przez misieka
      mam 9 błędów w ciągniku, co one oznaczają? proszę o odpowiedź
      -0.0.20
      -0.1.59
      -0.1.60
      -0.1.62
      -0.1.63
      -0.1.65
      -5.1.01
      -5.1.72
      -4.1.08
    • Przez pkmasta
      Witam
      posiadam fendta 926 pierwszej generacji od dosyć niedawna, jest to mój pierwszy fendt stad tez pytanie
      czy jest ktoś w stanie podzielić się instrukcja do 926 pierwszej generacji?
      prosze również o pomoc w rozszyfrowaniu kodu błędu:
      8.3.15
      pozdrawiam
    • Przez wojtekw
      Czy przy wymianie poduszek pod kabiną, a konkretnie lewej poduszki muszę wyciągać zbiornik paliwa w Vario 818? Ktoś może to robił w innym modelu z tej serii. Proszę o podpowiedz jak prawidłowo zamontować poduszki i jak się dostać do lewej strony(z prawej jest dobry dostęp). Wiem, że był podobny temat, ale nikt nie odpowiada... 
    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v