Skocz do zawartości
Grzeniu95

System audio w C330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C330
Grzeniu95    0

Siema za nidługo bede się brał za kąpletną wymianę instalacji elektrycznej w moim 328/30, i mam w planach zamontowac taki sprzęcik -- http://allegro.pl/gl...2917201610.html .

Jedyny problem w tym, ze zasilanie Subwoofera to normalny kabel 230V a nie zasilacz np. 12V i nie wiem jak, ani z kad poprowadzic prąd..

Ma ktoś jakieś pomysły albo robił z tym ??

Edytowano przez razor275

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariuszd93    489

Czyste basy :unsure: ......dźwięk przestrzenny :blink: w c330 ????????? :D :lol: Szkoda czasu , kasy i zachodu :P . Normalne radio jeszcze rozumiem ale bez świrowania panowie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z kolega wyżej audio jest potrzebne bo sam mam ale można to zrobić wiele prościej i taniej wystarcza 4 najtańsze głośniki zwykle radio nawet kaseciak bo płyty w kurzu i tak nie będą chodziły po co pchać się w koszta to nie John deere ze szczelna kabina klima i filtry przeciw kurzowi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

kwestie czy jest sens pomijam. Czysto merytorycznie. Tam jest zasilanie właśnie 12V, na kablu masz transformator 230/12V. Wystarczy dobrać wtyczkę lub obciąć tą z kabla(od strony subwoofera) i tyle. Kiedyś miałem coś takie zrobione w służbowej pandzie :D. Najlepiej będzie jakieś używane czy tanie radio na USB lub karty np SD bo płyty w ciapku nie posłuchasz)

mariuszd93 ten sprzęt i czysty dźwięk :rolleyes:

Edytowano przez ukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzeniu95    0

mariuszd93 kwestja gustu :P Głośniki leżą w kącie i są Mi nie potrzebne wiec trzeba je jakoś wykożystać, a czy przesadą mątowac system 5.1 w c330 to sie okaże :D

 

 

mtracz tak sie napisało.. Co do przetwornicy to mogła by być taka http://allegro.pl/przetwornica-pradu-12v-230v-200w-pro-bass-polska-i2918544436.html

Edytowano przez Grzeniu95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Ale poco Ci ta przetwornica? Chcesz zamieniać 12V na 230V i z powrotem na 12V ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Najpierw trzeba się upewnić jakie napięcie jest w urządzeniu po transformatorze. Jeśli jest 12V to jaka ma tolerancje na napięcie zasilania, bo nie koniecznie będzie chciało wytrzymać 14,5V. Jeśli wytrzyma to oczywiście podpinać bezpośrednio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

ma 12V. Jaką ma tolerancje.... co tam masz za układ? to jest najprostszy wzmacniacz zasilacz tez nie jest jakiś laboratoryjny czy choćby stabilizowany więc precyzji niema w ogóle. Jak zresztą mówiłem miałem tak podłączone w służbówce - miało być na kilka dni przejeździłem rok i wszystko działało. Kurz mu nic nie zrobi, ale zawsze można odkręcić głośnik w subwooferze i wzmacniacz przykryć filcem , poprawi tez to brzmienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Panowie jest sens zakładać taki sprzęt audio do C330. Kabina w twoim ciapku musi być naprawdę szczelna kurz swoje zrobi.

hehe kolega będzie na panienki jeździł :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzeniu95    0

ukasz chyba najprościej bedzie uciąć koncowke kabla i po problemie.. Podłonczy sie np. pod stacyjke.

 

 

Roki212 czemu nie :P

 

masseyferguson6140 jak się zakurzy to się wydmucha sprężonym powietrzem ;)

Edytowano przez Grzeniu95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dominik55   
Gość dominik55

Ja radio mam podłączone do rozrusznika i jakoś nic sie nie dzieje. jest stały prąd. nic się nie grzeje i jest wszystko OK :) a jak założysz te głosniki to na pewno będzie z nich dobrze słychać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

ukasz chyba najprościej bedzie uciąć koncowke kabla i po problemie.

Jak ty chcesz to podpiąć?

Odciąć wtyczkę i podpiąć się tym przewodem? I tyle?

 

 

@dominik55 co to za argument, że u ciebie dobrze działa radio jak nawet nie raczyłeś napisać co to za radio. Jakies nietypowe?

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

dokładnie. Tyle że nie chodzi mi o wtyczkę na 230V jak masz w domu a o wtyczkę od strony subwoofera (na kablu jest zasilacz). Oczywiście połączyć TRZEBA przez bezpiecznik istniejący lub dołożyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

@ukasz to było pytanie do @Grzeniu95, bo wiem że ty umiesz to podpiąć. Ale chciałem się upewnić, że on wie jak ma to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dominik55   
Gość dominik55

Radio jest normalne na kasety. Firmy nie znam bo logo się już zniszczyło, ale u mnie w kabinie jak to mówią ''puszce'' jest i słychać je dobrze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×