Polecane posty

lukaszek85    2

20130526165932.jpg

Czy to jest alternator z wbudowanym regulatorem napięcia? Muszę podłączyć kontrolkę ładowania i z postów wnioskuję że muszę podłączyć żarówkę pod "+" i pod tą ruską literkę "D". Czy dobrze rozumiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    223

Dobrze rozumiesz, ja właśnie przed chwilą podłączałem i działa prawidłowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszek85    2

Dzięki za odpowiedź. W trakcie użytkowania wychodzą takie małe "niedociągnięcia" ale to już zostawie na zimę bo czasu mało. Elektryka też cała idzie do wymiany ale chcę ją robić po swojemu. Ogólnie to jestem zadowolony z zakupu i nie żałuje a każdy się śmiał z mego Władzia a jak zobaczyli w akcji to wszystkim kopara opada <lol>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domino788    1

Witam, jak podłoczyc alternator od podstaw co gdzie ma byc, bo jestem w tym zielony a wczesniej nie miałem alternatora w t25??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A co miałeś?

Jaki to będzie alternator?

Instalacja jest w oryginale czy wybrakowana, przerobiona?

Najlepiej zapatrzeć się w schemat instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

No to też były alternatory.

Ale nadal nie wiemy jakie więc jak wytłumaczyć jak je podpiąć.

Przynajmniej opisy przy wyjściach-końcówkach na alternatorach podaj.

Władka masz z którego roku?

Wcześniej przy użytkowaniu amperomierz w kabinie wskazywał -wychylał się na plus i minus na skali?

Kontrolka ładowania działała prawidłowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domino788    1

Powiem tak kupiłem nowy akumulator załozyłem włączyłem włącznik prądu i zaczeło mi grzac kabel od alternatora tylko idzie jeden więc go rozpiołem bo nie chciałem zeby mi wszystkich kabli nie ztopiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119
Napisano (edytowany)

Najprościej, jeden przewód do kontrolki,drugi,ten na którym jest prąd ładowania dajesz do klemy na +,jeśli chcesz aby pokazywał Ci amperomierz to najpierw ciagniesz przewód do amperomierza,podłączasz go pod + a później pod klemę

Edytowano przez Mikua

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domino788    1

Dzis sprawdziłem alternator i ma on 2 wejscia na kable jeden to taka srubka co trzeba bedzie przykrecic kabel a niezej jest wyprowadzony czerwony kabel a jak patrzyłem na zegar ładowania to są podpięte 3 kable zielony , brązowy idzie do rozrusznika i gruby czerwony . I jest jeszcze taka wsuwka.

I oto moje pytanie który kabel z wymienionych mam podpiąc pod czerwony a który pod tą srubkę!!!!

 

a i jak włacze mase to nie swieci mi kontrolka bo jest jeden kabelek urwany i czy on ma isc na tą wsuwkę do zegara ładowania???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Nie rozumiem pytania kolego.

Zegar czyli amperomierz.

Alternator

B+ czerwony kabel gruby.

D kontrolka ładowania podejrzewam że zielony.

Jeśli Ci się grzeję kabel to Ci się robi zwarcie. Co pokazuję amperomierz? Stoi na zero Czy ciągnie do plusa?

 

Podaj mi e-mail na PW wyśle Ci schemat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domino788    1

już wszytko jest git na aperomierzu stopiły sie te gumki i stykało do obudowy dlatego było zwarcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    268

w moim władku jest max ładowanie 13,6V, przy niskich obrotach mruga kontrolka i skacze wskazowka amperomierza w zakresie 0-15A.  altek orginał idą z niego 2 kable gruby niebieski (myślę że to ładowanie) i cienki niebieski (pewnie kontrolka). ciągnik z 93 roku, instalacja orginał. zastanawiam się co tu zrobić. naprawiać to co jest czy altek z opla astry. pasek napięty prawidłowo. aku mam nowy 145Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszt25a    0

Przy niskich obrotach ten alternator nie ładuje. Przy alternatorze jest taki mały wkręt z łbem na śrubokręt płaski. Wykręć ten wkręt do końca i zmierz napięcie, powinno się zwiększyć napięcie alternatora. Zmierz jeszcze napięcie ładowania na alternatorze, czyli dotykasz jedną końcówką miernika do tego grubego kabla przy alternatorze, a drugą końcówką miernika do masy. Napięcie na akumulatorze i na alternatorze powinno być podobne. Oczywiście pomiarów dokonuj na wyższych obrotach, tzn. aż kontrolka ładowania zgaśnie. Przy wyższych obrotach kontrolka nie mruga, nie skacze wskazówka amperomierza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
d___b    72

Odświeżam temat mam podobny problem co Buszmen11 ładowanie w okolicach 13.6 V(za małe) po wkręceniu śrubki  zima-lato wskakuje nawet do 14.68V (za duże)
PS Alternator jest dwu wyjściowy z zintegrowanym regulatorem.

 

PS2 Naprawiłem: wymieniłem regulator i wkręciłem śrubkę zima lato jest 14.5 :-)

Edytowano przez d___b

8bdb4a7a95566.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?
    • Przez hubert25a2
      Witam  was  dzisiaj zakupiłem alternator z Forda MK2   Boscha 14V 60-90A   na szajbę samochodową która będzie zmieniana od ruskiego  i moje pytanie  brzmi  w jaki sposób podpiąć ją do oryginalnej instalacji ? (powiem tylko że przy alternatorze jest 5 wyjść regulator w kabinie ) i czy  można jakoś to podłączyć ?  czy może pasować  szajba od ruskiego alternatora ? i czy nie przeładuje akumulatora  ? (akumulator 140ah zapa 12v) proszę o  odpowiedzi pozdrawiam  
       
      link do alternatora z Forda  :http://archiwum.allegro.pl/oferta/alternator-ford-mondeo-mk2-1-6-bosch-93bb10300ag-i5071463927.html
    • Przez AgroDudi99
      Witajcie, otóż mam problem z ciągnikiem MF 374V (konstrukcja podobna do serii 30x0) otóż jest w wersji electronic system, mam w nim wyświetlacz obrotów silnika i mth elektroniczny, po włączeniu świateł drogowych, nawiewu, halogenów z przodu i z tyłu jest strasznie duży spadek napięcia przez co wyświetlacz od obrotów silnika i mth głupieje wyświetla się napis off, czy przyczyną tego może być za mała pojemność akumulatora (90ah) lub alternator? Dodam także, że rozrusznik pyka, ma problemy z odpaleniem (raz odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka, a raz dopiero po 10-20 przekręceniach), założony jest nowy rozrusznik szybko obrotowy.

      Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez szczypek91
      Witam. Mam zetora 9540, pęk mi przy nim pasek klinowy (alternator, chłodzenie) i nie wiem jak założyć nowy, ponieważ zetor ma przedni wom. W sumie to trzeba ściągać wom, tylko jak?
    • Przez RedPower
      Witam,
      Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?
       
      Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?
       
      Załączam również zdjęcia.
       
      Z góry dziękuje za pomoc.




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj