Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
stachu1991    0

Witam

Mam problem z alternatorem

Od pewnego czasu zaobserwowałem skakanie wskazówki amperomierza i miganie lampki ładowania aku na zwalnianiu obrotów silnika a na wolnych obrotach lampka cały czas się pali. Wymieniłem regulator napięcia (taki jak ten http://allegro.pl/plytka-regulator-plytkowy-ja112-mtz-belarus-t-25-i2917246035.html) lecz nie pomogło wskazówka jak skakała to skacze i ładowanie tak samo. Napięcie ładowania ponad 15V w porywach do 16V. Panowie jaki polecicie regulator napięcia albo podpowiedzcie co może być nie tak z tym ładowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Sprawdź pasek klinowy. Może już jest zużyty albo za słabo napięty i się ślizga. To najprostsze co możesz teraz sprawdzić i dość prawdopodbna przyczyna świecenia lampki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wstaw takie cudo http://moto.allegro.pl/regulator-napiecia-fiat-126p-gwarancja-na2-i2869978944.html od malucha i będzie git. :blink: Ja przekombinowałem kupa czasu temu i mam spokój a te wynalazki to już na pamięć się wymieniało.Wywal wszystkie oporniki i zielony przewód podłącz pod wyjście na elektromagnes a żółty pod wyjście na kontrolkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stachu1991    0

Pasek jest dobry i naciągnięty. Alternator od fiata 125 mam ale one miały regulator napięcia poza alternatorem.

 

Kolego @Balcerek1 jakie masz ładowanie na tym regulatorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Za luźny pasek powodował by za niskie napięcie ładowania, a nie skoki ponad 15-16V.

 

To znaczy jaki masz ten regulator od fiata? Mechaniczny, duży?

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jaki by nie był mechaniczny czy elektroniczny oba podłącza się tak samo i oba mogą być użyte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Przewód z kontrolki od ładowania do styku 15 regulatora i od niego do środkowej śrubki (rosyjskie D)

Od styku 67 regulatora do 3 śrubki SZ.(Rosyjskie UU).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Ładowanie mam 14,5 V . :) Ja nie mam żadnych zastrzeżeń do tego alternatora.System bez szczotkowy i co tu więcej potrzeba. :D Ładuję bez problemów. :o Po odpaleniu wskazówka na amperomierzu wychyla się do połowy i pomału wraca do zera. :P Akumulatory widzą raz na rok prostownik. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawnic4    0

ja mam ten sam problem kupiłem ostatnio nowy alternator z wbudowanym regulatorem napięcia i on nie ładuje jak odpale to skazówka stoi na 0 na max obrotach idzie za 0 i spowrotem wraca jaka moze tyc przyczyna prosze o poradę


Wladimirec T25A tuning 1995r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Dokonaj pomiaru napięcia lądowania na rożnych obrotach.

Prawdopodobnie regulator napięcia źle reguluje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawnic4    0

tak władek ma max obrotach pokazuje na amperomierzu stazówka idzie za 0 i zaraz wraca

;[


Wladimirec T25A tuning 1995r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Czytaj co napisałeś zanim wyślesz bo przez literówki ciężko się czyta i można opacznie zrozumieć. Zainstaluj przeglądarkę która sprawdza błędy.

Amperomierz służy do pomiaru prądu, a ja pisałem o dokonanie pomiaru napięcia ładowania czyli innym przyrządem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Padł regulator napięcia.Wywal te wszystkie oporniki i załóż taki od malucha.Wyżej opisałem jak to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Na pełnych obrotach jest odcięcie ładowania. Na średnich powinno być najlepsze. Kolego może masz źle podłączony alternator z zegarem. Będzie ładować, a wskaźnik nie pokaże. Zmierz napięcie. Porównaj na bateriach i na wyjściu alternatora. Śrubka cienka podłączona do kontrolki, kontrolka działa?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawnic4    0

alternator zakładał mi mechanik jak władek był w remoncie podnosnika


Wladimirec T25A tuning 1995r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Nie każdy mechanik dobrze robi elektrykę, szczególnie radziecką. Jak się samemu nie zrobi to nie będzie dobrze. A regulatory wewnętrzne lubią się psuć


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A czym się rożni elektryka rosyjska od innej?

Stary alternator był taki sam? Co tu można źle podłączyć zamieniając na identyczny?

 

"Nowy" co to w dzisiejszych czasach znaczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Stare alternatory miały 5

wyjść i wszystkie przekaźniki pod deską rozdzielczą a te co są stosowane do tej pory to były produkowane chyba dopiero po 84 roku.A co do że nowy nie ładuje to żadna filozofia.Mnie się znudziło zakładać tych ruskich wynalazków i 15 lat mam od malucha założony i nic się nie dzieję.Teściowi też nie dawno zakładałem do nowego bo się pierdzieliło ładowanie i teraz ładuję aż miło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Były alternatory 6 diodowe z zewnętrznym regulatorem napięcia i przekaźnikiem lądowania, ale co ma to wspólnego z tym tematem skoro kolega ma ciągnik z 1995r.

A tam na pewno były alternator 9 diodowy, więc nic innego nie kupi jak taki sam, wiec jak można źle podłączyć 2 przewody, które mają końcówki o różnych średnicach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      po odpaleniu ciagnika musze go ostro przegazować tak do ok 2tys obr silnika i dopiero wtedy mam ładowanie. Czy to nie jest czasem wina szczotków? Dodam tylko że u mnie szczotki są razem z regulatorem i nigdzie tego nie można kupić tak mi powiedział koleś w grene. Jak to naprawić?
    • Przez hubert25a2
      Witam  was  dzisiaj zakupiłem alternator z Forda MK2   Boscha 14V 60-90A   na szajbę samochodową która będzie zmieniana od ruskiego  i moje pytanie  brzmi  w jaki sposób podpiąć ją do oryginalnej instalacji ? (powiem tylko że przy alternatorze jest 5 wyjść regulator w kabinie ) i czy  można jakoś to podłączyć ?  czy może pasować  szajba od ruskiego alternatora ? i czy nie przeładuje akumulatora  ? (akumulator 140ah zapa 12v) proszę o  odpowiedzi pozdrawiam  
       
      link do alternatora z Forda  :http://archiwum.allegro.pl/oferta/alternator-ford-mondeo-mk2-1-6-bosch-93bb10300ag-i5071463927.html
    • Przez AgroDudi99
      Witajcie, otóż mam problem z ciągnikiem MF 374V (konstrukcja podobna do serii 30x0) otóż jest w wersji electronic system, mam w nim wyświetlacz obrotów silnika i mth elektroniczny, po włączeniu świateł drogowych, nawiewu, halogenów z przodu i z tyłu jest strasznie duży spadek napięcia przez co wyświetlacz od obrotów silnika i mth głupieje wyświetla się napis off, czy przyczyną tego może być za mała pojemność akumulatora (90ah) lub alternator? Dodam także, że rozrusznik pyka, ma problemy z odpaleniem (raz odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka, a raz dopiero po 10-20 przekręceniach), założony jest nowy rozrusznik szybko obrotowy.

      Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez szczypek91
      Witam. Mam zetora 9540, pęk mi przy nim pasek klinowy (alternator, chłodzenie) i nie wiem jak założyć nowy, ponieważ zetor ma przedni wom. W sumie to trzeba ściągać wom, tylko jak?
    • Przez RedPower
      Witam,
      Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?
       
      Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?
       
      Załączam również zdjęcia.
       
      Z góry dziękuje za pomoc.




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj