bartekm66

licznik motogodzin obrotomierz zetor serii 50xx- 70xx

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bartekm66    25

witam

mam problem z obrotomierzem - licznikiem motogodzin w moim zetorze 7045

otóż obroty wskazuje normalnie ale motogodziny to różnie czsami potrafi "zaciąc się"i nie pracowac przez 10 i wiecej godzin a czasami kręci jak szalony

czy jest to wina samego licznika czy tez może pradniczki przy silniku

miał ktos taki przypadek ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brak naliczania motogodzin przy jednoczesnym pokazywaniu obrotów zdarza się często: na 10 przypadków - 7 to wina prądniczki, uszkodzony jest mechaniczny przerywacz (praktycznie nie do naprawy). W opisanym przypadku raczej winny jest silniczek krokowy w obrotomierzu albo uszkodzone plastikowe rolki licznika. Można spróbować je naprawić - gorzej nie da się zepsuć - natomiast nowy licznik to ok. 350zł (prądniczka ok.230).

Przed ew.zakupem warto sprawdzić, który element jest uszkodzony - albo u elektryka albo u życzliwego sąsiada podłączyć swój wymontowany licznik do jego kostki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki7245H    0

Witam

Jak w wiekszości zetorów w moim także nie działa obrotomierz

mgt nalicza ale wskazówka leży martwa

napiszcie jak mam sprawdzić prądniczkę a jak zegar?

na prądniczce ma byc napięcie i wzrastać z obrotami silnika??

przy zegarze mam kostkę na 4 piny niebieski plus szary zielony i biały

podawałem masę na zielony i na biały kabel ale nic sie nie dzieje

czy tam trzeba podać ,,+'??

proszę o jakieś rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    290

poszukaj -wiele razy to bylo opisane- nie tylko ty miales taka usterke, zreszta jest odpowiedni dzial do tego typu pytan, kable moga byc rozne ale przewaznie masa jest szara,a 3 kable poprzestawiac to chyba nie problem.jak dobrze pamietam podwojne maja byc na jednym poziomie.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki7245H    0

kable zamieniałem przy tachoprądniczce i nic sie nie dzieje...

możę jakiś link do innych tematów bo jakoś nic nie moge znaleźdź:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa .Jeżeli nie wiemy czy silniczek krokowy w zegarze mtg. jest sprawny to należy zrobić tak jak opisałem wyżej lub gdybyśmy mieli rozebrany zegar to z silniczka wychodzą 3 kable,które podłączamy następujaco: czetwony do+,niebieski do-,zielony impulsowo do-.Potrzeba 3 ujemnych impulsów na jeden pełen obrót .Gdyby ktoś miał przepalony silniczek krokowy to istnieje możliwość przewinięcia go,potrzeba tylko250 mb.drutunawojowego ogrubości 0,12mm.i odrobinę doświadczenia jak połączyć uzwojenia.Może jak to potem wstawię schemat jak to nawinąć gdyby ktoś był zainteresowany.

Edytowano przez zmechanizowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

ale w nowszych zegarach silniczek jest inaczej sterowny ; trzy przewody ,do jednego idzie plus a do dwóch na zmianę minus , ale to przy prądniczkach bez impulsatora ( na dwa przewody )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilkliza    0

Witam, mam problem. Pewnie już nieraz gdzieś na forum była o tym mowa ale jakoś nie mogę znaleźć. W moim zetorze 5211 nie działa obrotomierz. Licznik motogodzin pracuje natomiast wskazówka obrotomierza nie działa. Czy to oznacza niesprawność samego obrotomierza czy prądniczki? pytam bo te dwie rzeczy sporo kosztuję i nie chce na darmo generować sobie kosztów. Proszę o podpowiedz w tej sprawie.

 

Pozdrawiam

Kamil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    31

prądniczka, ta przy silniku daje sygnał na obrotomierz i licznik motogodzin. jak nawala licznik motogodzin to wina leży po stronie blaszki która się wyrabia na trybach, czy jakoś tak.

natomiast można jeszcze sprawdzić styki przy obrotomierzu czy nie zaśniedziały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilkliza    0

Styki nie są zaśniedziałe. Licznik motogodzin bije normalnie. Nie działa tylko wskazówka obrotomierza. ... Jest jakiś sposób by sprawdzić czy to wina prądniczki czy licznika.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    31

moim zdaniem skoro licznik mtg bije normalnie, to znaczy że prądniczka jest sprawna, a wina leży po stronie obrotomierza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Naprawdę? A jak Ci powiem, że za obrotomierz i licznik odpowiadają dwa różne układy w prądniczce to co Ty na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    31
Napisano (edytowany)

to ja na to powiem że ze specem nie będe się kłócił bo pewnie masz racje. z tym że licznik kosztuje ok 350zł, a prądniczka 100 mniej. więc najlepiej sprawdzić czy układ od licznika daje impuls. chyba że jest inny sposób na diagnoze, to chętnie go poznam

Edytowano przez daro189

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wystarczy sprawdzić napięcie wyjściowe prądniczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

silniczek krokowy w zegarze mtg.

Jak żyję nie widziałem jeszcze silnika krokowego w tym ciągniku. Ty wiesz w ogóle jak trzeba sterować silnik krokowy? Poza tym silnik krokowy ma minimum 4 wyprowadzenia, ponieważ ma dwa uzwojenia i każde ma wyprowadzony początek i koniec. Nie wspominam tu o silnikach unipolarnych, które mają 6 wyprowadzeń... Więc na przyszłość nie wprowadzaj użytkowników w błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22
Napisano (edytowany)

Ty "elektortechnik "się tak nie unoś . To nie forum ekspertów od elektroniki ,tylko użytkowników ciągnika Zetor . Każdy wie o co chodziło koledze "zmechanizowany" i nikogo nie wprowadził w błąd . Lepiej nazwij ten silniczek po swojemu bo twój post niczego NIE WNOSI do dyskusji !!

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

To oświeć mnie kolego Elektrotechnik jak się ten silniczek nazywa jeśli wiesz o czym piszesz.

Edytowano przez zmechanizowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22
Napisano (edytowany)

jak byś chciał ,to mam nowy licznik z działającym tylko obrotomierzem - potrzebowałem z niego silniczka krokowego,którego właśnie wymontowałem >Wystarczy przerzucić z tego który masz . Sprzedam za rozsądną kwotę :rolleyes:

A ty elektrotechnik jesteś taki pewien ,że masz rację ? Może kolega ma licznik i prądniczkę nowego typu gdzie za obroty i motogodziny odpowiada jeden układ w prądniczce ?

post-169-0-93864600-1391673884_thumb.jpgpost-169-0-87321500-1391673851_thumb.jpg

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Silnik synchroniczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Silnik krokowy jest silnikiem synchronicznym. Odmianą silników synchronicznych sa silniki krokowe lub impulsowe które mają zastosowanie w zegarach elektronicznych. Tak więc średnio się popisałeś. Poza tym trochę Ci się silnik bipolarny z unipolarnym pomieszał.Więc radzę się doedukować. :)

Edytowano przez zmechanizowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez BARTOLA
      witam założyłem do swojego 7011 tura i teraz chcem założyć jakieś szerokie koła na przód , i teraz moje pytanie czy przednie koła od ostrówka bedą pasować do mojego 7011 ? dodam jeszcze że z przodu mam miękką oś
    • Przez piotrekzetorek
      Witam wszystkich. mam problem z półbiegami w zetorze 5211,po wciśnięciu dżwigni nic sie nie dzieje,ale po wciśnięciu sprzęgła, wrzuceniu biegu i wcisniećiu dzwigni półbiegu ciągnik zaczyna jechać mimo wćiśnietego sprzegła, w czym może być problem
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj Anuluj