sitko

pomocy awaria dojarki alfa laval

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sitko    0

Witam

Mam problem ze smarowaniem.Dojarka zużywa dużą ilość oleju.Wyrzuca go na ścianę .Przy rozruchu dziwnie warczy.

Moze ktoś coś wie na ten temat?

proszę o pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jaki masz poziom w zbiorniczku z którego olej jest pobierany?Nie mam na myśli tego zakładanego od góry pojemnika.

Jeszcze jedno, kiedy ostatnio spuszczałeś olej z odstojnika za pompą?

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

remont sie klania -na poczatek sprobuj wymienic lopatki na nowe, a jesli to nic nie da to korpus pompy do wymiany -nie wiem czy to jeszcze mozna kupic,


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jednio z drugim nie ma nic wspólnego, zużycie pompy objawia się nieopowiednim podciśnieniem, a nie wyrzucaniem oleju na zewnątrz w dużych ilościach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackokun    1

załóż nowy uszczelniacz od strony koła zamachowego-pewnie to on jest przyczyną-jakie masz ciśnienie na ssaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sitko    0

Witam

Dziękuję za zanteresowanie tematem.Nie mam problemów z uzyskaniem podciśnienia.Zadam pewnie głupie pytanie ale jestem tylko kobietą gdzie jest koło zamachowe?

Niestety nikt w sąsiedztwie nie ma takiej dojarki ,żebym mogła cokolwiek skonsultować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Od strony silnika jest uszczelniacz i on się zużył a kolega jackokun wprowadził cię w błąd bo w dojarce jest sprzęgło od strony silnika a nie koło zamachowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma takiej możliwości by wyrzucało olej przez ten uszczelniacz, on ma za zadanie uszczelnienie osi wirnika aby nie było wciągane "lewe" powietrze i tym samym działał system smarowania po jego stronie .

 

Koleżanko Sitko, podaj proszę jaki jest stan oleju w korpusie dolnym smarownicy czyli w pojemniku na olej pod zbiorniczkiem oleju.Wygląda na to,że jest dużo ponad stan.

Sprawdziłaś ile jest zużytego oleju i wody w odstojniku w tylnej części pompy? Te płyny należy co jakiś czas usuwać

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z dojarką dwukoniowa Alfa Lavel ,wyrzuca olej przez tłumik pompy .

 

Połączone

Edytowano przez razor275
Dublowanie tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

O ile nie jest za bardzo zużyta to może masz zapchany odpływ oleju.Ja w swojej miałem tak samo.Wyczyściłem spływ oleju zmieniłem na dłuższy wąż i powiesiłem butelkę obok dojarki i włożyłem waż i problem ustał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli wyrzuca olej przez tłumik to oznacza że nie wylałeś oleju z odstojnika w tylnej części pompy.

 

@Balcerek1 co masz na myśli pisząc o zatkanym odpływie oleju? Takie coś po prostu nie istnieje!

Stopień zużycia nie ma nic do wyrzucania oleju czy też do jego jakiegoś większego zużywania, powinieneś to wiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Rozchodzi się o odstojnik tak jak piszesz wychodzi przezroczysty wąż na którym widać że trzeba spuścić olej i może być zatkany króciec tak jak było to u mnie że olej nie pojawiał się w wężu.Teraz mam założony dłuższy wąż i butelkę poniżej i olej spływa do butelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taki pomysł można nazwać autorskim ;) górny króciec pewnie zaślepiasz.

Bardzo często spotykam się z takimi zachowaniami gdzie jak maszyna działa to nikt nic nie sprawdza i niczego nie pilnuje, a jak coś już się zacznie złego dziać to dopiero sobie o wielu rzeczach przypominają, mam nie tylko dojarki na myśli ale ogólnie sprzęt używany w rolnictwie.

 

Wszystkich czytających ten temat zachęcam do większej dbałości o sprawność wszelkich swoich maszyn i urządzeń, to jest tańsze od napraw lub koniecznej wymiany spowodowanej licznymi błędami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    62

To, że przez tłumik wywala olej to prawidłowo bo musi, tylko w większości przypadków w pompie co jest wężyk na zewnątrz na plastikowych drogich kolankach (jedno z różową kostką odpinane) to tam przecieka i w tedy nie wywala tłumikiem a wali po pompie na ziemie. Jedni wywalają jedne kolano i zaślepiają i do wężyka z drugiej strony dają butelkę i tam się olej zbiera. Ja dobrze uszczelniłem kolanka nowe i wali mi przez tłumik tylko dałem teraz wąż od tłumika do beczki plastikowej 60L do połowy w duży otwór a mały otwór wydmuch i mam genialny tłumik i olej zbieram w bańce. Olej w plastikowym naczyniu wkręcanym w pompe na którym jest zbiorniczek z olejem powinien być chyba nieco poniżej środkowej kreski naczynia (u góry są 3 kreski). Ale inaczej pobiera olej oryginał a inaczej każdy inny gęściejszy. Reguluje się to w nakrętce zbiorniczka co jest mosiężny dziobek z nakrętko, którą trzeba wpierw odkręcić. Im czubek dziobka wyżej-dalej od dna naczynia tym więcej pobiera i mamy wyższy poziom oleju. W pompie od strony sprzęgła na wałku jest simering a by go zmienić mus poluzować silnik na śrubach i cofnąć do tyłu go by rozłączyć go z pompą. Ja mam znów problemy z reduktorem ciśnienia (musi on być suchy, nie smarujemy go) jest wysłużony i trudno ciśnienie ustawić czasami. A nowy 250zł. to jakoś na tym dziłam. Swoją drogą to cześci do dojarek De Laval są kosmicznie drogie, nawet głupi wężyk do zbiorniczka

Edytowano przez Risto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek90    0

witam wznawiam temat mianowicie mam problem z pompa od dojarki nie pobiera mi oleju do smarowania a gdy zdejmę weżyki te  doprowadzajace olej do pompy to z tych smarowniczek pod ciśnieniem wychodzi powietrze. Dodam że zmieniłem ten uszczelniacz na osi od koła napędzającego pompe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    44

"sylwek90" dolną część smarowniczki wymyj w benzynie, w szczególności kanałki z których wychodzą mosiężne króćce,  na które zakładasz wężyki do smarowania pompy. Otworki w tych króćcach przedmuchaj sprężonym powietrzem.Tam też są mosiężne blaszki,a pod nimi paski filcu,które mają za zadanie zasysać olej do tych małych dwóch kanałków-przegródek. Blaszki wysuń do góry i dobrze wymyj filcowe paski. Przeczyść też króćce przy pompie.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pompa jest vp 70 przestała działać zwalniała i zwalniała i się skończyła mianowicie chodzi o to że silnik pracuje ośka się obraca a jakby wirnik stawał i się umykał rozebrałem tą pompę i nie wiem myślałem że wirnik jest na jakimś klinie a tam niema nic czyżby trzymał na jakimś kleju czy czymś w tym celu a może na łopatkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    44

Po prostu jest tak, że ośka jest wprasowana na wcisk w wirnik. Naprawić doraźnie można, przez na punktowanie ośki i wciśnięcie jej ponownie w wirnik. Trzeba uważać , żeby nie przesadzić z punktowaniem, bo może okazać się za ścisło i przy wciskaniu można rozsadzić wirnik. Kolega dodatkowo wywiercił skośny otwór przez wirnik i ośkę, w który nabił kołek, zabezpieczając go przed wysunięciem. A najlepiej jest, dorobić nową nad wymiarową ośkę z odpowiednim wciskiem względem otworu wirnika. Niektóre zakłady mechaniczne mają urządzenie do wytłoczenia wzdłużnych rowków na wałku, przez co zwiększa się średnica wałka, jest dobra metoda. Aby na przyszłość uniknąć podobnej awarii, należy po skończonym doju, a przed wyłączeniem silnika i pompy, podpiąć dwa aparaty do instalacji, tak jak podpinamy do mycia, w celu obniżenia podciśnienia w instalacji. Wówczas pompa nie będzie nagle łapać lewych obrotów, bo to jest, przy dużej bezwładności wirnika pompy i wirnika silnika, główną przyczyną tej awarii.   

Edytowano przez wujekk110

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpisanie ja odtłuściłem wszystko i kupiłem klej do metalu i posmarowałem ośkę i włożyłem teraz zasycha nie wiem czy to zadziała jak będzie ok to dam znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam wznawiam temat mianowicie mam problem z pompa od dojarki nie pobiera mi oleju do smarowania a gdy zdejmę weżyki te  doprowadzajace olej do pompy to z tych smarowniczek pod ciśnieniem wychodzi powietrze. Dodam że zmieniłem ten uszczelniacz na osi od koła napędzającego pompe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    44

Sprawdź, czy po przeciwnej stronie koła pasowe na ośce wirnika nie wypadła zaślepka oraz przemyj smarowniczkę w taki sposób, jak opisywałem to wcześniej w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzeslaw1
      Witam. Posiadam fendta 311 92r. Mam problem z rewersem. Wyświetla mi błąd strzałkami 4 mrygnięcia przerwa 7 mrygnięć. A czasami obie strzałki święca ciągle wraz z przednim napędem. Wszystko to dzieje się na zimnym silniku. Po rozgrzaniu wszystkie problemy giną. Zwracam się z prośbą o pomoc. Może jakaś książka serwisowa. Podrawiam.
    • Przez Matik7171x
      Witam. Mam problem a mianowicie w moim ciągniku Renault Ares świeci się tak delikatnie kontrolka od alternatora. Nie działa EHR. Czego to może być przyczyna?
       
    • Przez Karol2121
      Witam interesowała by mnie dojarka coś takiego jak na zdjęciu (zdjęcie z internetu) najlepiej bez bańki i aparatu sam silnik z pompą w dobrym stanie, najlepiej podkarpackie lub odbiór gdzieś w okolicach Rzeszowa

    • Przez areczek00095
      Cześć, niedawno zakupiłem i zamontowalem dojarke przewodowa Westfalia z myjka Circomat. Mam pytanie, czy można skrócić czas mycia tej dojarki? Myje ona 40 minut. Rur mam około 40 metrów i póki co podpiętę 2 aparaty. Najbardziej irytuje mnie to że wydmuchuje ona wodę z rur tzn wydmucha ją w minutę a potem z 10 minut pompa chodzi na darmo. Da radę to jakoś ustawić?
      image.webp
    • Przez tompp
      Dzień dobry, chciałbym zapytać czy ktoś z Użytkowników jest posiadaczem schładzalnika do mleka Alfa Laval RFT 800 i mógłby się podzielić tabelą pomiaru mleka do tego modelu? Moja dotychczasowa uległa niestety zniszczeniu. Pozdrawiam serdecznie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj