Skocz do zawartości
sitko

pomocy awaria dojarki alfa laval

Polecane posty

sitko    0

Witam

Mam problem ze smarowaniem.Dojarka zużywa dużą ilość oleju.Wyrzuca go na ścianę .Przy rozruchu dziwnie warczy.

Moze ktoś coś wie na ten temat?

proszę o pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jaki masz poziom w zbiorniczku z którego olej jest pobierany?Nie mam na myśli tego zakładanego od góry pojemnika.

Jeszcze jedno, kiedy ostatnio spuszczałeś olej z odstojnika za pompą?

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

remont sie klania -na poczatek sprobuj wymienic lopatki na nowe, a jesli to nic nie da to korpus pompy do wymiany -nie wiem czy to jeszcze mozna kupic,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jednio z drugim nie ma nic wspólnego, zużycie pompy objawia się nieopowiednim podciśnieniem, a nie wyrzucaniem oleju na zewnątrz w dużych ilościach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackokun    1

załóż nowy uszczelniacz od strony koła zamachowego-pewnie to on jest przyczyną-jakie masz ciśnienie na ssaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sitko    0

Witam

Dziękuję za zanteresowanie tematem.Nie mam problemów z uzyskaniem podciśnienia.Zadam pewnie głupie pytanie ale jestem tylko kobietą gdzie jest koło zamachowe?

Niestety nikt w sąsiedztwie nie ma takiej dojarki ,żebym mogła cokolwiek skonsultować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Od strony silnika jest uszczelniacz i on się zużył a kolega jackokun wprowadził cię w błąd bo w dojarce jest sprzęgło od strony silnika a nie koło zamachowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma takiej możliwości by wyrzucało olej przez ten uszczelniacz, on ma za zadanie uszczelnienie osi wirnika aby nie było wciągane "lewe" powietrze i tym samym działał system smarowania po jego stronie .

 

Koleżanko Sitko, podaj proszę jaki jest stan oleju w korpusie dolnym smarownicy czyli w pojemniku na olej pod zbiorniczkiem oleju.Wygląda na to,że jest dużo ponad stan.

Sprawdziłaś ile jest zużytego oleju i wody w odstojniku w tylnej części pompy? Te płyny należy co jakiś czas usuwać

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z dojarką dwukoniowa Alfa Lavel ,wyrzuca olej przez tłumik pompy .

 

Połączone

Edytowano przez razor275
Dublowanie tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

O ile nie jest za bardzo zużyta to może masz zapchany odpływ oleju.Ja w swojej miałem tak samo.Wyczyściłem spływ oleju zmieniłem na dłuższy wąż i powiesiłem butelkę obok dojarki i włożyłem waż i problem ustał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli wyrzuca olej przez tłumik to oznacza że nie wylałeś oleju z odstojnika w tylnej części pompy.

 

@Balcerek1 co masz na myśli pisząc o zatkanym odpływie oleju? Takie coś po prostu nie istnieje!

Stopień zużycia nie ma nic do wyrzucania oleju czy też do jego jakiegoś większego zużywania, powinieneś to wiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Rozchodzi się o odstojnik tak jak piszesz wychodzi przezroczysty wąż na którym widać że trzeba spuścić olej i może być zatkany króciec tak jak było to u mnie że olej nie pojawiał się w wężu.Teraz mam założony dłuższy wąż i butelkę poniżej i olej spływa do butelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taki pomysł można nazwać autorskim ;) górny króciec pewnie zaślepiasz.

Bardzo często spotykam się z takimi zachowaniami gdzie jak maszyna działa to nikt nic nie sprawdza i niczego nie pilnuje, a jak coś już się zacznie złego dziać to dopiero sobie o wielu rzeczach przypominają, mam nie tylko dojarki na myśli ale ogólnie sprzęt używany w rolnictwie.

 

Wszystkich czytających ten temat zachęcam do większej dbałości o sprawność wszelkich swoich maszyn i urządzeń, to jest tańsze od napraw lub koniecznej wymiany spowodowanej licznymi błędami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    16

To, że przez tłumik wywala olej to prawidłowo bo musi, tylko w większości przypadków w pompie co jest wężyk na zewnątrz na plastikowych drogich kolankach (jedno z różową kostką odpinane) to tam przecieka i w tedy nie wywala tłumikiem a wali po pompie na ziemie. Jedni wywalają jedne kolano i zaślepiają i do wężyka z drugiej strony dają butelkę i tam się olej zbiera. Ja dobrze uszczelniłem kolanka nowe i wali mi przez tłumik tylko dałem teraz wąż od tłumika do beczki plastikowej 60L do połowy w duży otwór a mały otwór wydmuch i mam genialny tłumik i olej zbieram w bańce. Olej w plastikowym naczyniu wkręcanym w pompe na którym jest zbiorniczek z olejem powinien być chyba nieco poniżej środkowej kreski naczynia (u góry są 3 kreski). Ale inaczej pobiera olej oryginał a inaczej każdy inny gęściejszy. Reguluje się to w nakrętce zbiorniczka co jest mosiężny dziobek z nakrętko, którą trzeba wpierw odkręcić. Im czubek dziobka wyżej-dalej od dna naczynia tym więcej pobiera i mamy wyższy poziom oleju. W pompie od strony sprzęgła na wałku jest simering a by go zmienić mus poluzować silnik na śrubach i cofnąć do tyłu go by rozłączyć go z pompą. Ja mam znów problemy z reduktorem ciśnienia (musi on być suchy, nie smarujemy go) jest wysłużony i trudno ciśnienie ustawić czasami. A nowy 250zł. to jakoś na tym dziłam. Swoją drogą to cześci do dojarek De Laval są kosmicznie drogie, nawet głupi wężyk do zbiorniczka

Edytowano przez Risto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez center
      Czym pryskacie pszenice na miotełkę i chwasty żeby było tanio i przelecieć raz ??
    • Przez Kicu
      Witam was ponownie otóż mam taką sprawę do was byliśmy w sklepie pytać sie o rozdzielacz do pompy hydraulicznej w c-330 ten kolo siedzenie nie na błotniku. Okazało sie że sa 2 typy owej części czyli po regeneracji i nowy cena po regeneracji 300 zł a nowego 489 zł. I mam do was pytanie czy jest sens brania używanego ale po regeneracji czy nowego nie wiem jak jest z tymi po regeneracji ale słyszałem że długo nie pociągnie. Miał z was ktoś taki problem ?
    • Przez krystiano35
      Witam.Mam ciągnik ursus 3512 od pewnego czasu zaczą dymić dużo więcej wtryskiwacze ustawłem na 190 bar tak jak zaleca instrukcja,luz zaworowy ustawiłem 0,3 też zgodnie z instrukcją i ciągnik dalej dużo kopci wydaje mi się że przestawiła się pompa wtryskowa chciałbym zmniejszyć mu dawkę paliwa ale dokładnie niewiem gdzie i o ile tą dawkę paliwa zmniejszyć. Pomóżcie Prosze
       
      Ortografia. @quercus
    • Przez kuba18l
      Więc mam taki problem że po dłuższej jeździe traktor zaczyna wyć na wysokich obrotach a szybkość się zmniejsza jak by coś naciskalo sprzęgło gdy stanę i poproszę odpowiednik ten za kabina wyleci trochę płynu i wtedy wszystko wraca do normy co to może być sorki za wcześniejszy wpis ale na prawdę mi się spieszylo
    • Przez norbert19943p
      A więc od początku opisze mój problem. W trakcie pracy mam non stop zatkane sito otworowe ( to pod żaluzjowym ) kłusiami ( przeważnie pszenżyto ) i wtedy wszystko idzie w pole z kombajnu. Gdy zamknę żaluzje i wiatr na full do gra tylko trochę wyrzuca z tyłu, a gdy troszkę otworze żaluzje to syf leci do zbiornika, próbowałem wszystkiego i nie idzie dojść do ładu z tym, nie ma innej opcji tylko wiatr na full i zamknięte żaluzje, bywa to uciążliwe bo w lekkim zbożu typu owies są duże straty. pomóżcie co zrobić by było dobrze bo tu nie ma żadnej regulacji. Problem ten nastąpił przy pierwszym wyjeździe w pole, poprzedni sezon ideał. Doradźcie.
×