Skocz do zawartości
damianzb9613

Kopci na biało i chlapie odmą

Polecane posty

Witam posiadam Renault 85-14 tx silnik MWM i nie wiem co może być przyczyną strasznego kopcenia na biało i chlapaniem z odmy co może być tego przyczyną .Czy w tych ciągnikach jest normalne że podczas odpalania trzeba dodać gazu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

Jesli były by to pierscienie zgarniajace jak mowisz to spalał by olej i kopcił by na czarno chociaz i w tym moze cos byc . Jednak wydaje mi sie ze ktorys z zaworów mogl sie wypalic ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

simson2812    356

może być tak że na wolnych obrotach nie spala oleju i będzie ulany kolektor a przy cięższej robocie poprostu przepali olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    23

Jak chlapie z odmy to najprawdopodobniej są to pierścienie. Gdyby wypalił się zawór to nie dmuchał by odmą i powątpiewam czy by równo pracował :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a nie przybyło oleju ja kiedyś tak miałem w 60, że uszkodził mi się jeden wtryskiwacz i lało się z niego. Gdy on podawał porcję paliwa, która nie było rozpylane i było wypychane z komory spalania i dostawał zapłonu w kolektorze. Ciągnik chodził jak parowóz z cyklicznym puszczaniem białego dymu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwi    6

Damian kupiłeś ten ciągnik?

Na czarno to może dymić z dawki paliwa a nie spalania oleju.

Pobierany olej spala się na biało a rozgrzany przepali bez żadnego dymku

Gdy ja kupiłem poprzedniego mwm to spalał litr oleju na godzinę i dymku nie puścił,dostał pierścienie i odma wyschła jak pustynia.

Mam dla Ciebie dobrą i złą wiadomość

Zła to taka ,że musisz szykować pierścienie a dobra,że nie będzie to dużo kosztować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

ja mam c360 od 85 roku i tuleje były wymieniane raz na gwarancji w 86 i do tej pory tylko jedna bo pekła a reszta chodzi juz ponad 27 lat wiec nie mow ze ursus ma złe tuleje i ogolnie częśći

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

pytanie ile robi w roku

co robi

i pamiętaj że zawsze mogłeś trafić dobre zetorowskie

miałeś szczęście na dobre ale większość to pozostawia wiele do życzenia

ja wymieniałem w swojej reni uszczelki pod głowicą 6200 mth -próg nawet nie wyczuwalny :blink: :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

15 lat był głownym cignikiem na 18 ha i 10 lat w prawie 30 ha .. są wyroby wytrzymałe ale i cena spora wiem sam po sobie do poczciwej c330 jest z 5 rodzajow i jak by nie patrzec po 5 latach siadły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

dlatego piszę że zależy od materiału to tak jak ze starymi z lat 80/90 mercedesami i audikami itp kiedyś wytrzymywały silniki do 1 000 000 km a dziś jak by firmy tak robiły auta to by im groziło bankructwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

To nie zupełnie jest tak, że zależy tylko od materiału. Zależy w dużej mierze od właściwie dobranych materiałów elementów ze sobą współpracujących oraz od dokładności obróbki. Twardy materiał cylindrów i twardy źle dobrany materiał pierścieni spowoduje zbyt szybkie zużycie obu elementów. Materiały muszą być dobrane właściwie. W dużej mierze zależy też od właściwego użytkowania ciągnika czyli nieprzegrzewania, nieprzesilania i systematycznej obsługi tj. np wymiany oleju we właściwym czasie. Niestety w ostatnim czasie jest mnóstwo części, które nie nadają się do niczego - czyli mnóstwo bubli. Za komuny co byśmy o niej nie mówili części robiło się z właściwych materiałów. Gorzej było z jakością wykonania, ale wiele części z tego okresu jest o niebo lepszych od tych produkowanych teraz przez jakichś rzemieślników z zerowym pojęciem o jakości wyrobu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krystiano35
      Witam.Mam ciągnik ursus 3512 od pewnego czasu zaczą dymić dużo więcej wtryskiwacze ustawłem na 190 bar tak jak zaleca instrukcja,luz zaworowy ustawiłem 0,3 też zgodnie z instrukcją i ciągnik dalej dużo kopci wydaje mi się że przestawiła się pompa wtryskowa chciałbym zmniejszyć mu dawkę paliwa ale dokładnie niewiem gdzie i o ile tą dawkę paliwa zmniejszyć. Pomóżcie Prosze
       
      Ortografia. @quercus
    • Przez mateunia19
      Witam. Wlaśnie skończyłem remont Ursusa 385. Wymieniłem pierścienie, wszystkie wtryskiwacze, nieszczelność zaworów w głowicy i tak zauważyłem że po zapaleniu kopci na biało?? przed remontem przy zapaleniu kopcił na czarno.
      czy to może być wina niewyregulowanych zaworów?? ustawiał mi znajomy mechanik co robi ciągniki ale zawsze nie ma czasu więc tutaj moje pytanie. Pompa wtryskowa była wyregulowana w lecie i teraz nic nie majstrowałem przy niej.
      Czy może tak musi być za nim się wszystko nie zgra ze sobą...???
      dzięki za rady....
    • Przez krzychuR95
      mam problem z władimircem t25 a2 ponieważ kopci i pluje olejem z tego dolnego wylotu spalin czy to pierścionki się skończyły czy cos innego prosze o szybka odpowiedz
    • Przez MUMINEK2000
      zetor po kapitalnym renoncie silnika, i pod obciążeniem kopci na czarno, pompa wtryskowa też była naprawiana, wtryski i kopci to żeśmy dali pompe do innego majstra tak na wszelki wypadek wszystko gra, czy ustawienie pompy wobec silnika tyle by zaważyło,jak coś to w którą strone ją przekręcić
    • Przez KAbi12
      Witam mam taki problem jak w temacie. Zrobiłem władkowi remont silnika wszystkie części nowe i przy obciążeniu kopci na czarno i nie ma tyle mocy co powinien
×