Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
XaWi

olej z kolektora wydechowego

Polecane posty


XaWi    0

witam po ostatnie orce pojawil mi sie olej w kolektorze wydechowym olej wydobywa sie z 3 gniazd natomiast z jednego nie widac ciagnik ma troche mniej mocy i kopci tak szaro czarno dodam ze 2 miesiace przed wymienilem głowice na nowa i wtryski nie ruszalem pompy ani turbiny czy moga byc to zawory prosze o pomoc gdzie szukac przyczyny

Edytowano przez XaWi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mtracz    71

Jaki dokładnie ciągnik?

Zużyte pierścionki, prowadnice zaworowe.

Skoro głowice nowe powiedzmy, że dobre to winne pierścionki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


XaWi    0

jest to ursus 1014 tuleje wygladaly dobrze zero rantu lecz nie wiem jak pierścionki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



XaWi    0

Z odmy wlasnie nie cieknie olej tak zeby bylo zauwarzalne morze przy przegazowaniu delikatnie dymi .zmierze cisnienie na tłokach i to powinno wykazac czy sa popekane czy nie co sadzice. pompa paliwa mogla by byc przyczyna kopcenia i mocy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Oczywiście, że pomiar ciśnienia sprężania powie dużo.

A to na pewno olej? Może ropa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

XaWi    0

Nie na pewno ropa a jakie powinno byc prawidłowe morze wiesz kolego?

 

sorki na pewno nie ropa tylko olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


XaWi    0

ściągłem głowice i na cylindrach jest troche oleju czyli to raczej glowica bedzie

 

a jak powinny byc ustawione wtryski w ursus 1014 jakie cisnienie powinno byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

To że olej na tłokach to tak samo może pojawić się z pierścionków.

Sprawdź głowice na szczelność prowadnic zaworowych. Jak one szczelne to pierścionki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

balcerek1    91

Zawieź głowicę do zrobienia koszt koło 500 zł i odkręcaj miskę i wysuwaj tłoki.Zobaczysz jakie są pierścienie bo być może zdarły się zgarniające albo zapiekły.Owal na tulei możesz sprawdzić pierścieniem tylko najlepiej nowym a jak nie to nowe słupki wstawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

HondaMtx    120

najlatwiej powiedziec zeby zrobic glowice. ja bym najpierw zrobil kolo pierscieni. Sprawdz pierscienie i tuleje. Jak cos to zrob piescienie i zobaczysz co bedzie.

P.S. Czesto jakies drobnostki to usterki. Wiem sam po sobie jak mi samochod nawalil to kazdy mechanik powiedzial pompa wtryskowa do regeneracji bo palic nie chcial palic a okazalo sie ze wezyk powrotu pekniety i koszt remontu to 10zl. Wiec najlepiej rozebrac i pierscienie sprawdzic a potm dopieor glowice bo to juz wiekszy koszt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

balcerek1    91

W zakładzie szlifierskim tam gdzie ja zawożę części najpierw sprawdzają głowicę na szczelność potem weryfikacja co robić a co się nadaje a co nie. :huh: Druga sprawa głowica jest do planowania żeby w miarę długo pojeździć chyba że się komuś nudzi i szuka zajęcia to można zakładać tak i jeździć i za rok robić z powrotem. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

XaWi    0

tak tylko ze glowica jest nowa tak ze po co ja planowac zalozona 4 miesiace temu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

balcerek1    91

Mam jeszcze takie pytanie jaką miałeś uszczelkę pod głowicą bo dla sinika z podwójną miską olejową gdzie jest ciecz chłodząca olej uszczelka jest z otworami w kanałach wodnych no i czy masz taką samą głowicę a silniki z chłodnicą olejowa mają uszczelkę z zaślepionymi kanałami wodnymi do tak zwanego nowego typu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

daro74    3

a co z turbiną , może to właśnie ona pompuje olej na tłoki, nie było oleju w kolektorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

XaWi    0

właśnie na kolektorze sacym byly slady oleju i po odkreceniu kolektora wydechowego widzialem olej na zaworach a w turbinie troche oleju widzialem ale nie duzo i delikatnie sie przycina o obudowe

 

balcerek1 raczej jest to stary typ rok 86 i ma w uszczelce otwory na kanaly wodne zalozylem taka jak byla wiec nie wiem albo to głowica albo turbina dam glowice na szczelnosc i chyba to powinno pokazac czy jest dobra czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


balcerek1    91

Turbina do spalania oleju ale nie na kolektorze wydechowym.Po suwie ssania następuje praca czyli spalanie i wydech czyli olej się spalił no i kopcił by na niebiesko.A co do uszczelki rozchodzi się o te otwory zaślepione po prawej stronie otoczone sylikonem http://moto.allegro....2916784406.html i to jest uszczelka od turbo i nowy typ a w starym te otwory są wycięte.No i następna sprawa czy masz termostat sprawny.Ja bym wymontował tłoki i sprawdził pierścienie.Nie są drogie bo coś koło 40 zł na tłok.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bobytempelton    158

Czytam sobie tak i się domyślam... napisze co, otóż, trzeba jako nr1. sprawdzić czy w turbinie raczej w sprężarce turbiny nie ma śladów oleju, jak są to sprężarka wali olej w cylindry, sprężarka raczej na 100% do roboty, jak piszesz że ma luz że ociera o korpus wirnik to na 1000% sprężarka, nie ma sensu jak dla mnie ingerować w silnik, to są grube koszty, na początek sprawdź turbo bo ono jest trefne.

Olej w turbosprężarce w wydech nie pójdzie, tam jest za duże nadciśnienie(chyba że już skrajny przypadek padnięcia turba) zawsze idzie w dolot, powietrze wysysa wręcz olej z uszczelnień rozwalonego wirnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZetorMartin    0

Witajcie koledzy. Przyszedł czas sie zarejestrować i pomóc od razu koledze by nie pchał sie w koszty.

Wina pojawiającego sie oleju silnikowego na wydechu moze byc, zbierający sie olej na tależyku zaworu w czasie postoju, spływa wtedy po zaworze do kolektora efektem jest "zafajdany" olejem silnik.Musisz kolego sprawdzić czy, lub w jakim stanie jest oring znajdujący sie na zaworze miedzy tależykiem a zapinką zaworu, jeśli uszczelka za mała lub brak to takie cyrki sie dzieją.

daj znać jak naprawisz pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Leo
      Na gwarancji moja 80ka zaczęła brać olej.Okazało sie że pękł pierścionek. Po naprawie bierze ok 2l na jedną zmianę oleju.Rozmawiałem z jednym właścicielem agroplusa 80 i jemu też ciągnik bierze olej(ok1.5l). Czy ten typ tak ma??
      Poza silnikiem nic mu nie zarzucę.Super ciągnik. Nie zamieniłbym go na żaden inny (chyba ,że na JD 5620 Prenium)


    • Przez samson
      Witam, jaki trzeba wlać olej do hydrauliki do DX 85 ???? Kupiliśmy pług i jest chyba mało oleju bo nie może siłownika do końca wypchnąć.
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez miki26
      witam. mam pytanie jaki olej sie lejej do hydrauliki i czy mozna mieszac . ile wchodzi tego oleju
    • Przez krzys924
      Witajcie... po remoncie silnika zaczeło coś ciec... chodzi o to ze jest to za rzadkie na olej i nie pachnie jak ropa... wydostaje sie to z żrberek głowicy i cylindra przy wyższych obrotach parząc od strony pompy, od strony wentylatora jest sucho, i tu jest problem ;( spotkał sie ktoś z Was z takim czymś? co to może? być bo mi już ręce opadają... pozdrawiam.
×