Skocz do zawartości
luteks77

Zetor 7245 -hamulec ręczny

Polecane posty

luteks77    3

Witam,po wymianie taśm hamulcowych i wyregulowaniu wszystko działa jak należy ,po dwóch dniach taśmy wypadają z zaczepu.Wymienione zostały cięgna amortyzujące,zakątrowane nakrętki na śrubach wychodzących z zwolnicy .Po wyregulowaniu koła kręciły się dobrze ,wyczuwalne było już lekkie tarcie[zwolnica się nie grzała]po zaciągnięciu o 1ząbek koła kręciły BARDZO ciężko,3 ząbki koła stop.Dlaczego te taśmy spadają,już trzy razy to robiłem i wciąż to samo.

 

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU.

POZDRAWIAM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam

Czy przed wymianą stare taśmy były wyczepione czy były na swoim miejscu w tych zaczepach?

Taśmy wypadają w jaki sposób ? Zaciągasz ten ręczny czy nic nie robisz a one wypadają? Rozumiem ,że wypadają z tego uchwytu co jest na 4 śruby przykręcony z tyłu korpusy mostu. Wypada z górnego czy dolnego zaczepu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luteks77    3

Tak były wyczepione,wymieniłem cięgna [jedno było dobre potrzeba dużo siły aby je rozciągnąć]założyłem taśmy wyregulowałem i za dwa dni [normalnego użytkowania hamulca i delikatnego jego spuszczania] znowu wypadły prawdopodobnie podczas jazdy,wypaduje ta część gdzie jest ta długa śruba do regulacji,tak z tego uchwytu na 4 śruby.Nie można bardziej podciągnąć hamulca bo koła ciężko się obracają i zwolnice się bardzo grzeją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

FINN    988

ja miałem podobnie, ale jest jakiś sposób aby nie spadały... tylko nie zdążyłem podpatrzeć jak kiedyś mi mechanik robił... ale podejrzewam, że po prostu musisz w jakiś sposób przymątować te sworznie aby nie spadały... u mnie mechanik zrobił i juz parę lat mam spokój... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

A ten uchwyt czasem ktoś wcześniej nie przerabiał? (może chciał założyć z zewnątrz i pod szlifował albo jest rozgięty na boki). Masz katalog części? Jak masz to sprawdź czy wszystkie elementy tam są. Może coś w złej kolejności składasz,lub wypaduje lekko podczas montażu zwolnicy i później całkiem? Ciekawy przypadek nigdy mi się takie coś nie zdarzyło. Dolny sworzeń lubi wylecieć jak zaniedbamy regulacje to się spotkałem ale ,że góra to dziwne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luteks77    3

Uchwytu nikt nie przerabiał ,wszystkie części jak w katalogu i poskładane prawidłowo.

Czy da się ten hamulec poskładać z zewnątrz [właśnie przez ten wziernik od uchwyty]?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam,

 

Jak twierdzisz ,że poskładane prawidłowo to nie mam pojęcia co jest przyczyną. Może za mocno naciągasz taśmy ?

Zwróć szczególną uwagę podczas wkładania zwolnicy aby nic się nie wysunęło. Z zewnątrz ciężko jest to złożyć wszystko razem. Jak kupiłem zetora to też miałem to wyczepione ,jeden sworzeń wyleciał. I próbowałem to założyć i męczyłem się ze 3 godziny i kombinowałem różnymi sposobami i od góry i przez to okienko i używałem pewnie wszystkich odpowiednich do tej sytuacji słów. Udało mi się to założyć(przypadkiem jakoś weszło sam nie wiem jak) ,ale nie polecam zakładania tego najgorszemu wrogowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luteks77    3

Witam,też przypuszczam że łatwo nie będzie[gdzieś słyszałem że potrzeba do tego kawałek miękkiego drutu] a i odpowiednie słowa też będą miały zastosowanie[odstresowywujące ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×