Skocz do zawartości
zbychu665

Pytanie o przewody akumulatorowe w c-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zbychu665    0

Witam. Jak widać jest zima wiec w polu nie ma roboty ;) Pomyślałem ze przygotuje moją 60-tke do sezonu i myśle o wymianie akumulatorów ponieważ mają one już z 8lat i juz nie sa w najlepszej kondycji. Pomyślałem, że założę jeden akumulator 12V zamiast 2x6V. Moje pytanie jest następujące, jak zrobić masę? Akumulator bedzie znajdował sie po prawej stronie wiec do plusa kabel bedzie oryginalny. A minus jest z lewej i czy ten łącznik akumulatorów da sie jakoś wykorzystać zeby go jakoś połączyć z orginalną masa i wtedy do akumulatora 12V.

 

Myślę, że ten tytuł tematu, będzie bardziej zrozumiały.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tytuł tematu sugerował mi że masz 360 na benzyne :D przewody ( nie kable ) wysokiego napięcia to w benzynie (zapłonowe). Plus na rozrusznik, a minus na masę - co tu kombinować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Gdzie masz cewkę zapłonową w tym ciągniku? :rolleyes: Masę podłącz, do korpusu tam gdzie jest najwygodniej i nie zwracaj uwagi na fabryczne miejsce. Oczyść miejsce łączenia z farby i mocuj przewód masowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No da się, odcinasz plusową końcówkę i dokupujesz zacisk oczkowy, taki np. jak dochodzi do rozrusznika i już Masz, ale ten oryginalny można przykręcić do jakiejś śruby i jest masa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Z ciekawością otwierałem ten temat zatsanawiając sie co za "kable wysokiego napiecia", ktoś załozyl cewkę zapłonową i świece zapłonowe.

A tu przewody akumulatorów. :lol:

Gdzie ty masz tam wysokie napiecie?

 

A czy ty masę musisz mieć przykręconą w to samo miejsce?

Przeciez możesz przykrecic praktycznie gdziekolwiek do konstrukcji ciągnika. Grunt żeby było oczyszczone i dobrze przykrecone.

Czym bliżej silnika rozrusznika tym lepiej.

Pod hamulcami masz identyczne miejsce jak po lewej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

masę podpinasz pod jakąś śrubę w ciągniku byle by była czysta a plus na rozrusznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Jak Ja montowałem aku to mase przykręciłem do zwolnicy.Tylko musiszrozwiercic bo tam jest większa śruba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Darek578
      Witam jestem poczatkującym gospodarzem i w najbliższym czasie musze wybudować jakiś budynek do składowania maszyn i skrzyniopalet. Wymiary to 20x17 , wysokość ok 9m i jedna brama wjazdowa. Myślałem o hali z płyty obornickiej i podłodze z durobetonu , ktoś może już przerabiał ten temat i wie jakie to koszta w przyblizeniu , nie byłem jeszcze u żadnego wykonawcy.
       
      Dzieki za wszelkie propozycje i podpowiedzi.
    • Przez MARAKAM
      Witam mó problem przedstawia się nastepująca na częścią mojej działki przebiega LINIA ENERGETYCZNA cztery lub 5 przewodów do domu sąsiada a tam mam wolna przestrzeń i chciałbym postawić tam garaż bo powoli nie mam gdzie trzymać maszyn, a bardzo nie lubię trzymać ich na dworzu i teraz moje pytanie czy próbować budować, chciałby zrobić to na zgłoszenie, a dokładniej na dwa zgłoszenia. Lub pobudować garaż z płyt betonowych takich od płota. Czy jest coś takiego możliwe i czy ktoś próbował. Jakie mausza być minimalne odległości od przewodów.
    • Przez grego
      przetarła i zwarła mi się wiązka kabli nad silnikiem to oczywiście zrobiłem ale od tego czasu nie ładuje alternator. Alternator jest z regulatorem napięcia na 2 wyjścia ten ruski wywaliłem i dałem polski elektroniczny (podłączony jest dobrze) ominąłem ten przekaźnik przy kabinie (w środku są 4 diody i przekaźnik od lampki) ładnie się wzbudza ale problem w tym że chyba za mocno ładuje bo na większych obrotach 14.8v a na wskaźniku w kabinie brakuje skali i strasznie się grzeje regulator. Coś nie tak z diodami w alternatorze czy regulator wadliwy (nowy jest)?
    • Przez Czeladnik
      Czcę zamienić mechaniczny na elektroniczny ale nie wiem jak?
      Są takie podłończenia
      D- to masa
      D+ to nie wiem?
      DF też nie wiem?
      W starym mam
      15
      67
      I masa na obudowie.
    • Przez locke
      Witam.Z racji że nieraz pojawia się problem z przełącznikami napięcia 12/24V w dużych Ursusach i innych maszynach,postanowiłem przedstawić jego budowę i zasadę działania,tak aby każdy po przeczytaniu mógł bez obawy zabrać się za przegląd bądź naprawę swojego przełącznika.
       
      Może na wstępie parę słów o nim i po co on jest?
      Przełącznik napięcia 12/24V (według pegerowców "zwora") jest to urządzenie służące do rozruchu 24V i korzystania z instalacji 12V w ciągniku.W momencie naciśnięcia startera,prąd płynący przez uzwojenie cewki elektromagnesu powoduje wciągnięcie rdzenia i zwarcie styków i następuje połączenie akumulatorów szeregowo i uruchomienie rozrusznika. Tak to mniej więcej działa.
       
      Jeżeli wasz przełącznik wygląda podobnie jak ten to oczywiście nie będzie działał.

      W celu naprawy należy wymontować go po ówczesnym zrobieniu zdjęć przewodów.Ale nie martwmy się,na odwrocie pokrywy jest przecież czytelny schemat,każdy w miarę ogarnięty powinien sobie poradzić
       
       
      Po wymontowaniu bierzemy go w bezpieczne miejsce w celu spokojniej naprawy.

      Czyścimy szczotką z pyłu i kurzu tak aby jakoś schludnie wyglądał i w czystości się pracowało.
       
       
      Widzimy teraz złącza i na rogach cztery śrubki które trzeba odkręcić,więc do dzieła

       
       
      Po odkręceniu ukazuje się na takie coś:

      Widzimy tam znowu cztery śrubki ale teraz z nakrętkami,więc je też odkręcamy.

      Po odkręceniu odchylamy elektromagnes od styków i wyjmujemy małą sprężynę tylko jej nie zgubić! Dobrze by było aby w celu ułatwienia pracy odlutować sobie przewody cewki.

      Po odlutowaniu bierzemy płaski śrubokręt,odkręcamy wszystko to co się da.Ale pamiętać jak złożyć.
      Bierzemy teraz drobnoziarnisty papier ścierny i po kolei czyścimy wszystko.Ma to się świecić jak na zdjęciach albo nawet lepiej!
      Na koniec możemy prysnąć trochę szpraju do styków ale nigdy WD 40! To jest smar! Nie do elektryki! Specjalny szpraj możemy kupić już za 18zł

      Bardzo dobry.Polecam.
       
      Po wyczyszczeniu wszystkiego z śniedzi,kurzu,piasku składamy z powrotem. Należy nadmienić że trzeba również skontrolować czy oba miejsca styków złączają się równocześnie.Jeżeli nie,trzeba przeprowadzić regulacje na plastikowych śrubkach i będzie git.
       
      Montujemy naszego pacjenta do pojazdu przy czym należy również należy zwrócić uwagę na wiązkę przewodów.Jeżeli są w dobrym stanie to montujemy jeżeli nie to tniemy,ściągamy izolacje,cynujemy,skręcamy.Trzeba również wyczyścić oczka grubych przewodów w celu zmniejszenia rezystancji na złączach spowodowaną zaśniedziałych powierzchni styków.Należy o tym pamiętać!

      LEPIEJ NIŻ NA ZDJĘCIU POWYŻEJ!
      Mamy już złożone wszystko to należy sprawdzić działanie naszej pracy.

       
      I to cała filozofia naprawy przełącznika 12/24V.
       
      Pytania,wnioski,sugestie mile widziane
       
       
      Edit:
      Kolego, pozwoliłem sobie edytować tytuł tematu, ponieważ Twój był nieco mylący. Wynikało z niego, że jest tu opis wykonania takiego przełącznika we własnym zakresie.









×