michal7

John Deere 6150M czy New Holland T6.175 ?

Polecane posty

michal7    5

Witam, chciałem się poradzić, który ciągnik mógłbym wybrać, lub jaki Wy byście wybrali na moim miejscu.

Posiadam gospodarstwo rolne o pow. 80 ha , które ciągle się powiększa i rozwija, o produkcji roślinnej, głównie pszenica, buraki cukrowe i rzepak ozimy. Patrzę przyszłościowo i chciałem aby służył przez wiele lat jako ciągnik główny, do ciężkich prac polowych, który ma wymienić pronara o mocy 90KM.

John Deere ma moc 150KM a New Holland 140KM z możliwością po kilku latach na dodanie mocy do 175KM,

tyle że zielony ma Filtr spalin składający się z katalizatora (DOC) oraz filtr cząsteczek stałych (DPF),

natomiast w niebieskim jest ten najnowszy układ ECOBlue SCR, gdzie już prawie we wszystkich nowych ciągnikach są wprowadzane, gdzie trzeba dolewać dodatkowy płyn na emisję spalin.

czy to uciążliwe dla użytkownika?

i jeszcze kabiny- jeśli chodzi o zielonego, to wydaje się mało miejsca i mniejszy komfort niż w niebieskim, natomiast w niebieskim jest o wiele więcej komfortu chodź by nawet fotel do orki i do innych prac jest bardziej praktyczny.. i ma więcej elektryki, jak z awaryjnością? co wybrać, markę czy komfort?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
shock    2

Jak wiadomo john deere jest wiodącą marką wśród maszyn rolniczych, ale prawda jest taka, że ciągniki john deere 6M to totalna lipa. Mówię tak, ponieważ padają w nich skrzynie (słyszałem ostatnio, że padła skrzynia w 6M, który miał 150 mtg ) co do mtg to nie pamiętam ile było dokładnie. Rozmawiałem z serwisantem, który powiedział, że jak coś to brać 6R, ale się nawet nie zastanawiać nad tym 6M, bo same problemy. A zastanawiałeś się nad np.7930 ? używany, ale posłuży naprawdę dłuuuuugo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnikursus    21

Jak wiadomo john deere jest wiodącą marką wśród maszyn rolniczych, ale prawda jest taka, że ciągniki john deere 6M to totalna lipa. Mówię tak, ponieważ padają w nich skrzynie (słyszałem ostatnio, że padła skrzynia w 6M, który miał 150 mtg ) co do mtg to nie pamiętam ile było dokładnie. Rozmawiałem z serwisantem, który powiedział, że jak coś to brać 6R, ale się nawet nie zastanawiać nad tym 6M, bo same problemy. A zastanawiałeś się nad np.7930 ? używany, ale posłuży naprawdę dłuuuuugo.

 

Z kąd ty to wiesz??To jest nowość a że kolega koledze powiedział to wiesz... Przecież seria 6M jest specjalnie prostrza w budowie i tańsza a lepsze jest 6R tak samo 5M i 5R

 

Do autora Widziałeś na żywo NH lub JD i czy jeździłeś? SCR nie jest bardzo uciążliwe tylko musisz pamiętać żeby dolać tego płynu. Ja tu bym był za JD a dlaczego bo tak :P

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez danielhaker
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

o poziomie adblue przypomina wskazanie na zegarach i jak sie kończy (10-15% chyba) jest sygnał dźwiękowy informujący o niskim jego poziomie, więc nawet jak ktos ma sklerozę to o dolaniu adblue nie zapomni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmtracker    10

Słyszalem, ze nawet jesli jakims cudem zabraknie adblue to ciagnikiem mozna jechac, tyle ze jest bardzo leniwy i jedynie do domu bez obciazenia dojedziesz


Jeśli Ci doradziłem, pomogłem to odwdzięcz się zieloną strzałką w góre :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

adblue a raczej jego brak nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika, tylko elektronika przy braku adblue ogranicza moc silnika o ok 50%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Farmer242    4

czy to prawda że adblue traci swoje wlaściwości pow 30° C i zamarza poniżej -11°C?

Edytowano przez Farmer242

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

że zamarza to prawda, ale w zbiorniku jest grzałka która po odpaleniu ciągnika go ogrzewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Tzn z zamarzaniem to jest prawda, ale ciągnik jest wyposażony w układ podgrzewający instalację SCR ale spokojnie, to następuje dopiero po uruchomieniu ciągnika, aku nie padnie :) system dopuszcza 'rozgrzanie się' silnika bez aktywnego SCR i w tym momencie działają grzałki żeby Ad-blue rozmrozić a potem już wtryskuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OgLoc    0

Lepiej już kupić używany ciąnik z normlanym silnikiem niż z tym cholernym scr, ten jd 6m z kolei biedny i wykonanie rzeczywiście słabe, robiony typowo dla robotników jakichś. Ja polecam jd 6930 premium dużo używanych w bardzo dobrym stanie z zachodu ściągają i ceny przystępne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldas27    1

Kolego ja mogę tylko powiedziec tyle że na 260mth w mojej r-ce przepracowane to na new hollanda bym sie nie zamienił . Adblue mi od samego poczatku sie nie podobalo dolewanie , grzałki , kupowanie płynu, składowanie to sa problemy które daja do myslenia u mnie na 260mth filtr wlaczył sie 2 razy po 0,5godz i nie zauwarzyłem ze wiecej pali . Tylko ON i na pole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

zamarza trochę w wyższej temp, a co do odpalenia a raczej problemów z nim w temp -18 to i ciągniki bez adblue mają niekiedy problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

dołączam się do rozmowy bo też mam kupić ciągnik 130-150Km i też ma problem czy wybrać JD czy NH opcjonalnie case ale o tego się jeszcze nie pyałem.Jednak ja pod uwage biore JD 6930Comfort bez tych scr itd. a jak new holland to raczej

T7,... bo T6 to jakiś maluch jest i chyba nie gra roli.Może ktoś mi pomoże co wybrać????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adi29    0

witam mam podobny problem !!!! za nh jest na pewno cena bo około 225-230 tys a johny około 280 tys a to jest róznica !!!! ja mam gosp 50 ha które rowniez sie systematycznie powieksza W tej chwili głowny ciagnik to johny 6320 5000mth i zero problemów i tego bym sobie zyczyl w nowym ciagniku tylko jaki wybrac??? tanszy nh czy sprawdzony john???? a moze zamiast 6150 m wybrac 6130 R ???? to jest rowniez dla mnie dylemat !!! tylko ze to jest 4 i patrzac w przyszlosc to wydaje mi sie ze jest to na minus !!!! wiec chłopaki co robic ???? nh , 6150 M czy mniejszy ale lepszej seri 6130 R??? jesli chodzi o 6130 R to byłby nawet tanszy niz 6150 M lub w podobnej cenie !!!

Edytowano przez adi29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol19    25

cena JD 6150 M z tls i przednim tuzem około 290 - 300 tys. zł netto, natomiast new holland T6.175 kosztuje około250 - 260 tys.zł, przy takiej różnicy wybrałbym John Deera, jednak do ciężkiej pracy John Deere jest niezastąpiony, seria 6M jest i tak trochę lepiej wyposażona niż poprzednie modele serii 6030 w wersji Comfort, ponieważ posiada miedzy innymi mały komputer pokładowy, przycisk sprzegła na dźwigni zmiany biegów, poza tym NH sporo oszukuje na mocy gdyż podaje ją w innej, mniej rzetelnej normie

Edytowano przez karol19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal7    5

czyli JD byłby mocniejszy od NH? a jeśli chodzi o trwałość i bezawaryjność to lepszy byłby JD? bo pomimo komputera pokładowego ma chyba mniej elektryki, i ma mniejsze prawdopodobieństwo do jakiejś usterki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

JD dużo będzie palił, a NH ma często problemy z elektroniką. Zobacz sobie Case Pume CVX małą bo jest bardzo tania jak na swoje możliwości. Sam nie mam z Pumą problemów i nigdy nie słyszałem żeby ktoś miał więc ciągnik godny polecenia. Case ma inną elektronikę niż NH i to jego przewaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol19    25

skąd wiesz że JD bedzie dużo palił ? akurat jeśli chodzi o ciągniki to synonimem niezawodności i trwałości jest JD, do cięzkich prac zdecydowanie jego bym polecał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ysy    32

karol19

 

 

To że NH oszukuje na mocy powiedzieli ci w serwisie JD tak wnioskuje a ja się z tym nie zgodzę mam NH 6030 na hamowni wykazał że ma 130 km. na silniku a miał mieć 117 km. facet który był u mnie z hamownią pokazywał wykresy i rzadko który miał tyle co napisane zawsze więcej a jd ani kuca więcej

I jak tu się zgodzić z opinią że NH oszukuje na km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUSI    2

Nie oszukuje na mocy tylko niestety podaje moc maksymalną z EPM (T6.165 - 165 KM)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

karol19

 

 

To że NH oszukuje na mocy powiedzieli ci w serwisie JD tak wnioskuje a ja się z tym nie zgodzę mam NH 6030 na hamowni wykazał że ma 130 km. na silniku a miał mieć 117 km. facet który był u mnie z hamownią pokazywał wykresy i rzadko który miał tyle co napisane zawsze więcej a jd ani kuca więcej

I jak tu się zgodzić z opinią że NH oszukuje na km

A jak ci na hamowni zmierzyli moc na silniku, demontowali go????


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ysy    32

Pomiar na WOM wykazał 84,3 KW przeliczając to na konie razy 1,35 daje 113,81 KM na wałku i moc odbierana z WOM ciągnika nie powinna być mniejsza niż 85–90 proc. maksymalnej mocy silnika to jeszcze dodaj do tego 15 procent zakładając że to przekładnia zjadła to wyjdzie ci wynik a jak jest przekładnia super to dodaj 10 procent

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maromaro    9

JD dużo będzie palił, a NH ma często problemy z elektroniką. Zobacz sobie Case Pume CVX małą bo jest bardzo tania jak na swoje możliwości. Sam nie mam z Pumą problemów i nigdy nie słyszałem żeby ktoś miał więc ciągnik godny polecenia. Case ma inną elektronikę niż NH i to jego przewaga.

 

nie prawda, gdy ja sie pytałem serwisantów o opinie na temat maszyn to każdy potwierdził że Case to NH a NH to Case.

i serwisant z Case bardzo żałował że te obie marki się połaczyły, mówił że seria MX jest ostatnią serią godną polecenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez bialy1989
      Witam. Poszukuję kogoś kto podłączy mi antenę Star fire 3000 jako antenę wysyłającą sygnał rtk na moim budynku. Chodzi też o zrobienie wiązki zasilajacej. Temat jest pilny bo wiosna się zbliża a gość który miał to zrobić nie odbiera telefonu. Pokryje koszty dojazdu,miejscowość Kowalewo Pomorskie. Pozdrawiam
    • Przez rolnikokos
      Witam, chciałbym poznać opinie użytkowników tych pras. Jakie są jej zalety i wady? Na co zwrócić uwagę przy kupnie takiej prasy? Miałaby docelowo chodzić w zestawie z new Hollandem T4 85km czy ciągnik da sobie z nią radę? Będzie prasować słomę, siano i sianokiszonkę. Dzięki mile za wszystkie odpowiedzi. pozdrawiam
    • Przez MfKrystian
      Witam mam maly problem z Prasą New Holland 548 mianowicie bele po sprasowaniu są miekkie w środku ręka bez problemu wejdzie  i chciałbym zwiekszyć ścisłość beli poprostu żeby były lepiej zbite wiecie może gdzie to wyregulować prasę mam od niedawna 
    • Przez seba836
      Rozleciało mi się orginalne radyjko w jelonku i myślę jakie kupić, co polecacie czy pierwsze lepsze. Chyba wszystkie będą pasowały czy nie?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj