aDDy

Renault, Zetor, Ursus, a może Case? - Co wybrać?

Polecane posty

aDDy    5

Witajcie, w danej chwili jestem trochę przy kasie i zastanawiam się na kupnem konia pociągowego. Myślałem nad Case 1056, Zetorze 9540/10540 - mam do niego zaufanie, Ursus 1014, ale najbardziej mnie wkręcił Renault 113.14, Brat cioteczny ma 155.54 i bardzo go sobie chwali. Ciągnik pracowałby na -/+ 25ha. Miałby do pomocy Zetora 5718 i 6711. Współpracowałby najprawdopodobniej z 4-5 skibowym pługiem zagonowym, agregatem uprawowo-siewnym 3m. itd. Klasa ziemi zaskakująca nie jest bo 3-8 -.- Więc ciągnik miałby bardzo lekko. Mam do dyspozycji 45 tys.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

i ja tez Ci polecam renault

komfortowy i malo awaryjny ciagnik z nislkim spalaniem, do tego rewers, czego nie ma w polskich i wiekszosci czeskich ciagnikow

taka renie znajdziesz w cenie do 35 tys. wiecej szkoda placic bo za niewiele wiecej mozna znalesc juz 106, 110 i 120 ze skrzynia 16x16

minusem wlasnie moze byc zbyt malo biegow, w niektorych pracach brakuje mi szybszej zmiany pomiedzy 4/II a 1/III,

ogolnie jestem zadowolony z ciagnika i naprawde warto


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aDDy    5

@izydor6280

Jest łatwy dostęp do części?

Wytrzymałe jest sprzęgło?

Edytowano przez aDDy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bob    820

Każdy chwali to co ma, mój bardzo dobry kumpel kupił Renówkę 155XX i dychawica więcej stoi jak jeździ jak nie sprzęgło to silnik, hydraulika czy elektryka, zawsze coś, z kolei w byłym PGR śmigają 4 stare renówki, dwie śmigają aż miło dwie padaki jak ta od kumpla.

Te typy które podajesz są trochę wiekowe i musisz się trochę nagimnastykować żeby coś dobrego kupić. Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

z czesciami w dzisiejszych czasach nie ma problemu, my jeszcze nie mielismy zadnych problemow

seria .54, szczzegoline te modele nafaszerowane elektronika sa awaryjne, wiadomo wiecej bajerow ulatwiajacych prace, ale i wiecej mozliwosci awarii

wlasine seria .14, wdelug mnie, jest mniej awaryjna i trwalsza, przez to ze jest w pelni mechaniczna i prosta w budowie jak np. nasz popularny ursus c360


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aDDy    5

No a 1014 nie jest mechaniczne albo Zetor 10540 ?

 

Owszem, ale wcale nie musisz spinać gdyż porównywał Renault.

Waham się z tym Reno, bo najlepiej by było gdyby miał szybszą szkrzynię, a ponad 150 mi nie jest potrzebne ..

Mam daleko pola od gospodarstwa, więc to jest dosyć ważne, jak wożę zboże to też dosyć daleko 15-30 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powienieś wybrać zetora, są egzemplarze z rewersem, szybką skrzynią, bardzo mało palą(jak to zetory w porównaniu do JD) i oczywiście jeżeli nawet coś by ci wysiadło, co sie mało kiedy zdarza masz części wszędzie i są tanie, jeśli decydował bys sie na reno to zawsze na części możesz troche poczekać zanim zostaną zprowadzone, a więc polecam zetora, ja mam 7341 jest to nowsza seria od 7245 itd.. jest tam wiele udoskonaleń jak np. elektro-pneumatycznie właczany napęd i blokada lecz nadal jest to prosty mechaniczny ciągnik jak każdy zetor, wada to tylko to że jast troszeczkę lżejszy niż ursus czy case lecz można sobie z tym poradzić dorabiając obciążnik. Ursus 1014 jest to słynna "seta", niech ją cholera weźmie za tą skrzynie biegów jest tak awaryjna że nie polecam tych ciągników. I to by było na tyle z mojej strony, Pozdrawiam.

Edytowano przez bartollomeo1122

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aDDy    5

Na Zetora nie mogę chyba sobie pozwolić.. ;/ nie mam tych 5-10 tys.. chyba, że bym wziął kredyt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian1166    10

A ja jednak zaryzykowałbym renault. Coraz więcej tych ciągników pojawia się na polskich polach i wiekszość ludzi sobie je chwali. Części do silnika MWM znajdziesz równie łatwo jak do zetora czy ursusa. Sam już niedługo, bo po żniwach planuje zakup reni ale 106 lub 110.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oskaro1014    0

Ja mam Renalut 120.14 juz 6 lat i nic w niej jeszcze nie robiłem . Naprawdę polecam ten sprzęt . Oszczędny silnik MWM . W głębokiej orce spalanie wynosi 9l/ha .za 45 tyś naprawde już kupisz ładną Renatę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2247

Ja jestem bardziej przekonany do Zetorów i Ursusa niż Reno

 

 

A czemu do zetorów i ursusów :huh:

 

@oskaro1014 jaka ziemia i pług że 9l/ha wychodzi??

 

Co do ciągnika to wybieraj między Case a Renault inna pułka ciągników niz Zetor i Ursus. Lepsza skrzynia, hydrailka, komfort, EHR. W dzisiejszych czasach częsci to nie problem 1-2 dni i masz, albo odrazu od ręki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fartrac675dt    90

Po prostu jestem nie za bardzo przekonany do Reno w rodzinie juz kilka razy robił ją w ciągu 2lat i Kolega opowiadał u dilera jakiegoś z używkami że tak chwalił Reno że pali za pierwszym odrazu a tu kręcił krecił i nie zapalił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

A czemu do zetorów i ursusów :huh:

 

@oskaro1014 jaka ziemia i pług że 9l/ha wychodzi??

 

Co do ciągnika to wybieraj między Case a Renault inna pułka ciągników niz Zetor i Ursus. Lepsza skrzynia, hydrailka, komfort, EHR. W dzisiejszych czasach częsci to nie problem 1-2 dni i masz, albo odrazu od ręki.

 

 

Sentyment do ursusów i zetorów jeszcze mocno zostaje, poza tym jeśli dobry model to dlaczego nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Stawiałbym na case albo renówke. Wiadomo to juz wyższa półka niz ursus/zetor.

Wiele udogodnień EHR półbiegi sprawdzona konstrukcja. Zetor sie rozwija ale to jeszcze nie to. Ursus tureckie podruby do mnie nie przemawiają jakoś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur92    0

Witam mam chęć do kupna ciągnika marki mam 3 wybory i  ciężki wybór więc marki takie:Case 5150 , Zetor 12245 i Renault 133.54
proszę o pomoc jakie maja wadę i zalety i prosiłbym zęby pisali tych kto posiada tych marki ciągników wdzięczny będę za pomoc :)

Połączone

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

o casie nie powiem nic bo nie miałem z nim styczności. zetorów parę jest w okolicy i trochę narzekają na jakość części itd ale to jak wszędzie. ja osobiście mam 2 Reno. 103.14 i 145. 14 pełne mechaniki. i chwale je sobie. fakt trzeba było w nich trochę porobić. ale do kwoty 50 tys plus jakieś remont nie znalazłem nic lepszego. i nie żałuję wyboru. miałem brać taka co mówisz ale wzięłem trochę większą. trzeba tylko przy nich uważać na hydraulike czy się nie zacina podnośnik itd. mało pali i ogólnie spory komfort jak na lata 80.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur92    0

a ile spali w orke na ha ? podobno renówki sa dobre tylko ze troszkę narzekają z okolicy ze jest nie wkrętnia czy to prawda ?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

mi pali tak do 20 litrów na ha. dużo góręk i ciężka gleba. a oram overumem 4 skibowym z przedpłużkami na obrocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego różnica pomiędzy 14 a 54 jest w promieniu zawracania i nie tylko. Wersja 14 to czyste mechaniki czyli rewers skrzynia podnośnik wszystko jest na mechanice. W serii 54 jest już inaczej rozwiązany skręt, podnośnik jest już w większości na EHR skrzynia z półbiegami rewers elektrohydrauliczny ale to już w nowszych rocznikach.

Ja posiadam 133.14 i jestem zadowolony.
Spalanie jest naprawdę na bdb poziomie. Ile pali w orce nie powiem bo nie używam pługa. Co do awaryjności to tak powiem jak się dba tak się ma ale najwięcej zależy od tego w jakim stanie uda się kupić dany ciągnik.
I nie zależnie czy będzie to zetor Case renault ursus mf czy cokolwiek innego najważniejszy jest stan techniczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może ja zapytam inaczej: jaki budżet na zakup ciągnika posiadasz? Bo jeżeli go sprecyzujesz to tym łatwej będzie pomóc i doradzić podczas wyboru, z powyższych modeli bardzo dobrze prezentuje się zarówno Renault 133.54 jaki Case 5150.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez lukasz0920
      Witam Mam problem z case mx 135. Od roku co jakiś czas nie działał rewers po odpaleniu ciągnika, wystarczyło popukac wajche od skrzyni biegów i zaczął działać. Problem znikał. Dzisiaj po całym dniu pracy, koszenie trawy chciałem wjechać na podwórko i nagle przestał całkiem działać. Cechy podejrzane - dzisiaj co jakiś czas mrugala kontrolka od walka - gdy przełącze rewers w tył to kontrolka się zapala ale nie rusza - no i gdy włączę czwarty bieg i w tył, mruga N Ogólnie wyłączyłem i włączyłem prąd i nic nie dało. Sprawdzałem różne kostki itp no nic nie widać podejrzanego
    • Przez koomar
      Jak w temacie w aresie tylny tuz wolno opuszcza i to niezależnie czy jest obciazony czy pusty. Ja zimnym oleju jeszcze jest w miare ok ale po rozgrzaniu się oleju jest słabo. nie ma reakcji na ustawianie szybkości opadania. czy to może być wina pompy czy może bardziej sekcji?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj