wasil10

Problem z kołami, Rzuca przy większej prędkości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wasil10    0

Mam jeszcze jedno pytanie... jadąc ciągnikiem gdy przekraczam prędkośc 32 km/h zaczyna mi rzucać tak jak bym miał zcentrowaną felgę. gdzieś widziałem że to jest sprawa ciśnienia w ogumieniu. to prawda? jeśli tak jakie ciśnienie powinno być w kołach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elku87    26

albo walnięta opona , ja sam wymieniam właśnie w nh , jedź na wulkanizację niech ci sprawdzą


Pomogłem kliknij zieloną strzałkę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi jak ciągnik dłużej postoi i wyjadę na szosę to też trochę podskakuje ale po 1km wszystko wraca do normy. Ktoś mi mówił, że tak się zrobi bo opona się delikatnie odkształci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    108

Sprawdź czy masz dobrze ustawioną i dokręconą felgę. Też tak mieliśmy przy ciągniku, że otwór w feldze jest trochę za duży i po dokręceniu bujało ciągnikiem. Przy wulkanizacji dętki w zakładzie koło zostało równo ustawione i dokręcone kluczem pneumatycznym i jest spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Frytek dobrze gada, opony są OK a i tak efekt będzie taki, tymbardziej tak się będzie działo jeśli ciągnik postoi dłużej obciążony,

po takim postoju wyjeżdżasz w pole i one poprostu się rozchulają, popracują i wracają do normy,

nie czujesz tego bo jadąc polną drogą sama w sobie jest nie równa i nie odczówasz tego, ale jak od razu wjedziesz na asfalt to tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elku87    26

tak jak pisałem wcześniej sprawdź czy opona nie jest odkształcona...


Pomogłem kliknij zieloną strzałkę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

Dzięki;) właśnie tak jakby tylko lewa rzucała... do 30 km/h wszystkow porządku a powyżej 32 jurz rzuca... a może to ciśnienie mam za duże. jutro sprawdzę... powinno być 1.3 atm tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

i wszystko jasne.... problem rozwiązany. przyczyną były różńe ciśnienia w kołach. wszystkich... ta ktora rzucała miała 1.1 a lewa tylko 0.7. z przodu jedna 1.2 a druga 1.0. ciśnienie wyrtównane we wszystkich kołach, jazda próna jak samochodem;) pozdrawiam i dzięki wszystkim za rady

 

została jeszcze kwestia odpowierzenia systemu grzewczego. eh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

A jakie ustawiłeś ciśnienie na przód a jakie na tył, bo nie napisałeś tego??

Ja z tyłu mam max wartość jaka podaje instrukcja a na przodzie instrukcja podaje 1,2 co jest stanowczo za mało do tura z pustą łyżką, bo opony wyglądają jak by były przebite i zwiększyłem do 1,6 a można by jeszcze trochę, bo przy podnoszeniu balota strasznie się płaszczą.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

Rzucanie kołami najczęściej jest spowodowane luzem na drązkach kierowniczych lub rozregulowaniem układu wspomagania kierownicy.

Na meila mogę wysłać schemat regulacji.

 

Ale mi tyłem rzucało nie przodem i to tylko jedną stroną

 

A jakie ustawiłeś ciśnienie na przód a jakie na tył, bo nie napisałeś tego??

Ja z tyłu mam max wartość jaka podaje instrukcja a na przodzie instrukcja podaje 1,2 co jest stanowczo za mało do tura z pustą łyżką, bo opony wyglądają jak by były przebite i zwiększyłem do 1,6 a można by jeszcze trochę, bo przy podnoszeniu balota strasznie się płaszczą.

 

zarówno z przodu jak i z tylu po 1.3

 

Wie ktoś może jak odpowietrzyć system???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

I CO NIE ODPOWIETRZYŁES ?PATRZ MOZE COS Z ZAWOREM JEST TYM W KABINIE ....ZE NIE PRZEPUSZCZA.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

i wszystko jasne.... problem rozwiązany. przyczyną były różńe ciśnienia w kołach. wszystkich... ta ktora rzucała miała 1.1 a lewa tylko 0.7. z przodu jedna 1.2 a druga 1.0.

 

 

 

No faktycznie kolego ciśnienia w kółkach trochę się rozjeczały :P

co do odkształcenia opon po postoju to jest fakt, też warto brać to pod uwagę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

wszystko jasne... mechanik który to składał na Białorusi chyba dla żartów włożył z jednej strony w wejście zaworu szmatkę i upchał śrubokrętem a następnie założł przewód :blink: . wścipskie ale bywa. system odpowietrzony i pięknie grzeje. dziękuje wszystkim za porady i życzę "normalnych" mechaników w swoim życiu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jacek5227
      Mam zetora 7745, który od niedawna pracuje z opryskiwaczem. Zetor aktualnie jest na kołach: tył: 16.9-34/14-34 8PR i przód: 12.4-24 8PR. Chciałbym zmienić (tylko) tylne koła na takie, żeby szerokością odpowiadały przednim i żeby średnica nowych była taka jak tych obecnych albo mieściła się w tolerancji.  Opryskiwacz ma opony 9.5 czyli 230 mm, koła z przodu to 320 mm.  Nie chcę zakładać do ciągnika 9.5 bo pracuje on tez w transporcie i lekkiej uprawie więc szukam opon w miarę uniwersalnych do jego zadań, żeby nie musieć przekładać kół w ciągu sezonu. Z moich obliczeń wynika, że średnica obecnych kół (teoretycznie) to tył - 158 cm i przód - 115 cm. Pytanie jakie koła musiałbym wybrać na tył? 
    • Przez szymon360
      sprzedam koła 9.5 32. w bardzo dobrym stanie kompletne z gwiazdami. Były przy Ursusie c 4011. Więcej info wiadomością
    • Przez Skorsky
      Witam. Posiadam ciągnik Renault 103.54 1993r. Zakupiłem go niestety od typowego handlarza, a będąc raczej małowiedzącym w tym temacie okazało się że ciągnik nie jest w pełni sprawny.Rzeczy mechaniczne udało mi się doprowadzić do ładu. Jednak z tego co wiem ciągnik posiada nieodpowiednie koła. Przednie są 13.6 rozmiar 28, a tylne 16.9 rozmiar 34. Z tego co sprawdzałem na stronach które podają zalecane rozmiary to powinny być 14.6 r28 i 16.9 r38. Tutaj pojawia sie moje pytanie w związku z tym że wymiana 4 kół może byc dosyć kapitałochłonna. Skoro przednie są w odpowiednim rozmiarze znaczy wysokośc felgi wynosi 28. Czy musze zmieniać przednie opony? Czy wystarczy że wymienię tylko tylne koła? Jesli tak to domyślam się że powinny być tam felgi o rozmiarze 38, w związku z tym jak dowiedzieć się/obliczyc jakie powinny byc tam opony aby obie osie się zgrywały i nie wpływało to niekorzystnie na układ napędowy?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy da rade założyć na tył do Zetora 8045 przednie koła od bizona,chodzi mi o to czy pasuje rozstaw szpilek?
    • Przez Jurasik
      Witam kolegów,chciałbym założyć do 385 na przód koła od stara 660
      Problem w tym że piasta od 80 ma 6 szpilek a felga od stara 8 otworów 
      Pytanie moje to jak to zrobić żeby to jakoś weszło,czytałem o flanszach ale za bardzo nie wiem jak one wyglądają 
      Jak by jakiś kolega miał poratować zdjęciem takiej o to flanszy albo wytłumaczenie jak ją wykonać 
      To z góry dziękuję  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj