Skocz do zawartości
wasil10

Problem z kołami, Rzuca przy większej prędkości

Polecane posty

wasil10    0

Mam jeszcze jedno pytanie... jadąc ciągnikiem gdy przekraczam prędkośc 32 km/h zaczyna mi rzucać tak jak bym miał zcentrowaną felgę. gdzieś widziałem że to jest sprawa ciśnienia w ogumieniu. to prawda? jeśli tak jakie ciśnienie powinno być w kołach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elku87    26

albo walnięta opona , ja sam wymieniam właśnie w nh , jedź na wulkanizację niech ci sprawdzą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi jak ciągnik dłużej postoi i wyjadę na szosę to też trochę podskakuje ale po 1km wszystko wraca do normy. Ktoś mi mówił, że tak się zrobi bo opona się delikatnie odkształci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

asasinator666    106

Sprawdź czy masz dobrze ustawioną i dokręconą felgę. Też tak mieliśmy przy ciągniku, że otwór w feldze jest trochę za duży i po dokręceniu bujało ciągnikiem. Przy wulkanizacji dętki w zakładzie koło zostało równo ustawione i dokręcone kluczem pneumatycznym i jest spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Frytek dobrze gada, opony są OK a i tak efekt będzie taki, tymbardziej tak się będzie działo jeśli ciągnik postoi dłużej obciążony,

po takim postoju wyjeżdżasz w pole i one poprostu się rozchulają, popracują i wracają do normy,

nie czujesz tego bo jadąc polną drogą sama w sobie jest nie równa i nie odczówasz tego, ale jak od razu wjedziesz na asfalt to tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

Dzięki;) właśnie tak jakby tylko lewa rzucała... do 30 km/h wszystkow porządku a powyżej 32 jurz rzuca... a może to ciśnienie mam za duże. jutro sprawdzę... powinno być 1.3 atm tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

i wszystko jasne.... problem rozwiązany. przyczyną były różńe ciśnienia w kołach. wszystkich... ta ktora rzucała miała 1.1 a lewa tylko 0.7. z przodu jedna 1.2 a druga 1.0. ciśnienie wyrtównane we wszystkich kołach, jazda próna jak samochodem;) pozdrawiam i dzięki wszystkim za rady

 

została jeszcze kwestia odpowierzenia systemu grzewczego. eh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

A jakie ustawiłeś ciśnienie na przód a jakie na tył, bo nie napisałeś tego??

Ja z tyłu mam max wartość jaka podaje instrukcja a na przodzie instrukcja podaje 1,2 co jest stanowczo za mało do tura z pustą łyżką, bo opony wyglądają jak by były przebite i zwiększyłem do 1,6 a można by jeszcze trochę, bo przy podnoszeniu balota strasznie się płaszczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

Rzucanie kołami najczęściej jest spowodowane luzem na drązkach kierowniczych lub rozregulowaniem układu wspomagania kierownicy.

Na meila mogę wysłać schemat regulacji.

 

Ale mi tyłem rzucało nie przodem i to tylko jedną stroną

 

A jakie ustawiłeś ciśnienie na przód a jakie na tył, bo nie napisałeś tego??

Ja z tyłu mam max wartość jaka podaje instrukcja a na przodzie instrukcja podaje 1,2 co jest stanowczo za mało do tura z pustą łyżką, bo opony wyglądają jak by były przebite i zwiększyłem do 1,6 a można by jeszcze trochę, bo przy podnoszeniu balota strasznie się płaszczą.

 

zarówno z przodu jak i z tylu po 1.3

 

Wie ktoś może jak odpowietrzyć system???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

i wszystko jasne.... problem rozwiązany. przyczyną były różńe ciśnienia w kołach. wszystkich... ta ktora rzucała miała 1.1 a lewa tylko 0.7. z przodu jedna 1.2 a druga 1.0.

 

 

 

No faktycznie kolego ciśnienia w kółkach trochę się rozjeczały :P

co do odkształcenia opon po postoju to jest fakt, też warto brać to pod uwagę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wasil10    0

wszystko jasne... mechanik który to składał na Białorusi chyba dla żartów włożył z jednej strony w wejście zaworu szmatkę i upchał śrubokrętem a następnie założł przewód :blink: . wścipskie ale bywa. system odpowietrzony i pięknie grzeje. dziękuje wszystkim za porady i życzę "normalnych" mechaników w swoim życiu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Już niedługo będą prowadzone zbiory kukurydzy i jak zawsze pojawia się ten sam problem. Jak sobie radzicie z dzikami w kukurydzy? Czy jest ktoś odpowiedzialny za to że niszczą nam kukurydzę? Czy można uzyskać jakieś rekompensaty?
    • Przez klusek
      witam!Mam pytanie czy warto by było zakładać do ładowacza TROLL 350 koła??I jeżeli tak to jak to wykonać??
    • Przez banan575
      Podczas jazdy po drodze asfaltowej na 5tce ile fabryka da po jakims czasie zaczynaja chodzic jak zosemkowane i zaczyna telepac calym ciagnikiem. Jak sie skreci w lewo albo w prawo to przestaje ale jak sie jedzie znow po prostej to znow sie tak dzieje. os byla robiona koncowki drazka tez. Co to moze byc??
    • Przez faofar
      Witam ,czy ktoś z uzytkowników ma załozone łancuchy na kółka i gdzie je dostać, konkretniej szukam do A92
      BEDE WDZICZNY ZA WSZELKIE INFO
    • Przez kamyk86
      Poszukuje koła zębatego 18 ząbków do ustawiania obrotów bębna młócącego do kombajnu fahr m1000 .
×