Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
piotrek_407

regenerować czy kupić nową?

Polecane posty

piotrek_407    0

Witam. Posiadam władmirca t25a z 1978 roku, ciagnik jest w stanie bardzo dobrym i praktycznie 100% oryginał. Silnik jest juz po 2 kapitalnych remontach, nowa (druga) pompa wtryskowa oryginalna załozona w 1995 miała regenerację w 2007roku. Już na jesieni auważyłem że po nocnym postoju żeby odpalić ciągnik musze pompowac ręczną pompką paliwo. Podczac prac na polu zdarzało że silnik się dławił mimo tego że kompletnie wyczyściłem układ paliwowy z zanieczyszczeń. Pod koniec jesieni zauwazyłem że silnik w ogóle nie chce startowac, jakby zapowietrzony... Pompowałem pompką ze 2min, nie chce palic nadal, zdobiłem tak że ja pompowałem pompką a brat kręcił rozrusznikiem, wtdy silnik wystartował z małym oporem. Czego to moze byc wina? Opłaca mi się jeszcze regenerować tą pompę, czy kupić gotową po regeneracja czy kompletnie nową. Poroszę o pomoc i porady ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Witek2010    32

Mi wczoraj zgasł z niewiadomych przyczyn założyłem nową pompkę zasilającą ale nie pomogło. Z sekcji pompy nie wychodzi wcale paliwo na wtryski. Coś się w pompie uszkodzić mogło? Za dobrą regenerację pewnie biorą z 400-600 zł także nie wiem czy nie lepiej gdzieś za 800 kupić nie chińską pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Pewnie brakło ci ropy :wub: :wub: :wub:

przyczyn zgaśnięcia może by wiele

 

 

 

Jeżeli po minimum 1 dniu postoju odpali i za chwile zdechni e to na pewno nie trzyma ciśnienia pompka paliwowa i w tedy trzeba ja wymienić

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Mi wczoraj zgasł z niewiadomych przyczyn założyłem nową pompkę zasilającą ale nie pomogło. Z sekcji pompy nie wychodzi wcale paliwo na wtryski. Coś się w pompie uszkodzić mogło? Za dobrą regenerację pewnie biorą z 400-600 zł także nie wiem czy nie lepiej gdzieś za 800 kupić nie chińską pompę.

 

Możliwe że wałek w pompie ukręciło :blink:

 

 

no to jak pompka jest nowa to musisz mieć gdzieś nieszczelność bo ci się paliwo cofa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Mi wczoraj zgasł z niewiadomych przyczyn założyłem nową pompkę zasilającą ale nie pomogło. Z sekcji pompy nie wychodzi wcale paliwo na wtryski. Coś się w pompie uszkodzić mogło? Za dobrą regenerację pewnie biorą z 400-600 zł także nie wiem czy nie lepiej gdzieś za 800 kupić nie chińską pompę.

 

Zaciął się regulator obrotów w pompie. Schowany za dekielkiem przykręcony na 4 śrubki, możesz odkręcić i spróbować go ruszyć.

Jeśli to on to pompa raczej do regeneracji. Bo będzie się powtarzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

A i zapomniałem napisać najważniejsze. Przy pompowaniu ręczną pompką nie czuć oporu strasznie lekko chodzi ale do baku się przelewa. Pierwszy raz chyba ciągnik stanął w polu, że trzeba było go ściągać.

Nie opisałem jeszcze w całości tego problemu. W piątek ostatni też zgasł była w nim pompa po regeneracji nie dawno włożona. Zgasł ale paliwo wychodziło z pompy ale nie zapalił a jak zapalił to chwile pochodził i gasł. Nie zastanawiałem się tylko wyrzuciłem tę pompę bo i tak miała być zmieniona i byłem pewny, że to ona siadła. Założyłem tę drugą i dalej to samo. Dodam, że z 2 godziny ciągnik normalnie na niej chodził. Najdziwniejszy jest ten brak oporu na pompce. Może aż takiego pecha nie miałem, że nowa też jest uszkodzona...

 

Jeszcze takie pytanie. Aby rozrząd zgrał się na znakach trzeba obrócić wał 360 razy? Jeśli koło zębate napędzające pompę było by źle włożone można to skorygować przestawiając kąt wtrysku na tych dziurach w kołnierzu pompy czy trzeba by rozrząd ustawić na znakach i wsadzić koło zębate napędzające pompę w znak. Nie wiem teraz od czego zacząć ale chyba przełożę pompę z innego t-25 co dobrze chodzi i ma moc i zobaczę jak tu by się zachowywało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek_407    0

Jak podpompuje ręczną do oporu, rozrusznikiem zakręcę 2sek to potem znów ręczna pompka chodzi tak jakby w niej paliwa nie było, bardzo lekko, dopiero do kilkunastu ruchach pompką słychać przelewanie i twardnieje pompka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Największe figle płata zaworek z tyłu pompy. Ten pod tym cienkim przewodem.

Objawy są następujące:

Jeśli on nie trzyma, to po wyłączeniu silnika paliwo zaczyna schodzić do baku.

Najpierw tak jest, że ciągnik stoi miesiąc. Uruchomiamy silnik, no i zapali, ale po chwili zgaśnie. Jeśli mamy dobrą pompkę zasilającą i pompę wtryskową, to but w podłogę, chwile pokręcić i zapali, potrzymać na obrotach i sam się odpowietrzy.

 

Po jakimś czasie problem będzie się pogłębiać: Ciągnik zapowietrza się: po tygodniu, po 3 dniach, po 1 dniu, aż w końcu co zgasimy silnik, to się zapowietrzy. Wymiana zaworka nie jest trudna, tylko trzeba dać nowe 3 podkładki.

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    23

Miałem to samo,pomogło założenie zaworka zwrotnego,koszt 10 zł.Działa od półtora roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

Prawdopodobnie przyczyną był filtr paliwa ale jeszcze się okaże. Inne pytanie aby zmniejszyć dawkę paliwa można odkręcić ten dekielek na pompie (https://picasaweb.google.com/114242509370541962998/Paint?authkey=Gv1sRgCOT0xZSm19noVw#5811534783363877954) -> o 3 mi chodzi

 

Po odkontrowaniu w lewo śrubokrętem się zmniejsza a w prawo zwiększa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Wykręcając zwiększa się dawkę. Wkręcając zmniejsza.

 

Chyba nie trzeba Ci tłumaczyć żebyś zrobił sobie znak, żeby moc wrócić do starego ustawienia.

A dlaczego chcesz zwiększać dawkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

jak ten zawór z tyłu pompy fachowo się nazywa? Można do na internecie kupić?

 

 

Według katalogu: Tłumik i takie też spotkałem oznaczenie w sklepie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

Wykręcając zwiększa się dawkę. Wkręcając zmniejsza.

 

Chyba nie trzeba Ci tłumaczyć żebyś zrobił sobie znak, żeby moc wrócić do starego ustawienia.

A dlaczego chcesz zwiększać dawkę?

 

Założyłem dopiero co tę pompę. Nie chcę zwiększać dawki przeciwnie chcę zmniejszyć bo strasznie na tej pompie kopci na czarno. Może jest tylko dawka za duża a może sekcja do wymiany chcę sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Silnik T-25 zwłaszcza z nową pompą nie powinien po rozgrzaniu wogóle kopcić. Jeśli kopci to albo jest źle ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku albo dalej jest uszkodzona pompa. Zresztą kąt wyprzedzenia wtrysku też powinien być ustawiony w takiej pompie już u pompiarza więc to też by była wina pompy. Może być jeszcze zacięty odśrodkowy regulator obrotów - mało prawdopodobne w nowej pompie ale jeśli np pompa stała długo gdzieś w magazynie, a na dodatek wyciekł z niej olej to po kilku latach mechanizm może być już uszkodzony. Wtryskiwacze też raczej nie, bo dym nie byłby czarny a raczej jakiś szary. Więc stawiam na pompę, ale na odległość ciężko coś powiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    32

Nie jasno napisałem. Pompa jest stara nawet nie po regenereacji. A kopci na czarno tylko jak się doda gaz gwałtownie ale to jest mocne kopcenie. Nawet jak jest zimny i chodzi to dymu nie widać tylko w czasie jak się doda gaz. Nie jest to normalne poprostu nie daje rady spalić tego paliwa. Wtryski sprawdzane nie dawno i wymienione końcówki. Bardzo dobrze zapala na tej pompie w mrozy dlatego też ją założyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

No to czym się martwisz. Ma dobrą dawkę, jest mocny, dobrze zapala, a to świadczy też o dobrej regulacji, bo jak się źle ustawi, to albo będzie go cofało przy zapalaniu, albo nie będzie miał chęci załapać obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Jeśli przy dodawaniu "gazu" mocno kopci na czarno to masz niestety już zacięty odśrodkowy regulator obrotów, który właśnie zapobiega podawaniu zbyt dużej dawki paliwa do wtryskiwaczy. Niestety jest potrzebny remont pompy, a przynajmniej tego regulatora. Mogą się też zdarzyć przy zaciętym regulatorze różne hece ze zbyt dużymi obrotami i brakiem sterowania "gazem". Silnik może zacząć żyć własnym życiem :). Przy dobrze wyregulowanej i sprawnej pompie i na rozgrzanym silniku nie powinno być widać dymu, a już na pewno czarnego nawet podczas ostrego dodawania gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×