Zaloguj się, aby obserwować  
ekitowski

Ułamana dźwignia od włączania zależnego WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ekitowski    0

Witam.

Przy moim MTZ-cie 82 wyrwał się wspornik siłownika podnośnika - ten pod siedzeniem, niestety ułamana została też dźwignia (klucz 22), którą przełączamy WOM na obroty zależne. I tu pytanie - czy koniecznie muszę ją naprawiać - nie korzystamy z tego wcale? Czy to nie będzie się samo przełączać - albo co gorsze czy ta ułamana część, która jest w tylnym moście nie narobi jakiś problemów? Dźwignia ułamała się równo z pokrywą mostu. Próbowałem ją ruszyć - miałem nadzieje że wychodzi do góry ale niestety nie chciała ze mną współpracować. Ktoś ma może jakiś schemat - jak to jest zbudowane?

Z góry dziękuję za poświęcony czas.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli spadła na same dno to bedzię się przemieszczała tak długo po dnie aż złapie na magnes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szejk2    7

Nic się nie powinno stać, ale może kiedyś wyskoczyć i przestać działać WOM, w najmniej oczekiwanym momencie, bo tuleję przesuwną utrzymuje w stałym położeniu opaska sprężynowa. Bezpieczniej byłoby to wymienić, jeśli jest urwany wałek dźwigni to w celu wymiany wystarczy tylko zdjąć pokrywę tylnego mostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak wystaje z 2 cm to nic nie musisz robić jak dobrze pamietam to na te wystające 2 cm nakłada sie pręt łukowato wygięty i zakonczony łepkiem 22 popatrz dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ekitowski    0

Nic się nie powinno stać, ale może kiedyś wyskoczyć i przestać działać WOM, w najmniej oczekiwanym momencie, bo tuleję przesuwną utrzymuje w stałym położeniu opaska sprężynowa. Bezpieczniej byłoby to wymienić, jeśli jest urwany wałek dźwigni to w celu wymiany wystarczy tylko zdjąć pokrywę tylnego mostu.

Zdjąłem pokrywę mostu i nie wygląda to najlepiej - ten wałek jest jakoś zabezpieczany - rozumiem, że powinien mi wyjść do góry. Na końcu tego wałka jest wodzik dokręcony na jedną śrubę na 13 klucz, która jest zabezpieczona drutem - ale tam jest tak mało miejsca, że nie ma opcji coby to odkręcić - a o zakręceniu i zabezpieczeniu nie wspomnę...

Pozdrawiam.

Edytowano przez ekitowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szejk2    7

Musi wyjść do góry, trzeba nim trochę poruszać, moze jest zabezpieczony od dołu, ewentualnie może jest zgięty to przeciąć go poniżej poziomu dekla, wyjąć razem z wodzikiem, założyć nowy i po kłopocie, nie ma się nad czym rozczulać, nic na sile, tylko młotkiem;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

Panowie mam pytanko czy w MTZ cie da rade wyjąc pompę hydrauliczne bez podnoszenia kabiny????


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

Myślę że zdejmiesz ten cały pulpit i podłogę i powinno dać radę wyjąć chociaż jest dość trudny dostęp ale ja tak u siebie wymieniłem dało rade . :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ekitowski    0

Witam.

Czas na małe podsumowanie...

Tak jak pisał szejk2, ten wałek wychodzi do góry, niestety ten u mnie był mocno skrzywiony i nie chciał współpracować.

Musiałem przy pomocy małej szlifierki przeciąć go nad dolnym uchwytem, po tym zabiegu wyszedł bez problemu.

Na chwilę obecną czekam na części - jakby ktoś potrzebował numer katalogowy tego wodzika to podaję 50-2401019

Znajomy tokarz dorobił mi tulejki i szpilki potrzebne to przymocowanie wspornika siłownika - mam w planie wkleić je na klej do gwintów i myślę że będzie ok. Przy okazji sensownym wydaje się zrobienie porządku z regulatorem siłowym.

Ten temat uważam za zamknięty.

Dziękuję za poświęcony czas i dobre rady

Łącze pozdrowienia.

Emil

Edytowano przez ekitowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez eeliasz14
      Witam mógł by mi ktos zwymiarowac dźwignię zwrotnicy od śrub do oczka tak jak zaznaczone jest to na zdjęciu? Bo zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami tylko ma coś zbyt mały skręt. Możliwe że jest jest a długi uchwyt, za dużo wystaje względem zwrotnicy i jest zbyt duże przełożenie. Silownik mam od c385 o skoku 20 cm (450-650).  Nie chciał bym też kupować tego wspornika tylko delikatnie przerobic instniejacy

    • Przez zacx18
      Witam mam następujące pytanie  dotyczące obrotów WOM w ciągniku deutz agroplus 100 otóż jeśli mam wybrany wałek 540 eco  to ze wskazań deski rozdzielczej wynika że 540 obrotów osiąga przy około 1500 obrotów silnika  ,ostatnio zauważyłem w instrukcji  że 540 eco powinien osiągnąć przy 1721 obrotów silnika na minutę  i nie wiem czy instrukcja źle podaje ,czy traktor źle liczy obroty wom .
    • Przez Domek96
      Cześć mam pytanie czy w renault 75.14 z 84r trzeba wciskać pedał sprzęgła, żeby włączyć i wyłączyć dźwignią wałek wom
    • Przez MfKrystian
      Witam ostatnio z  dnia na dzień przestał mi działać w Mf 3080 Wom jak wlączam wogóle nie reaguje nie drgnie nawet Kontrolka od womu się nie paliła a nawet jak się nie paliła to i tak mi działał I jakoś dziwnym trafem przestał działać
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj