Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sloneczniktv

Ursus Ciężka seria silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

Witam.Mam pytanie odnośnie silnika w np: c-385 a 912.

385 ma starego typu a 912 nowego.Zapewne nowszy lepszy.Chciałbym się odowiedzieć jakie są różnice.

Planuje kupić 902 z 83 właśnie ze starym typem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WujekWaa    12

Według mnie znaczących różnic nie ma, ale tak jak napisałeś nowszy lepszy chociaż nie zawsze, zależy jak był eksploatowany, ile ma mth nabite. Bo czasami np. ten starszy może mieć mniej nabite niż ten nowszy. Jeśli jest w dobrym stanie to bierz, aczkolwiek odradzam, ze względu na brak napędu. Ale to tylko moje sugestie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misio2614    1

Jeśli ktoś pisze że stary typ a nowy się niczym nie rożni to chyba nie ma zielonego pojęcia o tych silnikach.

 

Stare typy to są modele z8001 oraz z7501 a nowe chyba z8401. Różnice są takie że stare mają chłodzenie oleju silnikowego w dolnej misie olejowej przez ciecz chłodzącą, nowe typy przez chłodnice oleju poniżej filtru odśrodkowego (bąka). Oczywiście różnią się wyglądem, ale chyba nie muszę wspominać o tym. Dochodzi do tego jeszcze masa rzeczy jak pompa wody, sprzęgło, koło zamachowe. Wszystko wychodzi przy pierwszym robieniu jakiegoś podzespołu np. silnika skrzyni.

 

Który jest lepszy ? Ciężko powiedzieć, oba są dobre, ważne by nie był zajechany. A to czy kupisz starego typu czy nowego to i tak przestaniesz o tym myśleć po pierwszym tygodniu.

Edytowano przez misio2614

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

WujekWaa    12

Masz rację, ale aż takich różnic, które miałby wpłynąć na decyzję o kupnie starego czy nowszego typu to nie widzę. Nie chciałem się zagłębiać w "anatomię" tego silnika. Aczkolwiek sam nie wiedziałem o tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Czym się różnią? Niemal wszystkim :) Począwszy od bloku, przez tłoki, korbowody, wał. Nie wspominając o osprzęcie. Niby wszystko naprzemiennie pasuje, ale różnice są. Wyznacznikiem nowy/stary typ, jest blok (Nowy typ ma przykręcane dekielki zamiast broków). Osprzęt (pompy, filtry i inne pierdoły) można pozamieniać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Dodam jeszcze głowica-inne zawory, pompa wtryskowa-centralne smarowanie i większe sekcje tłoczące, wtryskiwacze. Daje nam to wzrost mocy o 3-5 km przy zmniejszeniu zużycia paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Ptaszyna- powiedz mi proszę, czym się różnią zawory w nowym i starym typie? Przy pompie wtryskowej będąc- zapomniałeś o małym szczególe: regulatorze obrotów... <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Nowszy typ ma korki w bloku a nie dekle przykręcane...Poza tym w starych blokach były bagnety od oleju wkładane a w nowszych już wkręcane.Tych starych się już nie dostanie.W tamtym roku i pękł w 385 i parę dni temu pojechałem kupić to mi powiedzieli z czym do ludzi takie tylko mają.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Hehe, w sumie to z dekielkami obaj mamy rację :lol: Ja od prawej strony, Ty od lewej ;)

 

 

Co do bagnetów- w moim c1201 z 76r mam wkręcany, w c385 z 77r mam wkładany. Więc reguły nie ma :blink:

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

@Stefano1 widzę że masz obczajony temat lepiej ode mnie, z głowicą jest taka różnica że w nowym typie była montowana ta sama co w turbo, z resztą było montowane więcej części tych samych co w turbo; wał, korbowody, tłoki i głowica właśnie.Swego czasu gdy dawałem głowicę do regeneracji to musiałem dopłacać bo powiedzieli że do turbo są inne prowadnice i zawory, stąd moja uwaga. Co do pompy to wiem że w starszych były sekcje 8,5 a w nowszych 9 (śred. tłoczka) co ma wpływ na skrócenie czasu wtrysku dzięki czemu lepsze spalanie plus inne wtryski i mamy mniejsze zużycie paliwa. Regulator obr.- hymmm nie wiem czy miał realny wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa i czym się różnił.

Do autora tematu- za stary typ sil. możesz ostro zbić cenę, a najlepiej nie kupować wcale bo różnic jest dużo jak piszą wszyscy i najważniejsza w apetycie na paliwo co dzisiaj ma duże znaczenie.

PS. do nowego typu można w tani i prosty sposób kiedyś dołożyć turbo a do starego nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Z turbem to nie ma żadnego problemu.

Pompy wtryskowe są całkiem inne. Inne sekcję, inaczej uszczelniane, inne regulatory, turbo ma 9,5mm i te w zwykłej najlepiej chodzą.

Najlepiej założyć sekcję 9,5 mm i wtryski 4 otworkowe. Silniki jest najcichszy i najsilniejszy. I co wiąże się z mniejszym spalaniem.

Wałów korbowych jest parę rodzajów.

Inne pompy olejowe.

W turbo zawory mają inne kąty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    9

A czy w ogóle dostanie sie nowa pompe wtryskową starego typu?

Edytowano przez ursus1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

A jak rozróżnić starą pompę?Bo ja w 385 z 78r. mam taką samą jak w 904 z 82r....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Stara pompa ma na regulatorze obrotów taka nakrętkę, nowy typ nie ma nic. Płaski dekiel. Tylko tym się różnią zewnętrznie.

Nowy pasuję do starego, są takie same, mogą tylko różnić się sprzęgiełkiem. Trza odkręcić nakrętkę i policzyć gdzie jest klin, na 6 czy na 7 zęmbię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

A dobra dzięki :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    93

Nie piszcie że spalanie jest takie ważne ;) . Bo jak słyszę od znajomych że aby zaciągnąć nowym traktorem renomowanej firmy 20 ton zboża do elewatora odległego o 45 km trzeba tankować 200 l i w drogę to wydaje mi się ze ropa to najmniej istotny element. Lepiej mi odpowiedzcie w temacie 16 się grzeje. Bo zamierzam rozkręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Stara pompa ma na regulatorze obrotów taka nakrętkę, nowy typ nie ma nic. Płaski dekiel. Tylko tym się różnią zewnętrznie.

Nowy pasuję do starego, są takie same, mogą tylko różnić się sprzęgiełkiem. Trza odkręcić nakrętkę i policzyć gdzie jest klin, na 6 czy na 7 zęmbię.

 

 

Mozna to jasniej napisac? Bo z tego co zrozumialem to pompa starego typu nie bedzie pracowac z silnikiem nowego typu?


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Pompa wtryskowa nowego typu też posiada wlew oleju tyle że mniejszy, stary typ powinien pasować do nowego. Tylko pozostaje problem przewodu centralnego smarowania w nowym typie silnika, zawsze można zaślepić.

Edytowano przez UrsusFan1222

W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Pompa jest taka sama do starego i nowego. Różnica może być w sprzęgiełkach, to trza zmienić.

Bo były zakładane z 360 i 912.

Co do centralnego smarowanie to w nowym typie można założyć pierścień uszczelniający za sprzęgiełkiem i po problemie ze smarowaniem.

Bo pompy z centralnym smarowaniem nie mają symeringu, a ze smarowaniem, co olej wlewa się do pompy mają pierścień uszczelniający.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Tylko stary typ pompy nie ma otworu do podłączenia centralnego smarowania :P

A co do sprzęgiełek to inne są w 4 cylindrowych a inne w 6 cylindrowych, czy nowy czy stary typ to nie ma znaczenia .

Co niektórzy trochę widzę przesadzają ze znajomością tych różnic

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Mylisz się sprzęgiełka w 4 i 6 są takie same.

Pytanie jaki wałek w pompie wtryskowej jest założony.

Koło rozrządu na pompie wtryskowej ma 2 znaki. I pisze na nim 4 i 6. Spotkałem się też z 3 rodzajami wałków między pompą z rozrządem.

A nawet z 4, ale ten 4 to był bubel, pewnie wypuszczony przez mądrego prywaciarza, , z dwoma możliwościami założenie pompy.

Sprzęgiełek też jest przynajmniej z 4 rodzaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Ja mam zalozony w 6 walek z dwoma wycieciami, co ubieglej jesieni przysporzylo mi nie lada klopotu kiedy oddalem pompe do regeneracji. I raczej nie jest to podroba od prywaciarza bo silnik w tym ciagniku jeszcze robiony nie byl.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Mylisz się sprzęgiełka w 4 i 6 są takie same.

Pytanie jaki wałek w pompie wtryskowej jest założony.

Koło rozrządu na pompie wtryskowej ma 2 znaki. I pisze na nim 4 i 6. Spotkałem się też z 3 rodzajami wałków między pompą z rozrządem.

A nawet z 4, ale ten 4 to był bubel, pewnie wypuszczony przez mądrego prywaciarza, , z dwoma możliwościami założenie pompy.

Sprzęgiełek też jest przynajmniej z 4 rodzaje.

 

Oryginalnie inne były sprzęgiełka w 4 a inne w 6 i nie masz racji


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Z turbem to nie ma żadnego problemu.

Pompy wtryskowe są całkiem inne. Inne sekcję, inaczej uszczelniane, inne regulatory, turbo ma 9,5mm i te w zwykłej najlepiej chodzą.

Najlepiej założyć sekcję 9,5 mm i wtryski 4 otworkowe. Silniki jest najcichszy i najsilniejszy. I co wiąże się z mniejszym spalaniem.

Wałów korbowych jest parę rodzajów.

Inne pompy olejowe.

W turbo zawory mają inne kąty.

Czyli jak rozumiem do pompy starego typu idzie większe sekscje tzn 9.5 mm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Nie bardzo. Stary typ ma sekcję 8,5mm uszczelniane oryngami.

Nowy typ ma 9mm.

Turbo ma 9,5mm, i ja zakładałem takie do zwykłej i fajnie chodziła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez sloneczniktv
      Część. Jakie są zmiany w ursusie 902, to seria produkowana dość krotko, ten ciągnik jest charakterystyczny, ma dużo mieszanych części z385 a 912. Mogę pytanie odnosi się do glowicy, korbowód, walu, pompy paliwa między silnikami 8401 a 8401.1. Proszę o trafne informacje a nie podział na stary i nowy typ gdyż z tego co przerobiłem to 902 jest ściśle pomieszana eheheh:) 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez denis914
      gdy ciągnik jest zimny słabo reaguje na dodanie gazu i niema mocy
    • Przez xzy
      Witam, mam problem z ursusem 6 cyl . Sprawa jest tego typu ze leci mi olej z kolektora wydechowego . 1 i chyba 2 od strony chłodnicy.  Do tego leci dym z odmy  . Tylko dym leci z odmy od razu jak odpalam  . Na zimnym silniku też .  Ciągnik został niedawno kupiony . I gość gadał że kiedyś tam robił głowicę w nim i nie ustawial  zaworów później .  Więc zawory są na pewno są do nastawienia .  Do tego ciśnienie na zimnym przy małych obrotach no tak niecałe 3 . Na dużych 4 . I przy 70 stopniach przy obrotach 600-700 jest już sporo poniżej jeden.  A na wysokich obrotach na ciepłym trzyma też 4 no może nie całe 4 .  Co to może być ? Czy wystarczy nastawić zawory czy może głowicę czy może jeszcze coś innego ? 
      Co ciekawe jest to co jest ale ciągnik ma siłę i nie jest mulowaty i do tego mogę jeszcze powiedzieć że ciągnik nie kopci
    • Przez chicken19
      Witam wszystkich.Mam pytanie do osób które trochę dłubią w pompach wtryskowych.W mojej 80-tce jest czeska pompa Motorpal.Chciałem wymienić symeryng na wałku napędowym pompy ale okazało się że pokrywka w której siedzi jest mocno uczczerbiona w gnieżdzie symeryngu i jest ryzyko że straci szczelność lub nawet symeryng wypadnie.Zamówiłem na jutro nową w Agromie ale mam mały dylemat.Między pokrywką a korpusem pompy nie ma żadnej uszczelki.Na schemacie również nie ma.Uważam że coś tam powinno być lub jest uszczelniane jakimś preparatem np typu hermetyk.Gdy odkręciłem pokrywkę wypadł mały oring może z 1 mm średnicy ale uważam że  nie wygląda na oryginalny no bo powinien mieć swoje miejsce w pokrywce lub korpusie tzn takie wyżłobienie a nie ma.Nie może tak sobie siedzieć byle jak.Ja bym stawiał na hermetyk ale dobrze jakby ktoś to mógł potwierdzić.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.