Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sloneczniktv

Ursus Ciężka seria silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

Witam.Mam pytanie odnośnie silnika w np: c-385 a 912.

385 ma starego typu a 912 nowego.Zapewne nowszy lepszy.Chciałbym się odowiedzieć jakie są różnice.

Planuje kupić 902 z 83 właśnie ze starym typem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WujekWaa    12

Według mnie znaczących różnic nie ma, ale tak jak napisałeś nowszy lepszy chociaż nie zawsze, zależy jak był eksploatowany, ile ma mth nabite. Bo czasami np. ten starszy może mieć mniej nabite niż ten nowszy. Jeśli jest w dobrym stanie to bierz, aczkolwiek odradzam, ze względu na brak napędu. Ale to tylko moje sugestie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misio2614    1

Jeśli ktoś pisze że stary typ a nowy się niczym nie rożni to chyba nie ma zielonego pojęcia o tych silnikach.

 

Stare typy to są modele z8001 oraz z7501 a nowe chyba z8401. Różnice są takie że stare mają chłodzenie oleju silnikowego w dolnej misie olejowej przez ciecz chłodzącą, nowe typy przez chłodnice oleju poniżej filtru odśrodkowego (bąka). Oczywiście różnią się wyglądem, ale chyba nie muszę wspominać o tym. Dochodzi do tego jeszcze masa rzeczy jak pompa wody, sprzęgło, koło zamachowe. Wszystko wychodzi przy pierwszym robieniu jakiegoś podzespołu np. silnika skrzyni.

 

Który jest lepszy ? Ciężko powiedzieć, oba są dobre, ważne by nie był zajechany. A to czy kupisz starego typu czy nowego to i tak przestaniesz o tym myśleć po pierwszym tygodniu.

Edytowano przez misio2614

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

WujekWaa    12

Masz rację, ale aż takich różnic, które miałby wpłynąć na decyzję o kupnie starego czy nowszego typu to nie widzę. Nie chciałem się zagłębiać w "anatomię" tego silnika. Aczkolwiek sam nie wiedziałem o tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Czym się różnią? Niemal wszystkim :) Począwszy od bloku, przez tłoki, korbowody, wał. Nie wspominając o osprzęcie. Niby wszystko naprzemiennie pasuje, ale różnice są. Wyznacznikiem nowy/stary typ, jest blok (Nowy typ ma przykręcane dekielki zamiast broków). Osprzęt (pompy, filtry i inne pierdoły) można pozamieniać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Dodam jeszcze głowica-inne zawory, pompa wtryskowa-centralne smarowanie i większe sekcje tłoczące, wtryskiwacze. Daje nam to wzrost mocy o 3-5 km przy zmniejszeniu zużycia paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Ptaszyna- powiedz mi proszę, czym się różnią zawory w nowym i starym typie? Przy pompie wtryskowej będąc- zapomniałeś o małym szczególe: regulatorze obrotów... <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Nowszy typ ma korki w bloku a nie dekle przykręcane...Poza tym w starych blokach były bagnety od oleju wkładane a w nowszych już wkręcane.Tych starych się już nie dostanie.W tamtym roku i pękł w 385 i parę dni temu pojechałem kupić to mi powiedzieli z czym do ludzi takie tylko mają.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Hehe, w sumie to z dekielkami obaj mamy rację :lol: Ja od prawej strony, Ty od lewej ;)

 

 

Co do bagnetów- w moim c1201 z 76r mam wkręcany, w c385 z 77r mam wkładany. Więc reguły nie ma :blink:

Edytowano przez Stefano1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

@Stefano1 widzę że masz obczajony temat lepiej ode mnie, z głowicą jest taka różnica że w nowym typie była montowana ta sama co w turbo, z resztą było montowane więcej części tych samych co w turbo; wał, korbowody, tłoki i głowica właśnie.Swego czasu gdy dawałem głowicę do regeneracji to musiałem dopłacać bo powiedzieli że do turbo są inne prowadnice i zawory, stąd moja uwaga. Co do pompy to wiem że w starszych były sekcje 8,5 a w nowszych 9 (śred. tłoczka) co ma wpływ na skrócenie czasu wtrysku dzięki czemu lepsze spalanie plus inne wtryski i mamy mniejsze zużycie paliwa. Regulator obr.- hymmm nie wiem czy miał realny wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa i czym się różnił.

Do autora tematu- za stary typ sil. możesz ostro zbić cenę, a najlepiej nie kupować wcale bo różnic jest dużo jak piszą wszyscy i najważniejsza w apetycie na paliwo co dzisiaj ma duże znaczenie.

PS. do nowego typu można w tani i prosty sposób kiedyś dołożyć turbo a do starego nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    238

Z turbem to nie ma żadnego problemu.

Pompy wtryskowe są całkiem inne. Inne sekcję, inaczej uszczelniane, inne regulatory, turbo ma 9,5mm i te w zwykłej najlepiej chodzą.

Najlepiej założyć sekcję 9,5 mm i wtryski 4 otworkowe. Silniki jest najcichszy i najsilniejszy. I co wiąże się z mniejszym spalaniem.

Wałów korbowych jest parę rodzajów.

Inne pompy olejowe.

W turbo zawory mają inne kąty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    9

A czy w ogóle dostanie sie nowa pompe wtryskową starego typu?

Edytowano przez ursus1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

A jak rozróżnić starą pompę?Bo ja w 385 z 78r. mam taką samą jak w 904 z 82r....


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    238

Stara pompa ma na regulatorze obrotów taka nakrętkę, nowy typ nie ma nic. Płaski dekiel. Tylko tym się różnią zewnętrznie.

Nowy pasuję do starego, są takie same, mogą tylko różnić się sprzęgiełkiem. Trza odkręcić nakrętkę i policzyć gdzie jest klin, na 6 czy na 7 zęmbię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

A dobra dzięki :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    91

Nie piszcie że spalanie jest takie ważne ;) . Bo jak słyszę od znajomych że aby zaciągnąć nowym traktorem renomowanej firmy 20 ton zboża do elewatora odległego o 45 km trzeba tankować 200 l i w drogę to wydaje mi się ze ropa to najmniej istotny element. Lepiej mi odpowiedzcie w temacie 16 się grzeje. Bo zamierzam rozkręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Stara pompa ma na regulatorze obrotów taka nakrętkę, nowy typ nie ma nic. Płaski dekiel. Tylko tym się różnią zewnętrznie.

Nowy pasuję do starego, są takie same, mogą tylko różnić się sprzęgiełkiem. Trza odkręcić nakrętkę i policzyć gdzie jest klin, na 6 czy na 7 zęmbię.

 

 

Mozna to jasniej napisac? Bo z tego co zrozumialem to pompa starego typu nie bedzie pracowac z silnikiem nowego typu?


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

Pompa wtryskowa nowego typu też posiada wlew oleju tyle że mniejszy, stary typ powinien pasować do nowego. Tylko pozostaje problem przewodu centralnego smarowania w nowym typie silnika, zawsze można zaślepić.

Edytowano przez UrsusFan1222

W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    238

Pompa jest taka sama do starego i nowego. Różnica może być w sprzęgiełkach, to trza zmienić.

Bo były zakładane z 360 i 912.

Co do centralnego smarowanie to w nowym typie można założyć pierścień uszczelniający za sprzęgiełkiem i po problemie ze smarowaniem.

Bo pompy z centralnym smarowaniem nie mają symeringu, a ze smarowaniem, co olej wlewa się do pompy mają pierścień uszczelniający.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Tylko stary typ pompy nie ma otworu do podłączenia centralnego smarowania :P

A co do sprzęgiełek to inne są w 4 cylindrowych a inne w 6 cylindrowych, czy nowy czy stary typ to nie ma znaczenia .

Co niektórzy trochę widzę przesadzają ze znajomością tych różnic

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    238

Mylisz się sprzęgiełka w 4 i 6 są takie same.

Pytanie jaki wałek w pompie wtryskowej jest założony.

Koło rozrządu na pompie wtryskowej ma 2 znaki. I pisze na nim 4 i 6. Spotkałem się też z 3 rodzajami wałków między pompą z rozrządem.

A nawet z 4, ale ten 4 to był bubel, pewnie wypuszczony przez mądrego prywaciarza, , z dwoma możliwościami założenie pompy.

Sprzęgiełek też jest przynajmniej z 4 rodzaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Ja mam zalozony w 6 walek z dwoma wycieciami, co ubieglej jesieni przysporzylo mi nie lada klopotu kiedy oddalem pompe do regeneracji. I raczej nie jest to podroba od prywaciarza bo silnik w tym ciagniku jeszcze robiony nie byl.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Mylisz się sprzęgiełka w 4 i 6 są takie same.

Pytanie jaki wałek w pompie wtryskowej jest założony.

Koło rozrządu na pompie wtryskowej ma 2 znaki. I pisze na nim 4 i 6. Spotkałem się też z 3 rodzajami wałków między pompą z rozrządem.

A nawet z 4, ale ten 4 to był bubel, pewnie wypuszczony przez mądrego prywaciarza, , z dwoma możliwościami założenie pompy.

Sprzęgiełek też jest przynajmniej z 4 rodzaje.

 

Oryginalnie inne były sprzęgiełka w 4 a inne w 6 i nie masz racji


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Z turbem to nie ma żadnego problemu.

Pompy wtryskowe są całkiem inne. Inne sekcję, inaczej uszczelniane, inne regulatory, turbo ma 9,5mm i te w zwykłej najlepiej chodzą.

Najlepiej założyć sekcję 9,5 mm i wtryski 4 otworkowe. Silniki jest najcichszy i najsilniejszy. I co wiąże się z mniejszym spalaniem.

Wałów korbowych jest parę rodzajów.

Inne pompy olejowe.

W turbo zawory mają inne kąty.

Czyli jak rozumiem do pompy starego typu idzie większe sekscje tzn 9.5 mm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    238

Nie bardzo. Stary typ ma sekcję 8,5mm uszczelniane oryngami.

Nowy typ ma 9mm.

Turbo ma 9,5mm, i ja zakładałem takie do zwykłej i fajnie chodziła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Krol295
      Witam w moim ursusie 912 olej silnikowy wylatuje bagnetem co moze byc nie tak?
    • Przez Farmoslaw
      Mam problem z silnikiem w 1224. Po generalnym remoncie - wał, tłoki, tuleje, wałek rozrządu, głowica zawory - nie mogę poradzić sobie z zacierającymi się zaworami ssącymi.
      Już 4 razy rozbierałem górę silnika. Schemat awarii jest zawsze taki sam. Po przepracowaniu kilku godzin zaciera się zawór ssący na drugim albo czwartym cylindrze przez co wygina się laska popychacza i zgina zawór po uderzeniu tłoka. Na reszcie tłoków delikatnie odznaczają się zawory dolotowe co świadczy o tym że też mogą się zacierać. Winą obarczałem prawdopodobnie kiepskiej jakości zawory i prowadnice których użył zakład regenerujący głowice. Po zawiezieniu głowicy do renomowanej firmy potwierdzili że głowica jest fatalnie naprawiona. Źle osadzono zawory w gniazdach i źle doszlifowano prowadnice. Wczoraj złożyłem silnik ponownie. wyregulowałem luzy zaworowe (0,3 mm) sprawdziłem smarowanie itp. Po odpaleniu silnik pracował idealnie. Zero stukania pukania czy innych dziwnych odgłosów. Uruchamia się "na dotyk", nie kopci i nie grzeje się (utrzymuje temperaturę około 70-75 C). Po kilku przepracowanych godzinach znowu pojawiło się "cufanie" w filtr powietrza co świadczyło by o niedomykaniu się zaworu..... . Boję się że kolejny raz któryś zawór się zatrze. 
      W silniku wymieniono tuleje i tłoki, wał po szlifie, nowy wałek rozrządu. Uprzedzając pytanie - wszystko złożone na znaki jak w fabryce.
      Ma ktoś pomysł co może być przyczyną zacierania się zaworów?
      Byłbym wdzięczny jeśli ma ktoś wiedzę na temat faz rozrządu w tym silniku. Chodzi mi o dokładne parametry kątów wyprzedzenia otwarcia zaworów itp. Może tu jest gdzieś błąd. Czytałem że zdarzają się problemy po wymianie wałka i nie wszystkie będą działać po ustawieniu kół zębatych na znaki fabryczne. Może sam wałek jest kiepski i pod wpływem temperatury coś się z nim dzieje? Dziwne jest to że problem pojawia się dopiero po kliku godzinach pracy ciągnika.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      ..
    • Przez Grandzik
      Witam mam pytanie czy w 12 w pompie wtryskowej olej wymienia sie oddzielnie czy to jest razem z silnikiem. I tak odbiegając od tematu do czego słuzy taka małą dzwignia z prawej strony pod siedzeniem?
    • Przez Misiak1177
      Witam, mam problem taki, że w 16 stuka mi coś w okolicy wałka rozrządu na wolnych obrotach to słychać najbardziej, jak dodam gazu to się ucisza, nie mam pojecia co jest napewno nie głowica, ani dół silnika stawiam na popychacze zaworowe te miseczki w które wkłada się laskę popychacza, miał ktoś taki przypadek lub wie co się dzieje gdy te miseczki są podjechane ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.