Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jarek1780

ursus 1224,1214 a renault 133,14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jarek1780    0

witam

zastanawiam się nad zakupem ciągnika tak do 40 tys na oku mam ursusa 1224,1214 i renaulta 133.14 ciągnik głównie do orki ale i nie tylko (wiadomo jak to jest)

moje pytania brzmią:

1.który lepszy?

2.spalanie ?

3. awaryjność

z góry dziękuje za wszelkie porady

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

posiadam akurat 1224 i nieco większego renaulta bo 145.54 i byłbym za renówką poniewarz lepszy komfort pracy wygodniejsza kabina silniejszy podnośnik lepsza hydraulika masa praktycznie ta sama spalanie też podobne choć renówke jak przycisnąć to też łykni skrzynia wygodniejsza w obsłudze ze względu na rewers i dość mocna, awaryjność zalerzy jaki trafisz bo wiadomo jak zajeżdzony to każdy będzie awaryjny części do renówki są nieco droższe jak do ursusa (wyłańczając skrzynię) lepsza była by 54 nieco nowsza. Minusem zależnie od wersji jest mechaniczny półbieg ursus ma pod obciążeniem i włanczanie wałka chol...ie niewygodne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

tylko francuz

silnik nie do zajechania przez 20tys. godzin i do tego oszczedny, srednio spali 8-10l/h

reszta jak juz napisal kolega, rozbudowana hydraulika, udzwig ok.5-6t, komfort i rewers, minusem moze byc brak pneumatyki

czesci moze i drozsze, ale ich wykonanie nie porownywalne do naszych,

seria .14 wedlug mnie jest mniej awaryjna, pelna mechanika, minusem moze byc brak polbiegow w skrzyni 12x12, ale da sie to przezyc

uciag tez na kozysc Renault'a, przynajmniej dla mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Jan1875    0

Witam... Mam tutaj do was takie pytanko a mianowicie powiększył mi się areał i chciałbym kupić coś mocniejszego co by zastąpiło moją 912;) myślałem nad ursusem 1224 (podobno pali jak smok) jednak ludzie z okolicy sobie je chwalą mimo że mam już dość ursusów i ciągłe ładowanie pieniędzy... Drugi ciągnik który wpadł mi w oko to renault 110.14 lub 54 chociaż podobno 14 lepszy i mało palą;) nie wiem jak z awaryjnością lecz wydaje mi się że silniki fenda są nie do zdarcia ale nie wiem.... Doradzicie coś??? do wydania mam 40 tysięcy i nie wiem czy coś ciekawego kupię za tą cenę;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Połączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

Ja miałem renię serii .14 teraz mam mf 3050 z 32x32. I renia wydawała się prosta bo 12x12 i zero elektroniki a tu "poker face" Remont silnika 4 cyl to koszt bodajże ponad 16 tys. Sam wał 13 tys : http://allegro.pl/wa...2921791862.html a tu są tylko 4 dziury więc porównaj koszta !!! Tak samo taka pierdółka jak zębatka od przedniego napędu się frez zjechał no i nowa 3 tys. A jeszcze kilka rzeczy np. zębatka od pompy olejowej 2 tys pompa wody prawie 300zł. A w mf nie dość że perkins to cena remontu nie przekroczy 5 tys. A skrzynia w budowie jest prosta, bo każdy mechanik da sobie radę z instrukcją. Nam ostatnio zginęła jedna grupa biegów, no i się okazało że taka jakby tuleja w którą chodzi taki zaokrąglony bolec się wytarła i nie dawało rady przełączyć biegów. 4 piwa znajomemu tokarzowi i skrzynia naprawiona. Ja bym się raczej brał albo za tego ursusa albo za jakiegoś perkinsa. Ile ci ha przybyło że potrzeba 40KM. Jaka produkcja i jacy pomocnicy?

Edytowano przez Marrus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
humeczek    0

Lepiej zamiast tym ursusem to już koniem oraj...

Nie wiem co Ty tak tych koni się przyczepiłeś - nie wiem na czym teraz pracujesz głownie największe branie maja JD bynajmniej w mojej okolicy . Dobrze że unia daje tylko zobaczymy za jakieś 10-20 lat czy da wam na części jak wtedy będziecie płakać , wszystko na kredytach a głowy wysoko noszą .Każdy kupuje taki na jaki go stać , ja w tamtym roku też kupiłem ursusa 1634 z końca 1999 roku i uwierz mi nie żałuje , nie ma klimy i innych bajerów związanych z elektronikom ale prestiżu mi nie potrzeba i części na pewno dużo dużo dużo tańsze - a niestety psuje się każdy .Pozdrawiam

Nie cytuj poprzedniego posta!

Edytowano przez danielhaker
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

a ile masz biegow w tym ursusie, nawet pewnie rewersu niema

pisalem juz wczesniej wiec nie bede sie powtarzal, tylko male sprostowanie seria .14 miala rownize skrzynie 16x16

@Marrus a ile ten perkins nakreci, ile spali w ciezkiej pracy ????

silniki MWM mozna krecic ponad 20 tys. godzin bez remontu, wiekszosc z lat 85-90 ma nakrecone ok. 8-10 tys. czyli dopiero polowa,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

Up

wierzysz w te 8-10 to jest jeden model na 20. Bo albo niby licznik nie działa albo cofnięty i tyle. Na pewno pracował na 5ha i niemiec nim do kościoła jeździł. Żeby nie było nie mam nic do renault tylko strasznie się naciąłem i teraz sam wolę ostrzec. Mój mf nie wiem ile spala bo nie mierzę spalania bo szczerze to jest mi do niczego nie potrzebne. Jak chcesz poszukać to poszukaj ursus 4514, bo ten sam silnik ma ale mój ma więcej przełożeń więc w wielu pracach ciut ekonomiczniej wychodzi. Z tego co czytałem to mwm i perkins pali na podobnym poziomie może mwm ciut oszczędniejszy jest w najcięższej robocie. Ogólnie radziłbym kupić jakichś ciągnik z perkinsem może być nawet renault bodajże seria .34 bo 3/4 mwm na polskim rynku to są wyżyłowane silniki, zalane doktorem i czekające na nabywcę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OgLoc    0

Dobrze że unia daje tylko zobaczymy za jakieś 10-20 lat czy da wam na części jak wtedy będziecie płakać

 

Za 10-20 lat kupią nowe proste :)

Nie wiem co Ty tak tych koni się przyczepiłeś - nie wiem na czym teraz pracujesz

 

Pracuje właśnie na koniu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

@izydor6280 czemu niby wersja 14 ma być mniej awaryjna niż 54 jakiś konkretny powód bo chyba nie jest nim elektronika. 20tys w renówce to jeszcze takiego czegoś nie widziałem w 8-10tys tak moge uwierzyć powinien chodzić. Spalanie 8-10l przy jakiej robocie??

Do tematu renówka na pierwszym miejscu jak dobrą trafisz to bedzie chodzić i chodzić komfort i skrzynia lepsza niż w ursusie do tego hydraulika i mocny tuz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak tak kupujcie zagraniczne ciągniki a potem płaczcie że na paliwo albo części nie macie. Prowadze warsztat i naprawe sprzetu rolniczego i wielokrotnie sie spotkałem z takimi klijentami co na części nie mieli, przyjechał jeden z drugim do mnie do warsztatu bo na serwis nie stac a gwarancja sie skonczyła i płacze że tyle kredytu a jeszcze tyle trzeba wydac na naprawe co zrobic. Sami sie przyznają ze niepotrzebnie sprzedawali ursusa w koncu naprawa ursusa np remont silnika to koszt między 5 a 7 tysiecy z nowymi cześciami a na zagraniczny to tyle nie wystarczy na cześci. Wielokrotnie pracownicy z mojego warsztatu naprawiali ursusa w żniwa w nocy gdzieś w stodołach żeby był na rano gotowy do pracy. Moje zdanie jest takie jaki ursus jest każdy wie niema klimy i elektryki ale jest prostota a nawet kilkuletni ciągnik niewiadomo jak dobrej firmy może sie zepsuc tym bardziej jak widze w jakim stanie przyjeżdaja do mnie maszyny. Z drugiej strony jak kto dba tak ma, a z dbaniem o sprzęt to w polsce cieżko, i jeszcze jedno nikogo nie obrażając ale gdyby nie pieniadze z uni to na nic innego oprucz ursusa by połowa z was nie spojżała a druga połowa by za koniem w polu chodziła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pradawny    0

witam panów

A powiecie mi może który traktor będzie lepszy do tura??

Zastanawiam się nad ursusem 1224(lub 1614) i renault 133.14(lub troszke słabszy ale 6 cylindrów). Traktor miałby ładować na naczepe z ruchomą podłogą, to będzie ok 4m wysokości.

Wiem że nasz ursus jest dostosowany do tura(chodzi o ramę), widziałem natomiast ramę renaulta, która jest ceownikiem bez otworów. Niebardzo widzę zamontowanie polskiego tura do niej bez rzeróbek. I mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli jest napisane że tur podnosi maksymalnie na wysokość 4m, to jak zamontuję go do traktora to jego wysokość podnoszenia wzrośnie o wysokość ramy ciągnika od ziemi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
    • Przez PIOTREK86
      Witam ;D. Może ktoś mi napisać jaki sprzęt najlepiej nadawałby się do ursusa 914? Dokładnie chodzi mi o plugi, szerokość agregatu uprawowego oraz liczbe łap i szerokość agregatu ścierniskowego. dodam że mam ziemie 1-3 klasy. Z góry dziękuje ;D
    • Przez xsardas18
      czy jest możliwe wspomaganie w C-330
    • Przez Wojtek
      ile wam palą te ursusy na mtg i na ile godzin pracy ciezkiej lub lekkiej starcza pełen gorny zbiornik
      jak bym nie kombinował czy jezdząc na obrotach 1500-1700 w orce czyw innych pracach czy obrotach 2100-2400 zawsze mi gasnie ciagnik z braku paliwa po około 7 godzinach,( mam 1224, pzrez kilka dni chodziła w turbo ale sie zatarła i znowu jest bez turbo, pompa jest spowrotem zmieniona od bez turbo)
    • Przez szybki00
      Jak już wspomniałem w temacie potrzebuje informacji jak i czym wyciszyć kabine w Ursusie 1002. Piszcie co wiecie w tej sprawie, a może ktoś juz robił coś takiego
      Pozdrawiam
×