Polecane posty

ZUL    0

Witam. Zalogowałem się na tym forum bo widze że pracują tu sami fachowcy i mam nadzieję że mi pomogą.

 

A mianowicie mam taki problem; posiadam silnik polski o mocy 7,8 kw i do tej pory pracował on z przełącznikiem jednostopniowym ale przełącznik się popsuł i zakupiłem do niego przełącznik trójkąt/ gwiazda i podłączyłem ten przełącznik ( napewno dobrze ) i silnik na rozruchu chodzi a na pracy strzelają korki co może być nie tak. Na tabliczce silnika pisze 380 V.

 

 

Z góry dziękuje za wszelkie zainteresowanie i pomoc

 

 

Popraw błędy, bo zaraz polecą %%.

Edytowano przez ZUL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to masz podłączone źle. Usuń mostki na zaciskach silnika. Druga sprawa to na jakie napięcie jest wykonane uzwojenie silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUL    0

Jak twierdzisz że mam źle podłączone to wrzuć mi jakś schemat podłączenia.

 

Mostek był jeden to usunąłem.

 

No na tabliczce znamionowej pisze 380 V to chyba takie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    108

Jeśli podłączasz gwiazda/trójkąt to nie może być mostków założonych- przewody z silnika mają być połączone tylko z włącznikiem a nie ze sobą. Z silnika wychodzi 6 przewodów tzn. 2 przewody na jedno uzwojenie. Jeśli masz już sprawdzone, które końcówki są z tego samego uzwojenia to pozostaje Ci tylko oznaczyć pierwszą parę U1, U2, drugą parę V1, V2, trzecią parę W1, W2. Na wyłączniku masz już napisane gdzie podłączyć poszczególne końcówki. L1, L2, L3 to oznaczenia trzech faz zasilania. Pamiętaj o podłączeniu N i jeśli posiadasz instalację 5-żyłową, podłącz też ten przewód do obudowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUL    0

Wszystko mam zrobione tak jak opisałeś.

 

A wytłumacz mi jak wyznaczyć końce i początki bo wyznaczyłem ale niewiem czy dobrze ?

 

Mostków nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Powinno być napisane 220/380V dla połączenia w gwiazdę. Jeżeli jest napisane 380/660V to można stosować przełącznik gwiazda/trójkąt. Zrób zdjęcie tej tabliczki i wstaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUL    0

Po co będe robił zdjęcie jeżeli pisze samo 380 V i mam bodajże 3 takie silniki na których pisze tak samo i zamontowałem w nich przełącznik trójkąt/gwiazda i chodzą a ten nie chodzi i nie wiem dlaczego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skoro jest napisane 380V to oznacza, że silnik można włączać tylko w układzie gwiazdy. Zaznaczam, że stwierdzam to tylko na podstawie informacji, które podałeś. Jakbym widział tabliczkę, to mógłbym powiedzieć coś więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Ciekawe jest to że twierdzi że 2 pozostałe na takim podłączeniu działają tylko troszkę mnie niepokoi stwierdzenie "bodajże".


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dalsze pisanie nie ma sensu, bo nie wiemy nawet jak ten silnik jest podłączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Pisanie jak najbardziej ma sens . Tylko do tej pory nie widziałem silnika o mocy 7,8 kW :wacko: może te twoje "korki" nie wytrzymują po prostu ?????? Zabezpieczenie masz pewnie 25 amper ? Chociaż u mnie na takim zabezpieczeniu silnik 7,5 kW chodzi na przełączniku gwiazda -trójkąt bez problemu .


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Po 1 to silniki z zewnątrz mogą być jednakowe a w środku inaczej nawinięte, jeżeli po przełaczeniu na D pali bezpieczniki to albo zamienieone końce przewodów i przy przełaczeniu następuje zmiana kierunku wirowania faz i bezpieczniki pali lub jak wspomniano wcześniej silnik jest na 220/380V więc zdjęcie tabliczki było by na miejscu. Po 2 to przy 5-cio żyłowej instalacji do silnika podłaczamy Pe a nie N !. Po 3 chcesz schemat- -google ci sie popsuło? w necie jest sporo schematów podłaczenia a na elektrodzie to już zawalenie :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUL    0

Kto nie chce to niech nie pisze a nie odpisuje głupio.

 

Zdjęcie postaram się zrobić łącznie z silnikiem

 

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ten silnik jest uważany za silnik przemysłowy i pracował kiedyś z tablicą rozruchową która była trójkąt gwiazda, nie wiem czy to istotne ale pisze. Silnik znalazł się u właściciela bo został zakupiony razem ze śrutownikiem rok 1982 tak mi się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

To ze silnik przemysłowy to niewiele daje, pracował wcześniej podpięty do sieci publicznej czy w zakładzie, może mieli tam napiecie międzyfazowe 220V i wtedy ten silnik mógł pracować z rozruchem Y/D jak by co moje gg w podpisie

 

P.S. Pierwszy z linków a google

http://www.elektroinstalacje.info/articles.php?article_id=4

 

następny

http://www.pneumatyka.info.pl/polaczenie-w-gwiazde-i-trojkat

Edytowano przez vcc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUL    0

Czytałem to z 20 razy.

 

Silnik pracował u wuja przy śrutowniku. Jak się popsuł to elektrycy tak na niego mówili to też pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Ok, zacznijmy od początku, na silniku pisze 380 Y czy 380 trójkąt ?

 

Piszesz że się popsuł? był przezwajany?

Edytowano przez vcc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUL    0

Zrobiłem już go dziękuje za wszelką pomoc i zainteresowanie.

 

 

Silnik raz się popsułm 16 lat temu i był naprawiony ( był przezwajany ) i popsuł sie w tamtym tyg ale to ten włącznik który zrobiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam Mam agregat AV22. Nie jestem pewien czy nikt tam nie kombinował przy kabelkach. RDC jest nie podłączone i nie działa miernik F-BC na panelu. Nie wyświetla żadnych informacji. Ktoś poratuje jakimś zdjęciem wnętrza skrzynki ze środka, schematem tego miernika
    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie zakupiłem silnik SIEMENS 4KW chciałbym go zamontować do krejzagi. ale jak go podłączyć? czy będzie on działał na 400V
      czy w takim silniku stosuje sie wyłącznik gwiazda trójkąt? + zabezpieczenie termiczne,? prosił bym o poradę w załączniku wysyłam zdjęcia tego silnika wraz z tabliczka znamionowa



    • Przez DrJoint
      Zepsuł mi sie silnik od sterowania daszkiem rury sieczkarni, zamontowalem silownik dwustronnego dzialania przy zamianie + z - i teraz nie wiem jak to podlaczyc i co dokupić. 
      Z pilota sterowania mam 3 kable, w jednym jest stały minus, gdy wcisnę przycisk Góra to w drugim pojawia sie plus, gdy wcisne Dół to plus pojawia sie w trzecim. Od siłownika wychodzą tylko 2 kable. Jak to podłączyć??
    • Przez kuba123456
      Witam jakie oświetlenie ledowe polecacie do ciągnika ? 
    • Przez Hygdys12
      Witam mam problem ze śrutownikiem ssąco tłoczącym  mam silnik 5,5kw 2900obr i jak wezmę odsunę na maxa zasów to śrutownik zaczyna się zapychać i nie daje rade wrzucić sruty do mieszalnika co jest przyczyną za słaby silnik?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj