Skocz do zawartości
kurak

JCB 541-70 Agri Super - problemy z uruchomieniem

Polecane posty


kurak    9

Witam

Dokonałem zakupu ładowarki teleskopowej z 2007 roku (model w temacie) i borykam się z takim problemem, a mianowicie jak silnik jest wyziębiony nie chce odpalić. Rozrusznik kręci, puszcza dymki z tłumika ale niestety nie chce odpalić sama. Trzeba jej pomóc samostartem. Problem znika gdy silnik jest ciepły, pięknie odpala. Widziałem, że jest zamontowana jakaś grzałka w kolektorze ssący ale nie wiem jak to się uruchamia, po przekręceniu kluczyka nie zapala się żadna kontrolka, kompletnie nic i nie wiem czy to tak ma być, czy trzeba szukać po przewodach gdzie jest problem.

To jest taki silnik: http://www.connexion..._Chipper_02.jpg

tyle, że u mnie w kolektorze ssącym jest jeszcze jakaś grzałka. Możliwe, że jest to też wina akumulatora bo kręci ale wg mnie trochę za wolno. Jak ktoś może mi podpowiedzieć jak uruchomić tą grzałkę będę wdzięczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Theursus3p    3

Problem może tkwć w paliwie, parafia może się nie wytrącać... Sprawdź filtr paliwa. Ostatnio miałem podobny problem, tylko ładowarka zapalała, ale gdy miała ciężko nie chciała wkręcić się na obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurak    9

Filtry są nowe, paliwo zalałem zimowe choć możliwe, że jeszcze zostało letnie w instalacji i dlatego takie fochy strzela...po świętach odpompuję całe paliwo i od nowa zatankuję zimowym i sprawdzę jak będzie reagować na nowym akumulatorku. Zastanawia mnie jednak ta "świeca" w kolektorze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


mtracz    71

Zapewne masz świece płomieniowa. Doprowadzony przewód zasilający w paliwo i elektryczny.

Nie wiem jak jest u ciebie, ale w JCB ładowarkach uruchamia się stacyjką. Przekręcasz nią o kilka stopni, nie pamiętam czy jest jakiś opór. I czekasz około 10sekund nie mniej. Potem kręcisz stacyjka dalej i uruchamiasz rozrusznik. Jak dotkniesz jej bądź kolektora powinien być ciepły- gorący. Przy nieudanej próbie rozruchu powtarzaj czynność.

Sprawdź czy przypadkiem stacyjka nie kręci się w drugą stronę dla uruchomienia świecy. Czasem i tak bywa. Kontrolki raczej nie ma.

 

Jeżeli jednak silnik zapala to raczej nie paliwo bo nawet po udanym odpaleniu zgasł by zapewne jesli oddzieliła by się parafina w filtrze.

Nie masz opalarki albo palnika gazowego? Lepiej tego używaj niż samostartu. Podgrzejesz pompę i filtry i podmuchasz ciepłym powietrzem w kolektor, albo nagrzejesz kolektor z zewnątrz.

Ale jak uruchomisz świece to nic więc nie będzie potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawidg2    30

U mnie jest automatyczne podgrzewanie ale mam nowszy silnik na CR, kolego sprawdź tą świecę czy wogóle grzeje, ale najpierw jak piszesz że wolno kręci to podmień akumulator, pewnie też by się przydało rozrusznik sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurak    9

@mtracz, dziękuję za wskazówki, nie mam świecy płomieniowej gdyż nie jest doprowadzone zasilanie paliwem, jest jedynie jakaś świeca grzejąca powietrze - tak wnioskuję bo jest podłączony tylko jeden przewód elektryczny. Stacyjka nie przekręca się w drugą stronę. Jak przekręcam stacyjkę na II pozycję to nawet nie słyszę, żeby załączał się jakiś przekaźnik, chyba, że jest umiejscowiony gdzieś poza zasięgiem mojego ucha. Też mi się wydaje, że na letnim paliwie byłoby kiepsko. Sprawdzę opcje z tym akumulatorem bo wydaje mi się, że jakoś kiepsko kręci i nie może zaskoczyć. Dodatkowo sprawdzę, czy na II pozycji stacyjki jest podawany prąd na tą świecę.

 

P.S. Na desce rozdzielczej widnieje jakiś symbol świecy żarowej/płomieniowej ale się nie podświetla przy żadnej pozycji stacyjki. Choć możliwe, że w ogóle nie jest wykorzystywany.

 

@dawidg2, możesz mi powiedzieć co to jest za rodzaj silnika? W instrukcji mam opisane jako Dieselmax, jak to dalej interpretować, czy to co mam to jest zwykły wtrysk, czy CR?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Ja spotkałem się z silnikiem Perkinsa w JCB to one miały płomieniową świecę.

Nie było żadnego przekaźnika do świecy, załączała ja stacyjka.

U Ciebie jest zwykły wtrysk na pompie rotacyjnej.

Zrób zdjęcie tej świecy w kolektorze. Gruby przewód do niej doprowadzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurak    9

Śledziłem ten przewód i jest doprowadzony do takiego dużego przekaźnika w komorze silnika, sam przewód jest dość gruby, myślę, że ma przekrój ~4mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawidg2    30

W ciężarówce Volvo mam taką grzałkę na dolocie. Przekręć stacyjkę i trzym chwilę między zapłon a rozruch silnika musisz wyczuć moment kiedy się jeszcze nie załącza rozrusznik wtedy może się załączać ta grzałka no chyba że jest spalona albo coś z instalacją

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurak    9

W czwartek sprawdzę miernikiem czy podaje prąd ma "grzałkę, świecę" oraz spróbuję ją wymontować aby sprawdzić czy faktycznie coś grzeje tylko zastanawia mnie, dlaczego się nie zaświeca kontrolka na desce rozdzielczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawidg2    30

może zarówka spalona albo coś w wiązce. A robiłeś tak jak pisałem? między zapłonem a startem trzymałeś kluczyk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurak    9

Tak, bo stacyjka ma 3 pozycje, I wiadomo, załączenie obwodów elektrycznych, II - instrukcja mówi, że jest niewykorzystywana ale np w Fendzie wtedy grzeje świecę płomieniową, i III rozruch silnika. Przytrzymywałem na pozycji II parę sekund ale może coś nie łączy. Jest to dość nowy nabytek w gospodarstwie więc trzeba będzie rozebrać i wyczyścić wszystko, wtedy się może okazać, że jest tak jak mówisz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawidg2    30

Masz instrukcję? i nic tam nie pisze odnośnie tej grzałki? E u mnie jest tylko 0-I-II, na 1 się załącza zapłon i jest test kontrolek, i na II rozruch. Może jest jeszcze opcja że u Ciebie między pozycją II a III się załącza grzałka. nie na II jak w Fendzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurak    9

W czwartek wrócimy do tematu. Dzięki za poświęcony czas i rady :) Wesołych Świąt :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurak    9

Udało się przetrwać okres Świąt więc wracam do tematu. Dziś powęszyłem trochę przy maszynie i sprawa wygląda tak, że nie ma bezpiecznika od świecy kratowej w konsoli bezpieczników, jest jeden bezpiecznik w komorze silnika który jest dobry, świeca grzeje bo sprawdzałem ją manualnie. Zajrzałem też do kontrolki na desce rozdzielczej, otóż też tam nie wiele mogę zwojować gdyż jest to cały panel zintegrowany z resztą elektroniki, podejrzewam że od tego jest jakaś dioda która raczej nie miała prawa się spalić. Wprawdzie instrukcja mówi, że kontrolka zaświeci się przy temp. -6'C więc dziś nie miałem na co liczyć ale powinna zadziałać jak było -14'C. Zajrzę jeszcze do stacyjki, może tam coś się odłączyło....choć wątpię. Gdzie może być sterownik od świecy kratowej? Może tam coś zalazło brudem....

 

 

P.S. Gdyby ktoś potrzebował instrukcji obsługi to mogę się podzielić takową w formie elektronicznej. Proszę pisać na piva.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DawidPatek    0

Odświeżenie tematu

 

Mam taki sam problem i tutaj pojawia się pytanie, czy problem uległ rozwiązaniu?

 

Posiadam ładowarkę teleskopową JCB 525B z przełomu lat 80/90.

 

Przy niskich temperaturach ładowarka sprawia olbrzymie trudności przy odpalaniu. Jesli już zapali, to może stać cały dzień i nie będzie problemu po kilku godzinach z odpaleniem. Zawory sprawdzone, badanie manometrem przeprowadzone. Wszystko wychodzi prawidłowo.

 

Czytałem na kilku forach, że niektóre perkinsy tak mają, co nie zmienia sytuacji że jest to strasznie irytujące.

 

 

Liczę, że ktoś z Was mi coś doradzi

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kamilk19912
      Witam poszukuje instrukcji napraw oraz katalogu części od ładowarki teleskopowej JCB 535-95 z 2001 roku. Jeśli ktoś coś posiada proszę o kontakt na pw.
    • Przez daxon852a
      Witam, szukam ładowarki teleskopowej lub przegubowej do gospodarstwa rolno/hodowlanego - Głównie chodzi o wypychanie obornika z obory z małymi drzwiami jak na 60-tke, oraz do załadunku paszowozu i innych dodatkowych prac. Ładowarka pracowała by głównie w ciężkich warunkach bo mam cholernie dużo ciężkiego terenu obok siebie, a cały przedni napęd mojego ciągnika już po 8 latach zaczyna szwankować więc muszę przejść na coś innego. Na okres 2 tygodni miałem największą seryjnie ładowarkę NH i cholernie się nie sprawdziła - Na pełnych obrotach musiałem jeździć przez błoto bo nie dawała rady gdzie ciągnik szedł normalnie bez niczego no i sama sporo ważyła więc pewnie dlatego. 
       
      ZALEŻY MI TYLKO NA PODANIU OKREŚLONEJ FIRMY I EWENTUALNIE MODELU, ORAZ OPINIE ZALEŻY MI TYLKO NA SPRAWDZONEJ FIRMIE/MODELU.
    • Przez cfstar
      Witam wszystkich
      Mam pewien dość poważny problem, ponieważ układ jezdny w mojej ładowarce nie działa, stopniowo przestawał działać aż do momentu kiedy została uziemiona, po kilku rozmowach zostaliśmy poinformowani że to wina jednej pompy tzw. "wspomagającej", więc wymieniliśmy ją. Niestety w naszym przypadku to nie poskutkowało, bo po montażu nowej pompy, ładowarka przez kilka minut popracowała "na zimno" i problem powrócił, jak tylko popracuje trochę dłużej układ znowu przestaje działać. Może ktoś jest w stanie pomóc?
    • Przez peewee1984
      Witam
      Ostatnio stalem sie posiadaczem tej ladowarki z 98 roku i z braku jakiejkolwiek instrukcji mam kilka pytan. Czy ktoś posiada jakas serwisowke lub instrulcje obslugi tej ladowarki i chcialby sie podzielic? Druga pytanie dotyczy przelacznika z lewej strony kierownicy. Z katalogu mi wyszlo ze to przelacznik do wyrownania kol, ale jak sie nim poslugiwac?
    • Przez MIRAS699
      Witam mam ładowarke manitou 634 lsu 120 turbo z 2008 roku mam problem z wysięgnikiem a minowicie wysunołem go do przodu i niemoge go schować jak wcisne przełocznik to nic nie słychać nie słychać jak olej idzie czy pompa pracuje do przodu jest normalnie tak jak powino być (sprawdziłem prąd do przełącznika dochodzi) jak coś.Prosze doradźcie mi coś jak moge to naprawić bo żniwa za pasem
×