Skocz do zawartości
ZirakS

Montaż grzałki cieczy URSUS 4514

Polecane posty

ZirakS    0

Witam, jak zamontować grzałkę cieczy chłodzącej w 4514? Przeczytałem instrukcje ale wraz nie jestem pewien o którą zaślepkę w bloku silnika chodzi (jeżeli ktoś może to proszę wysłać zdjęcie jak ma ją zamontowaną u siebie.) Kolejną rzeczą jest jak wybić/wyjąć tą zaślepkę bo na oko oceniam że nie będzie łatwo a oczywiście nie chcę wyszczerbić/uszkodzić bloku. Ostatnią sprawą będzie czy po zdjęciu zaślepki płyn chłodzący będzie się wylewał czy po prostu tak go nie ma a grzałka ogrzewa jedynie ścianki a wraz z tym płyn a to jest bardzo istotna informacja dla mnie. Podsumowując chcę założyć grzałkę nie ze względu że ciągnik słabo pali a po prostu w trosce o silnik który cholernie się niszczy gdy jest namarznięty. Silnik "4410" 50kw 68,7KM 600mth i tylko po podgrzaniu świec przy mrozie ok. -18 i stania pod chmurką kilka dni bez opalania z olejem w silniku 15w (turdus) na dodatek na letniej jeszcze ropie ZAPALIŁ choć od razu nie załapał jak przy -5 ale to wszystko wina tej letniej zamarzniętej ropy :D przy -30 palił jak był koniecznie potrzebny :) No ale nie odbiegać od tematu. Dzięki z góry za pomoc :)

 

PS. Wesołych Świąt za wczasu gdybym na forum nie wszedł :)


Nie zezwalam na wynoszenie moim zdjęć poza portal bez mojej zgody. Zapytaj mnie o to ;)
Zapraszam na mój kanał na YouTube, znajdziesz mnie pod nickiem StudioUrsus4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego grzałkę w bij w jak najniższy otwór w bloku gdyż jak wiadomo ciepło idzie do góry ale też weź pod uwagę dostęp do tego otworu a co za tym idzie łatwość montażu grzałki

żeby zamontować grzałkę musisz najpierw z puścić płyn chodzący ale tylko z bloku inaczej wszystko wyleci

żeby wybić tzw. brok czyli tą zaślepkę to weź młotek wkrętak i uderz ale tylko nie w środek tylko po samych brzegach a dokładnie radzę bić u góry żeby się przekręcił i był w poziomie wtedy bez problemu złapiesz czy kombinerkami czy żabką i wyjmiesz

co do grzałki to grzeje tylko płyn a płyn rozgrzewa resztę

przed wbiciem grzałki pociągnij ją sylikonem wysokotemperaturowym tak dla pewności żeby nie ciekło

co do mocy grzałki to nie wiem jaką zalecają do 4p ale ja polecałbym coś koło min. 800 W i więcej żeby nie czekać za długo

ja w 2812 mam 600 W to trochę mało ale po godzinie grzania pali jak w lato

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZirakS    0

Zabawa z płynem widzę, żałuję że kazałem jej zamontować jak ciągnik kupowałem. W sumie najbardziej to by mi się przydała grzałka oleju bo to on robi kłopoty w zimnym starcie. Szkoda że ursus nie zrobił do 4514 takiej grzałki..


Nie zezwalam na wynoszenie moim zdjęć poza portal bez mojej zgody. Zapytaj mnie o to ;)
Zapraszam na mój kanał na YouTube, znajdziesz mnie pod nickiem StudioUrsus4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kolego grzałka oleju=samobójstwo dla oleju a co za tym idzie dla silnika najkrótsza droga do wy miany serca

sam myślałem nad taką grzałką do oleju ale do t25 ale to się mija z celem chociaż ostatnio w pewnym sklepie z częściami dowiedziałem się o grzałce oleju w której jest płyn i działa to na tej zasadzie że grzałka za nużona jest o płynie i dopiero ten płyn grzeje olej w misce ale dostępność tego do t25 jest zerowa

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZirakS    0

Tak coś w tym stylu. Nie chodzi mi aby go grzać jak na patelni tylko delikatnie podwyższyć temperaturę nie bezpośrednio przez element grzejący. Coś w stylu ognisko pod misą ale dogłębnie :)


Nie zezwalam na wynoszenie moim zdjęć poza portal bez mojej zgody. Zapytaj mnie o to ;)
Zapraszam na mój kanał na YouTube, znajdziesz mnie pod nickiem StudioUrsus4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

korek najlepiej jakim srubokrętem przebic a potem haczykiem wyrwać, korki są na podobnej wysokosci tylko wyrwij ten o odpowiedniej srednicy hehe, u mnie te korki po kilku latach od wymiany na wodzie wyglądają jak skorupki i tak zaraz zaczeły by cieknąć moja grzałka ma 700w to min 1 godz żeby odpalił bo swiece nie działają, kolego co się tak martwisz o ten silnik jak masz zalany turdus, to nic lepszego już ten silnik nie potrzebuje, inne ferdki cały żywot na superolu cc pracowały i też dawały rady, jak podrzejesz grzałką cylindry to od startu spalanie będzie prawidłowe silnik szybciej się nagrzeje a to już ogromna kożysc dla silnika

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZirakS    0
jak podrzejesz grzałką cylindry to od startu spalanie będzie prawidłowe silnik szybciej się nagrzeje a to już ogromna kożysc dla silnika

Właśnie dlatego się martwię aby lepiej było i te magiczne 10tyś mth silnik przepracował bez wglądu no oczywiście poza ustawieniem zaworów i wymianą olejów. :)


Nie zezwalam na wynoszenie moim zdjęć poza portal bez mojej zgody. Zapytaj mnie o to ;)
Zapraszam na mój kanał na YouTube, znajdziesz mnie pod nickiem StudioUrsus4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

kolega za badzo martwi się tym co bedzie za 15-20 lat hehe, a tak poważnie to zamiast turdusa lej fuchsa 15w40 a grzałka płynu ma same zalety bo chyba popadasz w paranoje jak doszukujesz się szybszego zużycia silnika po przez podgrzanie płynu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    256

Na allegro masz niby oryginał takie grzałki. Podejrzewam że zamontowana powinna być tam gdzie jest do tego fajne miejsce. Najwyżej jak nie wejdzie to zaślepkę nową założysz i drugą wyciągniesz.

Zaślepkę wiertarką przewiercić i wbić śrubowkręta, jakiś haczyk, i ją wyrwać. Można też takie coś zastosować. http://moto.allegro.pl/rolnex-grzalka-podgrzewacz-plynu-c360-1400w-i2870064007.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

a po co takie ustroństwo jak w c360 nie ma korków to trzeba tak kombinowac swoją grzale kupiłem na allegro za 70zł za to było by ze 3 grzałki gdyby tak ze lub 3 wstawić to w 20 min by odpalał na dotyk hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZirakS    0

jak doszukujesz się szybszego zużycia silnika po przez podgrzanie płynu

 

 

heh, źle mnie zrozumiałeś :D właśnie uważam że to pomaga a nie szkodzi :) Mówiłem że szkodzi rozruch przy -20 stopniach bez podgrzanego bez podgrzewania płynu ponieważ silnik chodzi chwile tak byle jak zanim wkręci się na moment na obroty i zacznie pracować jak należy ;) No ale macie racje nie ma co histeryzować. Co do zmiany oleju to jakbym miał zmieniać to na turdusa 10w półsyntetyka ale już przepracował 600mth na 15w mineralnym to nie ma co kombinować bo można tylko czasem zaszkodzić :)


Nie zezwalam na wynoszenie moim zdjęć poza portal bez mojej zgody. Zapytaj mnie o to ;)
Zapraszam na mój kanał na YouTube, znajdziesz mnie pod nickiem StudioUrsus4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Nie można przegrzać silnika przez grzałkę.Ile by to trwało czasu i jaka moc musiała być na gdzałce.Przecież w układzie chłodzenia silnika jest termostat który się otwiera jak woda jest gorąca i ją puszcza w duży obieg.Nie ma Możliwości przegrania silnika takim sposobem...

  • Like 1

Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

heh, źle mnie zrozumiałeś :D właśnie uważam że to pomaga a nie szkodzi :) Mówiłem że szkodzi rozruch przy -20 stopniach bez podgrzanego bez podgrzewania płynu ponieważ silnik chodzi chwile tak byle jak zanim wkręci się na moment na obroty i zacznie pracować jak należy ;) No ale macie racje nie ma co histeryzować. Co do zmiany oleju to jakbym miał zmieniać to na turdusa 10w półsyntetyka ale już przepracował 600mth na 15w mineralnym to nie ma co kombinować bo można tylko czasem zaszkodzić :)

możesz zmienić na półsynentyka, ale zastanów się czy to to ma sens 600mtg to niewiele, olej klasy API CI to i tak bardzo dobry olej o bardzo dobrych właściwościach myjących do tego silnika wystarczający jest olej API CC to zobacz jak duzy skok masz między właściwościąmyjącą C a właściwością czy też klasą myjącą bo jak zwał tak swał I półsynetyki mająnawate klasęmyjącą J, co do samego leju to czy żadszy olej w starej konstrukcji silnika bo nie ma się co oszukiwać perkins w 4514 to stara generacja więc czy żadszym olejem nie pogorszych właściwości smarnych to ja tam nie wiem, na pewno nie sąto graniczne wartości i krzywdy tym olejem nie zrobisz, ale jak ten ursus np. 10 godz bez przerwy w orce pracował bym to nie wiem co mu bardziej wyjdzie na zdrowie, start w -10st to co najmniej z 15 min pracy z ładowaczem a może i dłużej ażpłyn osiągnie 80st po podgrzaniu to 3-4 min więc jest różnica, nie wpsomne już o kwesti finansowej, ten turdus masz po około 11zł/l, fuchs 15w40 po około 17zł/l no ale 10w40 typowy do diesla to jużwydatek około 26-28zł/l więc moim zdaniem częstsza wymiana tego turdusa zrobi lepiej niż zalwanie 10w40, bo silniki i tak są trwałe a najczęściej do remontu przyczynia się pęknięcie jakiegoś przewodu chłodzącego i przegrzanie, zamarznięcie wody w chłodnicy i przegrzanie, pęknięcie przewodu od dopływu powietrza ssanie piasku kurzu i zatarcie, złe paliwo, no i katowanie ciągnika także recepta na długowieczność silnika to nie tylko olej a jedno z wielu czynników

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

ten turdus masz po około 11zł/l, fuchs 15w40 po około 17zł/l no ale 10w40 typowy do diesla to jużwydatek około 26-28zł/l

 

Ferdek takie ceny to chyba w fino masz ;) co do turdusa się zgodze, ale 10W40, w sklepie Claasa (Total) kosztuje 15-16zł/l brutto a Fuchs u korbanka nie więcej jak 20zł/l :)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    393

Zaślepke wybij uderzając w bok ja uderzyłem w środek i wbiłem do środka i 2 godziny wyciągania! Grzałke uszczelniłem silikonem tak dla pewności nie musi być aż wysokotempreturowy bo tam więcej jak 100 stpni nie powinno być no i potem pukać aż łądnie siądzie, ja mam w 2812 założoną grzałke od 4514 tą o mocy 800W i super grzeje :D ciagnik pali jakw lecie i jest już silnik rozgrzany przez co nie ma takiego złużycia no i aku i rozrusznik nie cierpi!

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZirakS    0

Nie można przegrzać silnika przez grzałkę.Ile by to trwało czasu i jaka moc musiała być na gdzałce.Przecież w układzie chłodzenia silnika jest termostat który się otwiera jak woda jest gorąca i ją puszcza w duży obieg.Nie ma Możliwości przegrania silnika takim sposobem...

 

 

Nikt tu nie mówi o przegrzaniu :)

 

Macie racje panowie ;) Dobra wszystko już wiem więc temat do zamknięcia chyba że jeszcze ktoś ma jakiś pytania.


Nie zezwalam na wynoszenie moim zdjęć poza portal bez mojej zgody. Zapytaj mnie o to ;)
Zapraszam na mój kanał na YouTube, znajdziesz mnie pod nickiem StudioUrsus4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No no ja wiem tylko napisałem tak dla informacji :)

 

A tematu się nie zamyka tak bez powodu,bo ktoś w przyszłości może mieć podobny problem to sobie napisze w tym temacie,nie zakładając drugiego :)


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles4514    10

A ja mam tu takie pytanie ! Słyszałem gdzieś że przy rozruszniku szybko obrotowym 4514 odpala w zimę tak samo jak by go podgrzewał grzałką . Ale znając żywotność wszystkich rozruszników produkowanych teraz to będzie to nie opłacalne ;/ W moim 4514 mam jeszcze oryginalny rozrusznik który ma 16 lat i chodzi do tej pory po jednym jego remoncie ;) A teraz te normalne wytrzymują około 5-8 lat a szybko obrotowe około 4-7 lat ;/ A teraz cena rozrusznika szybko obrotowego do 4514 wynosi około 400 zł więc na pewno lepsze jest zastosowanie grzałki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Ferdek takie ceny to chyba w fino masz ;) co do turdusa się zgodze, ale 10W40, w sklepie Claasa (Total) kosztuje 15-16zł/l brutto a Fuchs u korbanka nie więcej jak 20zł/l :)

 

dawno w fino nie byłeś bo tam z oleji tylko te akrosy mają i tylko 15w40 i olej shell typowo samochodowy do osobówek 10w40 w cenach z kosmosu, fucha czy czegoś innego na próżno tam szukać, w ogóle tam nic nie mają a coś zamówić u nich to też tragedia, oleje kupuje w grene i tam ten fuchs 10w40 słono kosztuje, ale dla mnie wystarczający jest ten 15w40 i jestem bardzo zadowolony słychać po silniku że pracuje łądniej ciszej w porównaniu do tego akrosa turbo 15w40, podbierania oleju brak a akrosa brał trochę także jest cacy,

ps. ja grzałki żadnym silikonem nie uszczelniałem i dość lekko się wcisneła ale się trzyma i nic nie cieknie

ps. przy 2000mtg przejść z 15w40 na 10w40 to chyba była by głupota? zresztą zimą ciągnika prawie w ogóle nie używam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pluto235    1

panowie, cieknie mi grzałka czym można ją uszczelnić? Lutowanie może powodować zwarcie , lub przebicie. Glanc nówka a cieknie. poradzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkuba    4

Koledzy mam problem jak kolega pluto235, cieknie mi grzałka przy jednej z tych rurek co wchodzą do środka. Kupiłem w agromie taki klej, "spawanie na zimno", jak myślicie kleić tym czy lepiej zalutować to? Proszę o możliwie szybką odpowiedź, gdyż chodzi o ładowarke która jest stale potrzebna. Z góry dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bartekcuber
      witam mam problem z ciśnieniem oleju silnika na zimnym ma 4,5 atmosfery a na gorącym nie całe 1 miezone zegarem ściągnąłem misę by zobaczyć panewki nie które panewki główne są one koloru szarego metalicznego a miejscami jakby żółte i tu pytanie czy to żółte to jest wyrobienie się panewki ?
    • Przez chuck00
      Orientuje się ktoś z Was jak w miarę sprawnie zamontować gniotownik w 695SL? Trzeba zdemontować przednie lewe koło i z tej lewej strony próbować czy jakoś inaczej?
    • Przez CASE77
      Ktos zna jak nazywał sie ursus który był wysyłany do ameryki były one xhyba niebieskie 
    • Przez rolnik324
      Witam, tak jak w tytule chciałbym w jakiś sposób przyśpieszyć obroty wałka wom w ursusie c360 (możliwe że nasz ciągnik to c355, sami dobrze nie wiemy). Zacznę może od tego że ursus ten pracuje z agregatem prądotwórczym, a agregat wytwarza prąd do pompy głębinowej która wyciąga wode do dosć małej deszczowni do podlewania truskawek. Pompa zasilana jest napięciem 400v i aby uzyskać taki wynik na agregacie ursus pracuje na 2000 obrotów. Mi i tacie nie podoba się to ze względu że ciągnik niekiedy musi pracować tak ponad 5h (a przydałoby się aby pracował dłużej ponieważ mamy spory areał i nie wystarcza to na podlanie wszystkiego w czasie suszy) i to powoduje że ciągnik paliwa spali "swoje" i do tego wychodzą małe nieszczelności silnika (poci się spod korka oleju i paru innych elementów silnika) i zdąży się przez kilka godzin nazbierać na ziemi oleju. Przechodząc do sedna, czy jest możliwość zrobienia lub kupna jakiejś przekładni albo czegoś co zaproponujecie do ciągnika żeby chodził na niższych obrotach? Słyszałem o przerobieniu jakoś trybów albo wymiana skrzyni ursusa na zetora, ale jednak wolałbym nie ingerować teraz w wnętrze ciągnika i wolałbym coś na zewnątrz. Z góry dziękuje. Nieścisłości będę rozwijał w komentarzach.
    • Przez mrlighter99
      Witam,
      Mam pytanie jakie traktory (oprócz fenda )posiadają osobny zbiornik na olej hydrauliczny. Ponieważ posiadam ursusa i chce kupić ciągnik. Pozdrawiam.
      Proszę o przykłady
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.