Skocz do zawartości
ZirakS

Montaż grzałki cieczy URSUS 4514

Polecane posty

ZirakS    0

Witam, jak zamontować grzałkę cieczy chłodzącej w 4514? Przeczytałem instrukcje ale wraz nie jestem pewien o którą zaślepkę w bloku silnika chodzi (jeżeli ktoś może to proszę wysłać zdjęcie jak ma ją zamontowaną u siebie.) Kolejną rzeczą jest jak wybić/wyjąć tą zaślepkę bo na oko oceniam że nie będzie łatwo a oczywiście nie chcę wyszczerbić/uszkodzić bloku. Ostatnią sprawą będzie czy po zdjęciu zaślepki płyn chłodzący będzie się wylewał czy po prostu tak go nie ma a grzałka ogrzewa jedynie ścianki a wraz z tym płyn a to jest bardzo istotna informacja dla mnie. Podsumowując chcę założyć grzałkę nie ze względu że ciągnik słabo pali a po prostu w trosce o silnik który cholernie się niszczy gdy jest namarznięty. Silnik "4410" 50kw 68,7KM 600mth i tylko po podgrzaniu świec przy mrozie ok. -18 i stania pod chmurką kilka dni bez opalania z olejem w silniku 15w (turdus) na dodatek na letniej jeszcze ropie ZAPALIŁ choć od razu nie załapał jak przy -5 ale to wszystko wina tej letniej zamarzniętej ropy :D przy -30 palił jak był koniecznie potrzebny :) No ale nie odbiegać od tematu. Dzięki z góry za pomoc :)

 

PS. Wesołych Świąt za wczasu gdybym na forum nie wszedł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego grzałkę w bij w jak najniższy otwór w bloku gdyż jak wiadomo ciepło idzie do góry ale też weź pod uwagę dostęp do tego otworu a co za tym idzie łatwość montażu grzałki

żeby zamontować grzałkę musisz najpierw z puścić płyn chodzący ale tylko z bloku inaczej wszystko wyleci

żeby wybić tzw. brok czyli tą zaślepkę to weź młotek wkrętak i uderz ale tylko nie w środek tylko po samych brzegach a dokładnie radzę bić u góry żeby się przekręcił i był w poziomie wtedy bez problemu złapiesz czy kombinerkami czy żabką i wyjmiesz

co do grzałki to grzeje tylko płyn a płyn rozgrzewa resztę

przed wbiciem grzałki pociągnij ją sylikonem wysokotemperaturowym tak dla pewności żeby nie ciekło

co do mocy grzałki to nie wiem jaką zalecają do 4p ale ja polecałbym coś koło min. 800 W i więcej żeby nie czekać za długo

ja w 2812 mam 600 W to trochę mało ale po godzinie grzania pali jak w lato

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZirakS    0

Zabawa z płynem widzę, żałuję że kazałem jej zamontować jak ciągnik kupowałem. W sumie najbardziej to by mi się przydała grzałka oleju bo to on robi kłopoty w zimnym starcie. Szkoda że ursus nie zrobił do 4514 takiej grzałki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kolego grzałka oleju=samobójstwo dla oleju a co za tym idzie dla silnika najkrótsza droga do wy miany serca

sam myślałem nad taką grzałką do oleju ale do t25 ale to się mija z celem chociaż ostatnio w pewnym sklepie z częściami dowiedziałem się o grzałce oleju w której jest płyn i działa to na tej zasadzie że grzałka za nużona jest o płynie i dopiero ten płyn grzeje olej w misce ale dostępność tego do t25 jest zerowa

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZirakS    0

Tak coś w tym stylu. Nie chodzi mi aby go grzać jak na patelni tylko delikatnie podwyższyć temperaturę nie bezpośrednio przez element grzejący. Coś w stylu ognisko pod misą ale dogłębnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

korek najlepiej jakim srubokrętem przebic a potem haczykiem wyrwać, korki są na podobnej wysokosci tylko wyrwij ten o odpowiedniej srednicy hehe, u mnie te korki po kilku latach od wymiany na wodzie wyglądają jak skorupki i tak zaraz zaczeły by cieknąć moja grzałka ma 700w to min 1 godz żeby odpalił bo swiece nie działają, kolego co się tak martwisz o ten silnik jak masz zalany turdus, to nic lepszego już ten silnik nie potrzebuje, inne ferdki cały żywot na superolu cc pracowały i też dawały rady, jak podrzejesz grzałką cylindry to od startu spalanie będzie prawidłowe silnik szybciej się nagrzeje a to już ogromna kożysc dla silnika

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZirakS    0
jak podrzejesz grzałką cylindry to od startu spalanie będzie prawidłowe silnik szybciej się nagrzeje a to już ogromna kożysc dla silnika

Właśnie dlatego się martwię aby lepiej było i te magiczne 10tyś mth silnik przepracował bez wglądu no oczywiście poza ustawieniem zaworów i wymianą olejów. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

kolega za badzo martwi się tym co bedzie za 15-20 lat hehe, a tak poważnie to zamiast turdusa lej fuchsa 15w40 a grzałka płynu ma same zalety bo chyba popadasz w paranoje jak doszukujesz się szybszego zużycia silnika po przez podgrzanie płynu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    190

Na allegro masz niby oryginał takie grzałki. Podejrzewam że zamontowana powinna być tam gdzie jest do tego fajne miejsce. Najwyżej jak nie wejdzie to zaślepkę nową założysz i drugą wyciągniesz.

Zaślepkę wiertarką przewiercić i wbić śrubowkręta, jakiś haczyk, i ją wyrwać. Można też takie coś zastosować. http://moto.allegro.pl/rolnex-grzalka-podgrzewacz-plynu-c360-1400w-i2870064007.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

a po co takie ustroństwo jak w c360 nie ma korków to trzeba tak kombinowac swoją grzale kupiłem na allegro za 70zł za to było by ze 3 grzałki gdyby tak ze lub 3 wstawić to w 20 min by odpalał na dotyk hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZirakS    0

jak doszukujesz się szybszego zużycia silnika po przez podgrzanie płynu

 

 

heh, źle mnie zrozumiałeś :D właśnie uważam że to pomaga a nie szkodzi :) Mówiłem że szkodzi rozruch przy -20 stopniach bez podgrzanego bez podgrzewania płynu ponieważ silnik chodzi chwile tak byle jak zanim wkręci się na moment na obroty i zacznie pracować jak należy ;) No ale macie racje nie ma co histeryzować. Co do zmiany oleju to jakbym miał zmieniać to na turdusa 10w półsyntetyka ale już przepracował 600mth na 15w mineralnym to nie ma co kombinować bo można tylko czasem zaszkodzić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Nie można przegrzać silnika przez grzałkę.Ile by to trwało czasu i jaka moc musiała być na gdzałce.Przecież w układzie chłodzenia silnika jest termostat który się otwiera jak woda jest gorąca i ją puszcza w duży obieg.Nie ma Możliwości przegrania silnika takim sposobem...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

heh, źle mnie zrozumiałeś :D właśnie uważam że to pomaga a nie szkodzi :) Mówiłem że szkodzi rozruch przy -20 stopniach bez podgrzanego bez podgrzewania płynu ponieważ silnik chodzi chwile tak byle jak zanim wkręci się na moment na obroty i zacznie pracować jak należy ;) No ale macie racje nie ma co histeryzować. Co do zmiany oleju to jakbym miał zmieniać to na turdusa 10w półsyntetyka ale już przepracował 600mth na 15w mineralnym to nie ma co kombinować bo można tylko czasem zaszkodzić :)

możesz zmienić na półsynentyka, ale zastanów się czy to to ma sens 600mtg to niewiele, olej klasy API CI to i tak bardzo dobry olej o bardzo dobrych właściwościach myjących do tego silnika wystarczający jest olej API CC to zobacz jak duzy skok masz między właściwościąmyjącą C a właściwością czy też klasą myjącą bo jak zwał tak swał I półsynetyki mająnawate klasęmyjącą J, co do samego leju to czy żadszy olej w starej konstrukcji silnika bo nie ma się co oszukiwać perkins w 4514 to stara generacja więc czy żadszym olejem nie pogorszych właściwości smarnych to ja tam nie wiem, na pewno nie sąto graniczne wartości i krzywdy tym olejem nie zrobisz, ale jak ten ursus np. 10 godz bez przerwy w orce pracował bym to nie wiem co mu bardziej wyjdzie na zdrowie, start w -10st to co najmniej z 15 min pracy z ładowaczem a może i dłużej ażpłyn osiągnie 80st po podgrzaniu to 3-4 min więc jest różnica, nie wpsomne już o kwesti finansowej, ten turdus masz po około 11zł/l, fuchs 15w40 po około 17zł/l no ale 10w40 typowy do diesla to jużwydatek około 26-28zł/l więc moim zdaniem częstsza wymiana tego turdusa zrobi lepiej niż zalwanie 10w40, bo silniki i tak są trwałe a najczęściej do remontu przyczynia się pęknięcie jakiegoś przewodu chłodzącego i przegrzanie, zamarznięcie wody w chłodnicy i przegrzanie, pęknięcie przewodu od dopływu powietrza ssanie piasku kurzu i zatarcie, złe paliwo, no i katowanie ciągnika także recepta na długowieczność silnika to nie tylko olej a jedno z wielu czynników

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

ten turdus masz po około 11zł/l, fuchs 15w40 po około 17zł/l no ale 10w40 typowy do diesla to jużwydatek około 26-28zł/l

 

Ferdek takie ceny to chyba w fino masz ;) co do turdusa się zgodze, ale 10W40, w sklepie Claasa (Total) kosztuje 15-16zł/l brutto a Fuchs u korbanka nie więcej jak 20zł/l :)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    392

Zaślepke wybij uderzając w bok ja uderzyłem w środek i wbiłem do środka i 2 godziny wyciągania! Grzałke uszczelniłem silikonem tak dla pewności nie musi być aż wysokotempreturowy bo tam więcej jak 100 stpni nie powinno być no i potem pukać aż łądnie siądzie, ja mam w 2812 założoną grzałke od 4514 tą o mocy 800W i super grzeje :D ciagnik pali jakw lecie i jest już silnik rozgrzany przez co nie ma takiego złużycia no i aku i rozrusznik nie cierpi!

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZirakS    0

Nie można przegrzać silnika przez grzałkę.Ile by to trwało czasu i jaka moc musiała być na gdzałce.Przecież w układzie chłodzenia silnika jest termostat który się otwiera jak woda jest gorąca i ją puszcza w duży obieg.Nie ma Możliwości przegrania silnika takim sposobem...

 

 

Nikt tu nie mówi o przegrzaniu :)

 

Macie racje panowie ;) Dobra wszystko już wiem więc temat do zamknięcia chyba że jeszcze ktoś ma jakiś pytania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No no ja wiem tylko napisałem tak dla informacji :)

 

A tematu się nie zamyka tak bez powodu,bo ktoś w przyszłości może mieć podobny problem to sobie napisze w tym temacie,nie zakładając drugiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles4514    10

A ja mam tu takie pytanie ! Słyszałem gdzieś że przy rozruszniku szybko obrotowym 4514 odpala w zimę tak samo jak by go podgrzewał grzałką . Ale znając żywotność wszystkich rozruszników produkowanych teraz to będzie to nie opłacalne ;/ W moim 4514 mam jeszcze oryginalny rozrusznik który ma 16 lat i chodzi do tej pory po jednym jego remoncie ;) A teraz te normalne wytrzymują około 5-8 lat a szybko obrotowe około 4-7 lat ;/ A teraz cena rozrusznika szybko obrotowego do 4514 wynosi około 400 zł więc na pewno lepsze jest zastosowanie grzałki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Ferdek takie ceny to chyba w fino masz ;) co do turdusa się zgodze, ale 10W40, w sklepie Claasa (Total) kosztuje 15-16zł/l brutto a Fuchs u korbanka nie więcej jak 20zł/l :)

 

dawno w fino nie byłeś bo tam z oleji tylko te akrosy mają i tylko 15w40 i olej shell typowo samochodowy do osobówek 10w40 w cenach z kosmosu, fucha czy czegoś innego na próżno tam szukać, w ogóle tam nic nie mają a coś zamówić u nich to też tragedia, oleje kupuje w grene i tam ten fuchs 10w40 słono kosztuje, ale dla mnie wystarczający jest ten 15w40 i jestem bardzo zadowolony słychać po silniku że pracuje łądniej ciszej w porównaniu do tego akrosa turbo 15w40, podbierania oleju brak a akrosa brał trochę także jest cacy,

ps. ja grzałki żadnym silikonem nie uszczelniałem i dość lekko się wcisneła ale się trzyma i nic nie cieknie

ps. przy 2000mtg przejść z 15w40 na 10w40 to chyba była by głupota? zresztą zimą ciągnika prawie w ogóle nie używam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pluto235    1

panowie, cieknie mi grzałka czym można ją uszczelnić? Lutowanie może powodować zwarcie , lub przebicie. Glanc nówka a cieknie. poradzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkuba    4

Koledzy mam problem jak kolega pluto235, cieknie mi grzałka przy jednej z tych rurek co wchodzą do środka. Kupiłem w agromie taki klej, "spawanie na zimno", jak myślicie kleić tym czy lepiej zalutować to? Proszę o możliwie szybką odpowiedź, gdyż chodzi o ładowarke która jest stale potrzebna. Z góry dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez HorPol65
      Witam!! Mam takie pytanie jaki tur da rade zalozyc do 60-tki??
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez kuba12345
      Witam serdecznie panowie.... Do dziś z moim władkeim już od dłuższego czasu nie było problemu aż do dziś ! Chciałem go odpalić podczas kręcenia rozrusznikiem (rozrusznik oryginalny ) usłyszałem jakieś takie 2 pstryknięcia tak jak by coś się przepalało traktor nie odpalił za pierwszym kręceniem więc dałem mu chwile odpoczynku i chciałem spróbować jeszcze raz a tu nie miła niespodzianka żaróweczka od masy od razu zgasła jak tylko kluczykiem przekręciłem masa ginie nawet gdy próbuje włączyć światła przy każdym chodź by minimalnym po boże prądu od razu masa ginie. Wykluczyłem przepalony włącznik masy lub poluzowany ponieważ założyłem drugi i to samo nawet jak kabel od akumulatora i ten drugi cienki co idzie pod ten włącznik masy dotykałem do blach i próbowałem go odpalić włączyć światła od razu żaróweczka gasła i zero prądu ;[ Nie mam pojęcia skąd doszło to dziwne strzelenie nie było one jakieś bardzo głośnie ale dające się do usłyszenia. Panowie ciągnik potrzebny natychmiast. Błagam pomóżcie. Liczę na waszą szybką pomoc Kuba12345
    • Przez Kamilukowiak
      Witam jestem posiadaczem ursusa 4514 i planuje kupić do niego tura. Mam w nim jedną pompę do hydrauliki i zastanawiam się  czy da on sobie radę przy oborniku lub w balotach z sianokiszonki. Czy będzie trzeba dokładać drugą  pompę ?
×