Wojtek_250

John deere 2130 problem z hydrauliką

Polecane posty

Wojtek_250    0

Witam wszystkich użytkowników:) Jestem tutaj nowy i proszę o pomoc, kupiłem sobie JD 2130 był on rozebrany przez poprzedniego właściciela do malowania, między innymi wyciągnięta była pompa hydrauliczna przed silnikiem i rurki łączące ją z skrzynią. Poprzedni właściciel mówił że przed rozkręceniem wszystko było w porządku. Ja wyczyściłem wszystko i poskładałem hydraulikę zmieniłem filtr oleju i wlałem nowy olej, odpaliłem traktor trochę oleju ubyło w skrzyni więc dolałem i odpaliłem jeszcze raz ale nie działa wspomaganie i podnośnik, wom się załącza a a żółw i zając działa poprawnie. wlałem kilka litrów oleju do tego zbiornika z przodu nad pompą i wtedy przez chwilę działało wspomaganie dopuki był tam olej. niewiem co jeszcze mogę sprawdzić i zrobić, olej w skrzyni jest teraz trochę ponad maximum, czytałem na forum o zaworkach w przewodach więc jeszcze się zastanawiam czy dobrze rurki zkręciłem. Pasowało mi tak że ta która idzie z skrzyni do chłodnicy oleju jest bliżej koła i w niej nie było zaworka, druga ta bliżej środka miała zaworek i przykręcona była bezpośrednio do pompy (niewiem czy to jest poprawnie i kiedy nią idzie olej) zaworek jest jeszcze w tej śrubie co zakręca się na tym zbiorniku z olejem z przodu. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze mogę zrobić bardzo proszęo pomoc męczę się już z tym dość długo i nie mogę sobie poradzić, mój mail w razie czego wbanach@interia.pl Z góry dziękuję i Zyczę wszystkim Wesołych Świąt, pozdrowienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    21

Dam Ci radę , napisz do użytkownika szczewko ,On napewno Ci cos poradzi .. :D

Także życzę Wesołych , pogodnych i zdrowych Świąt Bożego Narodzenia .

:)


Moja potęga : John Deere 2140 i Zetor 7211
John Deere...Niezawodność jest naszą Siłą
Nothing Runs Like a Deere and Zetor ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek_250    0

Dziękuję za radę ale nie wiem czemu nie mogę wysłać wiadomości pisze że użytkownik szczewko nie może otrzymywać wiadomości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni jest jeszcze jedna pompa zębata która podaje olej do tego zbiornika z przodu,

jeśli ona jest padnięta albo ma problem z zaciągnięciem oleju to takie mogo być objawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mucha7    1

koledzy mam problem z jd 2130 nie reaguje podnośnik i wspomaganie prosze o pomoc ?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mucha7    1

umnie półbiegów niema wczoraj wieczorem sprawdziłem w zabiorniczku wyrównawczym jest olej a gdy sie zapali traktor to pompa pomocnicza podaje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITTER    0

mucha7 ja miałem podobny przypdek w john deere 2140 i w moim przypadku obcieły sie nity na tarczy sprzegłowej i nie miałem wspomagania połbiegów i ciagnik nie podnosił .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mucha7    1

PITTER ok bede to mial to na uwadze narazie obstawiam pompe główną dziś spróbuje ja wyciagnąc i zobaczymy , a jeszcze mam pytanie jak ma znaczenie tarcza sprzegłowa w hydraulice w jakim stopniu ona odpowiada za to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PITTER    0

No jeżeli tarcza nie bedzie działała tak jak powinna nie będzie przekazywany napęd na pompe głowna ona jest powiazana z pompą . W moim przypadku gdy obcieły sie kliny na tej tarczy były obiawy padniecia pompy głowniej tak jakby poprostu siadła a jak sie okazało pompa jest sprawna tylko na tarczy obcieły sie nity i pompa jakby nie miała napędu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jelonek40    0

WITAM mam JD 2130 i mam problem z hydrauliką podnośnik nie działa nie wspomaganie się zacina , może ktoś wie gdzie są zawory w hydraulice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groszek87    0

Boże jakie tu głupoty piszą aż zęby bolą. Żeby tarcza sprzęgłowa miała coś wspólnego z pompą. A w c385 ma? Chyba przez sprzęgło mogą przechodzić dwa wałki nie tylko jeden. Jak wciskasz sprzęgło to ci hydraulika się zatrzymuję? Co to john deere z silnikiem i skrzynia c-360? A wracając do tematu choć po tylu latach to raczej ciągniki o których mowa poszły na złom. Żeby  coś naprawić trzeba ogarnąć zasadę działania (schemat jest). Zanim zaczniesz śledzić drogę oleju sprawdź jego stan i czy filtr w skrzyni nie zassany do środka. Czyli tak: Pompa systemowa w skrzyni nr 10  ciągnie olej przez smok jeśli smok zabity, nie pociągnie albo  z początku trochę. Pod skrzynią duża śruba smok ułożony jest w poprzek skrzyni. Najlepiej w katalogu go znajdziesz. Rzadko to pomaga ale będziesz miał już czysty.  Podaje do filtra, w  filtrze mamy zaworek bezpieczeństwa 13. Jest on z boku skrzyni na 30 klucz bodajże ścina w nim kołek, wyciągany haczykiem z drutu, jak ścięty to hydraulika martwa. Dalej do rozdzielacza na skrzyni. Nieraz zdarza się że ktoś na szybkiego rozpoławiał skrzynie i zapomniał sprawdzić oringi a przez nie potrafi uciekać olej.. Dalej do rozdzielacza na skrzyni. Tu mamy zawór regulacji  ciśnienia 17,jeśli się zaciął część  ciśnienia, albo całe pójdzie  do skrzyni. Jeśli mamy nieszczelny wzmacniacz (hi-lo) na włączonym,  ciśnienie pójdzie  do  skrzyni i tak samo z przodem i womem. Najlepiej miesć zegar i wpiąć go w rozdzielacz i włączać wom przód hi-lo. Spadki ciśnienia pokaże od razu. Jeśli sa długotrwałe to rero rozpoławiamy. Ciśienie w granicach 10 bar. Dalej mamy  zaworek bezpieczeństwa z prawej strony skrzyni 16, co te trzy grube przewody są. Dalej pompa. Pompa ma 3 wyjścia. Powrót, wysokie ciśnienie i nadmiar. z pompy nadmiar idzie do zbiornika wyrównawczego w nim zaworek z kulką lubi się rozsypać, u góry. Z pompy wychodzi wysokie ciśnienie i idzie do zaworu ciśnieniowego ustawionego na ciśnienie ma wynosić 180 bar. Jeśli się zaciął ciśnienie pójdzie do skrzyni. Jeśli jest ok to działa orbitrol i podnośnik. Na powrocie jest zaworek ustawiony by olej sobie swobodnie wracał do skrzyni. Jeśli hydraulika drży znaczy że pompa nie dostaje wystarczająco dużo oleju czyli ma nieszczelność na tym układzie co opisałem. Trochę to skomplikowali jankesi  w nowszych już poprawili ale dodali elektronikę co się pierdzieli zresztą w sg2 też się pierdzieli jak sie nie dba. 

schemat_ukladu_hydraulicznego_john_deere_seria_40_i_50_l_6d00515527fa42140e7aa4055b82f993.jpg

Edytowano przez Groszek87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Bardzo dziękujemy za przydatne informacje. Ja mam do naprawienia układ w koparko-ładowarce JD410. Różni się trochę od ciągnika tym że ma większą pompę, nie posiada zbiornika wyrównawczego, zamiast polbiegów ma hydrauliczny rewers, nie ma 4x4. wspomaganie na serwo. Na pompie hydraulicznej jest elektrozawór, który upuszcza ciśnienie przy kręceniu rozrusznikiem. Objawy jak w każdym Jelonku. Wszystko szarpie, zanika wspomaganie, bardzo wolno pracuje, ale ma siłę. W jednym filtrze było trochę poszarpanej gumy, drugi filtr czysty, siatki nie wyjmowałem bo przeszkadza drugi filtr. Jakieś wskazówki? Jak by ktoś nie widział takiego sprzętu, pokazuję 2 filmiki: https://youtu.be/2UIicshqO2Q https://youtu.be/MsuMkLM4kAM

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gomez01    1

Witam a czy pompa przednia dała by rade sama pociągnąć olej ze skrzyni biegów w koncu jest tłoczkowa??? Chce zrobić taki eksperyment i wyciągnąć kulke i sprężynke z zaworku numer 16 na schemacie , będzie to tylko eksperyment (wiadomo że na dłuższą czas musiałby być gdzieś po drodze zamontowany filtr bo pompa będzie ciągła olej wprost ze szkryni), Chodzi o to ze najprawdopodobniej mam do wymiany pompę w skrzyni biegów bo jak sie olej rozgrzeje nie nadąża podawać do pompy głównej i hydraulika staje , a chciałbym sie jeszcze jakoś poratować do końca sezonu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutekrb    5

Ta pompa działa tak jak myjka wysokociśnieniowa. W teorii wielu podaje, że można podać wodę z zewnętrznego zbiornika ale ten musi być wyżej by było choć minimalne ciśnienie inaczej nie ruszy. Tak samo jest tu, pompa główna z przodu jedynie podnosi ciśnienie, ale z zera go nie wytworzy, bo nie jest to pompa ssąco tłocząca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gomez01    1

Ok ale w przypadku kiedy stan oleju jest prawidłowy w skrzyni to poziom powinien być wystarczający bo wyrówna sie samoczynnie kiedy nie będzie kulki w zaworku a kiedy już pompa  zaciągnie to mozę być niższy np. podczas jazdy a pompa nadal powinna ciągnąć bo zaworek jest umiejscowiony dużo poniżej stanu minimalnego.Mam wrażenie ze jednak tak sie dzieje bo po odpuszczenie gazu kiedy olej jest rozgrzany i pompa wewnętrzna juz nie podaje do przedniej to hydraulika jednak działa przez kilka kilkanascie sekund poprawnie , tak jakby pompa miała jeszcze olej w przewodzie i dopiero kiedy go przepompuje przestaje działać.  Nie wiem może sie mylę ale spróbuję tak zrobić po południu , bo tam za dużo rozkręcenia nie ma przy tym zaworku 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grześ220    0

Gomez01napisz proszę o swoim eksperymencie czy się powiódł czy nie i jakie są twoje spostrzeżenia

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gomez01    1

Cześć niestety pomysł nie wypalił, pompa faktycznie zaciągła olej , ale predkość działania hydrauliki była mniej więcej na poziomie 50% no i również po rozgrzaniu oleju pompa główna przestała całkowiciego pobierać i hydraulika staneła. Zastanawiam sie czy gdyby zastosować jakąć pompke pomocniczą nisko ciśnieniową na przykład od wspomagania samochodowego  czy dała by rade dodatkowo zasilać pompe główną?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grześ220    0

Wiesz tak już całkiem szalony pomysł to zrobić zasilanie z smoka tego co w skrzyni jest tylko z drugiej strony tak gdzie jest korek dorobić nypel wkręcić tam i przewodem hydraulicznym dojść do pompy najlepiej pompa na pasek klinowy tylko jak i gdzie zamontować   ,następnie z tej pompy dostarczyć olej do pompy głównej z przodu . Na zasilaniu wstawić zawór cisnieniowy tak aby nie więcej niż 10 . i do przewodu zasilającego pompę a trzeba pamiętać o studzeniu oleju bo jak się nagrzeje to lipa będzie tak samo jak teraz :P . Na koniec trzeba policzyć wszystko czy nie lepiej rozebrać i naprawić orginał tak jak jest . ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gomez01    1

Jak podasz olej do pompy głównej to ona już sama odda nadmiar przez zbiornik wyrównawczy i na chłodnice, koszt podobny czy nie ale po drodze wymiany pompy w skrzyni biegów różne dziwne rzeczy mogą sie dziać typ jakieś nie szczelności czy przepuszczanie oleju przez wom, hi-lo, i przedni napęd, ogólnie to trzeba będzie chyba cene ciut zaniżoną dać i sprzedać dziadostwo 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gomez01    1

Oki Panowie pompa w skrzyni biegów wymieniona ciągnik przez kilka godziny działał jak należy ,aż miło było pracować, po paru godzinach powrót do szarej rzeczywistości ale nie jak do tej pory stopniowo w miare rozgrzewania się oleju tylko odrazu hydraulika uciekła do 1500 obrotów silnika hydraulika martwa  powyżej tych obrotów hydraulika wraca ale tak nie da sie pracować. Groszek87 czy czy gdyby ten zaworek 13 był ścięty (może ciśnienie z nowej pompy go ścieło) to hydraulika  mogła by pracować na wyższych obrotach , dodam jeszcze że jak olej rozgrzany to na wolnych obrotach sam załącza się wałek półbieg i napęd, nawet nie ma ciśnienia żeby to wyłączyć dopiero po dodaniu gazu ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisnia-88-17    18

Witam, panowie ktoś podpowie jak korzystam z tylnich wyjść hydraulicznych to ciągle napełnia się zbiorniczek odpływowy.dodam że hydraulika od hydropaku z siewnika, tylko zasilajaca. jd 6320

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dwaa9
      Część. Nagle przestała mi działać hydraulika. Po zgaszeniu i opuszczeniu podnośnika i tura. Teraz nic nie działa. Nie podnosi ani nie działa wspomaganie. Wom działa. Gdzie moze być przyczyna?
      Dodam jeszcze że olej jest, filtry wymieniane w tamtym roku. Myślę że to może być przednia pompa bo wcześniej stukała a teraz ucichło 
    • Przez TOMASZ22
      Jestem po wymianie obu pomp w moim jelonku, wymieniłem oraz filtr oleju, a ciągnik nadal kiepsko podnosi
       
      Caps Lock!
    • Przez JacekBiernacki
      witam ma problem z podnośnikiem w swoim jd 2140 otóż sytuacja wygląda tak że podnośnik po wyłączeniu ciągnika opada momentalnie a gdy podpinam cięższa maszynę to na wolnych obrotach nie potrafi jej utrzymać w powietrzu wydaje mi się że to tłok jest winny chyba że zawur
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Mam taki problem w John Deere 3140 że nie mogę zmienić biegów na dźwigni od rewersu czyli żółw zająć i wsteczny .albo muszę wrzucić na luz 1.2.3.4 i dopiero tam wbić albo je jestem wstanie ruszyć bo albo zblokuje biegi albo wg nie mogę zmienić biegu chodzi o żółw zająć i wsteczny .jak odkręciłem to cięgno od lewarka które idzie do tego walka wodzika od skrzyni to cały ten wałek kręci się w koło .czy to będzie uszkodzony ten wałek w środku ?? Podobno bardzo często w tych jelonkach się to dzieje 
    • Przez Paweł20
      Szukam całej tylniej lampy z obudową do john deere 2040
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj