Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ostry773    5

Witam. Jak w temacie. Jestem pierwszym właścicielem tego ciągnika zakupiłem go pod koniec grudnia w 2003 roku i po 9 latach służby na gospodarstwie rozsypała sie skrzynia biegów przepracował 1200Mtg. Po rozkręceniu ciągnika okazał się ze zniszczeniu uległo łożysko igiełkowe które popsuło synchronizator biegu 4/5. Co najlepsze po zakupieniu części na Słowacji i porównaniu ich z oryginalnie zamontowanymi w skrzyni okazało się ze ze te które były na pierwszym montażu wcale nie są oryginalne ich jakość jest bardzo słaba a wykonanie niedokładne. Po tym zadzwoniłem do Koszalina gdzie znajduje się siedziba Zetora i co usłyszałem: że części zakupione przeze mnie na pewno nie są oryginalne. Więc jak wytłumaczyć fakt,że są o wiele wyższej jakości niż te oryginalne? Proszę o waszą pomoc w tej sprawie bo mam wrażenie, że mój ciągnik wcale nie jest złożony z oryginalnych podzespołów tylko z części drugiego gatunku... Co dalej z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominic    33

no nic, naprawić, poskładać i jeździć. W dzisiejszych czasach z częściami to loteria.


c 330
4011
mf 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Teraz po tylu latach to nic nie zrobisz....Jak by było to na gwarancji to można jeszcze coś pomyśleć.A po czym oceniłeś że te oryginalne co były w ciągniki nie są wcale takiej dobrej jakości? Poza tym w każdej marce ciągników robili cuda nie wida z częściami...np. Kiedy nie mieli pieniędzy itp......


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

Czy części które kupiłeś są w oryginalnych pudełkach Zetora? Skąd wiesz że są wyższej jakości? Poddawałeś je ekspertyzie? Np. używałeś twardościomierza? A co do dokładności wykonania to przecież te części pracowały już swoje i niekoniecznie muszą wyglądać jak nowe. Sam napisałeś że uległy zniszczeniu. Nie uwierzę w to że Zetor zamontowałby na montażu części które nie przeszłyby kontroli jakości. Miałem wykłady z profesorem który współpracuje z fabryką Zetora i robi dla nich patenty i nie raz opowiadał jakim próbom są poddawane części zanim seria trafi na montaż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostry773    5

Części kt. kopiłem są oryginalne ze znakami "z" i bardzo dobrze wykonane co nie można powiedzieć o walach z ciągnika których wykonanie zostawia wiele do życzenia są tak wytoczone ze ich powierzchnia jest falowana nie posiadają żadnych oznaczeń ani numerów seryjnych...

 

Poza tym twardość walków ze skrzyni jest tak niska ze można je znaczyć punktakiem a toczenia są takiej jakości jak ktoś by się uczył dopiero, wydaje mi się, ze nie tylko ja zostalem oszukany na jakości jaka oferował Zetor 9 lat temu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Ładnie to nie znaczy dobrze, ocena tylko wizualna to żadna ocena więc nie wyciągaj wniosków bez oparcia w faktach.

Chcesz sprawdzić który lepszy to przetnij brzeszczotem jeden i drugi wałek, będziesz miał porównanie twardości chociaż ;):P


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostry773    5

Mariusz tez bym w to nie uwierzył dopóki sam się nie przekonałem co włożyli do środka, Mam zetora 5245 z 91roku i nic mu się nie dzieje, teraz już nie robią tak dobrych ciągników jak wcześniej co bardzo boli zawłaszcza ze mieli bardzo dobrą opinie o swoich produktach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

punktakiem jak jest dobry to każdy wałek zapunktujesz i tak jak napisał kolega @mariuszd93 ocena wizualna to żadna ocena a znak "z" to niekoniecznie zetor. Zetor swoje części sprzedaje zawsze w oryginalnych pudełkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostry773    5

Zawsze na pierwszy montaż daje się części o najwyżej jakości wykonania, kolega locker sam mówi ze robią przekręty z częściami , w 2003 roku te ciągniki szły na wsparcie zetor nie wyrabiał się z produkcja wiec składali z czego mieli i gdzie tylko się dało składać co potwierdził mój mechanik, poza tym to nie pierwszy ciągnik z ta usterka jaki robił ten gość i w tamtych ciągnikach części były wiele lepszej jakości niż te u mnie wiec co jest grane? jak to wytłumaczyć , Główny serwisant w Koszalinie sam motał się w swoich słowach raz mówi ze części zetora nie są znaczone a następnym razem mówi ze części na pierwszy montaż idą z litera "K" no i komu wierzyć? I co się dowiedziałem od Pana serwisanta ze to łożysko rozleciało się pewnie 3-4 lata temu i te skrzynie pracują na takim łożysku przez 10 lat przecież to jest nienormalne... i że do uszkodzenia doszło przy pracy na niskich obrotach ciekawe co można robić na niskich obrotach według tego Pana serwisanta...

 

moje cześć również są w oryginalnych pudełkach bo jak poszedłem do sklepu w to mieli tylko zamienniki które były identyczne jak te moje stare wiec pojechałem na Słowacje do sklepu zetora gdzie też nie dostałem od reki tych cześć a punktak był firmy toya....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostry773 rozwieje ci troche wątpliwości:

 

twój 1szy post:

 

-Cytłumacz mi jaki interes miał by producent twojego ciągnika kupując części od rzemieślnika za 1000 zł jeżeli kosz jaki ponosi zetor na ich wyprodukowanie jest równy 300zł?-gdzie w tym sens?

 

twój 2gi post:

 

-Czyli jak jest literka "Z" to zetorowskie a jak niema to nie?... pokaż mi znaki na pompie wtryskowej, wtryskach, pompie wody, przewodach paliwowych, opaskach,uszczelkach na drzwiach... NIE MA LITERKI "Z"!!

 

-To że wałki nie są wykończone na błysk total hiper mega extra gładko jest normalne bo musisz mieć świadomość że ty w cenie cześci płacisz za obróbke skrawaniem kupując ten wałek...

 

-Próba punktaka"... kolego wiesz jaką funkcje spełnia ten wałek? przenosi moment obrotowy czyli jego obciążeniem jest siła jaka jest przyłożona z jednej strony a z drugiej jest odbierana cczyli wałek działa na skręcanie a nie na punktowy nacisk młotka za pośrednictwem punktaka.

 

twój 3ci post:

poczytaj sobie historie mercedesa 123 który był za dobry żeby go dalej produkować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi powyżej: a w jaki sposób jest przenoszony moment obrotowy?

Przez wywieranie nacisków powierzchniowych na współpracujące elementy


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

W 2002 roku Zetor bankrutował i kupili go słowacy z HTC i zanim go zrestrukturyzowali to trochę zeszło więc pewnie i to miało na jakość znaczący wpływ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

No tak samo z ursusem kiedy to było on jeszcze pod władzami bumaru.A przecież wcześniejsze i późniejsze modele są dobrej jakości.Z każdym producentem jest tak że jak przychodzi jakaś zła sytuacja to muszą ciąć koszty w postaci części,pracowników,jakości wyrabianych materiałów.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostry773    5

W 2002 roku Zetor bankrutował i kupili go słowacy z HTC i zanim go zrestrukturyzowali to trochę zeszło więc pewnie i to miało na jakość znaczący wpływ.

Kolega ma racje bo wcześniejsze zetory były wysokiej jakości a a teraz te ciągniki są jak z plasteliny , myślę i raczej wiem ze twardość wałka ma duże znaczenie na przenoszenie momentu bo gdyby był bardzo miękki to po prostu by się ukręcił proste i logiczne, myślę ze przecinanie nowego walka brzeszczotem jest złym pomysłem bo koszt takiego wałka to ok 1000zł

 

Link z foto wykończenia wałka od strony łożyska igiełkowego

 

http://w292.wrzuta.pl/obraz/3oNWyvffyL6/20121223016'>http://w292.wrzuta.pl/obraz/3oNWyvffyL6/20121223016

 

Link z foto wykończenia wałka od strony łożyska igiełkowego

 

http://w292.wrzuta.pl/obraz/3oNWyvffyL6/20121223016

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

I ja mogę potwierdzić dwoma przypadkami z mojej okolicy że modele 7341 miały "ałabą" skrzynię.

 

Ja po części do skrzyni byłem w Czechach w firmie Mitrenga, ale pewności że są to oryginalne części nie ma chyba nigdzie, bo wiadomo że pewne jest tylko to że trza płacić podatki i umrzeć.

 

U mnie też wysiadło to łożysko, ale pomiędzy te wałki wstawiłem tulejkę z brązu.

Edytowano przez farmer7745

ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostry773    5

I ja mogę potwierdzić dwoma przypadkami z mojej okolicy że modele 7341 miały "ałabą" skrzynię.

 

Ja po części do skrzyni byłem w Czechach w firmie Mitrenga, ale pewności że są to oryginalne części nie ma chyba nigdzie, bo wiadomo że pewne jest tylko to że trza płacić podatki i umrzeć.

 

U mnie też wysiadło to łożysko, ale pomiędzy te wałki wstawiłem tulejkę z brązu.

 

 

Ja złożyłem to oryginalnie tak jak było. a możesz powiedzieć jak sprawuje się tam ta tulejka ? u mnie łożysko pewnie tez nie oryginalne wytrzymało 1200mtg. Ciesze się, że wreszcie ktoś dał konkretne przykłady takie jak mój, bo jak na razie wszyscy zwolennicy zetora mówili ze to nie możliwe... Myślę czy nie założyć jakiejś sprawy lub chociaż jakoś nagłośnić ten temat w mediach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Tulejka puki co jest OK., ale powinna być z odpowiedniego materiału i dobrze dopasowana, bo zbyt ciasno zrobiona nie zatrzyma skrzyni i mieć odpowiednie rowki do smarowania.

 

Co do tematu jakości to przede wszystkim musiał byś mieć jakieś wyniki badań lub ekspertyz technologów który by się pod tym podpisali, ale genegalnie to "ciężki" temat.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kolego kupić los za 3 pln w lotto masz tam szanse na wygraną. Gwarancja skończyła się dawno i poprostu szkoda twojego czasu i pieniedzy marnować pozatym rozebrałeś ciąnik, i nie udowidnisz, że nie był wcześniej rozbierany i np coś grzabałeś i źle złożyłeś. Pozatym jak zaczniesz się sadzić to kilka lat ciągnik stoi pod kluczem i niemasz prawa go ruszyc bo to dowód w sprawie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostry773    5

Jak by nie patrzeć jest więcej takich przypadków, no cóż jedyne co chyba mogę im zrobić to zepsuć trochę zdrowia przedstawicielom Zetor Polska. Jako konsument mam do tego prawo bo jak by nie patrzeć to pojazd nie spełniał specyfikacji fabrycznych, po za tym w fabryce zetora powinni mieć pełna dokumentacje mojego ciągnika a co za tym idzie pełen wgląd do części jakie zostały tam włożone. Pożyjemy zobaczymy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ludzie sorry ale co za glupoty pisze autor tematu !!! Nikt nie mowi ze marka zetor nie wprowadzi na rynek bubla producent jak kazdy inny. Poprostu faktycznie moze miales pecha i taki sie tobie trafił i trzeba z tym sie pogodzic :) Ale gorsza głupota jest to ze po 9 latach zorientowales sie ze masz wstawione slabe czesci i liczysz ze ktos poniesie za to odpowiedzialnosc :) Rozumiem jak to bylo by w okresie gwarancji i producent by sie wymigiwal :) Z nowymi ciagnikami tak jest ludzie maja gorsze przypadki w okresie objetym gwarancja i sa problemy z udowodnieniem kto jest winny :) A co do popsucia zdrowia to zetor zabije cie smiechem bo ty jako konsumet po 9 latach mozesz sie domagac :) a sorry nie masz zadnych praw :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

oryginalne czesci maja na opakowaniu napis pdc- reszta to zamienniki, dawny zetor to skladal sie z czesci z czechoslowacji, wegier,rumunii a mimo to jest nie do wykonczenia. moj ma pewnie z 10 razy wiekszy przebieg i nic w skrzyni nie bylo robione.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostry773    5

No zico a niby skąd maiłem wiedzieć po kupnie ciągnika ze ma nieoryginalne części w środku? Dla własnej przyjemności miałem go rozkręcać i patrzyć co tam jest. Mój przypadek nie jest pierwszym tego typu, po prostu ludzie nie zwracają na to uwagi i sadza no rozleciał się no to trudno trzeba naprawić i jeździć dalej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wiesz nie ma zabardzo co sie wczuwac temat ale jescze cos napisze :)1 Jak to lozysko trzymalo 9 lat to niebylo takie slabe i przy montazu pewnie tez nie bylowidac ze cos jest nie tak z nim . 2 Napewno przez jakis czas jezdziles z uszkodzonym lozyskiem i tez teraz czesci gorzej wygladaja moze cos pukalo wylo ale najczesciej sie sprawe olewa dopoki nie stanie calkowicie ciagnik !!! Główna przyczyna u ciebie to lozysko a jak dla mnie lozyska to ciezki delikatny temat dobrze ze niemasz prasy sipmy to bys producenteta gonił z kijem :) jak w okresie gwaracji niema kto naprawic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
    • Przez Marek1806
      Witam mam problem z podnośnikiem w zetor 5211 podczas podnoszenia podnośnik pulsuje ( podnosi i tak podskakuje) . Podnośnik  ma siłę podnoszenia , tylko dlaczego tak pulsuje ? Z góry dziękuję za pomoc  
    • Przez Paweł7245
      Chce założyć turbinę oraz intercooler czy taki oto jak na zdjęciu wystarczy jest on ponoć z jakiegoś citroena 1.6 bo pasował by idealnie

    • Przez Paweł7245
      Chce założyć turbinę oraz intercooler czy taki oto jak na zdjęciu wystarczy jest on ponoć z jakiegoś citroena 1.6 bo pasował by idealnie

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj