Krystian7745

Zetor 7745 nie chche zapalić ;(

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Krystian7745    18

Witam problem polega na tym że nie mozna go zapalić....W środę był rozpołowiony bylo robione sprzęgło i wczoraj ładnie zapalił pochodzil z 3 min i zgasł potem 2 razy zapalił ale po chwili zgasł i od tego momentu nie mozna go odpalić.... Proszę o szybka wskazówke pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie: czy w paliwie nie wytrąciła się parafina?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

Odkręć te drążone śrubki przy pompie i wtryskach i sprawdź czy są drożne otwory bo tam czasami lubi się syfu nazbierać. Mi kiedyś Zetor 5340 zgasł z 15 raz w ciągu dnia. wymieniałem filtry itp, czyściłem odstojnik aż wkurzyłem się i odkręciłem zbiornik a tam takie jakby kamyczki które w palcach przy większym nacisku szło rozetrzeć. Jeden z nich zatykał rurkę i jak się dmuchnęło w przewód to wypadał ale po chwili było to samo więc może też być taka przyczyna. A i jeszcze jedno pytanie chodź może bardziej retoryczne: jest dobrze odpowietrzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    65

może gdzieś powietrze łapie, popatrz po wezykach, albo trzeba gdzies filtrze szukac albo ostojnik gdzies lapie wiater

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian7745    18

dzieki za pomoc zapalił.... pochodził z 10 min i go zgasiliśmy bo mieliśmy do skręcenia jeszcze rame od tura i takie tam ;)

alee po godzinie chcieliśmy go zapalić to to samo kręci a nie chce zapalić prosze o podpowiedź bo juz mnie wnerwia a jak dobrze go odpowietrzyc ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w Zetorze 5340 miałem ten sam problem. Podczas jazdy zgasł mi dwa razy i nie chciał zapalić. W moim przypadku zaworek zwrotny nie chciał się otworzyć i nie przepuszczał paliwa na filtr. Może w twoim Zetorku ten zaworek się przycina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian7745    18

zetorek5340 własnie zaworek wywaliliśmy i teraz jest bez ale chyba trzeba go założyc ;( a musi on byc czy nie i gdzie ma byc zamontowany bo ja miałem przy zbiorniku znaczy 5 cm od zbiornika ;)>???

Edytowano przez Krystian7745

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie oryginalnie zaworek jest gdzieś za pompą, a drugi zaworek zamontował nam mechanik zaraz przy odstojniku i on się zaciął i nie chciał puścić paliwa. wywaliłem go i wstawiłem śrubę pustą. Zaworek musi być ponieważ paliwo będzie wracać do baku i będziesz musiał długo kręcić zanim zapali. A sprawdź jeszcze wkład filtra paliwa ten duży bo mój nie chciał paliwa przepuszczać i skutkiem tego ciągnik też będzie gasł. A jak masz już wyjęty ten zaworek to wciśnij w nim to( kulkę ) i zobacz czy ciężko chodzi. Spróbuj również odpalić go bez tego zaworku. Jeżeli się nie uda poszukamy dalej przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    22

Zaworek zwrotny musi być. Jeżeli chodzi o odpowietrzenie to śruba odpowietrzająca znajduje się na pompie i jest na 14 chyba kluczyk. Żeby odpowietrzyć musisz podpompować tą pompką ręczną odkręcić odpowietrznik, poczekać aż zajedzie powietrze, podpompować i znów odkręcić. Czynności te powtarzać aż będzie leciało tylko samo paliwo bez pęcherzyków powietrza.

Edytowano przez mariusz0209

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian7745    18

dobra dzięki panowie udało mi sie rozwiazać problem odpowietrzyłem ta sruba na filtrach i założyłem zaworek zwrotny i działa jak nowy hehe ;)a jesli chodzi o pompe to nie ma na niej odpowietrznika ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

A co to za problem? Przecież teraz też można spokojnie ją założyć. Grzałka to jak najbardziej trafiony pomysł. W mroźne dni jest niezastąpiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian7745    18

spokojnie panowie grzałka jest ale nie ma kiedy założyc bo jak sie troche pochodzi po dworze to później juz sie nie chce bo zmino ale w poniedziałek trzeba bedzie załozyc....Wiem ze grzałka to idealne rozwiazanie na mrozy miałem w zetorze 7045 to 30 min i pali na dotyk a w tym 7745 to narazie mu palnikiem podgrzewamy w rure przy chłodnicy co jest na niej ta guma zapomniałem jak ona sie nazywa ;) i teraz aby żeby chodził hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian7745    18

witam po świętach ;) problem z odpalaniem znów sie pojawił ... w poniedziałek (wigilie) był odpalony o 10 rano i tez trzeba było go duzo pompowac ale odpalił wczoraj (czwartek) poszliśmy z tata go odpalić i nie chciał znów było trzeba go pompowac z 15 min (odpalił) pompka ładnie pompuje paliwo idze na wtryski co moze byc.....a moze trzeba wymienic ten zawór zwrotny ten co jest przykręcony na weżyku prosze o pomoc poniewaz bardzo denerwujace jest to odpalanie ;)

Edytowano przez Krystian7745

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zbiornik na dole i zaworek przy pompie z metalową kulka to średnia gwarancja szczelności. Można kupić zaworki zwrotne do paliwa wpinane w przewody gumowe. Ale to nie pomoże jeśli w jakimkolwiek miejscu jest nieszczelny układ paliwowy. Mała nieszczelność przed pompką zasilającom nie zakłóci pracy silnika ale na postoju silnika powietrze zbiera się w górnych częściach układu paliwowego. Zakręcisz silnikiem i przepycha to do pompy. Znów nieszczelność za pompką też nie musi cieknąć a na postoju paliwo schodzi do baku a zaciąga powietrze. Zobacz czy nie masz zagiętego dna baku. Przytyka rurkę i robi się duże podciśnienie. Też lubi ciągnąć wtedy powietrze na połączeniach. Szwagier założył zaworek na węży i pomogło. nie na długo bo zaworek się zepsuł ale puki był dobry paliwo nie schodziło.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2467

mam podobny problem już na jesieni ciągnik Zetor mi gasł wymieniłem wszystkie podkładki miedziane, przewody gumowe zaciski filtr i nic nie pomogło ale słyszałem ze przy pompce ręcznej jest jakiś zaworek sprężynka która podobno trzeba wymienić i zamierzam to zrobić w agromie to kosztuje ok 25-27zł tylko nie wiem jak to się fachowo nazywa nie wiem czy koledzy wyżej piszą o tym czy jeszcze o czymś innym.


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U szwagra w ciągniku to przerabialiśmy. Ale tam to była cała kolekcja niedociągnięć. Zgrębiałe przewody, zagięty bak i jedna ze śrub którą przykręcone są przewody zapchana dosłownie sianem. Wymieniliśmy wszystkie węże, uszczelki metalowo-gumowe zamiast miedzianych, wycisneliśmy dno baku i założyliśmy zaworek na węża. Dopiero pomogło. Lepiej też palił jak zostawiało się popuszczony korek paliwa. Nie robiło się podciśnienie w miarę ubywania paliwa. na razie nie jest źle zabiegi pomogły. może nie na 100% ale poprawa duża.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystian86    16

A kiedy ostatnio były wymieniane przewody paliwowe??? Miałem ten sam problem i pomogła wymiana obu przewodów paliwowych, teraz zetorek pali od "strzała".

Edytowano przez Krystian86

Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj