Zaloguj się, aby obserwować  
audi80b4

belarus 952 wycie w układzie napędowym

Polecane posty

audi80b4    1

z racji tego ze nie znalazłem podobnego tematu zakładam nowy od pewnego czasu wyje mi coś w układzie napędowym dokładnie nie moge zlokalizować wycia bo rozchodzi się on po całym układzie napędowym (nie wiem czy to skrzynia pośrednia skrzynia czy tylny most) otóż problem wygląda tak wyje niezależnie od tego czy taktor stoi czy jedzie i nie zawsze dwa dni jest cicho a dwa dni wyje i to głośno taktor stoi wyje jedzie i wyje tak samo czyli to chyba nic związanego z napędem

 

ale co dziwne gdy włącze wałek cicho wyłącze wyje np.zapale traktor chodzi pół dnia cicho a jak tylko włącze wałek a potem wyłącze wyje i tak jest zawsze po wyłączeniu wałka

 

i tak ostatnio gdy zaczyna wyć jeżdze z włączonym wałkiem i jest cicho

 

co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Kolego a jak wciśniesz sprzęgło wyje ??

Skro to ma coś wspólnego z wom to trzeba szukać problemu na tej linii może jakieś łożysko przekładni wom tak pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2244

wyją ci tarcze wom. Jak nieużywasz to wyłączaj go.

Żółta wajcha pod siedzeniem na środek

 

Zgadzam się, też sie głowiłem co za wycie mam wkońcu doszedłem że coś z tym womem, dzwignia na off i problem z głowy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

sprzęgło nie ma nic z tym wspólnego dalej wyje spróbuje z tą fajchą po środku od zależne i niezależne bo o tym nie pomyślałem

 

a co dokładnie tak wyje w tym wom?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

to wycie to był wom wyłączyłem tą wajche na 0 pod siedzeniem i cicho jak dam na zależne też cicho dopiero jak dam na niezależne wylje co tam się dzieje łożysko jakieś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

apropo wycia mam mtz 82 i straszne wyje podczas jazdy tak na ok 1500-1800 obrotach silnika jak jadę szybciej lub wolniej to wycie ustaje, jak ciągnę przyczepę ze zbożem to wyje jeszcze bardziej. podejrzewam że to tylny most ale, co jakieś łożko czy co? a może ma poprostu luz, czy w mtz są podkładki jak w niektórych ciągnikach do likwidacji luzu w moście. ? ktoś miał podobny problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jest możliwość regulacji. Najczęstszą przyczyną głośnej pracy napędu jest zużycie mechanizmów, zębatek i łożysk.Odkręć pokrywę skrzyni z lewej strony i poszarp wałkami skrzyni czy luzu nie mają.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odkręcałem ten dekiel z lewej strony luzów na wałkach brak przynajmniej takich zauważalnych "gołym okiem" czyli możliwe że to most, można to w jakiś sposób sprawdzić bez rozbierania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

No to jedynie regulacja zazebienia ataku i sprawdzic nakretke. Mozna to zrobic pod kabina, ale latwiej po jej zdjeciu.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20 widzę że dość często wypowiadasz się na tematy związane z mtzem. mam taki problem odkąd posiadam ten ciągnik coś mi chrupie gdzieś w skrzyni lub w moście, na każdym biegu przeważnie gdy się traktor kołysze na boki, również gdy stoi zgaszony i pokołyszę mocniej też chrupie, najbardziej gdy jadę po polnej drodze lub nierównym polu. pierwsze co mi przyszło do głowy to te duże łożyska na osiach z tyłu, rozebrałem wymieniłem ale stare były ok, przy okazji rozebrałem i przejrzałem mechanizm różnicowy na oko wszystko ok. zdoiłem dekiel ze skrzyni od góry wszystkie tryby ok luzów nigdzie nie zauważyłem. poskładałem i tak jeżdżę już trzeci rok z nadzieją że się całkiem rozsypie i będę wiedział co jest. jak wspomniałem wcześniej to mtz również dość głośno wyje, jest to wszystko trochę irytujące i chciałbym to naprawić ale co może być? tak ostatnio myślę że to może jednak ten mechanizm różnicowy, ale jak rozbierałem łożyska tryby były ok, co mogłem przegapić. będę wdzięczny za jakąś mądrą myśl. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he. Mi też chrupało. Były popuszczone poduszki kabiny i podpórka od osi regulatora siłowego ocierała o bak paliwa. Na dziurze normalnie waliło kabina jak by tłoki chciały wylecieć. Sprawdź to bo poza łożyskami tylnych kół nie za bardzo ma tam co chrupać na postoju. A i one nie za bardzo przy tej masie która na nich spoczywa.

Możesz odkręcić poduszki i przesmarować miejsca styku z rama bo ocieranie też może generować różne dźwięki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

sruby przy kolach u mnie felge rozwalilo i musialem pierscien dorabiac w wspawac w felge jak dziury wybilo zaczela sie cala felga sypac 2 dni tak pojezdzilem chrupalo chrupalo az narobilo komedi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ostatnio z ciekawości podniosłem całkiem tył ciągnika że koła wisiały w powietrzu i w tedy pokołysałem nim na boki i nadal chrupało więc to chyba kabina, zamówiłem już poduszki wymienię i napiszę czy coś się zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj