Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
audi80b4

belarus 952 wycie w układzie napędowym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
audi80b4    1

z racji tego ze nie znalazłem podobnego tematu zakładam nowy od pewnego czasu wyje mi coś w układzie napędowym dokładnie nie moge zlokalizować wycia bo rozchodzi się on po całym układzie napędowym (nie wiem czy to skrzynia pośrednia skrzynia czy tylny most) otóż problem wygląda tak wyje niezależnie od tego czy taktor stoi czy jedzie i nie zawsze dwa dni jest cicho a dwa dni wyje i to głośno taktor stoi wyje jedzie i wyje tak samo czyli to chyba nic związanego z napędem

 

ale co dziwne gdy włącze wałek cicho wyłącze wyje np.zapale traktor chodzi pół dnia cicho a jak tylko włącze wałek a potem wyłącze wyje i tak jest zawsze po wyłączeniu wałka

 

i tak ostatnio gdy zaczyna wyć jeżdze z włączonym wałkiem i jest cicho

 

co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    85

Kolego a jak wciśniesz sprzęgło wyje ??

Skro to ma coś wspólnego z wom to trzeba szukać problemu na tej linii może jakieś łożysko przekładni wom tak pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomek90    213

wyją ci tarcze wom. Jak nieużywasz to wyłączaj go.

Żółta wajcha pod siedzeniem na środek

 

Zgadzam się, też sie głowiłem co za wycie mam wkońcu doszedłem że coś z tym womem, dzwignia na off i problem z głowy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

sprzęgło nie ma nic z tym wspólnego dalej wyje spróbuje z tą fajchą po środku od zależne i niezależne bo o tym nie pomyślałem

 

a co dokładnie tak wyje w tym wom?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

to wycie to był wom wyłączyłem tą wajche na 0 pod siedzeniem i cicho jak dam na zależne też cicho dopiero jak dam na niezależne wylje co tam się dzieje łożysko jakieś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

apropo wycia mam mtz 82 i straszne wyje podczas jazdy tak na ok 1500-1800 obrotach silnika jak jadę szybciej lub wolniej to wycie ustaje, jak ciągnę przyczepę ze zbożem to wyje jeszcze bardziej. podejrzewam że to tylny most ale, co jakieś łożko czy co? a może ma poprostu luz, czy w mtz są podkładki jak w niektórych ciągnikach do likwidacji luzu w moście. ? ktoś miał podobny problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    678

Jest możliwość regulacji. Najczęstszą przyczyną głośnej pracy napędu jest zużycie mechanizmów, zębatek i łożysk.Odkręć pokrywę skrzyni z lewej strony i poszarp wałkami skrzyni czy luzu nie mają.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odkręcałem ten dekiel z lewej strony luzów na wałkach brak przynajmniej takich zauważalnych "gołym okiem" czyli możliwe że to most, można to w jakiś sposób sprawdzić bez rozbierania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    125

No to jedynie regulacja zazebienia ataku i sprawdzic nakretke. Mozna to zrobic pod kabina, ale latwiej po jej zdjeciu.


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20 widzę że dość często wypowiadasz się na tematy związane z mtzem. mam taki problem odkąd posiadam ten ciągnik coś mi chrupie gdzieś w skrzyni lub w moście, na każdym biegu przeważnie gdy się traktor kołysze na boki, również gdy stoi zgaszony i pokołyszę mocniej też chrupie, najbardziej gdy jadę po polnej drodze lub nierównym polu. pierwsze co mi przyszło do głowy to te duże łożyska na osiach z tyłu, rozebrałem wymieniłem ale stare były ok, przy okazji rozebrałem i przejrzałem mechanizm różnicowy na oko wszystko ok. zdoiłem dekiel ze skrzyni od góry wszystkie tryby ok luzów nigdzie nie zauważyłem. poskładałem i tak jeżdżę już trzeci rok z nadzieją że się całkiem rozsypie i będę wiedział co jest. jak wspomniałem wcześniej to mtz również dość głośno wyje, jest to wszystko trochę irytujące i chciałbym to naprawić ale co może być? tak ostatnio myślę że to może jednak ten mechanizm różnicowy, ale jak rozbierałem łożyska tryby były ok, co mogłem przegapić. będę wdzięczny za jakąś mądrą myśl. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    678

He he. Mi też chrupało. Były popuszczone poduszki kabiny i podpórka od osi regulatora siłowego ocierała o bak paliwa. Na dziurze normalnie waliło kabina jak by tłoki chciały wylecieć. Sprawdź to bo poza łożyskami tylnych kół nie za bardzo ma tam co chrupać na postoju. A i one nie za bardzo przy tej masie która na nich spoczywa.

Możesz odkręcić poduszki i przesmarować miejsca styku z rama bo ocieranie też może generować różne dźwięki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    10

sruby przy kolach u mnie felge rozwalilo i musialem pierscien dorabiac w wspawac w felge jak dziury wybilo zaczela sie cala felga sypac 2 dni tak pojezdzilem chrupalo chrupalo az narobilo komedi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ostatnio z ciekawości podniosłem całkiem tył ciągnika że koła wisiały w powietrzu i w tedy pokołysałem nim na boki i nadal chrupało więc to chyba kabina, zamówiłem już poduszki wymienię i napiszę czy coś się zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mateos09
      Witam proszę o weryfikację silnika zamontowanego w jumzie. Zazwyczaj były to jednostki d65 ten na zdjęciu  rozni sie tym że z lewej strony nie jest plaski wlew oleju na bliżej sprzęgła  no i brak pokrywy rewizyjnej. Co to za silnik  ? 


    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez metik
      siemka wszystkim szukam siedzenia do mtz 80 bo mi się rozwalił i już nie ma na czym siedzieć a nowe kosztuje ponad 1000 tys zł no i kieruje tu do was pytanie czy nie można by wstawić siedzenia z jakiegoś innego ciągnika ja słyszałem że będzie pasować ze stara ale nie wiem czy to prawda czekam na wasze odpowiedzi pozdro
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×