Karmel013

Olej silnikowy i hydrauliczny John Deere 6810

Polecane posty

Karmel013    0

Witam. Czy wie ktoś może jaki olej lać do ciągnika John Deere 6810? Ile i jaki olej najlepiej wybrać? Zarówno do silnika jak i do hydrauliki. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1134

Do silnika olej w klasie jakości API co najmniej CD. Ten mobil CH jak najbardziej bardzo dobry. Natomiast do skrzyni olej który spełnia normę John Deere JDM-J20C. Lotos Agrol Stou 10W30 nie spełnia tej normy więc nie powinien być stosowany, może to powodować później problemy ze skrzynią. Normę JD spełnia Lotos Agrol Stou Pus 10W40 tylko po co lać taki wynalazek jak w tej cenie albo nawet niżej jak wytargujesz dostępny jest Shell Donax TD 10W-30. Shell jest dostawcą dla serwisu JD i tam ten sam olej nazywa się Hy-Gard ale cena jest już mniej zachęcająca.

Ja polewam Rimula R4L 15W40 + Donax TD 10W30


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do skrzyni to miałem taki zalany i taki zalałem. Skoro poprzedni właściciel taki olej lał to czego miałem szukać.

Lotos Agrol Stou 10W30 oraz Shell o którym piszesz mają tę samą normę API GL-4. Z tym, że Stou 10W30 nie ma rekomendacji John Deere.

O jakości oleju świadczy jego klasa jakościowa. Najbardziej rozpowszechniona klasyfikacja jest klasyfikacja API składająca się z oznaczenia literowego GL i liczb od 1 do 5. Za podstawowa klasę przyjmuje się najwyższa GL-5, charakteryzująca oleje posiadające kompletny zestaw dodatków uszlachetniających. W nowoczesnych pojazdach znajdują zastosowanie praktycznie oleje dwóch klas: GL-5 i GL-4. Należy zaznaczyć, że olej klasy GL-5 nie jest "lepszy" od oleju klasy GL-4 - obydwie klasy przypisane są różnym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odporności na naciski międzyzębne posiadają około dwukrotnie większa ilość dodatków oznaczanych jako EP (Extreme Pressure) w porównaniu z olejami GL-4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1134

Stou 10W30 nie ma normy JD ale Stou Plus 10W40 ma. To że Shell i Lotos ma GL4 nie znaczy że są to takie same oleje bo jak trafnie zauważyłeś chodzi pewnie o dodatki. Po coś tę normę JD podał. Ale polewaj co chcesz to twój ciągnik.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według klasyfikacji API są takie same. Jeżeli Shell miałby GL-5 to właśnie byłby wyposażony w dodatek wysokiej odporności na naciski międzyzębne.

Stou i Stou plus różnią się letnią klasą lepkości czyli 30 a 40 co daje różnicę wyższej lepkości przy wyższej temperaturze. W praktyce olej stou plus może pracować w wyższej temperaturze niż Stou. Dlatego JD go rekomenduje.

Jednakże nie przeczę, że do rekomendacji trzeba się stosować.

 

10W30 pracuje w zakresie temperatur -30 stopni do +20 stopni, 10W40 pracuje w zakresie -30 stopni do +35 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Budremex    0

Witam. Czy wie ktoś może jaki olej lać do ciągnika John Deere 6810? Ile i jaki olej najlepiej wybrać? Zarówno do silnika jak i do hydrauliki. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

 

 

A ja używam Olej Shell Rimula R6 LM 10W-40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szopen    29

Hydromat Fuscha 10W40 od nowości do silnika i skrzyni i nie mam problemów po 6000 mth.

Nowszy 6630 ma inny w skrzyni zalany ale słabszy i przy wymianie zaleję 10W40 Fuscha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Budremex    0

Hydromat Fuscha 10W40 od nowości do silnika i skrzyni i nie mam problemów po 6000 mth.

Nowszy 6630 ma inny w skrzyni zalany ale słabszy i przy wymianie zaleję 10W40 Fuscha.

 

Witaj

To pełny syntetyk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Budremex    0

Jak symbole pokazują półsyntetyk B)

Witaj

Wszystko się zmieniło na symbole nie można już praktycznie patrzeć, a dobrać olej do JD to wyzwanie dla pasjonatów i inżynierów, problem tkwi w tym, że JD zaleca olej 15W40 i może być to olej półsyntetyczny np. Lotos TURDUS POWERTEC SEMISYNTETIC Lub AMSOI15W40pełny syntetyk 100%baza PAO IV gr. Lub zwykły mineralny 15W40 których jest na rynku cała masa. Jest fajny olej Shell Rimula R6 LM 10W-40 tylko nie wiadomo czy się nadaje do silników JD.

Pozdrawiam

Dariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Paweł20498
      Witam wszystkich mam taki problem z john deerem 6310 a mianowicie czasem dzieje sie tak ze wrzuce rewers do przodu a ciagnik nie jedzie poruszam troche rewersem albo zgasze ciagnik i odpale wrzuce rewers i ciagnik jedzie. Zadne kontrolki sie nie pala problem jest tylko do przodu  do tylu ciagnik jedzie bez zarzutu dodam ze problemu z uciagiem nie ma dzieje sie to to sporadycznie czasem tez lubi wyrzucic rewers po czym wrzuce i jedzie dalej. Czy jest jakis przekaznik rewersu w tej skrzynce  z bezpiecznikami albo moze to ktoras z cewek ? Gdzie one sie znajduja.? Pozdrawiam
    • Przez Przemektsp
      Dzień  dobry
      Mam problem z moim john-deere 6610 przechodzi sam w tryb diagnostyczny d1a podczas jazdy , zapala sie ,,i,, niebieskie, czerwony i żółty wykrzyknik 
      Nie mam wsadzonego bezpiecznika do diagnostyki
    • Przez Lukas85
      Koledzy mam problem z przyciskami od EHR na błotnikach ciagnika JD 6910. Problem polega na tym że pod błotnikami sa jedynie uciete kable a przycisk dostałem oddzielnie wraz z kawałkiem wiazki. Po lewej stronie jest 8 kabli, natomiast wtyczka w przycisku ma tylko 6. Po prawej stronie jest 6 kabli ktorych kolory odpowiadaja kolorom w uciętej wtyczce ktora dostałem. Podłaczyłem przycisk z prawej strony dopasowujac kolory ale nic nie działa. Zmierzyłem napiecia na przewodach i po przekreceniu kluczyna na 4 z nich jest napiecie. Troche to według mnie nie logiczne bo wydaje mi sie ze napiecie powinno byc tylko na dwoch przewodach. Sam przycisk sprawdziłem i jest na 100% sprawny. Wewnąttrz są dwa mikrostyki z 3 przewodami każdy. Jak dany przycisk nie jest wcisniety styk zwiera dwa przewody. Po nacisnieciu rozwiera jeden z nich i dolacza drugi. Wyglada mi to na kontrole obecnosci lub sprawnosci przycisku na błotniku. 
      Czy ktos moglbym sprawdzic ile ma przewodów i jakie sa kolory we wiazce z lewej strony?
      Czy w tym ciagniku da sie w jakis sposób sprawdzic błędy podnosnika bez podłaczania komputera?
    • Przez Artur312
      Witam.pytanie czy ktoś przerabiał temat z .Skrzynia mechaniczna z rewersem elektrohydraulicznym. Na wstecznym biegu słychać stukanie pod kabiną ale tylko gdy włączony napęd.
      Może ktoś pomoże w tymacie .
    • Przez Joejoe
      Świeci kontrolka nr 1. Nie ma żadnych objawów spadku mocy itp. Pod obciążeniem podczas orki świeci kontrolka nr 9. Czujnik wymieniony, ciśnienie na hydraulice 200bar. 100mtg po wymianie oleju i filtrów oryginał jd
      Jak sprawdzić ciśnienie na skrzyni?
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj