Skocz do zawartości
Karmel013

Olej silnikowy i hydrauliczny John Deere 6810

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
Karmel013    0

Witam. Czy wie ktoś może jaki olej lać do ciągnika John Deere 6810? Ile i jaki olej najlepiej wybrać? Zarówno do silnika jak i do hydrauliki. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

Do silnika olej w klasie jakości API co najmniej CD. Ten mobil CH jak najbardziej bardzo dobry. Natomiast do skrzyni olej który spełnia normę John Deere JDM-J20C. Lotos Agrol Stou 10W30 nie spełnia tej normy więc nie powinien być stosowany, może to powodować później problemy ze skrzynią. Normę JD spełnia Lotos Agrol Stou Pus 10W40 tylko po co lać taki wynalazek jak w tej cenie albo nawet niżej jak wytargujesz dostępny jest Shell Donax TD 10W-30. Shell jest dostawcą dla serwisu JD i tam ten sam olej nazywa się Hy-Gard ale cena jest już mniej zachęcająca.

Ja polewam Rimula R4L 15W40 + Donax TD 10W30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Co do skrzyni to miałem taki zalany i taki zalałem. Skoro poprzedni właściciel taki olej lał to czego miałem szukać.

Lotos Agrol Stou 10W30 oraz Shell o którym piszesz mają tę samą normę API GL-4. Z tym, że Stou 10W30 nie ma rekomendacji John Deere.

O jakości oleju świadczy jego klasa jakościowa. Najbardziej rozpowszechniona klasyfikacja jest klasyfikacja API składająca się z oznaczenia literowego GL i liczb od 1 do 5. Za podstawowa klasę przyjmuje się najwyższa GL-5, charakteryzująca oleje posiadające kompletny zestaw dodatków uszlachetniających. W nowoczesnych pojazdach znajdują zastosowanie praktycznie oleje dwóch klas: GL-5 i GL-4. Należy zaznaczyć, że olej klasy GL-5 nie jest "lepszy" od oleju klasy GL-4 - obydwie klasy przypisane są różnym zastosowaniom. Oleje klasy GL-5 dla zapewnienia wysokiej odporności na naciski międzyzębne posiadają około dwukrotnie większa ilość dodatków oznaczanych jako EP (Extreme Pressure) w porównaniu z olejami GL-4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    227

Stou 10W30 nie ma normy JD ale Stou Plus 10W40 ma. To że Shell i Lotos ma GL4 nie znaczy że są to takie same oleje bo jak trafnie zauważyłeś chodzi pewnie o dodatki. Po coś tę normę JD podał. Ale polewaj co chcesz to twój ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według klasyfikacji API są takie same. Jeżeli Shell miałby GL-5 to właśnie byłby wyposażony w dodatek wysokiej odporności na naciski międzyzębne.

Stou i Stou plus różnią się letnią klasą lepkości czyli 30 a 40 co daje różnicę wyższej lepkości przy wyższej temperaturze. W praktyce olej stou plus może pracować w wyższej temperaturze niż Stou. Dlatego JD go rekomenduje.

Jednakże nie przeczę, że do rekomendacji trzeba się stosować.

 

10W30 pracuje w zakresie temperatur -30 stopni do +20 stopni, 10W40 pracuje w zakresie -30 stopni do +35 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Budremex    0

Witam. Czy wie ktoś może jaki olej lać do ciągnika John Deere 6810? Ile i jaki olej najlepiej wybrać? Zarówno do silnika jak i do hydrauliki. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

 

 

A ja używam Olej Shell Rimula R6 LM 10W-40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szopen    28

Hydromat Fuscha 10W40 od nowości do silnika i skrzyni i nie mam problemów po 6000 mth.

Nowszy 6630 ma inny w skrzyni zalany ale słabszy i przy wymianie zaleję 10W40 Fuscha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Budremex    0

Hydromat Fuscha 10W40 od nowości do silnika i skrzyni i nie mam problemów po 6000 mth.

Nowszy 6630 ma inny w skrzyni zalany ale słabszy i przy wymianie zaleję 10W40 Fuscha.

 

Witaj

To pełny syntetyk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Budremex    0

Jak symbole pokazują półsyntetyk B)

Witaj

Wszystko się zmieniło na symbole nie można już praktycznie patrzeć, a dobrać olej do JD to wyzwanie dla pasjonatów i inżynierów, problem tkwi w tym, że JD zaleca olej 15W40 i może być to olej półsyntetyczny np. Lotos TURDUS POWERTEC SEMISYNTETIC Lub AMSOI15W40pełny syntetyk 100%baza PAO IV gr. Lub zwykły mineralny 15W40 których jest na rynku cała masa. Jest fajny olej Shell Rimula R6 LM 10W-40 tylko nie wiadomo czy się nadaje do silników JD.

Pozdrawiam

Dariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez thebestacc
      Cześć. Dzisiaj mi na 100% padła pompka zasilająca z granitu którą wymieniałem równy rok temu. Słyszałem ze te pompki z granitu są właśnie takie ale gdzieś wyczytałem że pasuje od jakiegoś samochodu, Wie ktoś od jakiego auta to pasuje?  Oryginał pochodzi dłużej bo różne są opinie?
    • Przez jarx08
      witam,
      Wczoraj w JD zmienił mi się dźwięk przy włączeniu zapłonu zawsze krótki pojedynczy i tyle. Teraz jest długi i dwa krótkie mam wrażenie, ze to oznacza jakiś błąd lub problem. W ciągniku nic się nie dzieje (niby) żadna kontrolka nie miga.
       
      Jak sie usuwa błedy w JD?
       
      Proszę o odp
      Pozdrawiam
    • Przez TomaszNowak
      Koledzy mam problem z JD 6310 Premium. Mianowicie gdy spadły temperatury po niżej zera nie mogę odpalić ciągnika. Bak paliwa praktycznie pełny akumulator nowy. Ciągnik kręci i nie chce zapalić ( dymek puszcza) Sprawdziłem filtr paliwa i pojawiła się kropelka lody na dole filtra ( w bezbarwnym odstojniku pod filtrem) Wywnioskowałem z tego że może być woda w paliwie. Ustawiłem nagrzewnice po pewnym czasie ciągnik odpalił. W między czasie jeszcze naładowałem akumulator bo padł. Wlałem do zbiornika bezbarwny denaturat by zmieszał się z wodą oraz środek na przeczyszczenie wtrysków. Do zbiornika wlałem 3 litry denaturaty. Ciągnik chodził elegancko. Dziś poszedłem sprawdzić czy już jest ok nadal jest tak samo jak wczoraj nie mogę zapalić ciągnika i oczywiście akumulator padł. Podczas odpalania było widać jak szedł dymek z rury. Co możecie mi poradzić bo już nie mam pomysłu co zrobić by normalnie mi odpalał.
    • Przez RafaPodpora
      Witam. Zginęła jazda do przodu i do tyłu. Przy włączonym biegu, gdy przerzucę do przodu albo do tyłu  rewers zaczyna pikać i mruga N. Wcześniej dolałem oleju hydrauliczno-przekładniowego fuchs-a po zamontowaniu ładowacza. Czy to może być przyczyną czy skrzynia siadła? 
       
    • Przez johndeere
      Witam Wszytskich Bardzo Serdecznie na naszym rolniczym forum. Chciałbym poruszyć temat ciągnika rolniczego JD 6210SE z 2001 roku kupionego u Dilera w Jelonku koło Poznania ! Zaczne od problemów jakie ten ciągnik sprawił. Zaczęło się od drugiego roku użytkowania tego ciągnika (gwarancja tylko na jeden rok, szok dla mnie, uważam że tak wychwalony i wypromowany cięgnik jak piszą inni i mówią o nim inni to powinien mieć gwarancje 10 lat !!!!!) Pierwszym problemem było pęknięcie filtra oleju hydraulicznego przy 300 MTG (NIEWIARYGODNE A PRAWDZIWE) Następna usterka jaka wystąpiła to zapowietrzanie się układu paliwowego (Brak zaworku zwrotnego i wymiana przewodów paliwowych) Kolejnym bardzo poważną naprawą, która musiałem zwalczyć to wymiana spręzarki klimatyzacji, która zatarła się przy 600MTG a przyczyną było optarcie się przewodów przy silniku (taki JD a nie umie położyć i zabezpieczyć przewodów przy silniku, który ma drgania podczas prac, bo leży na poduszkach) Nie będę tutaj pisał o kosztach jakie mnie wyniosły przy prawie nowym, ledwie dobrze dotartym ciągniku JD. Przy przebiegu około 1000MTG przepaliła się rura wydechowa ( co dla mnie był to ogromny szok i skandal) Dla porównania rura wydechowa w ciągniku ZETOR 7211 wytrzymała 6000MTG. Ale to nie koniec usterek i awari tegoż wychwalonego ciągnika John Deere. Przy przebiegu 1100MTG następuje wyciek oleju na uszczelece rozrządu ( naprawe wykonuje serwis i bagatelka wymiana uszczelki sięga 2000zł !!) Nastąpiła tez awaria regulacji dolnych cięgieł. Cały czas ciągnik ten jest regularnie serwisowany i naprawiany przez Dilera w Jelonku koło Poznania. Ciągnik na dzień dzisiejszy ma 1500MTG i jest drugim ciągnikiem o mocy 90KM, a pierwszym jest Fendt w którym nic się nie dzieje jak na razie. A teraz napiszę pare mądrych zdań o jego oszczędnym, wychwalonym SILNIKU w miesięczniku TOPAGRAR!! Jest to wręcz nie wiarygodne żeby ciągnik o mocy 90KM spalał w od 12 do 20 LITRÓW ON na GODZINE !! Są to zbyt duże koszty na utrzymanie tego ciągnika w poruwnaniu do FENDTA 309 C to około 30% JD spala więcej paliwa. Moim zdaniem JD jest tylko wychwalonym ciągnikiem, którego sponsorują rolnicze gazety, wzamian za dobre, pozytywne opinie na temat ciągników JD w mocy do 100KM. Bardzo chętnie przeczytam wasze spostrzeżenia, które ja tu poruszyłem a z którymi możecie się nie zgadzać ale niech piszą tu osoby, które mają podobny ciągnik lub podobne problemy z tym ciągnikiem. Ja na dzien dzisiejszy uważam za ciągnik numer jeden to FENDT nie wspominając juz tu o FENDCIE z skrzynią VARIO. Przypomniało mi się że jedynym plusem tego ciągnika JD jest jego zwrotność ale nic po za tym, nawet nie ma zegaru godziny i minuty. Serdecznie poydrawiam i nie polecam John Deera 6210SE
×