Skocz do zawartości
amadevsh

Zakleszczenie biegów 1025

Polecane posty

amadevsh    0

Hej

Dawno mnie nie było aż tu nagle problem:/ Podszedł do mnie ostatnio w te mrozy do mnie znajomy, żebym mu autobus odholował, bo mu się wał urwał. Czemu nie myślę. Jedziemy wszystko fajnie trochę opór, bo powietrze mu nie był wstanie dobić i cały czas tył trochę hamował. Stanęliśmy, żeby przepuścić auta za nami i pojawił się problem:

 

Nie mogłem wbić żadnego biegu na skrzyni (tej 1-4) cały czas luz tak jakby ją przyblokowało. Natomiast na drugiej skrzyni tej z reduktorem wszystko chodziło ok. Gdyby nie to że nie było na tamtej skrzyni biegu to bym jeszcze zajechał, a tak stanęliśmy obaj:/ Kto mi powie co to może być i jak się do tego zabrać sprawa dotyczy Pronarka 1025A z skrzynią 16/8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz0209    21

Sąsiadowi w trochę mniejszym Belarusie urwał się wybierak w skrzyni biegów i to podobno dość często się zdarza. Wiem że znajomy mechanik dorobił mu go z bijaka od śrutownika i jeździ już od tamtych wakacji na tym ale dźwignia u niego chodziła nie tylko na boki ale i przód tył a biegi nie wchodziły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amadevsh    0

No to u mnie tylko luz został i zero ruchu góra dół może jakieś wodziki, gdzie się za to zabrać???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ziel    26

Miałem to samo parę razy w MTZ 1025.

Ściągasz pokrywę wraz z pompą (od wspomagania) z lewej strony ciągnika przy skrzyni.

I tam poświeć dobrą latarką na pewno jeden wodzik wyleciał ze swojego toru. Wystarczy dobra brecha puknąć i jedziesz dalej:)

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amadevsh    0

znaczy, że dekiel nie potrzebnie rozbieram? bo mam już poluzowane śruby od niego a nie chciałem odkręcać, bo ciemno i by się mogło coś zgubić albo jeszcze tam wpaść. Jak jesteś pewny tej pokrywy to możesz opisać dokładniej o którą Ci chodzi albo zrobić zdjęcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Pokrywa ta znajduje sie za schodkami którymi wchodzisz do ciągnika :) (te schody od strony sprzęgła) Podstaw jakiś pojemnik tam jak krzywo ciągnik stoi bo może olej polecieć z 5 litrów ale nie musi. Dodam ze ta pokrywa jest okrągła i wbudowana w tą pokrywę jest pomba od wspomagania.

 

Edit: Pompy może tam nie być zależy z którego roku masz pronarka :)

a ta pokrywa wygląda tak lub podobnie: http://sklep.techrol.com/catalog/product/id/18448

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumpers    0

U mnie było podobnie,dwa razy odkręcałem pompę od smarowania tylnego mostu i tą drugą prostokątną pokrywę.To sobie wykombinowałem inna metodę. Zrób tak z boku skrzyni biegów z tej strony od której wchodzisz

 

wykręć taką śrubę kontrolną(nie wiem jak się fachowo nazywa)taka jak ta z nr 19 na zdjęciu z drugiej strony i jest z 10 cm poniżej pokrywy.Ma taki cienki łepek na klucz chyba 27 nie pamiętam dokładnie.Jak wykręcisz tą

 

śrubę to orginalnie jest ona nie wywiercona do końca więc trzeba to zrobić bez obaw.Przygotuj pręt ok 30 cm np od taśmy od kombajnu ziemniaczanego lub inny lekko

 

utwardzany.Lekko zegnij go z 5cm od końca.Tym prętem przez tą dziurę trzeba tryb przesunąć najlepiej do tyłu żeby włączył się bieg.Tą czynność trzeba wykonywać we dwoje bo

 

drubga osoba musi dźwignię zmiany biegów lekko pchać w prawo.Oczywiście to robić na unieruchomionym silniku.Chyba że zęby nie będą celować ,to trzeba uruchomić a później

 

wyłączyć silnik.

g1582.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×