Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
dzarjan8111

Pompa rotacyjna w 1012

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
dzarjan8111    5

Zastanawiam sie nad dobraniem do Ursusa 1012 pompy rotacyjnej np od jakiegos Perkinsa i ustawienie u pompiarza pod pojemność silnika. Prosze o sugestie, uwagi, podpowiedzi:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

po co chcesz robić rotacyjną jeśli dawkę ustalisz taką jak na taki silnik ma być to tez tyle będzie palić a w zimie na rotacyjnej pompie silniki gorzej pala noj paliwo musisz mieć dobre na czerwonym daleko nie pojedziesz;D taka moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Pomysł ciekawy.Znalazłem nawet przypadek gdzie do sześćdziesiątki założono pompę rotacyjną od jakiegoś dostawczaka. Działało ponoć dobrze. Także jeśli chcesz zrealizować swój pomysł to musisz przygotować się na spory wydatek(pompa rotacyjna,przewody paliwowe,itp,) i do tego wizyta u tokarza. Musisz szukać pompy, która była zamontowana po tej samej stronie co stara(żeby śruby od odpowietrzania były na zewnątrz(nie od strony bloku silnika) i żeby zgadzały się obroty. Sprawa dostarczenia paliwa do pompy-nie wiem czy ta pompa nie potrzebuje pompki paliwa. Czy sama je zaciągnie z baku.Też myślałem nad taką modyfikacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    125

Moja sugestia jest taka że za jedną pompę PERKINSA http://moto.allegro.pl/jcb-czesci-pompa-wtryskowa-paliwowa-silnik-jcb-i2878876643.htmlkupisz dwie nowe oryginalne Czeskie pompy pasujące do twojego silnika z których na pewno będziesz zadowolony.http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa-ursus-zetor-4-cyl-turbo-czeska-i2861026129.html

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    5

No tak, oczywiste jest to ze cena przemawia nie za pompa rotacyjna (nie koniecznie JCB bo jest duzo innych...czyt. tańszych) tylko za tradycyjna rzędową z tym ze to rozwiazanie jest przestarzale i mimo prostoty działania jest przyczyna sporego apetytu na paliwo oraz malej dynamiki silnika.

Edytowano przez dzarjan8111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

W ładowarkach JCB w ogromnej większości są sil. PERKINS a w tych silnikach pompy marki DELPHI, po drugie najgorsze z możliwych rozwiązań to kupno używki nie wiadomo od czego i w jakim stanie i w razie czego gdzie to naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    5

No ale przecież nikt nie będzie kupował nowej pompy delphi do starego ursusa, bez przesady... Myślałem raczej o jakiejś używce własnie pochodzącej z zachodniego kombajnu np. używka z kapitalnym wyjdzie taniej od takiej nówki do jcb która kosztuje tyle co cały silnik siedzący w tym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Wejdz na strone Tech -Rol ,a zobaczysz od Bułgara czy MF masz za około 1.200 nówkę .

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Do silnika z turbo przydałaby się pompa z korektorem "grzybkiem" np. http://www.spencerdi...t=SD C1 J917526 znaleźć taką używaną lub http://moto.allegro.pl/pompa-wtryskowa-lucas-cav-perkins-jcb-claas-mf-4p-i2854445624.html.

Janczak o tej myślałeś? http://sklep.techrol...roduct/id/19720

Edytowano przez jaco512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

jaco512, myślałem o tej kierunek obrotów podobny, nowe to nowe kupić używaną szkoda zachodu. No jeszcze trzeba pobawić się w z przystawką, przeróbka, kąt wtrysku, przewody wysokiego ciśnienia i zamontować elektryczną pompke paliwa. Na wtryskach uda się podnieść ciśnienie wtrysku do 170. A przypomniałem sobie że w PPR czasopiśmie rolniczym było opisane jak do c-360 zamontowano pompe wtryskową od ruskiego ciągnika spalanie spadło o 30% .Pytanko jak zainstalować słownik do opery

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    5

Ta z MF 4 cyl. może byc zbyt mala na 4.5l pojemnosci. A z korektorem mniejsza on i tak tylko zmniejsza dawke przy podcisnieniu w kolektorze dolotowym. Biorąc pod uwage fakt oszczednosci silnika z taka pompa jak by przydymil przy naglym dodaniu gazu czasem to nic by sie nie stalo;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Nie powinna być za mała. Sąsiad do fadromy Hanomaga założył z opla. Padła mu i pompiarza taką mu założył. Silnik ma z 4,5 litra. Teraz tylko głowicę zmienia. Zawse jakieś używane zakłada. Kwestia wyregulowania dawki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

W MF np ser 30## pompy som te same (nie mylić z turbo) moc dodaje większ ustawiona dawka paliwa . Wujo opwiadał o samochodach osobowych Mercedas pracował w ASO tam znów różnica w mocy była w konćie ustawienia wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    5

Napewno ten silnik dużo lepiej gralby na tej pompie tyle że przeróbek mocowania duzo. Gdybym miał obecna pompe ma zdechnięciu to bym juz realizowal swój pomysł, a narazie wstrzymam sie i bede zbieral doswiadczenia i opinie. Dobrze gdyby ktos sie skusił na realizacje;) Od jakiego MF 4cyl. pompa ma taki sam kierunek obrotów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

Np może być te same obroty Ursus 5714 moc 80 km .Z tego co wiem pompy w ursusach miały krzywki mało agresywne i wtrysk trwał długo . Porównać pompę od T 25 tam trwa to moment w , tym jest cały pic szybkośći wtrysku .Ale nie zrobisz z śilnika ciognika 1012 perkinsa , jak śię ktoś zna i samemu zrobi ma sprzęnt to watto .Na usługę i zlecenie komuś ,nie mija śię z wartośćiom ciognika nikt ći za to nie dołoży W paliwie to dopiero zwróći śie może za dwa lata zależy jle tym ciognikiem pracujesz .Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    5

Oczywiscie masz racje, ale kwestia ustawienia to wizyta u dobrego pompiarza z pompa i wtryskami. Oczywiste jest tez to ze ten silnik perkinsem nie będzie ale moze stac sie oszczędniejszy i żwawszy. Na zwrot tej inwestycji w paliwie można liczyc tylko w przypadku kiedy pompa paliwa i tak jest do wymiany dlatego własnie wstrzymuje sie z tym przedsiębwzięciem:).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

Moje zdanie jest takie że nic za darmo nie ma każdy się z paliwe liczy bo przy tych cenach to wiadomo ale coś za coś ciągnik wypije ciągnik zrobi ciągnik nie wypije ciągnik nie zrobi noj co ..ustawiać zgrywać to wszystko z wtryskiem obrotami nie wiem czy sens jest jakiś lepiej cały silnik może Perkinsa zamontować i szlus a licząc koszty to policz ile za to paliwa już kupisz kiedy ci sie to wrzuci a 1012 ile może spalić koło 10 l na godzinę?? ja mam 912 to nie spali tyle w życiu ale turbo dołożona dawka to może łyknąć koło 10 znajomy miał jako główny ciągnik 355 kupił 11245 to mówił ze chyba zaoszczędził na paliwie bo ten większy wypije mniej niż mniejszy to moje zdanie ale nie potępiam pomysłu bo jesli sie zdecydujesz na taką podmianke to życie ci owocnej pracy i żeby to chodziło ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×